RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
Neolemus
Příspěvky: 1
Registrován: 08 lis 2012 21:51

RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#1 Příspěvek od Neolemus » 08 lis 2012 22:07

Zdravím všechny a prosím o radu.
Při poslední jízdě se mi stala nemilá věc, totiž z ničeho nic mi vylétla teplota vody do cervenych cisel, pricemz jsem stál/popojížděl v koloně. Poté při normální jízdě mi zase klesla zpět na standart - v pulce ukazatele.
Dolil jsem tedy zhruba 1,5 litru vody a při další jizdě se zdálo vše OK, ale po 20 minutách mi teplota zase vylétla na maximum.
Teď večer jsem jsem přišel opět k autu, doléval vodu a vešlo se jí tam 5 litrů :shock: :shock: .

Tak se na Vás obracím s prosbou o radu, co za tím může být. Doteď jsem neměl žádný problém tohoto druhu, auto mám po prvním majiteli s tím, že mírně tlakuje, ale xxx kilometrové cesty na chatu nedělali žádný problém, teploty byli OK.

Voda nikde neteče, což mi příjde divné, že by se jí tam vešlo tolik. Může být problém ve zavzdušněných/ucpaných hadicích ? A kde popř. najdu odvzdušňovací ventil ?.

Díky moc za rady :blush

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#2 Příspěvek od Lassard » 08 lis 2012 22:44

Koukni a přepad expanzky a víčko jestli není nafouklé, mohlo by ti to utíkat přepadem. Taky koukni na chladič jestli není zanesený (vlastní zkušenost po průjezdu vyšší trávou). To jsou asi ty nejjednodužší věci co se daj udělat kdekoli. Pak pročíst fórum. Možností kde hledat pudla je víc.
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

alap
Příspěvky: 569
Registrován: 05 úno 2008 21:49
auto: RRC LSEi
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#3 Příspěvek od alap » 08 lis 2012 23:38

Něco podobného jsem měl taky na P38. Ale předtím to blbě startovalo. Vždycky trvalo než se to poprvé otočilo. Pak to šlo. Pak mi právě začala lítat teplota a mizet voda. A skončil jsem s prohnutým blokem a výměnou motoru. Ale třeba to je jen náhoda.
ex. Range Rover Classic 4,2 LSE 93 LPG
ex. RR P38 4,0 A SE LPG

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#4 Příspěvek od pooh » 09 lis 2012 09:19

Neolemus píše:Zdravím všechny a prosím o radu.
Při poslední jízdě se mi stala nemilá věc, totiž z ničeho nic mi vylétla teplota vody do cervenych cisel, pricemz jsem stál/popojížděl v koloně. Poté při normální jízdě mi zase klesla zpět na standart - v pulce ukazatele.
Dolil jsem tedy zhruba 1,5 litru vody a při další jizdě se zdálo vše OK, ale po 20 minutách mi teplota zase vylétla na maximum.
Teď večer jsem jsem přišel opět k autu, doléval vodu a vešlo se jí tam 5 litrů :shock: :shock: .

Tak se na Vás obracím s prosbou o radu, co za tím může být. Doteď jsem neměl žádný problém tohoto druhu, auto mám po prvním majiteli s tím, že mírně tlakuje, ale xxx kilometrové cesty na chatu nedělali žádný problém, teploty byli OK.

Voda nikde neteče, což mi příjde divné, že by se jí tam vešlo tolik. Může být problém ve zavzdušněných/ucpaných hadicích ? A kde popř. najdu odvzdušňovací ventil ?.

Díky moc za rady :blush


no praveze moze byt upchata hadica. a dufajme ze to bude, lebo vsetko ine by mohlo byt ovela bolestive. takze poriadne kontroluj vsetky hadice. a ked pisem poriadne, tak to myslim sakra poriadne. :ty jeden...:
ako prve daj dole hadicu z expanzky a za chodu motora to kontroluj, ci tam stale tece voda. cez toho sa odvzdusnuje a tam furt musi pretiect voda. nezabudni, ze kedze teplota potom sama klesla, moze byt v hadici spina co len obcas upcha cestu a vacsinou prepusta vodu. ak tam netece, tak daj dole hadicu chladica a kontroluj ci vodna pumpa funguje dobre. a tak dalej...
ale hlavne tu hadicku od chladica do expanzky kontroluj poriadne, lebo uz som videl aj take, ze sme dali dole a skusali prefukat a vse bolo ok, stravili sme 3,5 hodiny s tym, lebo nechcel som zmiernit s tym, ze mam praskly blok, a nakoniec ukazalo sa, ze ta chadica bola upchata takym sposobom,ze z jednej strany bola v poriadku a druhej strany neprepustala nic :Ja blb:

no a ked to robilo , tak po 5-tich sekundach v expanzke objavili sa bublinky, po dalsich 5-tich sek uz vytlacilo cca 5 litrov vody :angry (somozrejme s teplym motorom)

no a potom som vymenil hadicu a odvtedy :Pohoda:
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
ssang
Příspěvky: 921
Registrován: 06 zář 2009 00:42
tel.: 733149044
auto: jen vzpomínky na LR
Bydliště: nad Prahou i v Praze

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#5 Příspěvek od ssang » 09 lis 2012 09:50

U nafty mi pomohla výměna víčka na expanzce, termostatu a viskozní spojky. Při odvzdušňování otevři naplno topení.
Skutečně známou osobností se stáváme, když Word přestane naše příjmení podtrhávat červeně.
http://www.remax-czech.cz/reality/re-ma ... av-bursik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#6 Příspěvek od pooh » 09 lis 2012 10:00

a davaj bacha na to, ze ked stale dolievas vodu, tak tam budes mat menej nezmrznucej kvapaliny a za chvilu tu mame zimu :ty jeden...:
(a kontroluj aj koberec u spolujazdca, tam moze tiez utiect voda z kurenia, sice nie 5 litrov naraz ale pomalicky, a zrazu zistis ze je tam malo, a vtedy uz moze vybehnut teplota nahor)
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#7 Příspěvek od eliott » 23 lis 2012 23:13

Na 90% je to prasklý blok, o tom je tu popsáno několik stránek :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
pooh
Příspěvky: 713
Registrován: 16 úno 2012 16:11
tel.: +421905664537
auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
Bydliště: Horné Mýto

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#8 Příspěvek od pooh » 24 lis 2012 17:26

eliott = vecny optimista
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#9 Příspěvek od Acon » 24 lis 2012 17:53

navyše má pravdu :wink: Koľký tu už popísali tento problém a je jasné, že každý z nás verí v banalitu. Ale...
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 755
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#10 Příspěvek od peppino » 24 lis 2012 19:32

A já bych se určitě podíval,jak vypadá olej.Jednoduché a o mnohém vypovídající.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#11 Příspěvek od eliott » 24 lis 2012 20:37

peppino píše:A já bych se určitě podíval,jak vypadá olej.Jednoduché a o mnohém vypovídající.
Omyl, oleje se tento problém netýká, voda se do něj při prasklém bloku nedostane. A pokud předchozí majitel přiznal, že tlakuje delší dobu, tak to nebude těsnění, protože v tom případě mezi slabým tlakováním a úplně vypáleným těsněním auto najede max. několik desítek km.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 755
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#12 Příspěvek od peppino » 26 lis 2012 21:38

No,možná omyl,mám sice td5,ale lehce tlakoval,dolejval jsem vodu,vždycky tak kolem litru,někdy víc.Prasklina byla ve válci ve spodní třetině,tekže větší část prasklinky zakrýval píst a voda šla do oleje když motor stál.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11533
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody

#13 Příspěvek od eliott » 26 lis 2012 21:59

peppino píše:No,možná omyl,mám sice td5,ale lehce tlakoval,dolejval jsem vodu,vždycky tak kolem litru,někdy víc.Prasklina byla ve válci ve spodní třetině,tekže větší část prasklinky zakrýval píst a voda šla do oleje když motor stál.
TD5 je motor s litinovým blokem z jednoho kusu, V8 je hliníkový s nalisovanými vložkami. U každé konstrukce se prasklina projevuje jinak, především proto, že u V8 není prasklina ve válci, vložka je neporušená, prasklina je za vložkou.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět