Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
jak používat přídavnou převodovku?
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Colonel píše:Takhle je to hlucny auto venku i vevnitr, jeste aby tomu rachtala spojka
mikulec píše: jasné ale teda mohli to aj lepšie vymyslieť. Keby to robili v Ducati, tak to vyriešie lepšie
Tak to každopádne, ako na mojej http://motoride.sk/galeria/20534.v.jpg
Sorry za offtopic , ale nedalo mi
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- mikulec
- Příspěvky: 479
- Registrován: 21 led 2010 12:13
- tel.: +421903796413
- auto: Defender 110 SW
- Bydliště: Senica
Re: jak používat přídavnou převodovku?
OC píše:Zkus se zamyslet nad tím, co by se dělo na asfaltu, kdyby měly...mikulec píše:Nápravy nemajú nezávysle od seba pohon?
tak napr? robilo by to problém pri zatáčaní? Malo by to tendenciu nezatočiť?
http://motoride.sk/?S=autor%3Amikulec" onclick="window.open(this.href);return false; - môj koníček
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://doreal.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Tak. A praskaly by osy a diferenciály a odcházely by mnohem rychleji gumy.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
jak používat přídavnou převodovku?
Rád bych se ještě zeptal jak se řadí z redukovaných rychlostí na normalní a obráceně za jízdy? Jestli to teda de.
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Jde to, ale musíš velmi velmi opatrně s citem a hlavně při malých rychlostech. Dobré je vždy vyřadit do neutrálu a meziplynem srovnat otáčky a přemýšlet kterou rychlost zvolíš. Jednička na velké převodovce odpovídá dvojice na malé (lepší se ale orientovat dle rychlosti).
Land Rover Defender 110 TD5
- Forsttimber
- Příspěvky: 1130
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: jak používat přídavnou převodovku?
je normalne ze pri zapnutej uzavierke na tvrdsom povrchu pri natocenych kolesach pocut pokanie od kolies. Alebo je to problem len ak to puka aj na smyklavom povrchu
Real Land Rover is built, not bought
Re: jak používat přídavnou převodovku?
to vypadá na špatný homokineťák
Discovery I, 300TDi, r.v.1997
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Otázka: Když budu mít zaplou uzávěrku v přední i zadní nápravě, je třeba ještě dávat mezinápravu?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Jistě -- může se protáčet celá jedna osa, a druhá bez mezinápravy (nebo bez viska apod., ale sama existence mezinápravy naznačuje, že v diskutovaném autě asi visko nebude) pak nebude mít žádnou trakci.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Uzávěrku mezinápravy jako první, on je ten diferák takovej malej a jak mi bylo vysvětleno, pokud si človět skočí tak, že se mu odlehčí a roztočí jedna náprava a potom natvrdo dopadne a zpomalí se, tak to bez uzavření může dostat zubní kaz. A tohle se stane i při ostřejším výjezdu, kdy při by to člověk při pomalé jízdě nevyjel, takže tomu musí trošku přišlápnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Mám v tom pořád chaos, bo je tu více názorů kdy uzamknout mezinápravu (když nemám další uzávěrky v nápravách). Chápu dobře, že je to vhodné při výjezdu do prudkého kopce, a naopak při sjezdu z prudšího kopce je to nevhodné. A můžu jí uzamknout jak při redukovanejch, tak při normálních rychlostech? A na jaké rychlostní stupně a jak rychle můžu s uzamčenou mezinápravou v terénu jet? Omlouvám se že jsem nechápavej, ale jedu po víkendu k našim na chatu kde se za mokra nedá dojet osobákem, protože je tam v lese takovej blátivej krpál, a nerad bych tam zůstal až do jara.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Mezinápravu můžeš uzavřít kdykoliv, ale smysl to má jenom v terénu, pokud to může prokluzovat. Takže blátivá cesta je na to velmi vhodné místo. Nemám Defa ale Disco2 a to mi při prokluzu díky kontrole trakce dává vědět, že to proklouzlo, i když třeba jenom trošičku. Pokud uzavřu mezinápravu, tak je těchto prokluzů logicky podstatně méně. Na druhou stranu v létě v albánii na šotolině to sice jelo podstatně lépe se zavřenou mezinápravou - nemělo to snahu tak moc hrabat, ale po 200km ostřejší jízdy to odnesla hardyspojka na zadním kardanu. Prostě je to celé podstatně víc namáhané. Takže na neklouzavém ne - ani by to nepomohlo, na klouzavém to pomůže a pokud se kola budou mít snahu přetahovat navzájem, tak si proklouznou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Kludne mozes ist kolko chces medzinaprava na to vpliv nema jedine to ci mas redukciu alebo nie ale zaroven ked das medzinapravu tak je predpoklad ze si v terene alebo na zasnezenej ceste cize rychlo asi nepojdes.
LR DEFENDER 110 SW
- Jamro LRD90
- Příspěvky: 75
- Registrován: 14 kvě 2009 13:43
- auto: Defender90, DII
- Bydliště: Prievidza SK
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Ja akonáhle prídem na lesnú cestu tak zapínam medzinápravu s redukciou.
Pretože ak by si náhodou zabudol zaradiť a zapadneš, tak ti vo veľa prípadoch nepomôže nič len navijak
a keď ju máš zaradenú tak to skoro vždy prejdeš.
Pretože Def je Def.
Pretože ak by si náhodou zabudol zaradiť a zapadneš, tak ti vo veľa prípadoch nepomôže nič len navijak
a keď ju máš zaradenú tak to skoro vždy prejdeš.
Pretože Def je Def.
Na "trojke" prejdeš všade....
D90 - Maxxis Creepy 255/85/16,naviják 9,5t,Vpredu ATB ASH, Vzadu 100%ASH,zahrádka+4x svetlá,snorchel,pevnostné nárazníky, atď......
DII - bývalo
D90 - Maxxis Creepy 255/85/16,naviják 9,5t,Vpredu ATB ASH, Vzadu 100%ASH,zahrádka+4x svetlá,snorchel,pevnostné nárazníky, atď......
DII - bývalo
Re: jak používat přídavnou převodovku?
Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienkymr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...
- Přílohy
-
- BAC501310.jpeg (20.64 KiB) Zobrazeno 16192 x
-
- Příspěvky: 15008
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: jak používat přídavnou převodovku?
A ještě bych doplnil - a platí to u všech uzávěrek - zapínat nebo vypínat pouze ve chvíly, kdy se kola navzájem neprotáčejí, jinak hrozí, že výstupy daného diferenciálu se točí každej jinak rychle a pokud vůbec se uvázěrka aktivuje, tak dojde k velikému rázu, jak se rychlosti srovnají a to může znamenat zubní kaz nebo jiné vylepšení diferenciálu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: jak používat přídavnou převodovku?
lopik: Děkuji, takhle přesně polopaticky jsem to potřeboval.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- iYary
- Příspěvky: 577
- Registrován: 01 pro 2013 21:19
- tel.: 6O2791O2O
- auto: ex. Defender 11O Td5
- Bydliště: Troppau
Re: jak používat přídavnou převodovku?
lopik píše:Teba istotne vystrašil príspevok ktorý napísal Pama, niekde v začiatkoch tohto vlákna (1. strana, 3. príspevok zdola). To neber celkom vážne, to je len popletený preklad a nesprávny výklad úplne inej myšlienkymr-tomas píše:Že zamykat pouze v obtížnějším terénu je jasné, ale furt nevím jestli můžu na všechny rychlostní stupně včetně redukovaných, a jak rychle s tím pak můžu jet?
Ako už bolo povedané, medzinápravovú uzávierku môžeš uzavrieť nezávisle na rýchlosti na ktoromkoľvek prevodovom stupni, neredukovanom aj redukovanom.
Jediné rýchlostné obmedzenie je pri použití redukcie všeobecne - doporučuje sa do rýchlosti 60km/h, ale dosiahnuť vyššiu rýchlosť s redukciou by bolo aj tak vcelku obtiažne (a nezmyselné)...
Prosim jak dam mezinapravu s redukci ?
Je mi jasne ze kdyz dam v neutralu a stojim dopredu a doprava tak mam redukovovanou ....
Jedu a radim ma to silu a kdy chci dat mezinapravu tak co ? Zastavím a zas v neutralu dam doleva dopredu ?
Diky
Jarda
DEFENDER !
http://www.foxcoffee.cz
http://www.foxcoffee.cz