Jakej koupit přepravník?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
horsik
Příspěvky: 1303
Registrován: 14 úno 2011 09:15

Jakej koupit přepravník?

#1 Příspěvek od horsik » 17 pro 2012 22:01

Lidi, poradíte, jakej koupit přepravník na auta? Do kolika kg nosnosti, jakou konstrukci, na co dát bacha, jestli se vyplatí starší - spíš praktický rady, zkušenosti. Přepravníků je spousta a nevím, jakej vybrat. Mám Defa s koulí 3,5 T, řidičák mám C+E...Díky

MarekS

Re: Jakej koupit přepravník?

#2 Příspěvek od MarekS » 18 pro 2012 07:49

horsik píše:Lidi, poradíte, jakej koupit přepravník na auta? Do kolika kg nosnosti, jakou konstrukci, na co dát bacha, jestli se vyplatí starší - spíš praktický rady, zkušenosti. Přepravníků je spousta a nevím, jakej vybrat. Mám Defa s koulí 3,5 T, řidičák mám C+E...Díky
Při dnešních cenách určitě novej já jsem měl kdysi dělanej na míru kvůli váze jenomže ty auta jsou dneska těžší a širší celková byla 1600kg a váha 380kg.
Teď mám vapp celkovou jsem nechal napsat 2460kg (u novýho to jde) váha v TP bez nájezdů 480kg tlumiče na nápravách takže kenstrukční rychlost 100km/h ikdyž správně by ještě měla bejt jiná žehlička a v Německu jejich stk to už jsem ,ale neřešil. Ty váhy si musíš dobře rozmyslet ,protože nesmíš připřáhnout vlek kterej má větší celkovou než auto !!!!!!!!!! já měl 2460kg protože sharan má právě takovuhle celkovou.
Samozřejmě kola pod nemusíš to tolik hlídat a není problém naložit auto ještěrkou.
M.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jakej koupit přepravník?

#3 Příspěvek od MadTom » 18 pro 2012 08:16

Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6528
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Jakej koupit přepravník?

#4 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 18 pro 2012 08:17

Ja budu taky mozna porizovat vlek, tak se rozkoukavam, ale odpoved je vetsinou ukryta v otazce: Jakej vlek zalezi na tom, na co ho chces, za cim bude jezdit a co bude vozit... :ty jeden...:
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MarekS

Re: Jakej koupit přepravník?

#5 Příspěvek od MarekS » 18 pro 2012 08:31

MadTom píše:Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Je to cca 2,5 roku zjišťoval jsem to u autoškoláka a stk, doufám,že jsem to nějak nezkonil. Právě k tomu sharanu co jsem měl 2t. na kouli takže můžu táhnout 2t. včetně vleku 1520 náklad + 480 vlek stačí celková vleku 2t. Ale maximum je právě ta celková auta 2460 ikdyž stejně můžeš jen ty 2t.Takhle mě to bylo vysvětleno.

Uživatelský avatar
fidzi
Příspěvky: 966
Registrován: 04 zář 2010 23:33
tel.: Xiaomi Mi2S
auto: Discovery I 300Tdi
Bydliště: Č.B./Písek/Lysice

Re: Jakej koupit přepravník?

#6 Příspěvek od fidzi » 18 pro 2012 08:48

Tohle je jedinej a správnej výklad zákona:
S ohledem na množící se dotazy k významu řidičského oprávnění skupiny B a B+E z hlediska možné řízení jízdních souprav vydává Ministerstvo dopravy, odbor dopravně správní a BESIP, následující stanovisko.
Skupina B :

Podle § 81 odst. 4 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, přicházejí v úvahu v zásadě dva možné způsoby řízení jízdních souprav s řidičským oprávněním skupiny B. Písmena a) až c) totiž představují samostatné alternativy vozidel, resp. jejich souprav, jež lze s oprávněním skupiny B řídit.

Podle písmene a) cit. ustanovení motorové vozidlo, které má kromě místa řidiče nejvýše osm míst k sezení a jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg. K tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg. Souprava tedy může mít následující složení: motorové vozidlo 3 500 kg + přípojné vozidlo až 750 kg = jízdní souprava 4 250 kg (ve všech uvedených případech se jedná o maximální přípustnou hmotnost).

Podle písmene c) tohoto ustanovení opravňuje řidičské oprávnění skupiny B k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla. V tomto případě již neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti přípojného vozidla 750 kg, přípojné vozidlo tedy může být těžší. Jediným omezením hmotnosti přívěsu zde je, že jeho maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného motorového vozidla. Pro celou jízdní soupravu pak platí omezení spočívající v nepřekročitelné maximální přípustné hmotnosti na nejvýše 3 500 kg. Příklad takové jízdní soupravy může být následující: tažné motorové vozidlo o maximální přípustné hmotnosti 2 000 kg, s pohotovostní hmotností 1 500 kg, spojené s přípojným vozidlem o maximální přípustné hmotnosti nejvýše do 1 500 kg, tj. jízdní souprava o maximální přípustné hmotnosti do max. 3 500 kg.
Skupina B+E :

Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje podle § 81 odst. 10 zákona o silničním provozu k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c). Po převedení do normálního jazyka to znamená následující. V rámci řidičského oprávnění B+E můžete řídit motorové vozidlo, k jehož řízení postačuje skupina řidičského oprávnění B, přičemž k němu můžete připojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nad 750 kg. Odkaz na odstavec 4 písmeno c) v cit. ustanovení je nutno chápat tak, že v případě řidičského oprávnění skupiny B+E neplatí omezení maximální přípustné hmotnosti soupravy do 3 500 kg.

Podotýkáme, že je ale nutné dodržet podmínky pro zapojování vozidel do jízdních souprav. Předně se jedná o technické podmínky vztahující se k tažnému vozidlu, kde zpravidla bude výrobcem dané omezení hmotnosti pro brzděné a nebrzděné přívěsy. Tyto hodnoty nesmí být překročeny. Dále zde platí § 14 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, v němž jsou upraveny technické požadavky na spojitelnost vozidel do jízdních souprav a jejich provoz. Je zde dáno, že okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla. Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km.h-1 nejvýše 2,5 násobek okamžité hmotnosti tažného vozidla (zprav. zde půjde o traktory). Hypoteticky si tedy lze představit, že s řidičským oprávněním skupiny B+E lze řídit jízdní soupravu, jejíž celková hmotnost je 12 250 kg, jestliže je konstrukční rychlost tažného vozidla nejvýše 40 km.h-1. U tažných vozidel s vyšší konstrukční rychlostí se lze dostat na 8 750 kg hmotnosti soupravy. Jde zde samozřejmě o extrémní případy.

Uvedená úprava odpovídá v případě skupiny B i B+E příslušným předpisům Evropských společenství (tj. Směrnici 91/439/EHS).
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.

Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jakej koupit přepravník?

#7 Příspěvek od MadTom » 18 pro 2012 08:49

Jo a ještě k řidičáku - s B+E mohu auto do 3,5 tuny a vozík tuším do 4,75tuny (1,5 násobek auta), pokud je na to auto dělané. Jinak řečeno, nepotřebuju skupinu C. Dál s tím souvisí dálniční známka a případně mýto. To je ale potřeba hlídat v zahraničí - je to tam různé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jakej koupit přepravník?

#8 Příspěvek od MadTom » 18 pro 2012 08:53

Ad hmotnost vozíku versus hmotnost auta:
jak jsem psal u aut kategorie M1 nebo N1 (osobáky resp. malé náklaďáky - oboje do 3,5 tuny) je maximální hmotnost vozíku rovna maximální hmotnosti auta, u kategorie M1G nebo N1G (terénní verze) je to 1,5 násobek. Tady nejde o brzdy, ale u schopnost se vůbec rozjet třeba do kopce. Proto má Def nebo Disko tažné typicky na 3,5 tuny, i když tolik neváží (teda podle papírů).
Takže autoškolák to vysvětloval správně, ale neřekl všechny možnosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MarekS

Re: Jakej koupit přepravník?

#9 Příspěvek od MarekS » 18 pro 2012 09:13

MadTom píše:Jak že nespíš připojit vlek, kterej má větší celkovou než auto? To jako když na D2 mám celkovou cca 2,8 tuny a tažné na 3,5 tuny tak tam 3,5 tunovej vozík nesmím připojit? To je nějaké divné. Já jsem zatím přesvědčenej, že hmotnost vleku souvisí s řidicákem - bez skupiny E pouze do 750kg, a s tím co je napsané v papírech od auta - a to je maximální hmotnost nebržděného respektive bržděného přívěsu. Což je ovšem hmotnost v aktuální chvíli (prázdnej vozík můžu táhnout i za malým autem, pokud npřešvihnu hmotnost a budu na to mít řidičák). A dál to souvisí s hmotností auta - vlek nesmí být těžší než je aktuální hmotnost auta, respektive 1,5 násobek u aut terénních (teda jestli si ty čísla dobře pamatuju). To u LR není takovej problém - auto je těžké, i když je prázdné, ale u dodávek které jsou lehké, už to je občas zábava. Čísla prosím berte s rezervou, šlo mi spíš o princip. Další věci jako délku soupravy asi řešit nemusíme.
Takhle mě to tenkrát vysvětlili dva lidi co by to měli znát logicky mě to tak i pasovalo řek jsem si když jednou koupím T5ku ta má na kouli 2,5t pak mmůžu naložit těžší auto.
Máš pravdu v tom,že ceková DII je 2750kg a tam ten jejich výklad neplatí :think
Byl jsem tedy milně informován stejně tenhle vlek co mám může mít max. 2500 a když se daj plný disky tak 2600kg.
No právní otázku máme vyřešenou řidičáky taky :yes

Já mám tenhle akorát s jinejma váhama http://www.vapp.cz/detail/palv-20-40-192-express/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nebo tohle akorát mě by vydila ta ohrádka a tenkrát ta váha a ty co maj jen desku a oka tam se mě moc nelíbilo to vázání aut,ale zas je to takovej univerzálnější vozejk http://www.autovia.cz/index.php?lang=cs ... idItem=188" onclick="window.open(this.href);return false;

MarekS

Re: Jakej koupit přepravník?

#10 Příspěvek od MarekS » 18 pro 2012 09:24

MadTom píše:Ad hmotnost vozíku versus hmotnost auta:
jak jsem psal u aut kategorie M1 nebo N1 (osobáky resp. malé náklaďáky - oboje do 3,5 tuny) je maximální hmotnost vozíku rovna maximální hmotnosti auta, u kategorie M1G nebo N1G (terénní verze) je to 1,5 násobek. Tady nejde o brzdy, ale u schopnost se vůbec rozjet třeba do kopce. Proto má Def nebo Disko tažné typicky na 3,5 tuny, i když tolik neváží (teda podle papírů).
Takže autoškolák to vysvětloval správně, ale neřekl všechny možnosti.
Aha tak A i B je správně :D :D :D
Jen nezapomínat,že když máte plně naložený auto myslím to za kterým to táhneme tak se snižuje max. hmotnost taženýho přívěsu na 2700 Kg !!!!!!!!!!! Dočet jsem se to v příručce LR bylo mě furt divný,že občas se objeví DII co má na kouli 2700Kg.
Normálně je to asi jedno,ale při nějakým průseru by to mohl bej problém nárazníky navijáky a nějakej ten spolujezdec.

horsik
Příspěvky: 1303
Registrován: 14 úno 2011 09:15

Re: Jakej koupit přepravník?

#11 Příspěvek od horsik » 21 pro 2012 18:47

No já má Defa TD5 a ten váží prázdnej 2,05 T. Kouli mám na 3,5 T. Takže pokud budu chtít táhnout dalšího Defa, měl bych mít vlek, kterej uveze až 2,5 T a musí vážit max 1000 kg. Bude to dohromady hmotnost soupravy 5,5 T. To je dostačující, protože v techničáku mám, že celková hmotnost jízdní soupravy nesmí překročit.6,5 T. Chápu to správně? :oops:

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jakej koupit přepravník?

#12 Příspěvek od MadTom » 21 pro 2012 19:26

Podstatné je, že můžeš táhnout vlek s hmotností 3,5t. Druhá podstatná věc je (vyplývá z předpisů), že aktuální hmotnost vleku může být v případně terénního auta maximálně 1,5 násobek aktuální hmotnosti auta. Na to bacha u kombinace plně naloženej vlek a prázdný auto. A ještě jedna věc - májí se za cca měsíc měnit předpisy ohledně řidičáků - teda kombinace B + vozík.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7894
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Jakej koupit přepravník?

#13 Příspěvek od Sláma Karel » 21 pro 2012 19:50

No a na co bacha?
1,5 násobek váhy vozidla je vždy víc jak 3,5t na vleku. Každý LR váží prázdný přes 2t. Takže je to OK. Jediný kdo to nesplňuje je možná Def 90. Ale když si do něj sedne řidič se spolujezdcem (někdy i jenom řidič :mrgreen: ) tak už to zase splňuje. :idea:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jakej koupit přepravník?

#14 Příspěvek od MadTom » 21 pro 2012 21:18

Karle, máš pravdu, pro 3,5 tunovej vlek je to 2,33 tuny a to už by hubené auto s hubeným řidičem nemuselo dát. Ale zase je pravda, že hubených LR tady moc není a hubených řidičů taky ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět