D2 td5 nejede
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 23 srp 2011 18:12
- tel.: 724290591
- auto: LR Discovery 2
- Bydliště: Dolní Dvořiště
- Kontaktovat uživatele:
D2 td5 nejede
Ahoj potřeboval bych poradit. Discarna mi točí tak do 3000 a pak přestává mít tah. Jedu tak max. 130 km/hod. Do těch 3000 je ale zcela úplně pružná. Mám nové čerpadlo, váhu vzduchu. Hadice k turbu vypadají také vpořádku, už nevím čím by to bylo.
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: D2 td5 nejede
Neni to tak nahodou v poradku?
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 td5 nejede
Zkus to pořádně projet na nižší rychlostní stupeň - jestli pojede víc než těch 3000 otáček.
A doplním - v pořádku to není, to auto by mělo zvládat běžně kolem 150. Nebude to sice svižné, ale rozhoupe se, 130 musí dávet úplně v pohodě.
Pokud to anina nižší kvalt nebude chtít chodit přes 3000 otáček při zatížení (akceleraci na plnej plyn), tak nejlépe píchnout na diagnostikku, třeba to něco ukáže, a bude jasno odkud začít hledat.
A doplním - v pořádku to není, to auto by mělo zvládat běžně kolem 150. Nebude to sice svižné, ale rozhoupe se, 130 musí dávet úplně v pohodě.
Pokud to anina nižší kvalt nebude chtít chodit přes 3000 otáček při zatížení (akceleraci na plnej plyn), tak nejlépe píchnout na diagnostikku, třeba to něco ukáže, a bude jasno odkud začít hledat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 112
- Registrován: 23 srp 2011 18:12
- tel.: 724290591
- auto: LR Discovery 2
- Bydliště: Dolní Dvořiště
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 td5 nejede
Na 1 až 3 to přes těch 3000 dostanu, pak už ne. Jinak 150 jezdila dřív scela běžne bez větších problémů.MadTom píše:Zkus to pořádně projet na nižší rychlostní stupeň - jestli pojede víc než těch 3000 otáček.
A doplním - v pořádku to není, to auto by mělo zvládat běžně kolem 150. Nebude to sice svižné, ale rozhoupe se, 130 musí dávet úplně v pohodě.
Pokud to anina nižší kvalt nebude chtít chodit přes 3000 otáček při zatížení (akceleraci na plnej plyn), tak nejlépe píchnout na diagnostikku, třeba to něco ukáže, a bude jasno odkud začít hledat.
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 td5 nejede
To vypadá, že něco umřelo nebo degraduje, nebo tam máš špatnou naftu. Zase bych začal od diagnostiky - třeba napoví. Pokud ji nemáš k dispozici, tak zkus pro začátek odpojit váhu vzduchu. Jestli se to výrazně zlepší, tak vyměnit za jinou, nejlépe na zkoušku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D2 td5 nejede
Zla nafta je svina - možem potvrdit - skus natankovat na inej ale až ked budeš mať skoro prazdnu nadržMadTom píše:To vypadá, že něco umřelo nebo degraduje, nebo tam máš špatnou naftu. Zase bych začal od diagnostiky - třeba napoví. Pokud ji nemáš k dispozici, tak zkus pro začátek odpojit váhu vzduchu. Jestli se to výrazně zlepší, tak vyměnit za jinou, nejlépe na zkoušku.

. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
- cyril
- Příspěvky: 2760
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: D2 td5 nejede
Vymen palivovy filtr.... na 80% bych rekl, ze to bude tim.... 

Re: D2 td5 nejede
zdravim vsetkych machrov
nechcem zbytocne zacinat iny topic, tak v ramci palivovej sustavy mam problem, s ktorym ste sa niekto stretli a mozno poradite...
po niekolkych minutach jazdenia od nastartovania sa mi rozsvieti "voda v nafte"... uz som skusil filter odpustit, ale opakovalo sa to... akonahle auto vychladne a potom znova start a par minut jazdy, tak sa ta kontrolka opat rozsvieti
nic zvlastne na zvuku ani tahu motora som nepostrehol
vdaka
nechcem zbytocne zacinat iny topic, tak v ramci palivovej sustavy mam problem, s ktorym ste sa niekto stretli a mozno poradite...
po niekolkych minutach jazdenia od nastartovania sa mi rozsvieti "voda v nafte"... uz som skusil filter odpustit, ale opakovalo sa to... akonahle auto vychladne a potom znova start a par minut jazdy, tak sa ta kontrolka opat rozsvieti
nic zvlastne na zvuku ani tahu motora som nepostrehol
vdaka
-pale
- eliott
- Příspěvky: 11537
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 td5 nejede
Byl to Waste Gate ventil...cyril píše:Vymen palivovy filtr.... na 80% bych rekl, ze to bude tim....
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
Ahoj
mám úplně stejný problém. Auto mi připadá, že jede stále hůře, čerpadlo nové, diagnostika neukazuje žádnej problém.Mám před sebou už jen výměnu palivového filtru a nebo tedy teď jak jsem se dočetl tento ventil. Mám udělat zkoušku výměnou a nebo ještě nějaké indicie?
Jinač to je stejný....ted už auto neroztáhnu na rovince skoro ani na 110 bez problémů.Ale 1-3 stupeň mi přes 3000 ot. jde.4 a 5. téměř vůbec, ale nic mi necuká.
Děkuji
mám úplně stejný problém. Auto mi připadá, že jede stále hůře, čerpadlo nové, diagnostika neukazuje žádnej problém.Mám před sebou už jen výměnu palivového filtru a nebo tedy teď jak jsem se dočetl tento ventil. Mám udělat zkoušku výměnou a nebo ještě nějaké indicie?
Jinač to je stejný....ted už auto neroztáhnu na rovince skoro ani na 110 bez problémů.Ale 1-3 stupeň mi přes 3000 ot. jde.4 a 5. téměř vůbec, ale nic mi necuká.
Děkuji
- eliott
- Příspěvky: 11537
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 td5 nejede
Zkontroluj tlak turba, sleduj průběh tlaku podle otáček motoru.discoverydejf píše:Ahoj
mám úplně stejný problém. Auto mi připadá, že jede stále hůře, čerpadlo nové, diagnostika neukazuje žádnej problém.Mám před sebou už jen výměnu palivového filtru a nebo tedy teď jak jsem se dočetl tento ventil. Mám udělat zkoušku výměnou a nebo ještě nějaké indicie?
Jinač to je stejný....ted už auto neroztáhnu na rovince skoro ani na 110 bez problémů.Ale 1-3 stupeň mi přes 3000 ot. jde.4 a 5. téměř vůbec, ale nic mi necuká.
Děkuji
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
to bez diagnostiky neudělám že?
- eliott
- Příspěvky: 11537
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 td5 nejede
Právě že ano, musíš měřit skutečný tlak, ne indikovaný. Odkud jsi?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
Slaný , středočeský kraj...
... .jak na to? a co s výsledkem?

- eliott
- Příspěvky: 11537
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: D2 td5 nejede
Tam jsem každou chvíli, při příští cestě to můžu zkouknout i diagnostikou. Podle toho, kolik naměříš poznáš, jestli je turbo funkční. Hadice jsou OK ?discoverydejf píše:Slaný , středočeský kraj...... .jak na to? a co s výsledkem?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
No mě dělal diagnostiku ted Honza Tůma a říkal, že vše OK. Ale neměřili jsme to za jízdy. Říkal, že je vše OK,ale jak říkám, bylo to za klidu.
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D2 td5 nejede
Něco podobného jsem řešil Vizourovi na Defu - byl to zatuhlej wastegate ventil na turbu - potom nefungovala regulace turba a motor nešel přes 3000otáček - je to bezpečnostní funkce TD5ky - pokud je moc tlaku za turbem, tak to motor nepustí přes 3000otáček a navíc to začne cukat.
U Defa i D2 to bývají popraskané hadičky, nebo zatuhlá ovládací páka na turbu, u D2 ještě občs odchází modulátor - což je v principu elektromagnetickej ventil, kterej propouští řízeně přetlak za turbem k ovládacímu mechanismu. U Defa není, je tam jenom hadička napřímo.
Zjistili jsme to za jízdy diagnostikou - z live dat, a navíc to psalo chybu, že overboost nastal během poslední jízdy. V princpipu jsme diagnostiku použili jako manometr, zapojenej do sacího potrubí motoru - tam je namontované tlakové čidlo (MAP). Akorát diagnostika byla pohodlnější, než tam připojovat měřák.
Jo a u stojícího auta se to neprojeví, je to potřeba zkoušet za jízdy a nejlépe pod plným plynem, jinak se turbo pořádně neroztočí a nedává dost tlaku, aby se to projevilo - není ani potřeba regulovat turbo.
U Defa i D2 to bývají popraskané hadičky, nebo zatuhlá ovládací páka na turbu, u D2 ještě občs odchází modulátor - což je v principu elektromagnetickej ventil, kterej propouští řízeně přetlak za turbem k ovládacímu mechanismu. U Defa není, je tam jenom hadička napřímo.
Zjistili jsme to za jízdy diagnostikou - z live dat, a navíc to psalo chybu, že overboost nastal během poslední jízdy. V princpipu jsme diagnostiku použili jako manometr, zapojenej do sacího potrubí motoru - tam je namontované tlakové čidlo (MAP). Akorát diagnostika byla pohodlnější, než tam připojovat měřák.
Jo a u stojícího auta se to neprojeví, je to potřeba zkoušet za jízdy a nejlépe pod plným plynem, jinak se turbo pořádně neroztočí a nedává dost tlaku, aby se to projevilo - není ani potřeba regulovat turbo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
Ahoj. Tak ještě další poznatky...dnes jsem se dal na průzkum wastegate ventilu a popisu co dělá nebo ne a zkuste mi prosím napsat, zda je to v pořádku či ne.... : nejprve jsem odmontoval táhlo abych zjistil, zda není zatuhlá tyčka na turbu - bez problémů jde úplně krásně na volno. Pak jsem zkoušel membránku (regul.), pusou ani omylem, ale tlakovým vzduchem se hýbe (netušil jsem, kolik je tam potřeba tlaku aby se to pohlo)..pak jsem zkoumal wastegate a hadičky a při nastartovaném motoru i při pouze zaplé elektrice i při vypnutém autě a elektrice jde cesta z tlakové hadice za turbem do membrány (regul.). V žádném z těchto režimů se nepřepl ventil do druhé polohy (tzn.aby dělal podtlak v reg.),ale třeba je to tak v pořádku jelikož by tak měla být turbo přepouštěcí klapka zavřená. Pouze když jsem plynový pedál přišlápl na volnoběh prudce na podlahu a dostal se do otáček, tak se klapka přes membránu trošku pohla, ale vůbec ne moc.
Je toto v pořádku????
Chápu snad dobře, že přetlaková klapka je zavřená,pokud je táhlo co nejvíc zatažené do membrány (tzn. do leva když stojím u blatníku řidiče) a otevírá se vysouváním doprava a přefukem turba ????
Pokud je toto vše ok, pak je asi čas na palivový filtr, který tam nemám vůbec dlouho a nebo ještě takové ty membránky u palivového filtru....???
Dík.Dejf
Je toto v pořádku????
Chápu snad dobře, že přetlaková klapka je zavřená,pokud je táhlo co nejvíc zatažené do membrány (tzn. do leva když stojím u blatníku řidiče) a otevírá se vysouváním doprava a přefukem turba ????
Pokud je toto vše ok, pak je asi čas na palivový filtr, který tam nemám vůbec dlouho a nebo ještě takové ty membránky u palivového filtru....???
Dík.Dejf
-
- Příspěvky: 143
- Registrován: 05 zář 2008 20:47
Re: D2 td5 nejede
to Elliot : pokud bys jel kolem, tak budu rád...víc hlav víc ví 
