Až teraz som si všimol - 14šrobové hlavy?
Přestavba RRC na 4,6 V8
- Macej
 - Příspěvky: 469
 - Registrován: 16 úno 2010 17:50
 - tel.: 0944 528 535
 - auto: 2xRRC
 - Bydliště: Vchod Záhoria
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Trochu OT
Až teraz som si všimol - 14šrobové hlavy?
 Nemali to mať iba staršie bloky alebo to používali ako sa im chcelo a podarilo navrtať blok?
			
									
									
						Až teraz som si všimol - 14šrobové hlavy?
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Taky jsem na to zíral, že blok má 14 otvorů a závity pro 14 šroubů, ale hlavy, které na něm byli, jsou jen 10ti šroubkové:

tak snad to není nějaká převložkovaná 3,9ka, ale zas to má křížově chycené šálky kliky...záhadný stroj
			
									
									
						
tak snad to není nějaká převložkovaná 3,9ka, ale zas to má křížově chycené šálky kliky...záhadný stroj
- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Když už to máš takhle rozebrané, tak si pořádně přetěsni pátý most bloku, jinak ti tudy poteče olej, je to nečastější místo úniku.Mirko píše:Ta fotka vznikla ještě před naším telefonátem, takže vana půjde znovu do písku a následně pozinkovat, pokud o víkendu nenajdu jinou použitelnou doma...
Rozhodl jsem se jít tou pomlalejší a důkladnější cestou, teď když vím, že motor je v pořádku. Domluvím se i s Pešlem na tom velkém měniči.
Motor je očištěný:
a pak jsem ze zvědavosti přiložil těsnění k výfukovému potrubí a naznal, že trochu "port matching" by výfuku rozhodně prospělo
původní stav
upravený stav
Zatím jsme jen zkusili jak to jde. Kompresor sice řve, ale jde to poměrně dobře sundat z té litiny, a až to budu mít trochu v ruce, pustím se i do hlav a sání. Takové vlastnoruční stage 1 hlavy.
A zvážil bych i nové pánve na kliku, stojí pár korun...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Na ten pátý most jsem koukal, akorát jsem blbec připevnil motor do stojanu i se setrvačníkem...uvidím, jak se k tomu dostanu, to těsnění bych měl ještě někde mít. Ty šálky si říkám, že raději ne, když ten blok byl dělanej před nedávnem, tak museli zkontrolovat i kliku. A ono zas: pár korun stojí nějakej ausšus, lepší už jsou přece jen zas další dva litry a navíc se mi nebude líbit nějaká rýha v klice a když už to máš venku, tak by možná mohli i nové pístní kroužky...  
  no asi to znáš...
Projekt teď zas chvíli usne, poněvadž čekám na to zinkování a lakování víček.
			
									
									
						Projekt teď zas chvíli usne, poněvadž čekám na to zinkování a lakování víček.
- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
No právě že to znám, a protože to nevydržím, dávám vše nové. S šálama z druhovýroby nebyl nikdy problém. Ten most podmázni silikonem, ta gumička, co tam vymysleli, stojí za .....
			
									
									Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
			
									
									
						vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Vačku drží ta podkova, co je pod rozvodovým kolem, není vyjetá? Ale ono to za běhu a s novým řerězem nebude vadit.Mirko píše:Šálky definitivně nechám, ale:
vačková hřídel má předozadní vůli...Dá se vytáhnout o cca. 1mm. To se vycentruje po namontování prsou, nebo mi tam něco chybí?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Myslíš tahle?

Tu tam asi nemám, kvůli konfiguraci s rozdělovačem...
(Ta fotka je z netu, tak čistý ruce nemívám)
			
									
									
						
Tu tam asi nemám, kvůli konfiguraci s rozdělovačem...
(Ta fotka je z netu, tak čistý ruce nemívám)
- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Tam je to podobné...
							
			
									
									Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Trochu jsme zas pokročili o víkendu, ale bez fotek. Mám nový klínek v klice, hotovou vanu, všechny díly ze zinkovny, díky Ottifantovi upravené výfukové svody. 
Zjistil jsem, že se na 3,9ky dávali dva druhy vstřikovačů: se zeleným proužkem na těle - pozdější, které šli i na 4,6, a ranní s modrým kroužkem pod těsněním - ty mají menší průtok a mám jich nějak moc...Zato těch zelených mi jeden chybí. Nemá někdo navíc doma?
Tento týden ještě budu shánět pár dílů, například mi nepasuje to sání na moje čidla, repesktive jejich kabeláž (a další jsem někde ztratil). Pak už snad přijdou víka ventilů a plenum a bude po výmluvách
			
									
									
						Zjistil jsem, že se na 3,9ky dávali dva druhy vstřikovačů: se zeleným proužkem na těle - pozdější, které šli i na 4,6, a ranní s modrým kroužkem pod těsněním - ty mají menší průtok a mám jich nějak moc...Zato těch zelených mi jeden chybí. Nemá někdo navíc doma?
Tento týden ještě budu shánět pár dílů, například mi nepasuje to sání na moje čidla, repesktive jejich kabeláž (a další jsem někde ztratil). Pak už snad přijdou víka ventilů a plenum a bude po výmluvách
- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Mám, ze 4.6 určitě.
			
									
									Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem  
			
									
									
						- eliott
 - Příspěvky: 11545
 - Registrován: 06 led 2007 20:40
 - tel.: +420608021838
 - auto: několik
 - Bydliště: České Budweisrovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Být nepostradatelný je otrava...Mirko píše:Super. Domluvíme se, až se vrátíš do práce. Posílal jsem dnes k vám ještě jednu objednávku, kterou, jak mi bylo sděleno, bude stejně potřeba upřesnit s panem Eliášem
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
						konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Dneska jsem byl opět chvíli v dílně. Dorazili další díly a mezi nimi i lakované víka od Kerama:

Dál je mi pak stále trochu záhadou ta vačka, ale nejspíš to nebudu dále řešit, žádné plíšek tam nikde nevleze:

			
									
									
						
Dál je mi pak stále trochu záhadou ta vačka, ale nejspíš to nebudu dále řešit, žádné plíšek tam nikde nevleze:

Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
parada...tie kryty vyzeraju super...
ja sa nakoniec asi vydam cestou kompletnej premeny...tzn. vpredu serpentine belt a sanie thor (tie Nm navyse ma stale mataju)...a uvidime co z toho nakoniec vznikne...ale venovat sa tomu budem az ked sa vratime z croatia trophy. A to uz bude pravdepodobne komplexnejsia zalezitost oprav/uprav a skusim vyuzit co najviac z nakupenych komponentov.
Este k tej volnej vacke. RAVE hovori o nejakom merani axialnej vole na vacke iba pri verzii bez rozdelovaca - tzn. ta s tou podkovou...resp. nikde inde som to nenasiel...
			
									
									ja sa nakoniec asi vydam cestou kompletnej premeny...tzn. vpredu serpentine belt a sanie thor (tie Nm navyse ma stale mataju)...a uvidime co z toho nakoniec vznikne...ale venovat sa tomu budem az ked sa vratime z croatia trophy. A to uz bude pravdepodobne komplexnejsia zalezitost oprav/uprav a skusim vyuzit co najviac z nakupenych komponentov.
Este k tej volnej vacke. RAVE hovori o nejakom merani axialnej vole na vacke iba pri verzii bez rozdelovaca - tzn. ta s tou podkovou...resp. nikde inde som to nenasiel...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
						Range Rover P38 2.5TDS
- pooh
 - Příspěvky: 713
 - Registrován: 16 úno 2012 16:11
 - tel.: +421905664537
 - auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
 - Bydliště: Horné Mýto
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
hmm, mozno ze aj ja budem potrebovat take tesnenie.na pravej strane vpredu akoby trosku kvapkala voda pod hlavouMirko píše:Těsnění od Eliotta už dorazili, včera jsem hlavně čistil a lakoval pískované věci - díky matooovi za skvělý kontakt. ]
co stoji to tesnenie? aky je rozdiel medzi kompozitovym a plechovym? treba vymenit aj sroby v hlave ak to dam dole?
okrem toho som aj zvedavy, mozno dam dole hlavu a najdem tam prevlozkovany blok aj ja
(ked pozeram tu vasu pracu, dostal som chut rozoberat to aj ja
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
						- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
Pro tebe připadá v úvahu v podstatě jen kompozitové těsnění, celou sadu na hlavy najdeš např. u eliotta na e-shopu. Plechové těsnění se dávali do starších modelů s větší komorou hlavy (do 3,9 - hlavy mají 14 šroubů). Je teoreticky možné tím, že dáš plechové, zvýšit kompresi. Ale i já jsem se nakonec rozhodl proti tomu...tankovat víc oktanu, mít větší pravděpodobnost úniku kapalin (kompozitové mají lépe těsnit, i když jsem neměl ani problém s plechovými, které jsem dával) mi nestálo za to, zvlášť když tenhle motor by mohl mít ještě poměrně slušnou kompresi i s kompozitovým těsnění. 
Šrouby v hlavě bys měl měnit, a samozřejmě srovnat aspoň hlavy, ne-li zabrousit a přetěsnit ventilky atd. Na tomhle motoru se dobře šroubuje (až na ty dva konektory vstřiků pod sáním
 ) proto ho aspoň jednou do roka rozdělávám a když už to dělám počtvrté, tak je to jako lego. Nicméně ty zodpovědné věci, jako dotahování hlav, přenechám Evženovi, ať je na to nějaká záruka  
			
									
									
						Šrouby v hlavě bys měl měnit, a samozřejmě srovnat aspoň hlavy, ne-li zabrousit a přetěsnit ventilky atd. Na tomhle motoru se dobře šroubuje (až na ty dva konektory vstřiků pod sáním
- pooh
 - Příspěvky: 713
 - Registrován: 16 úno 2012 16:11
 - tel.: +421905664537
 - auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
 - Bydliště: Horné Mýto
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
dik, takze kompozitove. objednam asi len jeden, lebo to bude viac menej preskumanie stavu, alebo trening. ty uz robis kazdy stvrtrok, ale ja sa do toho pustim sa prvy krat  
 
takze mozno to bude len dane dolu, pak spatky - ale tesnenie aj tak musim vymenit, aj hlavu asi zrovnat, ale viac do detailov nechcem teraz ist. To uz potom necham na skusenejsieho, a potom bude asi treba aj kompletne tesnenie a vsetko ako patri k tomu.
takze rozmyslam ze minimum co potrebujem ked si dam hlavu dole, tak tesnenie pod hlavu, tesnenie na vyfuk asi tiez, mozno tie sroby a este asi tesnenie pod viko ventilov - to vsetko zatial len pre jednu hlavu ...
a ja mam uz ten Bosch - je tam rozdiel co sa tyka tesnenia?
			
									
									takze mozno to bude len dane dolu, pak spatky - ale tesnenie aj tak musim vymenit, aj hlavu asi zrovnat, ale viac do detailov nechcem teraz ist. To uz potom necham na skusenejsieho, a potom bude asi treba aj kompletne tesnenie a vsetko ako patri k tomu.
takze rozmyslam ze minimum co potrebujem ked si dam hlavu dole, tak tesnenie pod hlavu, tesnenie na vyfuk asi tiez, mozno tie sroby a este asi tesnenie pod viko ventilov - to vsetko zatial len pre jednu hlavu ...
a ja mam uz ten Bosch - je tam rozdiel co sa tyka tesnenia?
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
						- Mirko
 - Příspěvky: 2883
 - Registrován: 18 lis 2008 08:35
 - auto: RRC´s
 - Bydliště: Brno
 - Kontaktovat uživatele:
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
O Boschu moc nevím, ale budeš muset sundat celé sání, takže budeš potřebovat i odpovídající těsnění do "Véčka" a nevím jak je to Boschu s dalšími. Když už bych to teda dělal, přetěsnil bych asi obě hlavy, budeš to mít jak na dlani, těsnění se stejně prodávají po dvou (nebo celou sadu na vršek)a srovnat jednu nebo dvě hlavy je rozdíl 300-400 korun. Plus pár nových šroubků, ale mě by to nějak kulhalo jen udělat jednu stranu  
			
									
									
						- pooh
 - Příspěvky: 713
 - Registrován: 16 úno 2012 16:11
 - tel.: +421905664537
 - auto: P38 4.6 AB, L322 S/C
 - Bydliště: Horné Mýto
 
Re: Přestavba RRC na 4,6 V8
ako som pisal, povodne som chcel dat hlavu dole, pozriet si co tam je a potom spat, a ked tam budu nejake vaznejsie veci, tak zverit do skusenych ruk.
lenze okrem tesnenia bude treba vymenit aj srouby, plus teraz ako hovoris, ak bude treba dat dole aj to vecko, tak potom nema zmysel nechat tam druhu hlavu, .... a pomalicky som tam, ze nema zmysel hrat sa s tym, ale urobit to hned a poriadne ( a ked nedam pozor, tak z toho bude velmi lahko mala generalka
  ). a to je co som teraz nechcel, lebo inac funguje motor, nic mu neni, a chcel som to naplanovat v klude niekedy za mesiac alebo dva .
a mozno mal by som robit ako eliott hovoril, ze najprv to rozoberat a potom uvidim co bude treba, len nechce sa mi rozoberat tak, ze nemam k tomu veci uz pripravene, alebo rozoberat to co vlastne funguje ...
			
									
									lenze okrem tesnenia bude treba vymenit aj srouby, plus teraz ako hovoris, ak bude treba dat dole aj to vecko, tak potom nema zmysel nechat tam druhu hlavu, .... a pomalicky som tam, ze nema zmysel hrat sa s tym, ale urobit to hned a poriadne ( a ked nedam pozor, tak z toho bude velmi lahko mala generalka
a mozno mal by som robit ako eliott hovoril, ze najprv to rozoberat a potom uvidim co bude treba, len nechce sa mi rozoberat tak, ze nemam k tomu veci uz pripravene, alebo rozoberat to co vlastne funguje ...
Diagnostika P38, nastavenie a odblokovanie BeCM
						

