El. ventilátor u Discovery II
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
El. ventilátor u Discovery II
Na svojí DII mám místo vrtule několik let instalovaný el.ventilátor Kenlowe. Běžel v pohodě, ale asi před týdnem běžet přestal. Místo něho běží trvale, hned od nastartování i studeného motoru, hlavní ventilátor klimy, vpředu na chladiči. Přitom ventilátor Kenlowe neběží ani při motoru ohřátém na provozní teplotu. Ten hlavní to uchladí, ale měl by běžet ten normální. Nevím, čím by to mohlo být, proč neběží oba tak, jak by běžet měly? Po proměření proud normálně všude jde, pojistky jsou v pořádku. Poraďte kde začít hledat chybu. Stalo se to už někomu? Zkoušel jsem vyhledavač, ale je na houby. Díky předem. Standa
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: El. ventilátor u Discovery II
Zkus ten Kenlowe napřímo - jestli neumřel. Pokud se roztočí, tak hledej chybu v termostatu co ho spíná - jestli tedy ještě spíná.
To že se ti trvale točí ventilátor od klimatizace je proto, že si o to řekne řídící jednotka motoru. A ta si o to teď říká trvale, protože si to asi někde trošku víc ohřál, když ten Kenlowe nefunguje, a tohleto je ochraná funkce řídící jednotky motoru. Až ten Kenlowe vyřešíš, tak napíchnout na diagnostiku a smazat chyby - tím by se měl trvalej běh ventilátoru klimatizace zastavit.
To že se ti trvale točí ventilátor od klimatizace je proto, že si o to řekne řídící jednotka motoru. A ta si o to teď říká trvale, protože si to asi někde trošku víc ohřál, když ten Kenlowe nefunguje, a tohleto je ochraná funkce řídící jednotky motoru. Až ten Kenlowe vyřešíš, tak napíchnout na diagnostiku a smazat chyby - tím by se měl trvalej běh ventilátoru klimatizace zastavit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: El. ventilátor u Discovery II
někde nebude spíš kostra, odhaduju, možná na nějakejch snímačích
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
Zkoušel jsem Kenlowe na přímo, rozjede se. Pročistil jsem všechny kontakty kolem připojení ventilátoru, ale nevím, jestli teď nebude zablokovaný až do vymazání chyb na diagnostice. St
Díky za rady!
Díky za rady!
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: El. ventilátor u Discovery II
Nevím jak máš Kenlowe zapojené, ale normálně to bývá nezávislé na zbytku elektroniky auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: El. ventilátor u Discovery II
Na některejch autech když je prázdná klima běží stále ventilátor nevím jak je to u LR. Vyděl jsem někde fotku,že čidlo toho přídavnýho větráku se strčilo mezi oštiny chladiče a tím,že ti běží stále větrák klimy tak ho chladí a nesepne protože si myslí,že je chladič studenej. Třeba je to blbost,ale zkus to prověřit.
Ještě bych tě poprosil o poznatky stím el. větrákem včem spočívaj výhody když už ho máš tak dlouho
Ještě bych tě poprosil o poznatky stím el. větrákem včem spočívaj výhody když už ho máš tak dlouho

- Land Jirka
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
Je to jak píše Tom.
Větráky klimy se spustí po překročení mezní teploty vody v motoru a potom jedou už pořád, než se to vypne diagnostikou
Větráky klimy se spustí po překročení mezní teploty vody v motoru a potom jedou už pořád, než se to vypne diagnostikou
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: El. ventilátor u Discovery II
Ještě bych tě poprosil o poznatky stím el. větrákem včem spočívaj výhody když už ho máš tak dlouho
[/quote]
Já ho měl na DII automat a když jsem jel pomaleji do kopce tak se mi přehříval automat.Jelikož to reaguje na teplotu motoru a ne automatu.

Já ho měl na DII automat a když jsem jel pomaleji do kopce tak se mi přehříval automat.Jelikož to reaguje na teplotu motoru a ne automatu.
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: El. ventilátor u Discovery II
Na kterou teplotu to bude reagovat je věc řízení (čidla a termostat). Uvažoval jsem o tom, při provozu u nás by asi nebyl problém. Na druhou stranu někde na jihu evropy v létě do stoupání by to nejspíš nestačilo. A co jsem četl někde na webu podmínky pro výpravu do Afriky s průvodcem, tak tam bylo jednoznačně řečeno, že elektrickej ventilátor ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
Myslel jsem, že o víkendu bych zkusil laborovat s oběma ventilátory. Uvažoval jsem hl. ventilátor vpředu zkusit odstavit pojistkou a postupně jít po kabelech a rozhýbat Kenlowe. Jestli je ale, jak píše Jirka, trvale zablokovaný až do výmazu chyb na diagnostice, tak jsem nahraný. Napadlo mě, jestli by nestačilo třeba na den odpojit baterku, mám DII 2000, možná by to stačilo.
Kdo s diagnostikou je nejblíže Příbrami? Ozvi se mi, prosím. Asi by bylo nejrychlejší to napíchnout a třeba by bylo po problému.
Nechci tady rozjet diskusi o výhodnosti a naopak el. ventilátorů. Na toto téma jsme před lety popsali x stran, vlákno tu někde je. Dvourychlostní Kenlowe mám už přes 5 let a tento problem je vlastně první závada.
Výhody jsou zjevné, odlehčení motoru, tišší chod, diskutabilní je pokles spotřeby /teoret.ano/, v zimě dříve zahřátý motor, při průjezdu bahnem je možno ventilátor na moment vypnout a nerozneseš vrtulí bahno naprosto všude a snad ještě nějaké detaily.
Nevýhody, jak píše MadTom, jižněji a tropy rozhodně neuchladí, ale to nějak snad řešil Miloš II zdvojením ventilátorů, pak nesmíš zapomenout správně nastavit termostat. Pro naše klima, myslím, dostačuje. U klasické vrtule se o nic nestaráš.
Kdo s diagnostikou je nejblíže Příbrami? Ozvi se mi, prosím. Asi by bylo nejrychlejší to napíchnout a třeba by bylo po problému.
Nechci tady rozjet diskusi o výhodnosti a naopak el. ventilátorů. Na toto téma jsme před lety popsali x stran, vlákno tu někde je. Dvourychlostní Kenlowe mám už přes 5 let a tento problem je vlastně první závada.
Výhody jsou zjevné, odlehčení motoru, tišší chod, diskutabilní je pokles spotřeby /teoret.ano/, v zimě dříve zahřátý motor, při průjezdu bahnem je možno ventilátor na moment vypnout a nerozneseš vrtulí bahno naprosto všude a snad ještě nějaké detaily.
Nevýhody, jak píše MadTom, jižněji a tropy rozhodně neuchladí, ale to nějak snad řešil Miloš II zdvojením ventilátorů, pak nesmíš zapomenout správně nastavit termostat. Pro naše klima, myslím, dostačuje. U klasické vrtule se o nic nestaráš.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
O víkendu jsem jen prošel kabely, v jednom ohybu se mi kabel nezdál, tak jsem to přestřihl a znova přepájel do svorky, jinak jsem nic nenašel. Dnes jsem přijel domů, motor v provozní teplotě a Kenlowe běžel, dokonce reagoval na spinač a termostat! Bohužel spolu sním běžel i hlavní ventilátor vpředu na chladiči. Ten po vypnutí motoru zhasl, ale Kenlowe běžel ještě chvilku, dochlazoval. Takto to bývá v horkém létě, když je motor rozpálený, ale dnes je poměrně chladno.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: El. ventilátor u Discovery II
Vždyt je to tu napsáno.Aby ti přestal běžet ten ventilátor v předu musíš na diagnostiku kde závadu smažou a ventilátor zase bude fungovat tak jak má.
Re: El. ventilátor u Discovery II
Teda nepamatuji se to přesně, ale pokud jede klima tak vždy jede i ten přední větrák. Tak vypni klimu a pak se teprve podívej zda běží i přední větrák.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
Pro libovku:
S tou diagnostikou je mi to jasné, jen nemám tolik času, abych se teď rozjel do Prahy, o bližší diagnostice nevím. Také to není tak naléhavé. Ale pro ty, co toto vlákno sledují, popisuji změny, které nastaly.
Pro habakuka:
Pokud běží klima, tak běží ventilátor na ní až od určité teploty, tedy ne stále!
Samozřejmě, že mám vypnutou klimatizaci a přesto ventilátor běží i za studena. Běží při zapnutém motoru ať je klima ZAP nebo VYP.
S tou diagnostikou je mi to jasné, jen nemám tolik času, abych se teď rozjel do Prahy, o bližší diagnostice nevím. Také to není tak naléhavé. Ale pro ty, co toto vlákno sledují, popisuji změny, které nastaly.
Pro habakuka:
Pokud běží klima, tak běží ventilátor na ní až od určité teploty, tedy ne stále!
Samozřejmě, že mám vypnutou klimatizaci a přesto ventilátor běží i za studena. Běží při zapnutém motoru ať je klima ZAP nebo VYP.
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: El. ventilátor u Discovery II
Pokud jede klima tak větrák se sepne až je-li venkovní teplota 28°C a výšší.
-
- Příspěvky: 909
- Registrován: 05 pro 2006 11:24
- auto: LR D4
- Bydliště: Příbramsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: El. ventilátor u Discovery II
Diagnostikou chyby vymazány, funguji normálně.



