kupa RRC

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
t1n0
Příspěvky: 14
Registrován: 22 kvě 2013 08:18

kupa RRC

#1 Příspěvek od t1n0 » 22 kvě 2013 09:09

Ahoj vsetci,

chcem sa spytat na vas nazor, chcel by som kupit RRC, a nikdy pred tym nemal LR.
jedna sa o r.86, perkins 3l turbo (perkins diesel 4.182), automat. prevodovka po GO, skoro bez hrdze... trosku obity, suchy zvnutra.

chcem vediet vas nazor, spolahlivost atd, kedze by som s tym chcel jazdit aj dlhsie trasy, dalej spotreba atd... takze bezne veci a postrehy.

tu su nejake fotky
https://plus.google.com/photos/11203366 ... j-jDlKu_Ew" onclick="window.open(this.href);return false;
fotky mi poslal iba mailom, dnes ho mam ist pozret...

diky
martin

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#2 Příspěvek od Mirko » 22 kvě 2013 09:51

Na první pohled zajímavý. Je vidět, že to je auto, které se opravdu používá ale není vybydlené. Ty kožené sedačky tam jsou dané z pozdějšího modelu, respektive na zadní lavici je jen potah. Možná by stálo za to, tam dat tu správnou novější lavici, vypadá to, že ten potah tam úplně nesedí. Ale to je kosmetika, stejně jako ta řadicí páka.
K tomu Dieselu nemohu říct nic, není to původní motor, v Anglií se tyhle přestavby dělali častěji. Trochu mě překvapuje, že převodovka potřebovala GO, obvykle tyhle převodovky drží a přežívají spíš motory, možná si moc nerozumí s tím neoriginálním Perkinsenem.
Původně to auto je modelový rok 85 - typoval bych někde z Itálie, (Bubble grill se čtyřmi světly byla italská specialita) ale zas chybějící klima by nasvědčovala spíš tomu, že to může být i původně holandský.
Ta koroze u Classiců vždy není na první pohled patrná. Tady je pár ukázek:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =8&t=15306" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak držím palce při výběru,
Mirko

t1n0
Příspěvky: 14
Registrován: 22 kvě 2013 08:18

Re: kupa RRC

#3 Příspěvek od t1n0 » 22 kvě 2013 10:24

Mirko píše:Na první pohled zajímavý. Je vidět, že to je auto, které se opravdu používá ale není vybydlené. Ty kožené sedačky tam jsou dané z pozdějšího modelu, respektive na zadní lavici je jen potah. Možná by stálo za to, tam dat tu správnou novější lavici, vypadá to, že ten potah tam úplně nesedí. Ale to je kosmetika, stejně jako ta řadicí páka.
K tomu Dieselu nemohu říct nic, není to původní motor, v Anglií se tyhle přestavby dělali častěji. Trochu mě překvapuje, že převodovka potřebovala GO, obvykle tyhle převodovky drží a přežívají spíš motory, možná si moc nerozumí s tím neoriginálním Perkinsenem.
Původně to auto je modelový rok 85 - typoval bych někde z Itálie, (Bubble grill se čtyřmi světly byla italská specialita) ale zas chybějící klima by nasvědčovala spíš tomu, že to může být i původně holandský.
Ta koroze u Classiců vždy není na první pohled patrná. Tady je pár ukázek:
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... =8&t=15306" onclick="window.open(this.href);return false;

Tak držím palce při výběru,
Mirko
dakujem za rychlu odpoved Mirko,

auto je momentalne v norsku, skor by som povedal ze je z holadska, ako z talianska.
skusim pozriet na tu koroziu, ked tam budem
a mozem sa este spytat, myslis ze ta radiaca paka, sa da nejako upravit aby vypadala lepsie? myslim ten nalepeny "dreveny panel"..
k tomu motoru, pises, ze to neni povodny motor, to viem, ale su na nom nejake nevyhody alebo vyhody o kt. vies? spolahlivost, hlucnost, alebo spotreba
chlapik mi este napisal ze je treba vymenit vsetky tlmice. aky je tam podvozok? tam su tiez tie "nestastne?" vankuse?
na co mam pozerat ked tam budem okrem tej korozie? nejake obvykle slabe miesta? diferaky, prevodovka, kable?


martin

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: kupa RRC

#4 Příspěvek od paramount2 » 22 kvě 2013 11:05

Motor nemám zkušenost, ale Perkins obecně by měl bejt v pohodě...
Podvozek-je shodný s prvními Discovery I-vinutý pružiny, výměna tlumičů je to nejmenší, co se týká diffů, platí zase obecně, že by neměly moc hučet...převodovka zkusit, jestli řadí čistě, bez cukání a prokluzu...
koroze bude určitě... :?

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#5 Příspěvek od Mirko » 22 kvě 2013 11:55

U řadicí páky nejsou tvé kreativitě kladené meze. Buď
a) sehnat originál pro automatiku z toho ročníku.
b) nebo celý ten panel nad středovým tunelem vyhodit a mít to jako ty předchozí ročníky, které tam měli jen koberec,
c) nebo tam dat kryt tunelu včetně cubby boxu z novějšího modelu, ze kterého máš stejně sedačky...
Těch variant je dost.

Ohledně koroze je toho víc, pokud mi pošleš do soukromé zprávy tvůj email, tak ti pošlu takový obrázkový návod, který jsem kdysi sestavil, ale ještě nedal sem, kam je potřeba se podívat. I přesto pokaždé naletím i já :chuckle
Například horní zadní klapka už je na fotkách vidět, že je za zenitem...

Tlumiče jsou relativně pár korun, určitě počítej, že to nebude jediná věc, která bude potřeba vyměnit. Je to skoro 30 let staré auto. Tady máš nějaký e-shop v Anglií, aby sis mohl udělat představu o cenách dílů.

http://famousfour.co.uk/new_parts/part_ ... 70_85.html" onclick="window.open(this.href);return false;

I tady v ČR jsou skvěle zásobené e-shopy - viz sekce Nabídka služeb, i co nemají na webu, seženou. Obecně lze říct, že je potřeba si hlídat kvalitu náhradních dílů, britpart je srovnatelný nebo ještě horší než starline, takže životnost je omezená...většinou je vyčerpaná po vybalení z krabice :mrk

Vankuse jsou vzduchové měchy? Tak ty u tohohle ročníku nejsou. Mrkni se na podvozku hlavně na servo. Určitě teče. To že se auto bude v zatáčkách naklánět jak ožralej námořník je normální, původně je bez stabilizátorů.

Kabeláž: je to předělaný na jiný motor, je otázka jak - vždycky to jde udělat dobře a blbě...Jinak tyhle ročníky ještě moc eletriky neměli - žádné ABS, sedačky jsou manuální, tenhle nemá klimu, moc tam toho není...

t1n0
Příspěvky: 14
Registrován: 22 kvě 2013 08:18

Re: kupa RRC

#6 Příspěvek od t1n0 » 22 kvě 2013 22:44

no takze bol som to pozriet, a na moje prekvapenie je tam fakt malo hrdze...

stlpiky, podlaha, dvere, blatniky, prahy su uplne ciste,
tie zadne dvere su chytene ako vidno aj na fotke, trochu ten "crossmember" pod kufrom a okolo zadneho svetla trochu, podblatniky trochu na tom leme pod kapotou

prevodovka preraduje plynule bez sklbania, uzavierka ide tazko dnu aj von, ale ide. nic nehuci neprirozdene...
pri zaradeni D to dost sklbne... je to normalne? chlap povedal ze to moze byt kardanom.. neviem co vy na to?

pri zatazi (do prudkeho kopca v lese) vyskocila redukcia ale niesom si isty ci bola dobre zaradena, potom to uz nerobilo.

motor - je to 4 valec 3l td, ide trosku ako traktor, moc nedymi, turbo pekne pocut nad 2t ot. Neviem ci to nieco znamena ale ked som otvoril nalievaciu zatku na olej tak odtial trochu "fukalo". Vraj skoro ziadna spotreba oleja.
majitel povedal ze to je 4stupnova prevodovka + "overdrive" , vie mi niekto vysvetlit co to je? je to normalne iba dalsi prevodovy stupen? pri 90kmh cca 1800-1900rpm

tak co vy na to ?
mam si dat este na nieco pozor, alebo je tam nieco podozrive?

dakujem za vsetky pripomienky.
martin

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#7 Příspěvek od Mirko » 22 kvě 2013 23:17

To, že uzávěrka potřebuje trochu síly při přeřazení je normální. To, že to škubne při přeřazení je součet všech vůlí, které v soustrojí podvozku za ta léta už jsou a toho, že ten motor určitě nemá napojení na řídicí jednotku, která podle zařazení stupně na automatu upravuje volnoběh, jako je to u benzinové V8, která tam původně patřila. Tím pádem musí být u toho Dieselu zvedlý volnoběh na neutral a "P" a to násobí zase to škubnutí.

Tím "overdrivem" pan myslel, že se od určité rychlosti zamkne měnič automatu. Je to normální u 4 kvaltových automatů.

Už od pohledu to vypadalo, že na tom není s korozi tak zle a podle všeho je to i původní lak, vzhledem k nápisům Range Rover na bocích.

Jak jsem již psal, o tom motoru nevím nic a ani nejsem fanda Dieselů obecně v Range Roverech. Suverénní charakter se těmi chrochtáky vytrácí, ale uznávám, že bývají spolehlivější a méně žerou než benzinové osmiválce a ani nemusí být výrazně pomalejší. Kamarád tady u Kuřími jezdí taky RRC s přestavbou na Diesel, 2,8l od Isuzu a je spokojený. Dělalo se to opravdu běžně.

Zadní klakpu můžeš pořídit novou z hliníku:
http://estore.eclipse.net.uk/epages/ran ... /Tailgates" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11534
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#8 Příspěvek od eliott » 25 kvě 2013 13:08

Pokud je tam 4st. automat ZF, tak není původní, protože podle středového tunelu tam původně byl 3st. Borg Warner, nebo manuál.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#9 Příspěvek od Mirko » 25 kvě 2013 13:26

Ano to ZF tam není původní, to máš pravdu. Asi jsem to napsal trochu zmatečně. ZF bylo původně nejspíš na nějaké V8, ale ne v tomhle autě. V tomhle autě byl původně 3,5 rover v8 a jak píšeš nejspíš nějaký 5ti kvalt manuál, 4kvalt manuál s overdrivem nebo ten 3 stupňový automat Torqueflite

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11534
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#10 Příspěvek od eliott » 25 kvě 2013 18:40

Mirko píše:Ano to ZF tam není původní, to máš pravdu. Asi jsem to napsal trochu zmatečně. ZF bylo původně nejspíš na nějaké V8, ale ne v tomhle autě. V tomhle autě byl původně 3,5 rover v8 a jak píšeš nejspíš nějaký 5ti kvalt manuál, 4kvalt manuál s overdrivem nebo ten 3 stupňový automat Torqueflite
Ten 4st. manuál se s tímto středovým tunelem nedělal, jestli se nepletu, ale ty máš větší přehled v RRC, tak se hádat nebudu :wink:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2876
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: kupa RRC

#11 Příspěvek od Mirko » 28 kvě 2013 13:18

Ten přehled zas tak nemám, zvlášť v těch starých..Mám doma 85-ku a ta má 5-ti kvalt a 84-ku, která má 4-kvalt s overdrivem, ale tu jsem dlouho neviděl, tak nevím, jak tam vypadá tunel a navíc netuším, jestli nebyl náhodu pětikvalt zpočátku příplatková výbava.
Ale jinak: Jak to dopadlo s nákupem tohohle RRC?

t1n0
Příspěvky: 14
Registrován: 22 kvě 2013 08:18

Re: kupa RRC

#12 Příspěvek od t1n0 » 28 kvě 2013 13:30

s nakupom to nedopadlo dobre :)
stav auta sa mi pacil, ale keby som bol doma.
zijem momentalne v norsku a auto som chcel pouzivat tu.
kolesa boli nejake vacsie a suchali o blatniky (boli pod kolesami aj podlozky),
takze by som musel kupovat hned aj ine kolesa, tak som od toho odstupil.

zvazoval som aj ine veci, ako napr moznost vyjazdu do terenu... a tu v NO je to trochu problem, dost si to tu strazia, takze v ziadnom pripade
takze som si povedal ze ak bude moznost kupit nieco podobne doma, tak to kupim na domov...
ale v norsku sa mi terenne auto neoplati drzat (ked neberiem do uvahy sneh)

dakujem za vsetky rady

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: kupa RRC

#13 Příspěvek od Neklan » 28 kvě 2013 14:41

Mirko píše:Ten přehled zas tak nemám, zvlášť v těch starých..Mám doma 85-ku a ta má 5-ti kvalt a 84-ku, která má 4-kvalt s overdrivem, ale tu jsem dlouho neviděl, tak nevím, jak tam vypadá tunel a navíc netuším, jestli nebyl náhodu pětikvalt zpočátku příplatková výbava.
Ale jinak: Jak to dopadlo s nákupem tohohle RRC?
84 a 4-kvalt je zajímavé, protože od roku 1983 se montovaly 5-ti kvalty LT77, aspoň moje auto je 1983 a mělo to tak a i James Taylor to potvrzuje v "Original Range Rover".
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

Odpovědět