Zdravím všechny,
mam na vás otázku. Mam RR P 38 2,5d automat.
Při jízdě bez přidávání plynu, když spadne rychlost pod 80km/h spadnou otáčky motoru na volnoběh a auto jede "jako na neutrál baz kvaltu" do té doby než sešlápnu plyn a nebo když auto např. při jízdě z kopce dosáhne 80km/h. Někdy se stane, že si z ničeho nic při jízdě po dálnici začne nesmyslně podřazovat o stupeň a zase hned přeřadí zpět. Po ránu jsou rozjezdy hodně pozvolné. Převodovka řadí pěkně a olej s filtrem je nový. Nemůže to dělat měnič? Pokud ano, nemá někdo dobrý na prodej?
Díky za rady.
Problém s automatem na P 38 2.5D
- Fakír
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21 led 2011 13:40
- tel.: 731602593
- auto: RR P38 2.5 DT
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
To jako nikdo nic neví? 

- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
1/keď klesne rýchlosť pod 80km/h odomkne sa menič, preto sa to správa ako keby to išlo na neutrál.
2/ podradenie pri jazde po dialnici a pod na tempomate zvykne tiež odomknúť menič a to navodzuje pocit podradenia. Odomkne ho vtedy ak motor nedokáže udržať rýchlosť v stúpaní. Pri jazde na tempomate bežná vec. Bez tempomatu to nerobý ak ho nenútiš udržať rýchlkosť za kažnú cenu. A samozrejme môže odomknúť aj podradiť do 3 ak je stúpanie strmšie,alebo mu moc tlačíš na plyn. Je to normáln esprávanie prevodovky.
2/ podradenie pri jazde po dialnici a pod na tempomate zvykne tiež odomknúť menič a to navodzuje pocit podradenia. Odomkne ho vtedy ak motor nedokáže udržať rýchlosť v stúpaní. Pri jazde na tempomate bežná vec. Bez tempomatu to nerobý ak ho nenútiš udržať rýchlkosť za kažnú cenu. A samozrejme môže odomknúť aj podradiť do 3 ak je stúpanie strmšie,alebo mu moc tlačíš na plyn. Je to normáln esprávanie prevodovky.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Fakír
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21 led 2011 13:40
- tel.: 731602593
- auto: RR P38 2.5 DT
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
1)Takže je to podle tebe normální že když snížím rychlost pod 80km/h tak auto jede bez kvaltu? tak to by byl první automat u kterého bych to zažil.
2)podřazuje při jízdě po rovině...jedu např. 100km/h po dálnici bez tempomatu, a najednou auto podřadí, vylítnou otáčky a zachvilku auto zase podřadí (cca po 10-20 vteřinách) to mě jako normální taky moc nepřipadá.
2)podřazuje při jízdě po rovině...jedu např. 100km/h po dálnici bez tempomatu, a najednou auto podřadí, vylítnou otáčky a zachvilku auto zase podřadí (cca po 10-20 vteřinách) to mě jako normální taky moc nepřipadá.
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
Budeš s tím muset zajet někam, kde automaty umí. Bohužel tato závada tady zřejmě nikomu není známá a není u převodovek ZF ani frekventovaná, jinak bych se o ní už aspoň dočetl. Problémy s uchycením měniče jsou mi povědomé, ale vždy ve spojení výraznou zvukovou kulisou. V P38 jsou automaty již řízené elektronikou, závada by mohla být i tam. Při výměně oleje jste to nepřelili?
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
1/ ak ideš z kopca a motor nie je v zábere, tak ak klesne rýchlosť pod cca 80km/h sa menič odomkne a otáčky motora klesnú. A áno, je to normálne. Robí mi to automat na Disco, Jaguari aj na C5. A nejde bez kvaltu. To automat nepozná. Len menič nie je v zábere. Automaty v slabých dieslových motoroch sú malé a pri preklze v zábere buď vybehnú otáčky vysoko, alebo naopak výrazne klesnú ak motor nezaberá (jazda z kopca).
2/ po rovine by to nemalo robiť ak nie je problém udržať rýchlosť. Popisoval som situáciu kedy sa to bežne deje pri jazde do stúpania. Čo je na D1 normálne. Ak ideš do kopca, motor nedokáže udržať rýchlosť, menič odomkne a preklzuje. Otáčky odrazu vybehnú o +1000 bez toho aby prevodovka podradila. Stále má zaradený ten istý prevod.
2/ po rovine by to nemalo robiť ak nie je problém udržať rýchlosť. Popisoval som situáciu kedy sa to bežne deje pri jazde do stúpania. Čo je na D1 normálne. Ak ideš do kopca, motor nedokáže udržať rýchlosť, menič odomkne a preklzuje. Otáčky odrazu vybehnú o +1000 bez toho aby prevodovka podradila. Stále má zaradený ten istý prevod.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
Podle těch špatných rozjezdů podezírám čerpadlo, vůbec to nemusí být problém převodovky.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Fakír
- Příspěvky: 58
- Registrován: 21 led 2011 13:40
- tel.: 731602593
- auto: RR P38 2.5 DT
- Bydliště: Liberec
Re: Problém s automatem na P 38 2.5D
taky si myslím že to nebude v převodovce. Když je to studený, tak ten rozjezd je katastrofa..když se to ohřeje, tak už to docela jde. Je nějaký způsob jak určit závadu přesněji?