No dobra, i kdybych se do toho pustil , kam dám tu řídící jednotku? dá se koupit ten prodlužovací kabel rovnou se správnýmy konektory? Kdybych se zbavil řídící jednotky tak by možná bylo lepší zvětšit kastlík pod spolujezcem a dát baterku tam. Dík za názory.DanoDEF píše:to nemusi byt problem...ale si pisal, ze sa nechces pustat do uprav...slo by riadiacu jednotku pomocou predlzovacieho kabelu prehodit na ine miesto...tam supnut kompresor a baterky tam kde patriaKangaroo píše: právě že TD5.
Autobaterie
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Kompresor
Kompresor od uzávěrek mám vedle řídící jednotky pod sedadlem spolujezdce. Vešlo se to tam i bez prodlužovacího kabelu. Pouze se jednotka posunula na držáku. Zájímavý poznatek od lowa o té váze
Kdyby šli ty baterky ke spolujezci, vyrovná se tím hmotnost s řidičem
to je pravda a úvaha k zamyšlení
Takto budem muset dát našim drahým polovičkám pod nohy sud s pivem a pak se ty hmotnosti také vyrovnají
Jo a oddělení baterek nějakým zařízeníčkem (tak aby vznikl "záložní" zdroj pro start) se také řeší. To je další etapa 





Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Tak se mi podařilo dát u TD5 do každýho kaslíku pod sedačkama dát jednu baterku optima 75 Ah. Viz http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 7781#27781
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli je nutné montovat do auta další elektroniku, která řídí přepínáná a nabíjení. Mám takový pocit že dvě veliké baterky tento problém řeší. A za jednu noc se vám webasto takovou kapacitu nevysaje. A svět je tak maly v dnešní době že dělat zásoby energie na dny je zbytečné, když na voltmetru vidím, že jsem pod napětím tak nastaruji auto a je to. V jednoduchosti je krása.
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Aha, tak ruším otázku v Marokulow píše:ja tam nemam zadnou elektroniku, jen jedno velke rele, ktere je rizene z klicku zapalovani.

Dej pak průběžně vědět, jak Ti to funguje. Já bych se trochu bál takových věcí, jako že třeba bude-li jedna z těch baterií hodně prázdná a druhá OK, při připojení přes to relé se neprodleně ta druhá vybije do té první a nenastartuji ani z jedné z nich (nemluvě už vůbec o tom, že pokud někde tečou velké proudy, relé tam nemám rád, ony se na jeho kontaktech pak občas mohou dít nepěkné věci), nicméně to je všechno šedá teorie, a on je zelený strom života

OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Zatím tam žádné relé nemám, připojuji to odpojovačem baterie, později tam přijde solenoid (z navijáku).OC píše:Aha, tak ruším otázku v Marokulow píše:ja tam nemam zadnou elektroniku, jen jedno velke rele, ktere je rizene z klicku zapalovani.
Dej pak průběžně vědět, jak Ti to funguje. Já bych se trochu bál takových věcí, jako že třeba bude-li jedna z těch baterií hodně prázdná a druhá OK, při připojení přes to relé se neprodleně ta druhá vybije do té první a nenastartuji ani z jedné z nich (nemluvě už vůbec o tom, že pokud někde tečou velké proudy, relé tam nemám rád, ony se na jeho kontaktech pak občas mohou dít nepěkné věci), nicméně to je všechno šedá teorie, a on je zelený strom života
Pokud připojím plně nabytou baterii k dost vybitý, tak možná může dojít k tomu co říkáž. V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat. Ale i u normální baterie by nedošlo k takovému vybití aby nešlo nastartovat. (Vzpomeň na starty auta s vybitou baterkou přez kabely - to je to samé)
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Což je medle právě potenciální risiko, proč by se to stát mohlo, ne? (Ovšem opět -- čistě teoreticky, praktické zkušenosti s tím nemám, proto se právě ptám.)Kangaroo píše:V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat.
No však také při startování přes kabely normálně nejenže u "dárce" běží motor, ale dokonce se doporučuje malinko přidat plynVzpomeň na starty auta s vybitou baterkou přez kabely - to je to samé

Nicméně, hm, je fakt, že to stoprocentně platí pro start s boosterem, vida, to mi nedošlo... zajímavé...
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Což je medle právě potenciální risiko, proč by se to stát mohlo, ne? (Ovšem opět -- čistě teoreticky, praktické zkušenosti s tím nemám, proto se právě ptám.)OC píše:Kangaroo píše:V případě optimy si myslím že to tak nebude, protože optima je schopná se dodávat rychle velký proud a zároveň velký proud dodávat.
Myslím že ne, ta energie se nikde neztratí (teda akorád její malá část se změní v teplo), ale optima dodává solidní proud až do úplného vybití takže na nastartování bude proudu dost..
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
No nevím pokud jsou dva akumulátory připojené paralerně pořád tak je to pro ně i pro celý systém lepší jak manuální připojení vybitého akumulátoru k nabitém vzhledem k tomu že jediný regulátor protékajícího proudu je v tu chvíli pouze průřez propojovacího vodiče a vnitřní odpor akumulátoru a to nebude to pravé ořechové. Pokud jsou oba akumulátory koupené ve stejnou dobu optimální je po sobě jdoucí výrobní číslo tak se dá s velkou pravděpodobností předpokládat, že budou mít stejné parametry a budou se chovat jako jeden kus, s velkou kapacitou a vo to tady jde.
Naposledy upravil(a) kudrnac dne 23 úno 2008 20:05, celkem upraveno 1 x.
Na začátku snad budou parametry shodné nebo velmi podobné, ale časem se to rozjede a pokud budou spojeny stále paralelně, tak ta horší bude tu lepší vybíjet. Já bych byl pro ""něco"", co je při nabíjení spojí paralelně a při vypnutí motoru a tedy poklesu napětí zase od sebe odpojí. To "Něco" může být na straně jedné odpojovač, a na straně druhé profi výrobek a samozřejmě je ještě hodně možností mezi tím. Zdraví Kubeš
Tak jelikož už mě potřetí zradila stávající baterie, musím řešit výměnu za nový kus. Zvažuji systém dvou baterií (tak nějak jako to má třeba low) nebo jedna baterie plus "něco" (já to měl do teď na jednu hlavní a druhou v kufru jakožto záložní manuálně připojitelnou v případě nouze, což se mi moc neosvědčilo). Od první varianty mě zrazuje můj dvorní autoelektrikář z důvodu nebezpečí zničení alternátoru. Nabízí onu druhou variantu jedné lepší baterie (Bosch 140Ah) plus záložní zdroj určený čistě ke startování (údajně menší rozměry než baterie, možnost dobíjení na síti, přenositelnost). Tak teď jsem z toho jelen a nevím, čemu dát přednost?
(Hlavními spotřebiči jsou světla, topení, naviják, lednička. Doteď baterie 120Ah)
(Hlavními spotřebiči jsou světla, topení, naviják, lednička. Doteď baterie 120Ah)
Land Rover Defender 110 TD5
Dvě baterie - dva alternátory, jak prosté a funkční 

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 29 pro 2008 10:36
- tel.: 737217284
- auto: Defender 110
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
přesně tohle plánuji také. Dvě baterie a dva alternátory. po vysunutí klíčků jede jen druhá baterie a při zapnutí klíčů se přepojí můstek na dobíjení druhé baterie. Budu tak mít i záložní alternátor. Autoelektrikář mi říkal, že by to tak mohlo jít udělat. Myslím nejlepší způsob, aby mi v noci lednička nevybila nedobitou baterku
Landrover Defender 110 TD5
-
- Příspěvky: 15219
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Autobaterie
Pokud je kam druhý alternátor přidělat tak proč ne. Akorát si myslím, že to bude o dost víc práce, než ten stávající vyměnit za silnější.
Co se týče dvou baterií - pokud se zajistí rozumné připínání druhé baterie, tak není důvod, aby to alternátor nerozdýchal.
Vemte si pro představu takovej naviják - když táhne tak bere (sice minuty, ale bere) až cca 400A - to žádnej alternátor nedá, takže alternátor dává co zvládne a zbytek dává akumulátor. A v tuto chvíli není alternátor schopnej dát plný napětí, takže to si v poklidu klesne, dokud naviják nepřestane tahat a potom znovu vyleze nahoru a dobíjí akumulátor. Takže tady by problém být neměl.
Jediné co by alternátoru nemuselo svědčit je dlouhodobé zvýšené zatěžování - to ale nenastane kvůli dvěma akumulátorům, ale kvůli přidaným spotřebičům. Pokud totiž budu stratovat z obou akumulátorů, tak si z nich obou dohromady vezmu zhruba stejnou energii, jak kdybych startoval jenom z jedné, takže alternátor bude dobíjet stenou energii akorát trošku rychleji (nebo taky ne, pokud ten druhý připojím na dobíjení až za cca pár minut chodu motoru). Akumulátory v autech navíc fungují tak, že jim docela rychle spadne dobíjecí proud, takže poškození alternátoru dlouhodobým přetížením nehrozí.
Jiné to ale může být, pokud si na auto navěsím pár set kilo elektrických srandiček (další světla, lednička, mražák, fritovací hrnec
a bůh ví co ještě), to potom může alternátor zatěžovat dlouhodobě a to by mu už nesvědčilo.
Takže spočítat odběr spotřebičů (nezapomenout na provoz auta - moderní motory docela žerou elektriku aby vůbec běžely (palivové čerpadlo v nádrži a podobně)), přidat rezervu na akumulátory (odhad tak 20A na jeden) a můžeme vybírat vhodný větší alternátor.
Co se týče dvou baterií - pokud se zajistí rozumné připínání druhé baterie, tak není důvod, aby to alternátor nerozdýchal.
Vemte si pro představu takovej naviják - když táhne tak bere (sice minuty, ale bere) až cca 400A - to žádnej alternátor nedá, takže alternátor dává co zvládne a zbytek dává akumulátor. A v tuto chvíli není alternátor schopnej dát plný napětí, takže to si v poklidu klesne, dokud naviják nepřestane tahat a potom znovu vyleze nahoru a dobíjí akumulátor. Takže tady by problém být neměl.
Jediné co by alternátoru nemuselo svědčit je dlouhodobé zvýšené zatěžování - to ale nenastane kvůli dvěma akumulátorům, ale kvůli přidaným spotřebičům. Pokud totiž budu stratovat z obou akumulátorů, tak si z nich obou dohromady vezmu zhruba stejnou energii, jak kdybych startoval jenom z jedné, takže alternátor bude dobíjet stenou energii akorát trošku rychleji (nebo taky ne, pokud ten druhý připojím na dobíjení až za cca pár minut chodu motoru). Akumulátory v autech navíc fungují tak, že jim docela rychle spadne dobíjecí proud, takže poškození alternátoru dlouhodobým přetížením nehrozí.
Jiné to ale může být, pokud si na auto navěsím pár set kilo elektrických srandiček (další světla, lednička, mražák, fritovací hrnec

Takže spočítat odběr spotřebičů (nezapomenout na provoz auta - moderní motory docela žerou elektriku aby vůbec běžely (palivové čerpadlo v nádrži a podobně)), přidat rezervu na akumulátory (odhad tak 20A na jeden) a můžeme vybírat vhodný větší alternátor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo