Intercontinental Rally 2014
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Intercontinental Rally 2014
možná jsem se zbláznil, zřejmě nebudu mít příští dva měsíce čas ani na pivo, přijde to na hromadu peněz, ale co sny se mají plnit....
budu sem dávat dotazy ohledně auta, věcí sebou atd tak kdyby mi zdejší členové, kteří jsou zkušenější poradili, budu rád.
budu sem dávat dotazy ohledně auta, věcí sebou atd tak kdyby mi zdejší členové, kteří jsou zkušenější poradili, budu rád.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Intercontinental Rally 2014
takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.
265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??
nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??
nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Intercontinental Rally 2014
Tak drzim palce, a urcite nejsem sam.
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercontinental Rally 2014
Já bych volil do písku a na ty šutry co tam jsou 235/85 R16.
Dalším kritériem je jejich cena (z rozměrů co píšeš, jsou nejlevnější) a životnost ložisek kol, menší valivý odpor v písku atd.
Tam v té severní Africe, to není o jezdění v bahně, to začíná až v centrální části, kde už se uživí už i MT a větší kola.
Dalším kritériem je jejich cena (z rozměrů co píšeš, jsou nejlevnější) a životnost ložisek kol, menší valivý odpor v písku atd.
Tam v té severní Africe, to není o jezdění v bahně, to začíná až v centrální části, kde už se uživí už i MT a větší kola.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Jenda
- Příspěvky: 3573
- Registrován: 22 lis 2007 21:58
- tel.: 775 391 907
- auto: 110
- Bydliště: Praha-Smetanova lhota
Re: Intercontinental Rally 2014
Kdykoliv se Miky podivas na nejakej dokument z pouste, uvidis ze mistnaci jezdej na nejakym origo rozmeru(uzovky) a kolikrat i bez vzorku.Takhle jsem to tam videl ja. Asi by to chtelo neco s vetsi ochranou proti prurazu sutrem(boky) a zadny MT.
Pocitam ze to nepojedes jako rallye jezdec ale svizne na jistotu, takze bych si troufnul navrhnout BfG AT.
Tech jsem tam a Michelinu videl nejvic
H.
Pocitam ze to nepojedes jako rallye jezdec ale svizne na jistotu, takze bych si troufnul navrhnout BfG AT.
Tech jsem tam a Michelinu videl nejvic

H.
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info
http://www.christophermccandless.info
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercontinental Rally 2014
velmi oblubene su aj micheliny xl 7.5x16
- DjALF
- Příspěvky: 1811
- Registrován: 26 dub 2007 02:34
- auto: Toyota LC 100
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercontinental Rally 2014
Jak jsme si psali o těch rozměrech tak nad tím pořád přemýšlím a asi bych šel do 235 (BFG AT - ty jsou jasný to jsi říkal)Miky_CZ píše:takže pro začátek bych potřeboval poradit ohledně pneumatik, výběr je jasný a to BFG AT, celkem 6 nebo 7ks. co mě zajímá je spíše rozměr.
265/70R16??
245/75R16??
235/85r16??
nějaké další nápady? raději bych menší kvůli výkonu ale rád si nechám poradit.
Discovery I 300TDI "Užovka" - lehka OFF kosmetika "už EX"
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
Toyota Land Cruiser 100 "želva"
http://www.djalf.cz/ http://sportrescue.cz/
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Intercontinental Rally 2014
Podle mě spíš menší kola - aby vůbec někam dojel. Nepředpokládám, že bude mít nějak moc upravené auto, co se týče převodů. A ono to na těch větších kolech je vážně poznat, že to nehce jet.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Intercontinental Rally 2014
takze nejvic lidi se priklani k bfg at 235/85, dulezite je i to, ze je vyuziju i na delsi cesty, coz v pripade mensich asi nevyuziju.
takze teda shanim celkem asi 7ks tehle pneumatik
takze teda shanim celkem asi 7ks tehle pneumatik
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: Intercontinental Rally 2014
zdar.. na skypu Miky zase nejsi, tak ti to sepíšu sem 
neříkám že všechno co píšu je správně, ale jsou to mé poznatky z jedné ICR a jednou Bamaka...
Gumy... 235/85/16 BFG AT...dvě rezervy obutý a ještě jednu gumu navrch
nebrat sebou zpuchřelý starý gumy, ty můžou začít při přehřátí ucházet
je dobrý si sebou vzít aspoň jednu duši, když dojdou pneumatiky, dá se do tý nejmíň roztrhaný vložit
kompresor... nejvíc důležitá věc... nejen že budeš tak 2x za den foukat čtyři gumy z 1at na 2,5at a zase ufukovat do písku, ale budeš každý den potřebovat i vyfoukat vzduchový filtr, sedačky, palubku atd... dvoupístový kompresor nutnost a klidně bych vzal ještě jeden rezervní co někdo půjčí... nezapomenout koncovku na vyfoukávání filtru
lopaty...dvě.. stačí krátký, ale lehký... něco jako http://www.remeslnyobchod-e-shop.cz/www ... adu-131520
světla..jsou tam i etapy přes hory, kde můžete zůstat vyset až do noci a je důležitý vidět
vafle... sebou, stačí tenký...
tlumiče... dvojitý... je lepší si sebou vzít 4 rezervní, ale všude je tam seženeš
spojka... dej do auta novou, stojí prd a starou vem sebou. Kdo nikdy na písku nejezdil, může ji snadno spálit
váha... odlehčit auto co to jde, nárazníky plastový, prahy co nejjednodušší, stačí když udrží auto na hi-liftu
Hi-lift / vak .... nebo něco na zvednutí auta... vak dobrý, ale je dobrý si ho předem vyzkoušet a naučit se s ním a zjistit, jestli to výfuk naplní, nebo někde výfuk neuchází, nebo prorezavělej klidně i praskne
nebo je to takovej lauf, že tam ani nepasuje :-D jako podložka dobře poslouží vafle 
voda... kanystr vody sebou na etapu vždy
nafta... naftu na absolvování minimálně 700km... před hranicema s Mauretanii nabrat všechny kanistry (aspoň 40L) do plna, občas v Mauretanii není nafta nebo benzín
super jsou plastový 30L kanistry
Navigace... nejlíp se mi osvědčil tablet s ruskejma mapama
satelitní telefon... určitě sebou a stále nabitý na 100% kredit aspoň na 30minut + někdo kdo je z čech schopen poslat další kredit
I v závodním autě sme sebou vozili spacáky, v noci je tam celkem zima
díly... nemá cenu to přehánět, Lanďáků tam jezdí spousta a servisy jsou všude krom Mauretanie kde je to slabší, je důležitý nepodcenit přípravu a to nejdůležitější si sebou samozřejmě vzít
co sebou nezapomenout - "kado" neboli dárečky - propisky, čepice, trička, dětem botičky atd atd. přeci jenom je to pojato i jako humanitární akce..
papírovou mapu... když umře tablet, mobil, nabíječky
boty... od marocký celnice crocsy
všechny doklady, osobní i od auta (i velký techničák) mít okopírovaný (i jednou barevně, který se v případě potřeby dá použít jako original
)
Fishe - neboli průvodní list, kde jsou základní info o pasažérech a autě mít aspoň 150x rozdáváš je na všech chackpointech
vysílačka...nechat dobře naladit anténu a zkontrolovat že funguje na víc než kilák
světlušky... čelovky, lampy
peníze... všude EURa, někde chtějí ten jejich bordel, ale většinou si s EURama vystačíš... na kreditku nespoléhat, sebou aspoň 500E v hotovosti
fotky... videa... a nezapomenout je průběžně zálohovat na disk...
internet... v Maroku a Senegalu skoro všude - benzínky, restaurace. V Mauretanii je to slabší, ale hlavně v Nouakchottu už se dají najít místa kde internet jde - restaurace, dražší hotely.
Miky a hlavně to štěstíčko


neříkám že všechno co píšu je správně, ale jsou to mé poznatky z jedné ICR a jednou Bamaka...
Gumy... 235/85/16 BFG AT...dvě rezervy obutý a ještě jednu gumu navrch
nebrat sebou zpuchřelý starý gumy, ty můžou začít při přehřátí ucházet
je dobrý si sebou vzít aspoň jednu duši, když dojdou pneumatiky, dá se do tý nejmíň roztrhaný vložit

kompresor... nejvíc důležitá věc... nejen že budeš tak 2x za den foukat čtyři gumy z 1at na 2,5at a zase ufukovat do písku, ale budeš každý den potřebovat i vyfoukat vzduchový filtr, sedačky, palubku atd... dvoupístový kompresor nutnost a klidně bych vzal ještě jeden rezervní co někdo půjčí... nezapomenout koncovku na vyfoukávání filtru
lopaty...dvě.. stačí krátký, ale lehký... něco jako http://www.remeslnyobchod-e-shop.cz/www ... adu-131520
světla..jsou tam i etapy přes hory, kde můžete zůstat vyset až do noci a je důležitý vidět
vafle... sebou, stačí tenký...
tlumiče... dvojitý... je lepší si sebou vzít 4 rezervní, ale všude je tam seženeš
spojka... dej do auta novou, stojí prd a starou vem sebou. Kdo nikdy na písku nejezdil, může ji snadno spálit
váha... odlehčit auto co to jde, nárazníky plastový, prahy co nejjednodušší, stačí když udrží auto na hi-liftu
Hi-lift / vak .... nebo něco na zvednutí auta... vak dobrý, ale je dobrý si ho předem vyzkoušet a naučit se s ním a zjistit, jestli to výfuk naplní, nebo někde výfuk neuchází, nebo prorezavělej klidně i praskne


voda... kanystr vody sebou na etapu vždy
nafta... naftu na absolvování minimálně 700km... před hranicema s Mauretanii nabrat všechny kanistry (aspoň 40L) do plna, občas v Mauretanii není nafta nebo benzín

Navigace... nejlíp se mi osvědčil tablet s ruskejma mapama
satelitní telefon... určitě sebou a stále nabitý na 100% kredit aspoň na 30minut + někdo kdo je z čech schopen poslat další kredit
I v závodním autě sme sebou vozili spacáky, v noci je tam celkem zima
díly... nemá cenu to přehánět, Lanďáků tam jezdí spousta a servisy jsou všude krom Mauretanie kde je to slabší, je důležitý nepodcenit přípravu a to nejdůležitější si sebou samozřejmě vzít

co sebou nezapomenout - "kado" neboli dárečky - propisky, čepice, trička, dětem botičky atd atd. přeci jenom je to pojato i jako humanitární akce..
papírovou mapu... když umře tablet, mobil, nabíječky

boty... od marocký celnice crocsy

všechny doklady, osobní i od auta (i velký techničák) mít okopírovaný (i jednou barevně, který se v případě potřeby dá použít jako original

Fishe - neboli průvodní list, kde jsou základní info o pasažérech a autě mít aspoň 150x rozdáváš je na všech chackpointech
vysílačka...nechat dobře naladit anténu a zkontrolovat že funguje na víc než kilák

světlušky... čelovky, lampy
peníze... všude EURa, někde chtějí ten jejich bordel, ale většinou si s EURama vystačíš... na kreditku nespoléhat, sebou aspoň 500E v hotovosti
fotky... videa... a nezapomenout je průběžně zálohovat na disk...
internet... v Maroku a Senegalu skoro všude - benzínky, restaurace. V Mauretanii je to slabší, ale hlavně v Nouakchottu už se dají najít místa kde internet jde - restaurace, dražší hotely.
Miky a hlavně to štěstíčko


Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Intercontinental Rally 2014
Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Intercontinental Rally 2014
jo jo, určitě dobrá poznámka... já jsem měl vzadu vždy a všechno pod kurtama... a i teď v Mohelnici se mi to vyplatilo... dostat třeba hiliftem po makovici by člověku asi neprospělo...MadTom píše:Dobrej popis, jenom bych doplnil drobnost, na kterou se občas zapomíná - všechno pořádně uvázat. Včetně spacáků. Ono dostat spacákem za jízdy člověka nezabije, ale pokud se to stane v nevhodnou dobu, může ho to dost rozhodit. U nás stačí jedeno rychlejší přejetí železničního přejezdu - dost často jsou to pěkné skokánky.
V dodávce se kolegovi velice osvadčily sítě - i když není čas všechno pořádně uvázat, tak to ta síť aspoň udrží vzadu. A když je odepínací, tak nezavazí, narozdíl od pevné přepážky. A v noci se v ní dá pěkně spát.
zrovna tak pásy... nejen že za to rádi pokutujou, aby z nás vytáhnuli peníze


k policajtům další věc... moc rádi hlídají jakoukoliv stopku, nebo rychlost ve městě... takže jezdit podle předpisů...

Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Intercontinental Rally 2014
tonny, dekuji moc za vycerpavajici informace, beru to vsechno na vedomi.
byly mi doporuceny jeste vicebodove pasy a helma, coz si nejsem uplne jisty jestli je nutne kdyz pojedem spise svizne a na jistotu.
byly mi doporuceny jeste vicebodove pasy a helma, coz si nejsem uplne jisty jestli je nutne kdyz pojedem spise svizne a na jistotu.
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Intercontinental Rally 2014
Helmu nevím, ale ty pásy ano. Mám dojem že vloni někteří zvládli otočit auto na střechu na rovné cestě při pomalé jízdě dozadu.
To že jim tam někdeo předtím vykopal past na slona je vedlejší.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6529
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Intercontinental Rally 2014
No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercontinental Rally 2014
Hned bych jel taky ale ten čas
.
Jinak budu držet palce.
Rád pomůžu s Navigací v tabletu či android mobilu. Nějakou tu zkušenost už mám.




Jinak budu držet palce.


Rád pomůžu s Navigací v tabletu či android mobilu. Nějakou tu zkušenost už mám.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Intercontinental Rally 2014
ano a presne tem delam rychlou asistenciHanys_a_Kaca píše:No to byli zrovna wingsáci, takže to má určitě miky z první ruky, otočili to za závod celkem dvakrát. Už jsem se ptal, jestli se jedou zase válet do afriky.

DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Intercontinental Rally 2014
Jak psal Jenda, jsou to z 90% Micheliny XZL se 100% profilem tzn. ty nejvyšší, jaké se dají vůbec pořídit. Jsou pořádně mastné. Čmoudíci na nich jezdí až asi do roztrhání. Na hloubce dezénu nezáleží. Jejich odolnost proti průrazu je asi největší ze všech pneu na trhu.
Foto z ledna 2013 - Alžírsko
Foto z ledna 2013 - Alžírsko
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: Intercontinental Rally 2014
tohleto uz je na 99% vyreseno, bfg at 235/85R16
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Intercontinental Rally 2014
A ještě jedna poznámka - co takhle francouzština? Ono by to tam mohlo být docela potřeba.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo