D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Miky214
Příspěvky: 261
Registrován: 11 kvě 2013 19:45

D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#1 Příspěvek od Miky214 » 03 led 2014 21:46

Ahoj, tak kinetaky jsem musel zrusit, pac muj rodinny prislusnik mel mensi nehodu a ja daval dokupy druhe auto. Ale to mozna pratele byla chyba.

Dnes jsem jel s balikem sena (cca 400 kg) domu a cestou z mista, kde jsem ho poridil jsem cestou dolu z kopce na rovne silnici pri konstantni rychlosti slysel krupani a bouchani, ne pravidelne, ale asi kazdou minutu jednu ,,ranu". Dojel jsem k Hypernove nebo jak se to ted jmenuje a daval prednost. Po rozjezdu do mirne pravotocive zatacky se ozvala rana a ja stojim. Rikam si ... asi mi vypadla rychlost, tak zkousim jednicku, zpatecku, bez otacek jen na volnobeh. A nic.

Motor porad bezel a ja byl spokojenej ze po problemech s radiatorem topeni (kterej ko*ot vymyslel ty za*rany privodni trubicky co nejdou napojit na novej radiator???) aspon motor bezi a topeni maka (v aute jsem mel malyho). Zavolal jsem kolegovi z prace, aby me prijel odtahnout do prace. I s tim vozejkem s balikem sena. I kdyz me kolega tahnul na lane, taky se objevovaly ty zvuky co predtim, nez se to podelalo. Prijeli jsme do prace a kouknuli pod auto. Vse v poradku, nikde nic upadnutyho nebylo. Tak jsem nechal rychlou 4x4, zaradil jednicku a vystoupil z auta. Zadni kardan jakoby mel snahu se otacet ale vicemene stal. Za to predni se vesele tocil, ale auto porad stalo na miste bez zatazeny rucky. Rikam si, ze to bude asi pridavka. Jenze pak me napadlo zkusit zavrit mezinapravu na redukci a auto se dalo do pohybu. Kdyz jsem pak zvedl heverem predni napravu a zkusil protocit predni kola rukou ve vzduchu, tak PP kolo se otacelo a spolu s nim bylo i jemne slyset a na kole citit, ze se toci i v diferaku. Takze tam ok. Pak jsem sel k LP (u ridice) kolu a zkusil otocit. Po lehkym otoceni se kolo tocilo cca minutu samo. Jako by se tocilo jen v lozisku ale ne na poloose v difu.

Ted konecne otazka: Muze se kinetak rozpadnout tak, ze se nejakym zpusobem oddeli od poloosy? Nebo to muze byt poloosa? Ci celej predni diferak? I kdyz by se to asi nemelo, tak jsem auto uklidil pres mezinapravu do haly, aby nebylo venku a neprislo mi, ze by bylo neco rosypanyho, neslysel jsem nejaky krupani, chrasteni apod.

Zkuste mi trochu napovedet kde zacit se zkoumanim, nejaky zkusenosti.Diky

P.S. Tohle slohovy cviceni pisu pro co mozna nejpresnejsi popsani podminek jak se to stalo, ne ze bych se v tom nejak vyzival :grin:

Uživatelský avatar
Tonny
Příspěvky: 1449
Registrován: 03 pro 2009 16:28
auto: Def 110
Bydliště: Praha

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#2 Příspěvek od Tonny » 03 led 2014 22:09

kloub nebo poloosa... hádám kloub, poloosa takhle znenadání většinou nepraskne... kloub mohl být načatý a při rejdování na parkovišti mohl prasknout.... mně se takhle na silnici rozsypal diferák, ale to by ti nešlo ani to druhý kolo....
otevřít a zjistíš to... o výměně kloubu / ložisek toho tady už bylo napsáno hodně... 52 ořech a 15minut práce...
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7916
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#3 Příspěvek od Sláma Karel » 03 led 2014 22:12

No tak na tu uzavřenou nezinápravu jsi mohl odjet hned od Hypernovy. :mrgreen:

Jinak může to být jak kloub, tak polosa tak diff.

Rozeber nejdřív tu stranu co ti připadá, že to bude prasklé a uvidíš hned jestli je to kloub nebo poloosa. Pokud to bude v pořádku, tak rozeber druhou stranu. A když bude i ta v pořádku, tak už jenom vyndáš diff.
Hlavně neskládej tu stranu kterou začneš dohromady než přijdeš na to čím to je. Protože kdyby to byl ten diff, tak by jsi to zase rozebíral znovu, aby jsi ho mohl vytáhnout.

Osobní můj typ je ten kloub. Umí se rozpadnou úplně na kousíčky. Ale dokáže prasknout i jenom ten vnitřní kroužek tak, že to ani není vidět. :wink:

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Miky214
Příspěvky: 261
Registrován: 11 kvě 2013 19:45

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#4 Příspěvek od Miky214 » 03 led 2014 22:22

Priznam se ze ten kinetak na levym kole uz byl pomerne dost nacaty :oops:
A na tu mezinapravu jsem prisel, resp. jsem si to uvedomil az kdyz me dotahl do prace. To vis 4 lety syn v aute co chce sledovat pohadky, policajti, ktery me hned prolustrovali, jestli mam papiry a zajisteni nakladu v poradku ale to ze jsem zablokoval silnici nepojizdnym autem jim nevadilo a s odtlacenim nechteli pomoct a navic jsem potreboval na ... toaletu, takze v tom shonu me tahle moznost tak nejak nenapadla. Je pravda ze pri rozsypanym difu by to byl trosku vetsi bordel ...no uvidime. V pondeli to chci odtahnout klukum na dilnu, at to zkouknou. Nebo by v tomhle stavu zvladl samozrejme prijatelnou rychlosti bez mechanickych uprav (sundat kardan apod.) dojet cca 15 km?

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#5 Příspěvek od paramount2 » 03 led 2014 23:17

Miky214 píše:Priznam se ze ten kinetak na levym kole uz byl pomerne dost nacaty :oops:
A na tu mezinapravu jsem prisel, resp. jsem si to uvedomil az kdyz me dotahl do prace. To vis 4 lety syn v aute co chce sledovat pohadky, policajti, ktery me hned prolustrovali, jestli mam papiry a zajisteni nakladu v poradku ale to ze jsem zablokoval silnici nepojizdnym autem jim nevadilo a s odtlacenim nechteli pomoct a navic jsem potreboval na ... toaletu, takze v tom shonu me tahle moznost tak nejak nenapadla. Je pravda ze pri rozsypanym difu by to byl trosku vetsi bordel ...no uvidime. V pondeli to chci odtahnout klukum na dilnu, at to zkouknou. Nebo by v tomhle stavu zvladl samozrejme prijatelnou rychlosti bez mechanickych uprav (sundat kardan apod.) dojet cca 15 km?
nemusí nutně...já s vočesanejma satelitama dojel cca 160 km...vozývalo se to jen do prudší zatáčky nebo při vodbočování...

ale todle bych taky tipoval spíš na kloub nebo poloosu... :wink:

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#6 Příspěvek od Macej » 04 led 2014 00:51

Dá sa to "diagnostikovať" :D cez napušťací šrob difu. Keď sa zdá byť po otvorení v poriadku tak iba stačí zatočiť niektorým kolesom. Satelity už vinníka prezradia.... teda aspoň mne sa to tak podarilo. Skús tam dnu nazrieť aby to nebol prasknutý kolík satelitov. Mohol by si potom dopadnúť jak ja pri mojom prvom dife :roll:

Miky214
Příspěvky: 261
Registrován: 11 kvě 2013 19:45

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#7 Příspěvek od Miky214 » 10 led 2014 23:04

Tak to byl rozsekanej kinetak na levym kole. Objednal jsem novej a kdyz uz jsem byl v tom tak jsem se rozhodl udelat az na loziska repas predni napravy :D
Objednal jsem kinetaky a zjistil, ze mi prisly sice ty co jsem objednal, ale maji na sobe nejakou hridel nebo co to je, takze je musim poslat zpet vymenou za spravny. Ale je to divny, pac podle litep4x4.cz a jejich stranek jsem dostal spravny kus (s tou hrideli se daval od roku vyroby 1992) i kdyz podle technicaku mam rok 1996, mam kinetaky co se davaly do 1992 bez hridele.

Kazdopadne jsem rovnou i koupil zhavicky, tesneni vika ventilu, vsechny mozny filtry a relatko na blinkry-odpalil jsem ho tim blikanim vystraznejma (nevedel jsem ze je rozdil v relatkach jestli mam nebo nemam na aute TZ)

Abych to shrnul, diky za rady, dobra zprava - byl to jen kinetak. Tak ted uz snad jen zase dal upravovat :grin:

Uživatelský avatar
Macej
Příspěvky: 469
Registrován: 16 úno 2010 17:50
tel.: 0944 528 535
auto: 2xRRC
Bydliště: Vchod Záhoria

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#8 Příspěvek od Macej » 10 led 2014 23:47

Miky214 píše: mam kinetaky co se davaly do 1992 bez hridele.
Jednoducho a miestnym slangom povedané, máš 10drážkové "nápravy" (klby, poloosy, dif) :mrk

Miky214
Příspěvky: 261
Registrován: 11 kvě 2013 19:45

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#9 Příspěvek od Miky214 » 13 led 2014 10:24

A myslis ze i rejdove koule jsou jine? Kvuli guferu na rejdovou kouli

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: D1 300TDi křuplo v nápravě a dojel jsem

#10 Příspěvek od paramount2 » 14 led 2014 22:53

Miky214 píše:A myslis ze i rejdove koule jsou jine? Kvuli guferu na rejdovou kouli
gufera sou stejný... :wink:

Odpovědět