Moj Classic 3,9 EFI 89tka sa dosť často ohromne prechlastá a sám a ani s pomocou som na to zatial nedokázal prísť. Všetko to začalo tým, že mi praskla hlava rozdelovača medzi 8. a 4. válcom. To sa vyriešilo a odhalilo lenže pri prevoze na servisné miesto mi došiel benzín (

Po umorných hodinách skúmania, hladania a merania v réžii neuveritelnej ochoty Tesla sme prišli iba na to, že zlé hodnoty majú iba Lambda sondy a všetko ostatné je v norme. Ja som potom v týždni našiel prvú technickú závadu ktorou bolo vystrelené tesnenie pod plenum - pretesnené a motor išiel zase očosi slušnejšie a konečne začal poslúchať aj na benzín. Vytratilo sa kolísanie otáčiek a zdochýnanie. Medzi tým sa ale objavilo práve to čo ma trápi dodnes.
Ranný studený štart je super, volnobeh drží krásnych 1000otáčiek ktoré po zohriati klesnú na zvukovo príjemnú hranicu medzi 600-700 otáčkami. Lenže pri jazde na benzín či už za tepla alebo za studena sa stáva to, že motor pri konštatnej rýchlosti tesne pred zamknutím meniča na cca 2000 otáčiek zrazu akoby vypne a v okamihu zase zapne (jednoducho cukne a ide ďalej v sprievode slušného zadýmenia z výfuku) a občas pri rozbiehaní sa dokáže tak zahltiť benzínom, že motor na malú chvílu prestane ísť na všetky válce kým nespáli to obrovské sústo ktoré si nabral a enormne zadými (akokeby to bol kdejaký nafťák). Ak mu zošliapnem kick-down tak ide úplne suverénne a vtedy ani necuká a zrejme ak aj náhodou moc privstrekne tak to aj stíha papať čiže vtedy žiadne známky niakej závady. Iba keď sa snažím jazdiť ako kultúrny človek tak protestuje.
Jediné závady teda sú vadné Lambdy a podfukujúce zberné potrubie výfuku, na ktoré ale vôbec neberiem ohlad pretože tak sú už od kúpi koncom minulého roka a auto má LPG namontované cca od augusta a dovtedy nič z tohto nerobilo.
Mám sa spoliehať na tie Lambdy alebo stretol sa s týmto už niekto a chyba nieje zapríčinená nimi?
Ďakujem za doplňujúce otázky, postrehy, skúsenosti, rady.... hocikto kto bude ochotný si prečítať tento smutný príbeh až dokonca

