plynovy pedal
Moderátor: Miky_CZ
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
plynovy pedal
zdravm vsetkych mam disco II td5 ked je zima cize pod nulou pri starte trochu dlhsom mi neprida volnobezne otacky ale nastartuje na 800 ot. A plynovy pedal mi reaguje az zhruba od polovice. Po zohriati je to lepsie ale tez nereaguje od vrchu ale od prvej stvrtiny. Diagnoza univerzalna neukazuje nic. Ma plynovy pedal nieco s volnobehom za studena?
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
Jestli s volnoběhem, to si jistej nejsem, ale doporučil bych ti napíchnout to na diagnostiku, co TD5 umí a vyčíst live data z plynového pedálu a porovnat je s tím, co tam má být. U D2 jsem to neslyšel, ale u Defa TD5 byly občas problémy s kabeláží mezi řídící jednotkou a plynovým pedálem. Auto potom dělalo docela divy. Pedál je plně elektronickej a je to po snímači polohy kliky druhej nejdůležitější senzor v autě. Bez něj ti sice motor pojede, ale nebudeš schopnej přidat plyn.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
len mi nejde do hlavy skusal som druhe disco a pri nastartovani si sam trochu pridal a volnobeh bol cca 1000 ot. Moje si neprida a volnobeh aj pri -10 je od zaciatku 800. A ta reakcia na plyn do polovice ziadna
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
ako keby nefungoval "sytic". Neviem ako to obohacuje pri studenom starte ale asi cez riadiacku
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
Pokud je nabořený plynový pedál nebo dráty k němu, tak se to může chovat tak, že auto začne přidávat až po pořádném sešlápnutí, kdy je řídící jednotce jasné, že to nejsou nějaká falešná data, ale že řidič na ten pedál doopravdy šlápnul. Ono to má docela vliv na bezpečnost - viz. Toyota a její problémy se samovolným zrychlováním aut a finanční vyrovnání okolo 1miliardy USd nebo kolik je to má stát. 
Celej motor TD5 je řízenej elektronicky. Možné ale je, že plynovej pedál a čidlo teplot mají společnou část elektroniky v řídící jednotce - zdroj referenčního napětí 5V, a když bude ujetej, tak si auto bude myslet, že je mu teplo a pak nemá důvod přidávat.
Znovu to zopakuju - napíchnout na diagnostiku, která doopravdy umí vyčítat data z TD5ky - tam se potom dají zkontrolovat okamžité hodnoty z čidel, respektive, co si jednotka myslí, že měří a ty srovnat s realitou - zrovna u teploty to jde docela dobře.
A TD5 není VW, aby s ní spolupracovala většina diagnostik.

Celej motor TD5 je řízenej elektronicky. Možné ale je, že plynovej pedál a čidlo teplot mají společnou část elektroniky v řídící jednotce - zdroj referenčního napětí 5V, a když bude ujetej, tak si auto bude myslet, že je mu teplo a pak nemá důvod přidávat.
Znovu to zopakuju - napíchnout na diagnostiku, která doopravdy umí vyčítat data z TD5ky - tam se potom dají zkontrolovat okamžité hodnoty z čidel, respektive, co si jednotka myslí, že měří a ty srovnat s realitou - zrovna u teploty to jde docela dobře.
A TD5 není VW, aby s ní spolupracovala většina diagnostik.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
podla mojej diagnostiky je teplota v poriadku pri studenom zodpoveda teplote okolia. Zajtra to este skusim u kamarata mal by mat nano
-
- Příspěvky: 89
- Registrován: 19 pro 2011 23:15
- tel.: +421915477667
- auto: DISCO II,td5+S.GV
- Bydliště: Modra, Pk, SK
Re: plynovy pedal
toto by zaujímalo aj mna, sice za studena si to drzi od 1000ot. a ako sa zohrieva tak ot. klesaju az k 800ot. ale na zaciatku je ten pedal taky hluchý, a ked zaradím redukcie tak ked idem konštantnou rychlostou samozrejme zo zohriatym motorom, napr. na red.2st drzím plynovym pedalom ot. motora na cca 900ot. tak po cca 1-2min. trhe motor(pridá si) ale tak radikalne ako keby som na 0,1sec. zoslapol plný plyn a hned v zápety sa ot. vrátia naspäť, tiež som rozmyslal ze či to nemoze byt niekde v kabelaži alebo plyn. pedálom.
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
diagnostika: driver demand 1 od 0,39-3,45 V
driver demand 2 od 4,65-1,55 V
ma tam byt taky rozdiel?
driver demand 2 od 4,65-1,55 V
ma tam byt taky rozdiel?
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
V každé poloze pedálu má součet dát referenční napětí, v tomto případě 5V - jednotka ho v rámci diagnostiky taky ukazuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
takze pedal je v poriadku?
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
To nevím, musíš to odečítat postupně "ve všech pozicích" pedálu a kontrolovat. Jinak ty krajní polohy by tak zhruba odpovídaly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
Zahada ciastocne vyriesena. Odpojil som plynovy pedal a znovu zapojil a zomrel. Auto islo uz len na volnobeh a nedalo sa vobec pridat. Nasledovala vymena pedala a uz je to v pohode . Len tie studene starty sa mi stale nepacia. Volnobeh je po nastartovani podla mna nizky-800 ot. Mohol by to robit regulator tlaku paliva?
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
Podle mě by neměl, je to celé řízené elektronicky - tedy řídící jednotka přesně ví, kolik otáček má motor a kolik po něm chce. Všechny teplotní a jiné kompenzace dělá jednotka. A jestli si dobře pamatuju, tak při ohřátém motoru je volnoběh okolo 750otáček/minutu, v zimě při nastartování je na chvilku vyšší a docela rychle klesne. Jestli máš pocit, že ti to dělá něco špatně tak diagnostika a podívat se na hodnoty teplot, co si to měří, jestli sedí s realitou. Měří si to teplotu nasávaného vzduchu ve filtrboxu spolu s tlakem, potom teplotu a tlak vzduchu ve sběrném sacím potrubí a teplotu nafty v regulátoru tlaku paliva. Vzhledem k tomu, že tyto teploty se mění po startu auta docela pomalu, dají se sledovat přímo podle hodnot v diagnostice.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: plynovy pedal
Podle mě to úplně špatně není, mě se chová tak, že pár vteřin po startu drží 800, ale pokud jedu, třeba šlápnu na spojku před křižovatkou, tak to drží 1000 do úplnýho zastavení auta, kdy to spadne na těch cca 800. Jakmile auto už je ohřátý , tohle zmizí, drží volnoběh těch cca 800 i pokud se pohybuje.
Reakce na plyn je se studeným motorem taky někde kolem půl dráhy, ale to bych řekl že je úmysl. Po najetí na silnici mu šlápnu, pomalu se rozjíždí jakoby bez turba, pak se probere zatáhne a foukne slyšitelně a už je vše OK, během ohřívání se reakce na plyn zjemňuje.
Logicky v tom vidím konstrukční úmysl pro ochranu ledovýho motoru, myslím že to není chyba. Když si nahřeju vodu bufíkem, je vše hned po ranním staru normální, jako bych teď přijel.
Reakce na plyn je se studeným motorem taky někde kolem půl dráhy, ale to bych řekl že je úmysl. Po najetí na silnici mu šlápnu, pomalu se rozjíždí jakoby bez turba, pak se probere zatáhne a foukne slyšitelně a už je vše OK, během ohřívání se reakce na plyn zjemňuje.
Logicky v tom vidím konstrukční úmysl pro ochranu ledovýho motoru, myslím že to není chyba. Když si nahřeju vodu bufíkem, je vše hned po ranním staru normální, jako bych teď přijel.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
Mne sa to tak chovalo za studena do pol plynu nic a ked som odpojil potenciometer pedalu tak po opetovnom zapojeni umrel uplne a isiel iba volnobeh . Po vymene pedalu reaguje za studena uz skoro od zaciatku. Co sa tyka teplot na diagnostike tak za studena su vsetky teploty plus minus rovnake. Skusal som kamaratove disco a za studena hned isiel na cca. 1000 otacok. a chytil na brnk. Mne toci asi 10 sekund a potom chyti ale na 800 otacok. Ale iba ked je pod nulov . Ked je plus tak chyta na brnk. Mam najazdene 170 000 km , zhavice ok, od vymeny do vymeny oleja nezoberie ani kvapku oleja
Re: plynovy pedal
No, tak to mě chytá víceméně bez váhání jedno kolik je stupňů, letos ale nebylo víc než mínus 20, takže extrémy jsem s touhle nezkoušel. Chová se furt stejně, naskočí hned, jde čistě, pak zabrblá chvilku, jakoby se vyplo dožhavení nebo co, ale to je jen na chvilku. Když je víc pod nulou, jde na 1000, ale to musí být tak -7. Najetý má necelých 300 tisíc, žhavky netuším, podle knížky jsou tam z fabriky a olej celkem taky nemizí, záleží jestli tahám vlek hodně nebo málo.311stanley píše:Mne sa to tak chovalo za studena do pol plynu nic a ked som odpojil potenciometer pedalu tak po opetovnom zapojeni umrel uplne a isiel iba volnobeh . Po vymene pedalu reaguje za studena uz skoro od zaciatku. Co sa tyka teplot na diagnostike tak za studena su vsetky teploty plus minus rovnake. Skusal som kamaratove disco a za studena hned isiel na cca. 1000 otacok. a chytil na brnk. Mne toci asi 10 sekund a potom chyti ale na 800 otacok. Ale iba ked je pod nulov . Ked je plus tak chyta na brnk. Mam najazdene 170 000 km , zhavice ok, od vymeny do vymeny oleja nezoberie ani kvapku oleja
Jestli ty nemáš nějaký slabší čerpadlo v nádrži, případně možná mrknout na kabeláž ke vstřikům a k jednotce, vypláchnout váhu sprejem na brzdy... Nebo zkusit jinou naftu, v létě je to fuk, ale v zimě může bejt že je to jenom tím. Taky kontakty od baterky až ke starteru atd, musí to zastudena cuknout, jak se motá pomalu, nechytí a nebo blbě, jako každá nafta. To se mi jednou povedlo, když jsem nezhasnul v zimě světlo v kabině, ráno v mínus 10 točila a nic, až na druhej pokus se v poslední chvíli rozběhla.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- 311stanley
- Příspěvky: 30
- Registrován: 20 led 2013 12:10
- auto: disco II
- Bydliště: žilina
Re: plynovy pedal
Kabelaz ku vstrikom je nova,k riadiacke vycistena a napruzena , vaha vzduchu nova, nafta shell v-power diesel,cerpadlo neviem. Ale uz ide jar tak to budem riesit znovu az cez zimu lebo je nad nulov a vtedy to startuje na brnk. Aj tak dakujem
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: plynovy pedal
Pokud by padala nafta nějakou malou netěsností, nebo to podfukovalo ze spalovacího prostoru kole trysek do nafty tak se tomu dá pomoct odvzdušnění před startováním - spuštění odvzdušňovacího cyklu tady už bylo několikrát popsáno. Sice se to tím neopraví, ale aspoň se vyloučí některé možnosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo