Oprava ruční brzdy u D.I

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Oprava ruční brzdy u D.I

#1 Příspěvek od Steve » 07 říj 2013 21:01

Prohledal jsem fórum a i když je to jednoduchá věc, něco jsem nenašel...
1) Při výměně lanka je nutno sundat kardan. Jaké jsou to matice? 13 nebo 9/16? Nedokážu s nimi pohnout.
2) Když povolím matice, půjde zasunout kardan do trubky? Tím myslím vyvlečení ze šroubů.
3) Je třeba ještě povolit nějakou vnitřní matici o které se někde psalo?
4) Lanko je nahoře skutečně "štelovací", matice posunuje bowden podle potřeby.
5) Štelovat jde dole sedmnáckou, to vím, ale mám tam asi něco špatně...
6) Je vhodné rovnou vyměnit pakny? Asi jo, za ty prachy....
7) Kardan nejde vůbec povolit!

Proč se ptám?
Kámošův známý se mi hrabal v autě, že spraví zadní brzdy i lanko ruční brzdy. Kvůli třmenům to odložil a zřejmě něco nedodělal na té ruční brzdě.
Když jsem vyjel, bylo vše OK, ale pak se mi zdálo že něco dře a jemně vibruje - při velmi pomalé jízdě. Jel jsem ale jen pár km.
Včera to samé, po pár km při parkování začalo auto cukat a něco se příčilo. Už jsem nejel ani krokem a měl jsem vyřazeno.
Když jsem pak zkusil později odjet, bylo to stejné - jízda OK, ale sotva jsem na parkovišti začal zastavovat a točit, začalo to znovu.
Už se mi to stalo kdysi, když jsem volné lanko dole dotahovat sedmnáctkou - začalo to cukat úplně stejně a když jsem matici povolil, přestalo to, jenže tím pádem brzda zase nebrzdí.
Podle mě ten známého kámoš dotáhl tu matici moc. Povolil jsem ji, ale bojím se vyjet - nestojím o převodovku rozsypanou po příkopech....
Mimochodem - lanko je tuhé, zřejmě je plný bowden bordelu - stejně bude nové. Mohlo by to přibrzďovat - ale čekal bych spíš problém při rychlosti a hlavně ne žádné cukání jako když se něco příčí. Bylo to fakt dost cítit.
Poradí někdo co s tím? Jasně kardan dolů, ale....ty matice nejdou, nechci je strhnout, hlavně závity šroubů - jsou ty šrouby vevnitř nějak zajištěné? Třeba napevno na buben?
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#2 Příspěvek od gibson » 07 říj 2013 21:13

cele som to neprecital, mozno neskor :P
ak vyvesis zadnu napravu tak by mal kardan ist dolu
za nim nieje matica ale obycajna krizova srubka, potom ide cely bubom dole
mne to slo tiez tazko ale 13stkou, idealne aj ked je tam na ch... pristup tak pomocou viachranu na druhej strane vydlicoveho kluca
mozno strieknut WDecko a nechat odstat
zbitok som nerobil...
este matice - daju sa menit
zo zadu je segerka, nepretacaju sa (len jemne pootocia) lebo sa opieraju o hranu unasaca
popripade ti to mozem vyfotit, mat to rozhodene
ked ich strhnes tak das dole unasac a vymenis za druhu ;)
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#3 Příspěvek od Steve » 07 říj 2013 21:50

Bůhví co se tam vevnitř dělo... :(
Napsal jsem to obšírněji - občas se někdo zeptá a pak se týden řeší detaily, co vlastně dotyčný hledá... :mrk

Třináctka mi tam nechtěla sednout a 9/16 byl zase mírně volný.
Oba očkové klíče.
Ten přístup ještě nebyl tak hrozný, ořech by ale asi byl lepší...Ale nechci to rvát na silu...
Takže - 4 matice a vyvěsit nápravu? Stojím venku, asi to nezvednu...
Vyvěsit na jednu stranu, ne? Watt by mě stejně středem dolů nepustil.
Zítra zkusím znovu :mrk
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
gibson
Příspěvky: 3314
Registrován: 08 bře 2011 16:33
tel.: +421907201052
auto: DI 300, mini, vw t2
Bydliště: stará ľubovňa

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#4 Příspěvek od gibson » 07 říj 2013 22:03

Steve píše:Bůhví co se tam vevnitř dělo... :(
Napsal jsem to obšírněji - občas se někdo zeptá a pak se týden řeší detaily, co vlastně dotyčný hledá... :mrk

Třináctka mi tam nechtěla sednout a 9/16 byl zase mírně volný.
Oba očkové klíče.
Ten přístup ještě nebyl tak hrozný, ořech by ale asi byl lepší...Ale nechci to rvát na silu...
Takže - 4 matice a vyvěsit nápravu? Stojím venku, asi to nezvednu...
Vyvěsit na jednu stranu, ne? Watt by mě stejně středem dolů nepustil.
Zítra zkusím znovu :mrk
no klasika aj u mna bola ze ked som to najprv dodrbal vydlicakom tak potom uz druha strana vojst nechcela cize zakazdym pomohlo kladico :)
na zaciatok aby si sa dostal ku kazdej srube si len dvihni jedno koleso a pretacal sa ti kardan - aspon ja som to tak robil...
vyvesi napravu som myslel tak ze dvihnes co najvyssie cely zadok naraz tak aby kolesa este ostali na zemi
kardan sa natiahne pri rozvodovke kde je teleskopicky a potom ked to budes mat povolene tak ho zaklacis aby zisiel z unasaca...
a pokial si nezmenil auto tak v zadu watt nemas :hmm:
DI 300Tdi - pojazdne
mini 1300 98' - zhnity bruchoplaz ultimate!
D90 300Tdi - EX
VW T2 77' - Rusty
http://www.gibsonsg.rajce.idnes.cz http://www.fedorsecurity.sk

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#5 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2013 22:38

Nevím jak na D1, ale na D2 i na Defu jsem pouze povolil šrouby, zmáčknul kardan a byl venku. Když se zvedne jedno kolo a jde s kardanem pootočit, je to lepší.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
paramount2
Příspěvky: 756
Registrován: 24 dub 2010 16:19
tel.: 775958013
auto: LR DI 300, 200
Bydliště: Jihlava

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#6 Příspěvek od paramount2 » 08 říj 2013 00:10

na kardanu jsou 9/16...třináctku bys tam neměl dostat vůbec, páč 14 tak ťukám kladívkem... :shock:
teda ťukal jsem....než jsem pořídil todle:

http://www.litep4x4.cz/detail/dilenske- ... rdanu-9-16" onclick="window.open(this.href);return false;

jedním plochým podržet matku, z druhý strany todle a musí to jít... :wink:
kardan zasunout jde....
ty pakny budou kouslý...nejspíš v důsledku vyskočenýho pérka, co je stahuje ...

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#7 Příspěvek od Steve » 08 říj 2013 07:05

Ja jednorázovku je to luxus...pro dílny ale bezva :mrk
Stejnou službu by měl udělat ořech s prodloužením, případně s kloubem.

Pokud se pakny kously, pak stejně dám nové, spíš mě napadlo jestli "neokousaly" buben.
Zajímavé je, že to drhlo a cukalo hlavně při popojíždění krokem a ve všech případech (jel jsem jen třikrát) ne hned, ale až po těch pár km, kdy jsem parkoval...
Díky.
Discovery je životní styl.

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#8 Příspěvek od MadTom » 08 říj 2013 07:30

K tomu "speciálnímu" klíči jsem si taky myslel, že je to luxus - není, pokud máš v plánu si to auto nechat déle.
Klasickej ořech se tam dá dát jenom v určité poloze kardanu - takže pootáčet.
Jinak 13 klíč ne, 14 ano. Několikrát jsem to dělal bez toho speciálního nástavce, jde to, ale je to opruz.
A hlavně, když jsem koupil auto, tak na jedné přírubě byly šrouby M8, místo těch co tam patří - a já jsem furt nemohl přijít na to, proč se povolují a proč to furt bouchá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#9 Příspěvek od Frana » 08 říj 2013 09:25

Myslim, ze jsou 4 klice, ktery v LR proste byt musej (vyjma Freelandera, tam nevim): pevnostni klic na matice kol, klic na sundani vrtule s viskem na prsou motoru, klic na matice kardanu a velky orech (tusim 52) na dotazeni loziska v naboji. Ja teda v aute vozim tyhle vsechny.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#10 Příspěvek od Hubert » 08 říj 2013 11:44

Frana píše:Myslim, ze jsou 4 klice, ktery v LR proste byt musej (vyjma Freelandera, tam nevim): pevnostni klic na matice kol, klic na sundani vrtule s viskem na prsou motoru, klic na matice kardanu a velky orech (tusim 52) na dotazeni loziska v naboji. Ja teda v aute vozim tyhle vsechny.
Naprostej souhlas. :yes
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#11 Příspěvek od Steve » 08 říj 2013 16:45

Tento kardan jsem ještě nesundával, s tímto šemíkem mám najeto možná 35-40 000km...
Do terénu nejezdím :mrk
Zadní Hardy už samozřejmě byla vyměněna a vypadá to na další kolo...
A křížky mám nachystné taky :mrk
Kola samozřejmě přezouvám a klíč 52 mám taky, vrtuli mi měnil Pešlík (byla jiná a ještě opačně :nech ).
Discovery je životní styl.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Oprava ruční brzdy u D.I

#12 Příspěvek od Steve » 23 úno 2014 22:45

Povolil jsem šroub, ručka tím pádem nefunguje vůbec. Ale předtím skoro taky ne a kámoš co mi s tím jel na technickou právě ten šroub dotáhl, aby to alespoň trošku brzdilo - jenže se to dřelo i za jízdy.... :sad

Stojím venku a nějaké opravy mě moc nelákaly, jezdit se s tím dá, ale jsem bez ručky.
Problém je ale v tom, že z těch čtyř šroubů jde povolit jen jeden a tak jsem v pr....v háji.
Mimochodem - kdysi se tu probíralo (ne)štelování lanka. Ručka mírně dopnout jde, jen to není hned vidět - hlavně když je to namontováno.
U mě se zatím válí na podlaze, když drží ty čtyři šrouby....chjo... :S
Mám použít násilí?
Discovery je životní styl.

Odpovědět