diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se měchy

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se měchy

#1 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 08:14

Zdravíčko, nemá někdo tip na šikovnýho LR diagnostika z HK kraje?

Včera jsem dával podložky pod měchy na svojí DII. Pro snadný vložení podložek jsem je měl vyfouklé na ventilu u kompresoru. Po namontování se měchy pěkně nafoukly jak se sluší a patří (možná až moc), ale dobrý. Popojel jsem z rampy a zkusil přifouknout ještě. Auto se začlo zvedat, ale nějak nemohlo dosáhnout horní polohy a kontrolka stále blikala. Popojel jsem kus a levej měch se vyfoukl a spadl na doraz.Pravej zůstal. Najel jsem tedy znovu, vyfoukl i pravej čekaje co se stane. Oba se trochu přifoukly a rozsvítila se kontrolka horní polohy. Zkoušel jsem ručně hýbat se senzory polohy, ale bez nějakýho efektu.

Jako laika mě napadají dvě možnosti. Možná jsem nějak poškodil čidla tím, že jsem "přetáhl" jejich krok, nebo jsem to prostě jen "rozhasil" a bude to potřeba poladit kalibrací. Jen dodám, že mám podložky +50mm včetně prodloužení táhel ke snímačům od eliotta, takže by to mělo bejt v cajku. :angel

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#2 Příspěvek od MadTom » 18 bře 2014 08:43

V ideálním případě se správným prodloužením táhel, by to mělo být tak, že to složíš, ono se to nafoukne a je to hotové.
Čidla nemají mechanický doraz, takže se nedají poškodit nadměrným pootočením. Spíš se někde něco ulomí.
Napíchnout na diagnostiku a potom se uvidí. Může to být vadné některé z čidel - občas se to stane, vadnej kompresor, kterej nedal to dlouhé foukání úplně prázdného měchu, nebo se mohl uhřát při to delším foukání.
Každopádně jsi stejně neměl jinou možnost, jak měchy dostat ven, než je vyfouknout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#3 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 08:47

Pravda, že kompresor i po uplným vyfouknutí fouká jen chviličku a dost přesto, že kontrolka zvedání stále bliká.

Takže platí otázka z nadpisu. tedy sháním nějakého diagnostika nejlíp z regionu, páč s s tím nedá nikam daleko jet...

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#4 Příspěvek od MadTom » 18 bře 2014 08:56

Pokud by se ti to podařilo nafoukat, tak se dají nouzově odpojit dráty co vedou z řídící jednotky SLABS k ventilům a kompresoru. A pokud tam nebudeš mít nějaký větší únik, tak s tím klidně pár hodin můžeš jet. Já jsem podobně, akorát s ručním řízením, dojížděl 1800km z Albánie a dofukoval jsem to za 3 dny jenom párkrát, až jsem měl pocit, že je to vzdau moc měkké a houpavé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#5 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 10:50

Na doporučení mojeho mechanika jsem odpojil baterku a zase zapojil. Auto se normálně vpoho nafoukalo. Ale jakmile to chci ještě přizvednout, tak pořád bliká kontrolka a nebere to konce. Kompresor běží pořád. Čili jezdit se s tím dá, ale dofouknout výš už ne. Bohužel ani v jednom servisu se nepodařilo načíst diagnostiku auta. :?:

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#6 Příspěvek od MadTom » 18 bře 2014 11:03

Alespoň něco. Co používali za diagnostiku? D2 není úplně běžné auto a univerzální diagnostiky si s ním většinou neporadí. SLS - tedy měchy má společnou řídící jednotku s ABS, takže pokud by se k tomu nešlo připojit a servis si byl jistej, že diagnostikou to není, že to mají na D2 odzkoušené, nejenom že se to píše v návodu, tak bych to začal řešit. Možné je totiž i poškození příslušné řídící jednotky, i když se to stává velmi málo kdy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
faisceau
Příspěvky: 212
Registrován: 27 bře 2012 22:21
tel.: +421918707701
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#7 Příspěvek od faisceau » 18 bře 2014 12:11

Ešte, že máme mechy, bez nich by to bola nuda :-F


DanoB
LR Discovery II Td5

Uživatelský avatar
Balú
Příspěvky: 767
Registrován: 01 srp 2012 13:53
tel.: +421903775011
auto: LR DII 2003
Bydliště: Púchov

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#8 Příspěvek od Balú » 18 bře 2014 13:13

faisceau píše:Ešte, že máme mechy, bez nich by to bola nuda :-F


DanoB
:hmm: ja som bol tiež rád ,že ich mám,ale po pár stresujúcich chvíľach a xy vyhodených € som rád,že ich už nemám...

Peetan ak ti to až do montáže podložiek pod mechy fungovalo sto percentne ,čiže auto ani raz nebolo sadnute na dorazoch,nezostával ti po vypnutí motora bežať kompresor,pekne sa zdvihlo,a po dosiahnutí 30km/h sa spustilo,skrátka fungovalo tak,že si o tom systéme ani nevedel,tak je malá pravdepodobnosť,že zrovna pri montáži podložiek odišla riadiaca jednotka SLS podľa mňa to ,,iba" zblblo a tipujem (u môjho auta to tak bolo),že keby si do auta 4-5 dni nesadol len ho mal zamknute,tak potom zas bude všetko fungovať ako predtým :roll: ,alebo fakt už len diagnostika.Alebo skús odpojiť baterku aspoň cez noc,alebo do chvíle než ho budeš potrebovať.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#9 Příspěvek od dava » 18 bře 2014 18:55

Jinak, SLABS je od Wabco, což je značka obvyklá u většiny nákladních aut a návěsů, je skoro jistý že se do ní dostanou v truck servisu. U tebe třeba Dítě??

Kompletní auto umí kromě těch LR známých i česká diagnostika od Atalu (multidiag), pokud je aktualizovaná. Mám to ověřený. Servisy někdy uvádějí jakou mašinu používají, tak si zkus vyhledat atal multidiag ve svým okolí. Bacha, nebavíme se o čínské krabičce, co se jmenuje taky multidiag, tak radši hledej ten Atal.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#10 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 19:04

MadTom píše:Alespoň něco. Co používali za diagnostiku? D2 není úplně běžné auto a univerzální diagnostiky si s ním většinou neporadí. SLS - tedy měchy má společnou řídící jednotku s ABS, takže pokud by se k tomu nešlo připojit a servis si byl jistej, že diagnostikou to není, že to mají na D2 odzkoušené, nejenom že se to píše v návodu, tak bych to začal řešit. Možné je totiž i poškození příslušné řídící jednotky, i když se to stává velmi málo kdy.
Myslím, že měli "univerzální" diagnostiku... Tou mi dělají i oktávku. Nšlo o to, že by to ta diagnostika nepořídila, ale nedalo se ani připojit s tím, že by jim to hlásilo, že to nejde... Jen to načítalo do nekonečna.
Je to autor. servis na jeep. LR nikdy na kabelu neměli.

Jinak jsem teď dorazil s vlekem a dofukování funguje jak má... Jen už se to prostě nedá tlačítkem přizvednout.

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#11 Příspěvek od dava » 18 bře 2014 19:07

:mrgreen: Jinak, už jsem se na to dotazoval ve vláknu o DIII , pokud jsi neprodloužil dorazy nápravy, ale táhla ano, při vypuštění čidla sedly daleko hlouběji a pokud od toho bodu počítají dráhu zdvihu, je to jaxi prd platný. Zkrátil jsi chod perování.

Sice u D3 místní znalci tvrdili že to není problém, ale oni jen dávaj jiný táhla a zřejmě auto při výměně úplně nespouští, což pokud nenastane , nic se neděje. Když se s tím podobně laborovalo u kamionů při předělávce na Low Deck, muselo se taky přenastavovat jednotce koncový polohy diagnostikou (mimochodem taky Wabco)
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#12 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 19:16

dava píše:Jinak, SLABS je od Wabco, což je značka obvyklá u většiny nákladních aut a návěsů, je skoro jistý že se do ní dostanou v truck servisu. U tebe třeba Dítě??

Kompletní auto umí kromě těch LR známých i česká diagnostika od Atalu (multidiag), pokud je aktualizovaná. Mám to ověřený. Servisy někdy uvádějí jakou mašinu používají, tak si zkus vyhledat atal multidiag ve svým okolí. Bacha, nebavíme se o čínské krabičce, co se jmenuje taky multidiag, tak radši hledej ten Atal.
Dítěti spravuju lesy, to by nebyl problém... :Pohoda:

A bingo. Ta jejich škatulka se jmenuje Atal. Nemohl jsem si vzpomenout. Údajně by to ještě mohli zkusit přes notebook a nějakej soft, ale dvakrát se jim do toho nechtělo.

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#13 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 19:21

dava píše: pokud jsi neprodloužil dorazy nápravy, ale táhla ano, při vypuštění čidla sedly daleko hlouběji a pokud od toho bodu počítají dráhu zdvihu, je to jaxi prd platný. Zkrátil jsi chod perování.
Tam by mohly bejt zašitý čerti, ale než jsem měchy vypustil, tak jsem oddělal táhla a to prodloužení tam dal až potom. Měl jsem to závěsem na heveru a různě s tím "laboroval" aby byl akorát tlak a daly se pěkně narovnat ty seždrmolený měchy.

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#14 Příspěvek od MadTom » 18 bře 2014 19:43

Chod pérování se nezkrátí - ten je danej tím, jaké máš na jedné straně tlumiče a na druhé straně dorazy nápravy. Kompresor a princip funkce SLS u D2 neumožňuje nic jiného, než dorovnávání vzdálenosti nápravy od rámu. Což je docela dobrá věc - prázdné i plné auto se chová skoro stejně.
Délku pérování limituje při pohybu nápravy směrem nahoru gumovej doraz - ten by se měl taky prodloužit nebo podložit, aby fungoval jako doraz i nadále. Jedna kkdyž se měchy vyfouknou, aby se to někde nedoškubalo o pneumatiku nebo se guma neprodřela, hlavně ale, aby při propružení nešel na doraz tlumič.
Na druhé straně je limit délka tlumiče v plně vytaženém stavu.
Čistě teoreticky by se čidla podkládat nemuseli - mechanicky by k poškození nedošlo. Problém je, že se kalibruje pouze jedna výška a ne všechny, takže řídící jednotka předpokládá, že ostatní výšky jsou k té základní v určitém poměru, daném geometrií nápravy a čidla. Ono to čidlo samo o sobě je docela přesné co se týče linearity, ale má chybu v absolutním počátku, a proto se to kalibruje. Toto je princip a vlastnost většiny magnetických čidel založených na Hallovém jevu, ať už jsou to čidla natočení, nebo třeba na bezkontaktní měření stejnosměrného proudu v klešťovém ampérmetru.

Podložky pod měchy chod neprodlouží, pouze posunou - proto to chce delší dorazy a delší, nebo posunuté tlumiče. Pro delší chod by to chtělo delší měchy - existují.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Peetan
Příspěvky: 124
Registrován: 25 led 2012 11:15
auto: DII a DIII
Bydliště: Vorlický hory

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#15 Příspěvek od Peetan » 18 bře 2014 20:02

Díkes za vyčerpávající vysvětlení. :wink:

Uživatelský avatar
faisceau
Příspěvky: 212
Registrován: 27 bře 2012 22:21
tel.: +421918707701
auto: LR Discovery Td5
Bydliště: Stredné Slovensko

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#16 Příspěvek od faisceau » 18 bře 2014 20:04

MadTome, pekne si to napísal :-)

DanoB
LR Discovery II Td5

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4467
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#17 Příspěvek od Kokesek » 18 bře 2014 23:42

tedka sem se vratil z Prahy ze sem si to neprecetl drive. ale jinak je potreba to prekontrolovat jestli mu staci hodnoty na cidlech tak jak je napsano jiz drive. Mas cely problem v tom ze mas asi moc kratke nebo dlouhe prodlouzeni na cidla.

Jinak jak to popsal Tomas to chapu i ja :Sorry:
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: diagnostik na KráloveHradecku-Náchodsku? Zbláznily se mě

#18 Příspěvek od pablo.gs » 19 bře 2014 07:47

Peetan píše:Zdravíčko, nemá někdo tip na šikovnýho LR diagnostika z HK kraje?
Tady diagnostiku na LR mají http://www.offroad-auto-jase.cz/
Měchy to umí, mě je přes ní seřizovali. Zkus si tam zavolat.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Odpovědět