RRC - několik dotazů nováčka :)

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#101 Příspěvek od MadTom » 12 dub 2014 22:13

Jenom poznámka k LPG - ono je v nádrži doopravdy tekuté a tankuje se tekuté. Takže tlak v nádrži se mění pouze podle teploty. Tady bych problém nehledal. Spíš by mohly být rozdíly v kvalitě LPG - ve složení a tím i výhřevnosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#102 Příspěvek od Lukasino » 12 dub 2014 22:51

Děkuji za info, zase jsem o něco chytřejší :grin: Ale jak uvádím, u obou tankuji troufám si tvrdit často a nějaké výkyvy tam nejsou, tam bych problém neviděl.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 15245
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#103 Příspěvek od MadTom » 13 dub 2014 08:33

Já LPG v autě nemám, ale měl ho kolega a podle problémů, když natankoval na nedůvěryhodné výhodné pumpě a auto pořádně nejelo a žralo bych řekl, že v kvalitě benzínu jsou menší rozdíly, než v kvalitě LPG. V jeho případě to kromě toho, že to nejelo, bralo místo 9l necelých 11l. A to v nejhorším případě.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2865
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#104 Příspěvek od Mirko » 13 dub 2014 13:22

25,4 je pocitově trochu moc, ale i se svým sériovým jsem byl ve městě běžně na 24-ti. Mimo město jsem jezdil obvykle pod dvacet, když jsem mu šlapal tak 22. Ale jak píšu sériový vůz s 3,9 a plynem do sání, ale automat. Větší vliv než kvalita plynu má poloha nádrže při tankování. Pokud stojíš na jedné benzince mírně do kopce a na druhé z kopce, tak to klidně udělá 5 litrů rozdíl, záleží na poloze nádrže (Pokud ji máš napříč za sedačkou, tak zas má větší vliv příčný sklon). Zatím bych jezdil dál a hlavně natankoval po sobě na stejné benzince. Pokud se to nezlepší, tak zajet někam, kde měří emise a podívat se, jaká je směs. Může být, že při těch doplňcích, zvednutí, velkých kolech, mírně vyběhaným motorem a všem co s tím vozíš, je to normální spotřeba. Neosobní zkušenost mě při velké spotřebě upozornila na podtlak na rozdělovači. Funguje ti?
Mirko

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#105 Příspěvek od Lukasino » 13 dub 2014 13:35

Mirko s tím stáním máš pravdu. Včera u pumpy jsem stál na rovině, v pátek auto stálo do kopce, čemuž odpovídá i to, že v pátek jsem už na pumpu dojel úplně bez LPG (nedrželo už ani volnoběh) a natankoval 52,94l, přitom včera jsem dojel ještě s plně funkčním LPG (tzn. se ještě ani nezačalo vypínat) a natankoval 53,34l. Není to velký rozdíl, ale kdo ví kolik ještě zbylo v nádrži. Budu tedy nyní tankovat pouze na jedné a uvidí se.

Současně jsem si vědom, že mi to ukazuje cca o 10% méně km než u originálu se základními pneu, to také udělá cca 2l rozdílu.

Podtlak na rozdělovači jsem neřešil. Jak nejlépe vyzkoušet? Jen jestli se v hadičce tvoří podtlak? Z hlavy teď nevím jak je to napojené, ale podtlak co ovládá klapku vniřní cirkulace funguje bez problému.
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2865
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#106 Příspěvek od Mirko » 13 dub 2014 14:28

podtlak k rozdělovači je napojený na sání navrchu za klapkou. Tam to odpojiš a když saješ, tak bys měl cítit podtlak a mělo by se hýbat soustrojí rozdělovače. Pokud to jen profukuje a nic se v rozdělovači neděje, tak je špatná membrána v tom zlatým modulu na boku rozdělovače. To vlastně znamená, že v otáčkách máš vždycky blbě předstih.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#107 Příspěvek od Lukasino » 16 dub 2014 17:59

Mirko děkuji, jak moc by se to mělo hýbat při sání pusou? Podtlak cítím a hýbe se to, ale minimálně, řekl bych tak o milimetr.

Hýbe se označená část, je to v pořádku? (udělal jsem to moc slabě, je potřeba obrázek zvětšit :oops: )
Přílohy
Resize of 2014-04-16 17.12.33.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#108 Příspěvek od merlin » 16 dub 2014 21:14

Zrovna jsem to zkoušel. Mám na starém mechanickém rozdělovači špatnej podtlakovej regulátor. Když nasaju, jde to bez odporu a nic se neděje. Když to přeženu, dá se přez něj dejchat. Nový, tedy funkční, klade znatelnej odpor při sání. Když sundáš ten černej kryt- tři šroubky, tak to uvidíš jak táhlo táhne.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#109 Příspěvek od Lukasino » 16 dub 2014 21:35

Na víčku je napsáno "do not remove this cover", tak jsem to raději nesundaval, aby na mě nevyskočilo něco co bych už neposkládal :grin:

Je pravda, že nějaký extra odpor to neklade. Takže pokud je to v pořádku, hýbe se to výrazně? Víčko zkusím sundat a juknu na to.

Děkuji :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2865
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#110 Příspěvek od Mirko » 17 dub 2014 11:02

Máš to v pořádku

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#111 Příspěvek od merlin » 17 dub 2014 20:12

Lukasino píše:Na víčku je napsáno "do not remove this cover", tak jsem to raději nesundaval, aby na mě nevyskočilo něco co bych už neposkládal :grin:

Je pravda, že nějaký extra odpor to neklade. Takže pokud je to v pořádku, hýbe se to výrazně? Víčko zkusím sundat a juknu na to.

Děkuji :wink:

Je to jenom plastový víčko, nic nedrží, jenom kryje.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#112 Příspěvek od Lukasino » 04 kvě 2014 22:36

Poradíte, co dalšího zkusit, když se spotřeba stále nelepší?
Vyjeto několik dalších nádrží, tankování plná - plná, ikdyž na různých nádržích, tak přesto si myslím, že při tolika tankováních už by to nemělo mít vliv.

Auto mám zvedlé o cca 2+2", rozšířené o 1,2", pneu KM2 255/85 r16, na střeše zahrádka a box, ale stejně si myslím, že je to prostě moc :( Šnorchl jsem předělal na 3" a hlavně jsem u filtrboxu dal "Y", takže na silnici to saje přímo z motorového prostoru a jen v terénu to zaslepuji a jde to přes šnorchl.

Červeně označené jsou jen hodnoty nad 30l/100km, což spritmonitor označí jako chybu :lol:

Když to shrnu, tak při jízdě po Praze se motám kolem 30l/100km, což mi přijde adekvátní (i v porovnání s ostatními auty, se kterými jsem jezdil stejnou trasu), ale čistě venku se dostanu na nějakých 27l/100km :( A to se bavím o rychlostech pod limity, okresky kolem 90kmh, dálnice kolem 110kmh.

Díky větším kolům vychází spotřeba vyšší, ale to je cca tak 8-10% rozdíl.

Jen jednou jedinkrát se mi povedlo udělat spotřebu 22l/100km, ale to bylo v jeden den, tankováno na stejné benzince a vyloženě opatrně po okresce jen 20km trasu tam a zpět (ještě bez boxu na střeše). To už se mi ale nepodařilo zopakovat :grin:

Ta poslední vyšší spotřeba je Jihlava, to je v pořádku.

Co dál zkontrolovat, poradíte prosím?
Přílohy
Výstřižek.JPG
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2865
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#113 Příspěvek od Mirko » 04 kvě 2014 22:53

Takže - když porovnám velikosti tvých kol se sériovým rozměrem, tak je o 13 procent (!!!) větší. To znamená, že zatímco tvůj tachometr by s normálnimi koly ukazoval 100 km, tak ti to ukazuje 87 km...
Když tedy od tvé spotřeby - v průměru něco kolem 27 litru odečtu těch 13 procent, tak jsem na nějakých 23,5 litrech. Jezdit s mou 3,9kou pod 20 LPG chtělo nějaké ladění a motor byl v dobrém stavu - 150tkm a část vnitřností měněných. To bylo sériové auto. Takže vzhledem k tvým úpravám a spojenou vyšší hmotnosti mi to přijde bohužel už jako normální spotřeba.
Určitě bych ale ještě zkusil nějakého plynaře s emisní stanici, aby se podle výfukových plynu zjistilo, jak je na tom směs...Je možné, že ti to zbytečně obohacuje.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#114 Příspěvek od Lukasino » 04 kvě 2014 23:07

Že by? Je pravda že těch 8% je oproti reálnému nájezdu, ale originál vlastně přeměřuje.

Za plynařem se stejně chystám kvůli revizi, tak se na to podíváme. Moc díky za nasměrování ;)

V tom případě pokud je to v pořádku, tak mám další problém vyřešen :lol:

Jinak se pochlubím, Čárls dostal nové pružiny před Jihlavou, což mu dost prospělo, na silnici je to jiné auto.

Jen teď po Jihlavě jsem si všiml že levá přední strana je níž jak pravá, jsem zvědav čím to bude až z toho sundám vrstvu bláta.
Přílohy
2014-04-30 12.48.00.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#115 Příspěvek od Lukasino » 26 kvě 2014 10:48

Pánové, prosím o radu.

Bohužel se mi dostala tato hadice do řemenice a je načnutá, nějakým způsobem se zaplátovala, ale raději bych jí vyměnil.
2014-04-02 17.09.57.jpg
Nejsem si nyní jistý a nemám bohužel ani auto u sebe, ale vede to od serva buď do chladiče, nebo pod chladičem k takovému "U" chladiči něco viz příloha z jiného auta
GRID004190.gif
GRID004190.gif (25.54 KiB) Zobrazeno 5783 x
Ale co procházím různá schémata, i co jsem mluvil s Karlem Slámou, tak to vypadá jako by to tam ani nepatřilo.

Zkoušel jsem i googlit RRC se sundaným nárazníkem a nikdo takový bazmek pod chladičem nemá.

Je to vůbec originál? Případně pokud je to dodělané, je to vůbec potřeba, nebo to bez obav demontovat?

Převodovku mám manuální, ta předpokládám že nemá chlazení žádné?

Moc děkuji
Lukáš
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7906
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#116 Příspěvek od Sláma Karel » 26 kvě 2014 11:01

I některé manuální převodovky měly chladiče.
Ale každopádně to není nezbytné. Takže se to dá určitě propojit napřímo.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
Mirko
Příspěvky: 2865
Registrován: 18 lis 2008 08:35
auto: RRC´s
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#117 Příspěvek od Mirko » 26 kvě 2014 11:06

Obvykle v tomto místě jsou opravdu hadice chlazení převodovky. Ty schémata máš asi z jiného auta. Nejsem si vědom, že by to mnauál měl. na tdi určitě ne, ale možná V8 přece jen. Stačí se podívat za masku, jestli před chladičem leží ještě taková podélná "chlupatá" trubka.

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#118 Příspěvek od Lukasino » 26 kvě 2014 11:11

Moc díky pánové za navedení, skutečně to vypadá na chlazení manuálu, vůbec mě nenapadlo že by to manuál mohl mít...

Už jsem to nalezl i tady:
http://lrcat.com/#38/4/48824

Ještě jsem pověřil kamaráda, který je kousek od Charlse, ať to zkontroluje.

Jak je tam velký tlak? Předpokládám, že by tam měl být podstatně menší jak v servu, atd.?

Čistě náhodou, neměl by jí někdo na prodej / zapůjčení? Potřeboval bych jí do pátku :?

Děkuji ;)
Přílohy
3871.gif
3871.gif (16.33 KiB) Zobrazeno 5778 x
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#119 Příspěvek od Lukasino » 26 kvě 2014 11:51

Už jsem dostal info z místa, vede to skutečně k chladiči převodovky, konkrétně tahle hadice je napojená zprava do chladiče po směru jízdy.

To vysvětluje, proč jsem při kontrole náplní dolil do převodovky tolik oleje (1,5l), naštěstí to povolilo ve stejný den, kdy se měnili a kontrolovali náplně.

Jak s výměnou, musí vodní chladič ven, nebo jej stačí nějak nadzvednout?

Nemáte jí někdo? :grin:

Díky ještě jednou za pomoc a nasměrování :wink:
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3969
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: RRC - několik dotazů nováčka :)

#120 Příspěvek od Lukasino » 15 čer 2014 12:32

Děkuji pánové za všechny rady a pomoci, v týdnu jsem se vrátil z prvního výletu s RRC a byla to naprostá pecka :grin:

Najeto podle tacha 3100km, dle přepočtu by byl nájezd cca 3500km.

Celkem spotřebováno cca 820l paliva, což dělá nějakých 23,5l/100km a to je už hezké na to, že přesun tam po dálnici byl 120-140kmh, tam to bylo kopcem nahoru dolů, věčně redukce a zpět nějakých 110-120kmh. A to všechno v plné polní :grin:

Je co vylepšovat, ale přesto Charles předčil očekávání :muscle
Přílohy
IMG_0710.jpg
IMG_1295.jpg
IMG_1353.jpg
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Odpovědět