Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
harrer
Příspěvky: 11
Registrován: 31 pro 2012 18:26
tel.: 774 427 737
auto: Disco 2 1988
Bydliště: Čížkovice
Kontaktovat uživatele:

Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

#1 Příspěvek od harrer » 23 kvě 2014 19:02

Ahoj všichni.

S kamarádem připravujeme pro rok 2015 expedici na východní Sibiř s cílem Magadan po částech cesty kostí s fakultativním nakouknutím do mongolské části Gobi. Jedná se o cca. 30.000 km a jelikož chceme jet na pohodu a nehonit kilometry v závodním tempu, počítáme s délkou expedice někde mezi 70 - 90 dny. Cestu si chceme užít a něco času také spotřebuje fotografování a natáčení cestopisu. Odjezd by byl někdy kolem přelomu května a června.

Vzhledem k tomu, že na cestu dáváme dohromady dvě Disko 2 kvůli jednotnosti povezených náhradních dílů, bylo by fajn, kdyby případní zájemci dobrodružné povahy jeli také s D2, ale není to zase žádnou podmínkou. Další jedno nebo dvě auta do party by se hodila. :rock

Případné vážné zájemce o sibiřskou expedici bychom rádi pozvali na letošní cestu do Moldavska, při které si chceme otestovat některé klíčové nové úpravy na našich autech (nové nárazníky s držáky rezerv, proměnu automatu na manuál, vyvedení mezinápravy do kabiny, vnitřní vybavení auta, vaření apod.), protože jak se říká: "Připraveným štěstí přeje.". Moldavsko má již pevný termín 06.08. - 17.08. Bylo fajn se před Ruskem spolu krapet poznat :hand , protože si tady kolikrát lidi vlezou na nervy při týdenním Rumunsku a 2-3 měsíce 15 tisíc kilometrů od domova je přeci jenom o trochu jiné míře vzájemné tolerance a odhodlanosti překonávat těžkosti nikoliv :muscle , ale :heart .

V případě přijatelné situace v Kremlu budeme víza do Ruska vyřizovat někdy v září po návratu z Moldavska, takže pozdější seznamování by mohlo komplikovat vízovou připravenost z vaší strany.

Jinak kamarád je týmový automechanik a já z cesty vytvořím cestopis se super fotkami a možná, to ještě uvidíme, bychom i něco natočili. Pokud se s námi v autech nepoveze někdo z rodiny, možná budeme uvažovat o spolujezdcích, nejlépe o nějakých prima roštěnkách :chuckle . Takže kdo se přidá?

V případě skutečného zájmu nás kontaktujte výhradně na studio@harrer.eu, nebo telefonicky na +420 774 427 737, abychom si domluvili nějaké brzké nezávazné setkání. Prosíme, zvažte si pořádně Vaše možnosti, jelikož to bude něco stát a hlavně časové možnosti, protože čas nám kolikrát chybí víc, než ty peníze.

Nuže, nabídka jest učiněna, tak teď je už to je jenom na vás. Čas :time.

Lubomír
Naposledy upravil(a) harrer dne 01 čer 2014 02:24, celkem upraveno 1 x.
Naočkovaná Disco 2 1998, manuál, +5 cm, CB vozidlová Albrecht AE 6890 + ruční Alan 42 Multi, přední ARB se superwinch, zadní pevnostní doplněný o ramena pro 2 rezervy.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

#2 Příspěvek od Benjamin » 23 kvě 2014 19:25

To zní zajímavě....tahle trasa je i mým cílem jednou :yes ale ta věta s důsledným zvážením časových možností má něco do sebe :time :( Nepochlubil by ses fotkami nových úprav na DII, rád bych mrknul třeba na zadní nárazník a další ;)
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
harrer
Příspěvky: 11
Registrován: 31 pro 2012 18:26
tel.: 774 427 737
auto: Disco 2 1988
Bydliště: Čížkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

#3 Příspěvek od harrer » 23 kvě 2014 20:29

srovnání s originálem
Obrázek

bližší pohled
Obrázek

detail uložení ramene
Obrázek

Nárazník je dost úzký, tak je jeho torzní tuhost pro rameno řešena výztuhou rohu u čepu, vytaženou až na rám k úrovni před kolem a plotnou na středu nárazníku přichycenou taktéž k rámu. Obdélníková díra je taková čuba pro tahání (na fotce zatím bez kolíku).

Na mém voze identický nárazník s drobnými odchylkami, jelikož nese 2 ramena pro 2 rezervy :Pohoda:

Zvědavost uspokojena?

PS: A sny by se měly plnit :wink: Kamarád o této cestě sní už řadu let a pořád o ní mluvil, až jsem mu dal impulz, že tam s ním zajedu. Od čeho by pak tedy byli kamarádi, když ne k takovým věcem, ne? Kvůli sjednocení dílů jsem prodal své auto a koupil tu modrou Disko, i když se mi moc nelíbí, ale na tu cestu sladit díly je zkrátka lepší.
Naočkovaná Disco 2 1998, manuál, +5 cm, CB vozidlová Albrecht AE 6890 + ruční Alan 42 Multi, přední ARB se superwinch, zadní pevnostní doplněný o ramena pro 2 rezervy.

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3528
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

#4 Příspěvek od Benjamin » 24 kvě 2014 08:37

Díky za fota, ten nárazník vypadá tvarově moc dobře, je pěkně navržený - to je vaše samovýroba? Kdybys náhodou našel nějakou fotku uchycení zespoda, budu rád. Dnes jdeme s klukama montovat přídavnou nádrž do pravé zadní kapsy za podběhem a mám totiž obavy, že by kolidovala s uchycením těch výztuh pro rameno na rám. Pokud to není vaše výroba, rád bych tě poprosil o kontakt na člověka, který ho vyráběl (klidně do soukromé zprávy).

Jinak sny se mají určitě plnit, já jsem jedině pro a těch lidí tady na fóru, kteří se toho nebojí a sny si realizují, je dost. Já začínám pomaleji dle čas. i fin. možností - loni jsme byli v Albánii a letos se chystáme do Gruzie, pokud vše půjde jak má. Magadan je pro mne však stále cílem velmi lákavým...
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
harrer
Příspěvky: 11
Registrován: 31 pro 2012 18:26
tel.: 774 427 737
auto: Disco 2 1988
Bydliště: Čížkovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Kdo s námi pojede na východní Sibiř?

#5 Příspěvek od harrer » 24 kvě 2014 12:40

Nárazníky jsou samovýroba od jednoho kluka, kterého tu sice jistě mnozí znají, ale reklamu mu dělat rozhodně nechci, protože jeho spolehlivost je někde u bodu mrazu a musel jsem už na něj opravdu dost zatlačit, aby dodal to, co už měl zaplaceno (netýkalo se zrovna nárazníku pro mne, ale to na věci nic nemění). Na druhou stranu tvar toho nárazníku má vychytaný fakt hezky a dílensky bych tak hodnotil lepší průměr. Jméno Ti pošlu do soukromé zprávy, ale osobně bych si od něj už nenechal dělat nic. Já jsem si od něj nechal dělat stejný nárazník, co dodal kamarádovi a třeba detail zapuštěných světel změnil k horšímu (usnadnil si práci) a také má chybí výztuha pro zlepšení torzní tuhosti, takže je sice o pár kilo lehčí, ale zase nepochybně méně pevný. A abych neopomenul, po stranách lícuje o něco hůř, než kamarádův. Je trochu rozevřený a tak je mezi blatníkem a nárazníkem fuka skoro na prst, což také budeme řešit asi menší dovářkou, ale uvidíme, jak si ještě po výztuhách a naloženými rameny sedne.

Jinak není od něj dělaný pro nesení ramene s těžkou rezervou, takže hromada času s vymýšlením a doděláváním systému výztuh, aby se osazené rameno při jízdě nechvělo víc, než je tomu běžné u jiných prověřených provedení. Takže ve výsledku velmi luxusní záležitost zdánlivého protikladu nárazník v provedení slim a rameno na rezervu. V mém případě pak na rezervy 2 a to bude paráda :heart. Výztuhy budou muset být samozřejmě na obou stranách a tudíž budeme muset pořešit kolizi s výfukem. Také možná bude krapet komplikací sladit ramena tak, aby kola byla pokud možno z bočního pohledu jak v horizontu, tak i ve vertikále k sobě v ose.

Kamarád má ramena dělána samodomo podle vzoru mých ramen, které mi na míru dělali kluci v i-defenderu (http://www.i-defender.cz/discovery2), kteří odvedli hodně slušnou práci. Na druhé straně mince jsem jim dal důvěru v řešení problému s výztuhou nárazníku, kterou formou pokus omyl nezvládli ku spokojenosti vyřešit, ale hodinový taxametr si nechali běžet a naúčtovali ho v plné palbě, i když jejich práce na výztuze problém tuhosti nevyřešila. Sice chápu, že vydělávat na složenky, ženu a děti a je třeba, ale dělat to zrovna takle, fakt nevím :think. Takže pokud si od nich v budoucnu kdy nechám něco dělat pro nespornou dílenskou kvalitu jejich práce, tak jenom a pouze to, co bude bez potřeby individuálního pasování na auto, zkrátka danou kusovku. Možná jsem ale jenom z mé strany a laika od nich očekával zkušenostní odhad větší, než mohli zvládnout, jelikož jsem vycházel pouze z ovací na fóru a fotodokumentace jejich práce. Opravdu bych jim nerad ukřivdil, ale vždy se snažím o objektivní a nezaujatou kritiku. Vždyť klidně mohli říct, že do řešení výztuhy pro jejich ramena na slimovém nárazníku cizí výroby se raději pouštět nebudou a bylo by to rozhodně lepší. Konec konců jsem si k nim jel udělat hlavně ramena na míru k nárazníku s tím, že si je ještě budeme dále drobnostmi upravovat.

Z i-defenderu máme oba i bezúdržbové čepy, které vypadají opravdu hodně dobře, ale na hodnocení z delšího provozu si budeme muset počkat, až je prověří tvrdý provoz. Ramena jsme doplnili o plynové vzpěry, aby se otevřená ramena držela v otevřeném stavu. Jejich tuhost určujeme podle nejtěžší gumy. Moldavsko prověří, jestli bude tuhost dostatečná, nebo budeme dodělávat ještě nějaké aretace.

Ohledně Tvé plánované přídavné nádrže Ti pár slov posílám do zprávy.
Naočkovaná Disco 2 1998, manuál, +5 cm, CB vozidlová Albrecht AE 6890 + ruční Alan 42 Multi, přední ARB se superwinch, zadní pevnostní doplněný o ramena pro 2 rezervy.

Odpovědět