Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Moderátor: Safraporte
Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Zdravím,
Čítal som o visko spojke a je mi jasné že v prípade preklzu predných kolies sa aktivuje gel ktorý zopne lamely a hnacia sila sa prenesie aj na zadné kolesa. Zaujímalo by ma ako sa však ako visko spojka správa pri opačnom preklze, myslím tým situáciu keď auto na diaľnici vôjde do vody a predné kolesá sú zbrzdené odporom vody. Netlačí to auto od zadu a auto začne plávať? Ja som to zažil, len som mal visko pred repasom.
Na auto si ešte zvykám, pár krát som nepríjemne vošiel do vody a raz som dostal pretačavý šmyk za mokra na diaľničnom nadjazde. Prechádzal som pravotočivým oblúkom v miernom priečnom sklone po mokrom asfaltovom povrchu a auto sa z ničoho nič pretočilo do vnútornej strany zákruty, čiže pretáčavý šmyk na výjazde zo zákruty. Zošliapol som spojku a korigoval som volantom smer a manéver som zvládol bez brzdy a plynu.
Usudzujem že pre tento tip auta nie je vhodné jazdiť zákruty štýlom konštantný plyn a držanie riadenia, auto treba občas povoliť a občas mu pridať. Určite ho netreba držať aby len driftovalo, lebo po prklze predných kolies sa začína rally.
Čo vy na to?
Čítal som o visko spojke a je mi jasné že v prípade preklzu predných kolies sa aktivuje gel ktorý zopne lamely a hnacia sila sa prenesie aj na zadné kolesa. Zaujímalo by ma ako sa však ako visko spojka správa pri opačnom preklze, myslím tým situáciu keď auto na diaľnici vôjde do vody a predné kolesá sú zbrzdené odporom vody. Netlačí to auto od zadu a auto začne plávať? Ja som to zažil, len som mal visko pred repasom.
Na auto si ešte zvykám, pár krát som nepríjemne vošiel do vody a raz som dostal pretačavý šmyk za mokra na diaľničnom nadjazde. Prechádzal som pravotočivým oblúkom v miernom priečnom sklone po mokrom asfaltovom povrchu a auto sa z ničoho nič pretočilo do vnútornej strany zákruty, čiže pretáčavý šmyk na výjazde zo zákruty. Zošliapol som spojku a korigoval som volantom smer a manéver som zvládol bez brzdy a plynu.
Usudzujem že pre tento tip auta nie je vhodné jazdiť zákruty štýlom konštantný plyn a držanie riadenia, auto treba občas povoliť a občas mu pridať. Určite ho netreba držať aby len driftovalo, lebo po prklze predných kolies sa začína rally.
Čo vy na to?
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Zadni kola se toci o par procent rychleji nez predek kvuli pomerum v diferencialech a tak je to spravne. Pokud visko funguje rozdil se ztrati v ni. Pokud nefunguje mas problem (na to uz jsi prisel
). Jeste vetsi problem je to na snehu. Takze pokud je vsecko vporadku je to prijemne na jezdeni a auto drzi stopu za vetsiny podminek. Nezkousej ale ojebat fyziku - FL je tezke auto, aquaplaining je sfin a gumy byvaji vic ci min sjete. Takze i s funkcnim viskem, ESP jsou tu limity za kteryma to skonci spatne a koleje na nasich dalnicich ty limity umoznuji prekrocit bez problemu
Na snehu se to chova jak trvala ctyrkolka s mezinapravovym diferencialem. Takze jak jedes s rodinou zadne divoceni s plynem jen zatocis a ono to zahne, jak klouzes ven zatocis vic dovnitr. Jak chces blbnout, tak pred zatackou prudce ubrat plyn, zatocit a zaslapnout plyn a ESP to vyresi
Tim ze to je permanentni 4x4 tak rucka moc neucinkuje (v porovnani s predohrabem, nebo rucni brzdou na predni napravu), jezdi o kam chces a muzes ridit plynem 


Na snehu se to chova jak trvala ctyrkolka s mezinapravovym diferencialem. Takze jak jedes s rodinou zadne divoceni s plynem jen zatocis a ono to zahne, jak klouzes ven zatocis vic dovnitr. Jak chces blbnout, tak pred zatackou prudce ubrat plyn, zatocit a zaslapnout plyn a ESP to vyresi


Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ďakujem za postrehy, presne takéto veci som potreboval počuť. Kúpil som Barum Bravuris, visko je po repase, teraz čakám na IRD a teším sa že s autom okrem drahých opráv niečo zažijem. Vymenil som tlmič, olej, stabilzacne tyče, mám nové brzdy, nasleduje výmena rozvodov a potom repas turba. Dúfam že na tento rok to bude dosť.
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ty kokso - to to auto bylo za tak luxusni cenu? Pokud ne tak to byla dobra past, nebo te natahuje servisak (ikdyz s tim viskem to asi bude realne). Chapu vymenu oleje, rozvody a nejakou drobnost, IRD+visko jsou pasti co nejsou bezne, ale repase turba, vadne tlumice, to nejsou veci co nejsou poznat.
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Keď som ho kupoval tak som nevedel čo je visko a že prevodovka môže mať problémy. Reklamoval som brzdy a tlmič. Auto som poriadne otestoval v teréne. Olej mi tečie od turba a rozvodov, trochu aj spod hlavy. To už bolo moje rozhodnutie dať to robiť. Bohužiaľ zľava ktorú som zjedanal mi nepokryje škody na repas visko a IRD. Dúfam že keď si všetkým tým prejdem, auto mi bude slúžiť.
- fugín
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Neboj že se s Free budeš nudit
. Ono na Free je pořád co dělat a vylepšovat i když už je jinak v pořádku. Tak ať ti po porodních bolestech slouží co nejdýl a hlavně dobře 


EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Momentálne som začal hľadať priečne prvky na strešný nosič. Chcel by som občas na strechu položiť bicykle, alebo kanoe. Viete mi poradiť?
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Jestli mas hagusy, tak kup uni pricniky - idealne ve sleve v Lidlu. Pripadne AUKRO bo jakykoli shop za levno. Tady u toho neni moc jak slapnout vedle. Akorat je rozdil v zamykani a uchyceni zamku.
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Neviem čo sú hangusy, ale pozri na fotografiu, sú to originál pozdĺžne strešné nosiče, alebo ako to nazvať?
Na webe som pozeral ponuky od Thule, Tazargroup, Dieheng. Najlacnejšie stoja 67 EUR a najdrahšie 209 EUR. Rád by som bol ak by to unieslo sto kilogramov. Pozriem sa aj na predajné webové portáli. Ďakujem.

Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Podelne stresni pricniky = hagusy
100kg - co tam chces tahat? Nosnost strechy je myslim 75kg a i to je dost, kdyz zabrzdis, nebo vletis do zatacky. Mi rikej co mas za kolo ze vazi 100kg, nebo mas betonovou kanoji?

100kg - co tam chces tahat? Nosnost strechy je myslim 75kg a i to je dost, kdyz zabrzdis, nebo vletis do zatacky. Mi rikej co mas za kolo ze vazi 100kg, nebo mas betonovou kanoji?

- fugín
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ty se tomu šklebíš,ale já když sháněl D2,tak mně jeden prodejce informoval že jeho auto má HUGASY a to byl čech jako polenoZizal píše:Podelne stresni pricniky = hagusy![]()
100kg - co tam chces tahat? Nosnost strechy je myslim 75kg a i to je dost, kdyz zabrzdis, nebo vletis do zatacky. Mi rikej co mas za kolo ze vazi 100kg, nebo mas betonovou kanoji?



EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Hoši ja som si to nevymyslel. Mrknite sa na to:
http://www.tazargroup.sk/stresne-nosice ... rYear=1999
http://www.tazargroup.sk/stresne-nosice ... rYear=1999
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ste ma naučili nové slovo. Viete čo je švábka, alebo fiľpas?


- fugín
- Příspěvky: 2301
- Registrován: 13 lis 2011 21:56
- tel.: 777001161
- auto: ex free 1,8/Disco2
- Bydliště: opatovice nad labem
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
brambora a proutěná nádoba?
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ja se nesklebim - ja jsem skaredej chlap uz od narozenifugín píše: Ty se tomu šklebíš,ale já když sháněl D2,tak mně jeden prodejce informoval že jeho auto má HUGASY a to byl čech jako poleno![]()
![]()

Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ostravsko verzus Hradecko?
Radšej mi poradte niečo o bufíkoch. Ten môj nefunguje, mechanik mi vravel, že môžu byť dve príčiny, prívod nafty, alebo problém s elektrinou. Kúrenie mám od firmy Eberspächer.
Inak počul som že Ostraváci říkají kratce.
Rok a pol som žil v Ústecku.
A vždy keď počujem ty vole, ty krávo tak sa smejem.
Vďaka

Radšej mi poradte niečo o bufíkoch. Ten môj nefunguje, mechanik mi vravel, že môžu byť dve príčiny, prívod nafty, alebo problém s elektrinou. Kúrenie mám od firmy Eberspächer.
Inak počul som že Ostraváci říkají kratce.

Rok a pol som žil v Ústecku.

A vždy keď počujem ty vole, ty krávo tak sa smejem.

Vďaka
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
A jak jsi prisel na to ze nefunguje? Pokud je zapojeny z fabriky tak tam je teplotni cidlo co ho spina az kdyz je min jak 5 stupnu. Takze to ze se ti v hicu nezapne je OK. Muzes odpojit cidlo a zkratovat kontakty takze se to sepne. Musis ale mit v nadrzi dost nafty (myslim ze pres 1/4), teplota vody musi byt nizsi nez nevimkolik a nektere bufiky se sepnou az po startu motoru.
Pokud nefunguje tak prvni vycisti filtrik nafty. Ekofujtajbl ho zasfini za leto uplne luxusne...
Ostrava je fajna - mluvi se tam kratce a kdyz prijedes do Slezska tak se nedomluvis s domorodcema kolem Trince vubec
A kdyz se zboris na Stodolni tak se domluvis s kazdym aj s korejcema a polakama.
Pokud nefunguje tak prvni vycisti filtrik nafty. Ekofujtajbl ho zasfini za leto uplne luxusne...
Ostrava je fajna - mluvi se tam kratce a kdyz prijedes do Slezska tak se nedomluvis s domorodcema kolem Trince vubec

Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Ďakujem, čiže moja nádej že Bufík je ešte funkčný ešte žije a môj Fríland nie je úplný črep zo šrtoviska.
Chachari je urážka? Alebo prečo sa im tak hovorí?
Chachari je urážka? Alebo prečo sa im tak hovorí?
Re: Freelander 1 jazda na klzkom povrchu
Na bufik som dnes dostal odpoveď že ak je na ňom porucha, tak odišla špirála a tá vraj stojí toľko koľko nový bufik. Viete mi niekoho odporučiť kto by sa na to pozrel?
Dnes Landik dostal Barumky, jazdí s repasovanou visko a s IRD po repase. Ide hladko, svižne, radosť jazdiť. Objavil sa však nový problém. Pri zaradenj štvorke po zosliapnuti plynu na podlahu zaškrípe ako keby zaberal na prázdno. Dôvod?
Dnes Landik dostal Barumky, jazdí s repasovanou visko a s IRD po repase. Ide hladko, svižne, radosť jazdiť. Objavil sa však nový problém. Pri zaradenj štvorke po zosliapnuti plynu na podlahu zaškrípe ako keby zaberal na prázdno. Dôvod?