Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Moderátor: Safraporte
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Anglická verze světlometu má jinak tvarované paraboly kvůli jízdě vlevo.nejdou vyjmout a nahradit evropskýma to se týká i konstrukce světla a clonky.Odrazová reflexní plocha se nedá opravit je na ni nanesena vakuově vrstva hliníku/dříve na starých světlech chrom/.Jinak halogenová výbojka je také žárovka/ žár-teplo/,totéž platí o xenonu,opravdu mají vysokou teplotu.Vím o čem mluvím ,tyto světla vyrábíme.
-
- Příspěvky: 15009
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Trošku to opravím - halogenová, tedy nejčastěj xenonová výbojka je výbojka a ne žárovka. V žárovce svítí rozžhavené wolframové vlákno ve výbojce rozžhavený elektrický výboj v plynu, takovej malej blesk. A ano, oboje hřeje. Ale protože xenonové výbojky lépe svítí než halogenové žárovky = mají lepší účinnost, tak mají menší příkon a méně žerou a tedy i méně topí. To ovšem, spolu s menším rozměrem vlastní svítící části výbojky, umožňuje konstruovat menší světla. A ve výsledku je to zase na začátku. Problémy se slepnutím parabol jsem stejné u žárovek i u výbojek.
Parabola se sice dá znovu vakuově potáhnout hliníkem, ale je to takovej opruz s přípravou, že se to nejspíš nevyplatí.
Parabola se sice dá znovu vakuově potáhnout hliníkem, ale je to takovej opruz s přípravou, že se to nejspíš nevyplatí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Odrazová plocha se dá opravit - nechat znovu vakuově pokovit. Již sem to nechával dělat, nestojí to ani moc peněz. Kulaté světlo velikosti jako u Defa mě stálo 300Kč. Jinak s definicí výbojka = žárovka nemáš pravdu, viz. MadTom. Xenony mají sice taky vysokou teplotu, ale ne tak vysokou jak klasické halogeny. Jestli chceš, tak ti možná vyhrabu a naskenuju graf průběhu proudu a napětí u H4 a xenonových výbojek. Je tam jasně vidět, že xenony mají příkon krom startu nižší a fyzikálně není tudíž ani možné, aby xenony při menší spotřebě a vyšší svítivosti topily více než halogeny.y.sajty píše:Anglická verze světlometu má jinak tvarované paraboly kvůli jízdě vlevo.nejdou vyjmout a nahradit evropskýma to se týká i konstrukce světla a clonky.Odrazová reflexní plocha se nedá opravit je na ni nanesena vakuově vrstva hliníku/dříve na starých světlech chrom/.Jinak halogenová výbojka je také žárovka/ žár-teplo/,totéž platí o xenonu,opravdu mají vysokou teplotu.Vím o čem mluvím ,tyto světla vyrábíme.
Tím tedy nikoho nenabádám, aby prováděl nelegální přestavbu na xenony. Ba naopak, jsem proti tomu. Jen nemám rád, když se šíří dezinformace.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Tak zrovna tady se pletes. Zarovka je vlakno co je rozhavene a vybojka je elektricky oblouk. Takze teplotu (ve stupnich Celsia) ma opravdu vyssi vybojka. Zarovka ale produkuje vic tepelne energi, protoze jeji ucinnost je mensi. Takze nekde mezi.
Lesteni skel svetel ma taky par much - z fabriky je na tom lak co je chrani pred UV zarenim a vetsinou popraska prave on. Takze prelesteni ho shodi a vylestene plasty vydrzi kratsi dobu pokud je nevoskujes a nelestis. Porad je to ale levnejsi nez vymena.
Clonku u UK svetel jsou auto od auta - nektere jdou zmenit, nektere se musi rozebrat a nektere nejdou vubec...
Pokoveni je easy a levne - delal jsem par veteranu a co jsme zjistil cenu za kterou to delaji, tak uz neresim shaneni exotickych svetel kvuli oloupane paraboly.
Lesteni skel svetel ma taky par much - z fabriky je na tom lak co je chrani pred UV zarenim a vetsinou popraska prave on. Takze prelesteni ho shodi a vylestene plasty vydrzi kratsi dobu pokud je nevoskujes a nelestis. Porad je to ale levnejsi nez vymena.
Clonku u UK svetel jsou auto od auta - nektere jdou zmenit, nektere se musi rozebrat a nektere nejdou vubec...
Pokoveni je easy a levne - delal jsem par veteranu a co jsme zjistil cenu za kterou to delaji, tak uz neresim shaneni exotickych svetel kvuli oloupane paraboly.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20 pro 2013 01:53
- auto: freelander 2
- Bydliště: Kynšperk nad Ohří
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Nebál bych se těch HID. Měl jsem je v mlhovkách jako denní svícení a s parabolou žádnej problém. Na ty světla z Ebay bacha. Za tu cenu co píšeš je to to samé co máš ty, jen to má to drl. Myslím že je to u toho inzerátu napsáno. Za ty originál bi-xenony s drl chtěl snad 750 liber.
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Ještě se pokusím tuhle diskusi trochu rozvířit. Máte někdo zkušenost s tímhle "Angel Eyes LED lights" ? Dávají to i do BMW, lze k tomu dokonce dát i krabičku na změnu barevné teploty pro různé režimy svícení... má to mít 1600lm/13,2V.
Naproti tomu u těch OSRAM night breaker plus a různých dalších, většinou nikde žádný údaj o svítivosti nenajdete. Ty kecy o % vyšší svítivosti a životnosti jsou jen reklama...
Naproti tomu u těch OSRAM night breaker plus a různých dalších, většinou nikde žádný údaj o svítivosti nenajdete. Ty kecy o % vyšší svítivosti a životnosti jsou jen reklama...
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20 pro 2013 01:53
- auto: freelander 2
- Bydliště: Kynšperk nad Ohří
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Angel Eyes ale nejsou žárovky. Je to ten svítící kroužek okolo světel (stručně řečeno). U těch novějších BMW to nahrazuje drl. Navíc montáž je dost komplikovaná. Musel by jsi rozebrat celou parabolu. Když pořád špekuluješ nad žárovkama, zkus třeba tohle: http://tuning.autodoplnky.cz/led-zarovk ... 95865/?h=1 Na YouTube jsem je někde viděl přímo v akci. Ale těžko říct jak by to svítilo skrz tu čočku co máš ve světlech
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Bawo sem mel a ze by se Angely daly pouzit misto svetel to nevim Asi by se podle nich dalo najet do garaze, ale v 50 s tim jezdit jako s jedinym osvetlenim po svete by asi byl pekne hloupy napad.
Ikdyz klidne to zkus. Presvedcis se sam ze klasicke zarovky se daji nahradit HID a jinak je to o nicem.
Ikdyz klidne to zkus. Presvedcis se sam ze klasicke zarovky se daji nahradit HID a jinak je to o nicem.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20 pro 2013 01:53
- auto: freelander 2
- Bydliště: Kynšperk nad Ohří
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Ještě tu mám pro Tebe jeden odkaz. Tam Tvůj problém na 100% vyřeší! Udělají z těch Tvých světel bi-xenony i s naklápěním Tady je ten odkaz: http://www.bixenony.com/vykup-a-prodej- ... enon-lamp/ Jinak už Ti jen zbyde koupit nový auto v plný náloži
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Já vnímám celý problém trochu jinak. Jsme v době, kdy vláknová žárovka slaví téměř 135 let života a krom nějakých kosmetických změn spíš stále vyrábí teplo, než by pořádně svítila.
Přitom existují zdroje, které svítit umí, ale dle mého názoru, ekonomická loby firem co chrlí desítky let žárovky je stále drží nad vodou a chrlí na ně nesmyslné reklamy. O tom svědčí i to, že i renomovaní výrobci jako OSRAM a Thungsram blábolí u parametrů výrobků nějaká zavádějící procenta o zlepšení svítivosti, ale údaje o skutečné svítivosti raději neuvádí.... protože by se asi ukázalo, že nejsou podložené realitou.
Když něco náhodou najdete tak navíc zjistíte že třeba konkrétní halogenka má sice 1650lm/ 13,2 V, ale už jen 1350lm/12,5 V a podobné hry a kouzla.
Proto se pídim po něčem na jiné bázi vzniku světla než je vyhřívání světlometů wolframovým vláknem
Přitom existují zdroje, které svítit umí, ale dle mého názoru, ekonomická loby firem co chrlí desítky let žárovky je stále drží nad vodou a chrlí na ně nesmyslné reklamy. O tom svědčí i to, že i renomovaní výrobci jako OSRAM a Thungsram blábolí u parametrů výrobků nějaká zavádějící procenta o zlepšení svítivosti, ale údaje o skutečné svítivosti raději neuvádí.... protože by se asi ukázalo, že nejsou podložené realitou.
Když něco náhodou najdete tak navíc zjistíte že třeba konkrétní halogenka má sice 1650lm/ 13,2 V, ale už jen 1350lm/12,5 V a podobné hry a kouzla.
Proto se pídim po něčem na jiné bázi vzniku světla než je vyhřívání světlometů wolframovým vláknem
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20 pro 2013 01:53
- auto: freelander 2
- Bydliště: Kynšperk nad Ohří
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
No bohužel momentálně nic zázračného na trhu není. Led čipy se pomalu zdokonalují, ale HID či klasickou žárovku nenahradí. Hlavní problém je v kuželu světla! Když se podíváš do rozsvícené led tak ti pomalu vypálí oči, ale jinak žádná sláva. To světlo se rozptyluje místo aby svítilo do bodu. Koukal jsem teď na světla Led u novýho Mercedesu. Ledky malinký, ale zato těch křišťálovejch čoček mraky. Svítí to jen díky tomu sklu, jinak by to vypadalo jako u nás když si koupíme ledky v globusu Prostě jedinný co svítí je HID. Nevím proč se toho pořád tak bojíš Zkus ten odkaz co jsem ti posílal a budeš mít klid.
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
AUTOPAL(VISTEON)vyvinul a odzkoušel kompletní led osvětlení Š.Oktavia už před 12.lety.Výrobce ŠKODA to zamítla z důvodu úspor,chtěli levné i když technicky zastaralé řešení.To je myslím cenová politika všech automobilek.I žárovky se kupují od nejlevnějšího dodavatele,bez ohledu na kvalitu.Již je vyvinut nový světlomet na bázi leisru pro L.R.
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Vždyť to říkám, výrobci jsou šmejdi a akorát tahají z naivních lidí penize
Přestavovat auto na legální xenony mi přijde trochu moc velký úlet. I kdybych vyměnil celá kompletní světla, tak by si s tím musel nějak poradit palubní systém a musel bych vyměnit ovládátko tak různě dále... co ani netuším a nechci. To mi za tu srandu nestojí, to tam fakt raději nakrmím nějaké vytápěcí žárovky
Přestavovat auto na legální xenony mi přijde trochu moc velký úlet. I kdybych vyměnil celá kompletní světla, tak by si s tím musel nějak poradit palubní systém a musel bych vyměnit ovládátko tak různě dále... co ani netuším a nechci. To mi za tu srandu nestojí, to tam fakt raději nakrmím nějaké vytápěcí žárovky
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: 20 pro 2013 01:53
- auto: freelander 2
- Bydliště: Kynšperk nad Ohří
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
VlaSi kolik Ti je? Já chápu že máš strach z neznámého, ale na té přestavbě nic není. Co se elektroniky týče, tak se nic nezmění. Vlastně jeden drát od dálkových světel pokud budeš dělat bi-xenony. To naklápění fungovalo na bázi laserových snímačů vozovky. Nevím jestli není něco nového. To by Ti řekli ty kluci. Osobně bych se na celý naklápění vybod. Přestavba trvá cca hodinu když to přeženu. Na technický je to za 200 pro technika nebo tam na tu chvíli vrátíš původní žárovky. Tak to dělá většina kluků co znám. Tak směle do přestavby
Re: Halogeny modre H11 v hlavních světlech - zkušenosti ?
Určitě je mi dost na to, abych se dokázal samostatně rozhodovat a vytřídil informace, které potřebuji Také vím, že na http://bazar.automedik.cz/ se dají bi-xenonová světla koupit už sada i od cca 8-9.000,- , ale stejně mi to zas tolik muziky nenadělá a tolik po nocích nejezdím, abych s tím takhle šachoval, vymýšlel jak obcházet STK, nebo auto pro technickou přestrojovat na jiné žárovky Ale díky za raduEgerlander_CZ píše:VlaSi kolik Ti je? Já chápu že máš strach z neznámého, ale na té přestavbě nic není. Co se elektroniky týče, tak se nic nezmění. Vlastně jeden drát od dálkových světel pokud budeš dělat bi-xenony. To naklápění fungovalo na bázi laserových snímačů vozovky. Nevím jestli není něco nového. To by Ti řekli ty kluci. Osobně bych se na celý naklápění vybod. Přestavba trvá cca hodinu když to přeženu. Na technický je to za 200 pro technika nebo tam na tu chvíli vrátíš původní žárovky. Tak to dělá většina kluků co znám. Tak směle do přestavby