Zvýšení výkonu 300Tdi?
Moderátor: Acon
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Když jedu, vždycky něco vezu 200-400kg nákladu (tím nemyslím vybavení auta) a na 265/75/16 MT s rool cage jedu tak za 12, když to dle svého subjektivního názoru nehoním. Maximálku jsem zkoušel nejvíc 130, né že by nešlo víc, ale nechtěl jsem ho trápit protože už jsem byl na 3800 otáčkách. Mám podezření, že mám stálej převod 1,667 takže jsem ve výrazně vyšších otáčkách. S VNT to od spodu táhne krásně, s původním turbem neporovnatelné, ale zase nevím v jakém stavu to původní bylo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- cyril
- Příspěvky: 2751
- Registrován: 17 črc 2008 17:22
- tel.: iphone
- auto: D4,110,130,90,F2,107
- Bydliště: Doma
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Tak to si asi nemáš na co stěžovat. Já jsem naposledy měřil spotřebu, když jsem frčel plně naloženej z Islandu. Na BFG 255x85 R16 MT jsem se dostal na 12 litrů. Cestovní rychlost byla 115-125 dle GPS. Maximálku jsem zkoušel několikrát a dle GPS jsem na větších kolech uháněl i přes 140km/h. Určitě by šel i víc, ale nechtělo se mi riskovat, že domů přijedu na odtahovce. Kurňa já už bych zase někam vypadnul.....
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Já jezdím dálnici tak 100-110Km/h, ve 140 by mi motor už asi vyskočil z auta.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Taky jsem s tím laboroval. Mám také odstavený EGR.mr-tomas píše:Jak je to s předvstřikem? Dočetl jsem se že je nastavený na 1,54mm před HÚ. A u motorů s EGR je 1,40mm před HÚ. Když mám EGR vyhozenej, nemá se tedy nastavit z 1,54 na 1,40? Nepojede to lépe?
Původně tam bylo 1,4mm motor jde hladce a celkem pěkně do otáček ale nějak kolem 3000 výkon uvadá
1,54 jde více tvrdším chodem spíše traktorově do otáček nešel tak snadno ale zase ve výkon jde až někde k 3300 a pak uvadá.
A co jsem si všiml že o něco méně kouří asi se lépe spálí nafta. Údaje se změnou průběhu nárůstu výkonu jsou úplně jasně poznat to kouření není úplně dokázatelné, ale kdybych si toho nevšiml ani bych to nepsal.
Možná právě k nižší předvstřik pomáhá kultivovanějšímu chodu motoru ale emise musel řešit EGR. I když s funkčním EGRem motor více kouří.
Takže nyní jezdím na 1,45 mm a spokojenost. Nastavit se to dá jenom hodinkami. Aretací čerpadla pomocí trnu se čerpadlo nastaví v rozmezí 1,35-1,55mm pokud se to dá přesně na pocitový střed tak je to (u mě bylo) 1,45 mm.
Vzhledem k tomu že se jedná pouze o základní nastavení pro start motoru pak řídí předvstřik stejně dynamicky přesuvníkem v závislosti na vnitřním tlaku čerpadla je úplně přesné nastavení u aut které mají cca 250 tis. zcela jistě nepřesné . Takže bádání zda nastavit na hodinky či trnem je asi v podstatě jedno. Kdo má hodinky ať to vyzkouší zajímá mě co to bude dělat ostatním.
Ještě abychom vyzkoušeli co to udělá na 1,54 mm jsem musel přesadit řemen o jeden zub na pohonném kole čerpadla.
Tak asi tak .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Super informace
- PatrikM
- Příspěvky: 408
- Registrován: 17 srp 2010 17:02
- tel.: 0911480494
- auto: FREE 2.0 ,D1(300tdi)
- Bydliště: Očová
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
ešte aj tu som našiel niečo asi to tu nebolo ale v podstate to iste čo sa tu rozoberalo : http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=460858
Ex .FREELANDER 2.0Di-lift 2",nájazďak,Hella,nav.5000lb+blbosti navyše,
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;
- tomáš štěpnička
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 14 srp 2008 09:37
- Bydliště: Nový Jáchymov
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
čau PAvle ....já myslím že když sundáš ze střechy zahrádku,tak budeš na krásné spotřebě
- Hubert
- Příspěvky: 2472
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Zajímavé počtení: http://www.firstfour.co.uk/graphics/pro ... NGINES.pdf
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
To už tu proběhlo. Moje zkušenosti s laděním 300Tdi jsou že buď to nejede, nebo jede, ale žere. V horším případě hulí a žere. Takže už mám na cestě vstřik propanu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Tak to pak poreferuj.
Já to viděl akorát na videích z jů-es-ej kde to cpou do tahačů kde to jede furt nebo u těch jejich L6 a V8 pickupů kde to maj ovládaný systémem od nitra a PB se přidává až při zátěži nebo na čudlajz.
Tady jsem o tom slyšel od kluků z Dobříše, kde to měli z PB lahve do nějaký zátky vzadu na inletu na 300Tdi snad i bez reduktoru pokud si to dobře pamatuju
Já to viděl akorát na videích z jů-es-ej kde to cpou do tahačů kde to jede furt nebo u těch jejich L6 a V8 pickupů kde to maj ovládaný systémem od nitra a PB se přidává až při zátěži nebo na čudlajz.
Tady jsem o tom slyšel od kluků z Dobříše, kde to měli z PB lahve do nějaký zátky vzadu na inletu na 300Tdi snad i bez reduktoru pokud si to dobře pamatuju
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
pravdepodobne to uz mas vyresene, ale me tohle delalo zrezle a znicene cerpadlo. Po vymene za jiny kus spadla spotreba o 4 l a auto uz tak moc necoudi... pokud mu teda neslapnu pod otackama...Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.
ahoj vem to pokazde o ctvrt otacky zpet tedy vysroubovat. a testuj do kopecka. jak ti to zacne ubirat znatelne vykon tak jednu ctvrtku pridej a mas to dobry......
tak sem to precetl poradne jeste jednou... pokud se jedna o rizeny motor tak jedine zmenou mapy... jestli ti to nekdo vycte tak ti to upravim.
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
ja myslel ze tam mechanicke cerpadlo, tam se nastavuje bohatost nafty na sroubku nahore na cerpadle. Podle TDI mas el rizene cerpadlo. u tohoto typu ti davku udava jednotka. Tlak turba neudava kourivost pokud neni mensi nez predepsany.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Já myslím,že 200 nemá nic společného s elektronikou - tak že šroubek ......
A 300 má el. čerpadlo jen s automatickou převodovkou ( je tam i váha vzduchu ) a o něco málo víc koníků ( spíš míň jak víc ).
A 300 má el. čerpadlo jen s automatickou převodovkou ( je tam i váha vzduchu ) a o něco málo víc koníků ( spíš míň jak víc ).
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Kokesek
- Příspěvky: 4452
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
ja to prave nikdy nemel tuhle motorizaci...az TD4 s comon...
pak oznaceni TDI je matouci
pak oznaceni TDI je matouci
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Tak se musím trochu pochlubit. Právě jsem donainstaloval vstřik propanu a musím říct, že auto teď teprve opravdu jede. Je to jako čistej adrenalin do žíly a po prvním zapnutí auto úplně zapomnělo kolik mu je a vyrazilo jako mladík co právě sjel z výrobního pásu. Při zkušební jízdě jsem u mojí 110tky (2450kg) jen tak lechtal plyn a uháněl 110 po dálnici jako nic. Ještě uvidím jak to bude se spotřebou, ale za mě .
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
jak to máš udělaný? Plyn jede furt nebo se přidává?
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Jede to na normální dávku nafty plus k tomu trochu propanu. Směs lépe prohoří. Má to nastavitelné dávkování ovládané tlakem turba a můžu si nastavit od jakého tlaku má začít plynule pouštět.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- jirka116
- Příspěvky: 347
- Registrován: 19 pro 2011 20:41
- tel.: 776670047
- auto: Defender 300a130 TD5
- Bydliště: Kolín
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Kde máš nádrž na PB ?
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Defender 110 300tdi, 130 td5
Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?
Jede to na normální flašky 5 a 10 kg. Zatím jí mám v autě, ale půjde ven na zadek 5kg. Uvidím jak rychle bude plyn ubejvat.
Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.