#4
Příspěvek
od Neklan » 20 čer 2014 16:20
Jsou to auta příbuzná, postavená na stejném základu (RRS první generace byl na platformě D3, nikoli RR L322). Jak je to s naladěním automatu nevím, převodovka je to shodná, ale implementace v konkrétním typu se může trochu lišit. Uzávěrky jsou sice skutečné, mechanické, ale automaticky ovládané počítačem, ta zadní byla pouze za příplatek. Zavírají se až na 95% svornost, ale bez možného zásahu řidiče. V terénu jsou obě auta schopná, obvykle limitovaná koly a pneumatikami, především u RRS, kde velké procento aut jezdí na 20" kolech a ty brát do terénu je nesmysl, protože disky jsou velmi náchylné na poškození o nějaký ten kámen a silniční pneumatiky nemají odolnost hlavně proti bočnímu průrazu, o potřebném záběru v bahně nemluvě. Obě auta jsou stejně těžká, tzn. velmi těžká - nejtěžší ve svých třídách, což může být také limitující v terénu. Disco má rozhodně lepší nejen vnitřní prostor, ale také jeho variabilitu, zvlášť v případě convenience paketu. Velmi pohodlně se v něm spí. Disco také již ztratilo image manažerského SUV, takže působí na okolí trochu sociálně korektnějším dojmem než RRS. Osobně, pokud bych chtěl jít do RR, tak vždycky raději do L322, ale to je jenom můj subjektivní názor, RRS se mi totiž nikdy nelíbil. Jsem ale věrný Discoverám, měl jsem dvojku, trojku a teď mám čtyřku.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250