LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Na fullfatrr.com je na téma LPG taky pár zajímavejch článků. Mimo jiné zmiňujou, že na přestavbu je nejvhodnější motor BMW M62
Only L322 Range Rovers upto 2006 with BMW M62 engines are ok for conversion, the later ones from 2006 with Ford/ Jaguar AJ8 engines are not suitable for conversion as the valve seat are not hard enough and will recede causing sever engine damage
As above I was told the BMW M62 engine takes gas the best. The valve seats are tough as hell apparently as appeased to the jag one being made of playdogh. I've got the BMW on gas and can't complain or say I've had any issues. 30k miles now on gas
Only L322 Range Rovers upto 2006 with BMW M62 engines are ok for conversion, the later ones from 2006 with Ford/ Jaguar AJ8 engines are not suitable for conversion as the valve seat are not hard enough and will recede causing sever engine damage
As above I was told the BMW M62 engine takes gas the best. The valve seats are tough as hell apparently as appeased to the jag one being made of playdogh. I've got the BMW on gas and can't complain or say I've had any issues. 30k miles now on gas
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Zajímavej článek LPG - levné neznamená kvalitní
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Jezdíme na plyn
..po vyřezání příček pod rezervou se do kufru vešla 103 litrová toroidní nádrž. Vršek nádrže je v rovině se dnem kufru, takže původní dekl nejde použít (chybí cca 1-2cm).

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
V dalším dějství budu laborovat s umístěním kompresoru. Je to trochu složitější než jsem myslel. Před nádrž se mi nevejde (viz. foto). S největší pravděpodobností ho zakomponuju do pravý kapsy, kde je uložený tažný. Buď nechám vyrobit držák nebo koupim za 95,- GBP tenhle
http://www.preston-air.com/assets/files ... ackets.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.preston-air.com/assets/files ... ackets.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Zjistil jsem, že místa na kompresor je fakt málo a než bych objevoval kolo, tak mám objednanej z UK ten kus plechu a sem na něj tuze zvědav. Něco sem najel a vychází mi kombinovaná spotřeba, prokládaná občasným kocháním se možnostmi osmiválu na 18l benál nebo 20l plyn. Plus mínus.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Do 20 ti L plynu je na normální ježdění OK
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Jo, jsem spokojenej se spotřebou. V podstatě ekvivalent 10 litrů nafty.
Dnes dorazil držák kompresoru. Musim uznat, že je celkem vychytanej.
Dnes dorazil držák kompresoru. Musim uznat, že je celkem vychytanej.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Kompresor už našel novej domov 

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Ještě jedna fotka pro lepší představu. Kompresor visí na třech pružinkách uložených v gumě.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Na plyn jsem už najel okolo 12tis. km. V poslední době se vyskytla závada na systému, která se projevovala tím, že když jsem ráno nastartoval auto (na benzin) a nechal ho zahřát, tak motor zdechnul v momentě když dosáhl teploty přepnutí na lpg. Pak ale stačilo nastartovat a už se přepnul na plyn. Příčinou byl zanesený reduktor, jeho repase vyšla na 2500,- Zřejmě jsem někde natankoval nekvalitní plyn.
Jo a ještě jeden postřeh, co mi doporučil plynař. Do lpg auta je lepší tankovat vysokooktanovej benzín, kterej neobsahuje biosložku.
Jo a ještě jeden postřeh, co mi doporučil plynař. Do lpg auta je lepší tankovat vysokooktanovej benzín, kterej neobsahuje biosložku.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz
Re: LPG do RR L322 4.4 V8 (M62)
Tak po roce můžu bilancovat, kompresor v novým umístění funguje jak má a hlučí minimálně. Objednával jsem na http://www.preston-air.com/ Láce to sice neni, ale vymyšlený to maj komplet tak, že to i laik za pár hodin zbastlí. 

Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz
servisuje http://www.OWR.cz