Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Moderátor: Miky_CZ
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Nazdar,
nebolo by to DII, keby niečím neprekvapilo:
Auto odomknem, zasuniem kľúč, otočím do polohy II, počkám, kým zbehne sekvencia, pozhasínajú kontrolky (pravda okrem olejničky a batérie), vzápätí sa ozve 5 - 6× GONG. Po otočení kľúča do polohy III ani len necvakne.
ECU motora nie je imobilizovaná, BCU sa tiež tvári normálne, aj keď sa mi počas načítania stalo, že na ODO mi namiesto poctivých 239.000 km naskočila 0.
Nejaký nápad alebo vysvetlenie, prípadne interpretácia gongania?
Podotýkam, že neostane svietiť nič neobvyklé (keď nerácam SLS, lebo tam som vytiahol relátko - doteraz v pohode)
Tiež musím uviesť, že po poslednej zrážke mi čosi aj do auta natieklo (mokrý koberček spolujazdca)
HELP, očakávam rady a nápady.
Ďakujem
DanoB
nebolo by to DII, keby niečím neprekvapilo:
Auto odomknem, zasuniem kľúč, otočím do polohy II, počkám, kým zbehne sekvencia, pozhasínajú kontrolky (pravda okrem olejničky a batérie), vzápätí sa ozve 5 - 6× GONG. Po otočení kľúča do polohy III ani len necvakne.
ECU motora nie je imobilizovaná, BCU sa tiež tvári normálne, aj keď sa mi počas načítania stalo, že na ODO mi namiesto poctivých 239.000 km naskočila 0.
Nejaký nápad alebo vysvetlenie, prípadne interpretácia gongania?
Podotýkam, že neostane svietiť nič neobvyklé (keď nerácam SLS, lebo tam som vytiahol relátko - doteraz v pohode)
Tiež musím uviesť, že po poslednej zrážke mi čosi aj do auta natieklo (mokrý koberček spolujazdca)
HELP, očakávam rady a nápady.
Ďakujem
DanoB
LR Discovery II Td5
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
stalo sa mi nieco podobne. s druhym klucom auto v pohode nastartovalo. tak som vymenil baterku v prvom kluci a vsetko ok.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
A co dělá kontrolka imobilizéru? Pokud ti od auta zateklo, tak to klidně mohlo protéct skrz BCU, a ta není lakovaná - bohužel. Takže vyndat a podívat se dovnitř - je nad nohama spolujezdce, černá plastová a drží jedním šroubem, co jde skrz.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Kontrolka imobilizéru nebliká (korektne som sa dostal do auta)
BCU som už dávnejšie stihol nalakovať lakom na plošáky (ale vyberiem ju a skontrolujem)
Napätie batérie 12,6V, kontakty utiahnuté
Skôr by ma zaujímala interpretácia kódu
Zatiaľ toľko
DanoB
BCU som už dávnejšie stihol nalakovať lakom na plošáky (ale vyberiem ju a skontrolujem)
Napätie batérie 12,6V, kontakty utiahnuté
Skôr by ma zaujímala interpretácia kódu
Zatiaľ toľko
DanoB
LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Vem voltmetr nebo žárovku a podívej se, jestli ńáhodou nejde napětí na cívku startéru a problém není jenom někde v drátech, nebo ten kontakt ze startéru nevypadnul
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Len pre uistenie: Na štartér ide myslím plus nejakých 20mm2 a je tam ešte jeden vodič, nejaká 1,5-2,5mm2, tiež červený, ak sa dobre pamätám....
LR Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Samože oba - silovej nejspíš neupadne, ale může nekontaktovat. Slabej ovládací se klidně může uklepat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2518
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Co ale ten 6x GONG?MadTom píše:Samože oba - silovej nejspíš neupadne, ale může nekontaktovat. Slabej ovládací se klidně může uklepat.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 162
- Registrován: 01 úno 2011 18:58
- tel.: 0918334337
- auto: DiscoveryII
- Bydliště: Šumiac
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Mne sa také niečo stalo minule.Skúsil so klepnuť na štarter a išlo to naštartovať.Takže štarter von a boli kontakty pretlačené.
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
no to sa moze stat,starter na DII je jedna zo znamych múch tohoto auta,ale myslim si ,ze v tomto pripade to asi nebude,lebo je tam to gonganieSajmon píše:Mne sa také niečo stalo minule.Skúsil so klepnuť na štarter a išlo to naštartovať.Takže štarter von a boli kontakty pretlačené.

- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Uvidíme, tipoval by som to v tejto chvíli tiež na kombináciu vody a náhody (hlavne v súvislosti s automat prešvodovkou)
Dnes, keď sa k tomu dostanem, začneme nasledovne:
1. Napätie na štartéri.
2. Vytiahnutie a kontrola, prípadne vysušenie BCU
3. Vzápätí by som asi išiel po ukostrovacích bodoch pod palubovkou + kabeláž k prevodovke + CU prevodovky (chyby P1843 a 1842 CAN zbernice)
...
X. Horný tapec dolu a odvodňovať
To bude krátky víkend
DanoB
Dnes, keď sa k tomu dostanem, začneme nasledovne:
1. Napätie na štartéri.
2. Vytiahnutie a kontrola, prípadne vysušenie BCU
3. Vzápätí by som asi išiel po ukostrovacích bodoch pod palubovkou + kabeláž k prevodovke + CU prevodovky (chyby P1843 a 1842 CAN zbernice)
...
X. Horný tapec dolu a odvodňovať
To bude krátky víkend

DanoB
LR Discovery II Td5
- low
- Admin fóra
- Příspěvky: 4205
- Registrován: 04 led 2007 10:39
- tel.: +420 603462950
- auto: def 110 + L322
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Discovery Td5 automat - neštartuje - GONG
Bych to tipnul na polohovac paky automatu. Si mysli ze nemas zarazene P. Zkus nastartovat primo na starteru treba multitoolem. Nebo nejprve zkus zaradit N
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz
- faisceau
- Příspěvky: 212
- Registrován: 27 bře 2012 22:21
- tel.: +421918707701
- auto: LR Discovery Td5
- Bydliště: Stredné Slovensko
Re: DII Td5 automat - neštartuje + 6×GONG - VYRIEŠENÉ (zatia
Takže, prvé výsledky šetrenia:
Skumaný bod č. 1:
Prídem k autu, skúsim naštartovať. Nič. Ani ťuk.
Pripojil som + elektródu multimetera/voltmetera na konektor štartéra, označený C-0823-1 (konektor C-0179-1 je pripojený)
- elektródun na kostru na kasni.
Napätie (ešte som ani kľúč nepichol) je 12,46V
Skúsim naštartovať, ozve sa 6× GONG a chytí "na brnk". Takmer okamžite skočí napätie na 14,6V (merané na konektore C-0823-1) (svietia kontrolky M+S, ale motor beží)
Zhasnem, odpojím voltmeter.
Naštartujem. Zase na brnk. (koľká radosť)
Zhasnem, zavriem kapotu.
Naštartujem. NIČ.
Otvorím kapotu, pripojím voltmeter na konektor C-0823-1, namerané 12,45V
Zase ani ŤUK.
Odpojím vodič z konektora C0179-1. Namerané napätie na konektore C-0823-1 je 0,33V!!! Odpojím voltmeter, pripojím...tá istá hodnota....
Pokiaľ dobre chápem schému (som stavbár, nie elektrikár): Z batérie ide hrubý vodič značený R40,0 na konektor C0823-1. Je v poriadku, keď je na ňom napätie 12,46V.
Vodičom NR2,0 na konektor C0179-1 vzopnem relátko, tým pripojím napätie na štartér a naštartujem. Normálne na vodiči NR2,0 by malo byť 0,00V a pre vzopnutie relátka cca 12V. Je potvrdené meraním - IGN bez kľúča = 0V, IGN v polohe III =11,76V (nejaké napätie sa tratí asi v jednotkách + nejaký čas batériu vybíjali systémy v nekľudnom stave....atď, ale na vzopnutie relátka by to malo stačiť)
Namerané napätie na svorke C-0823-1 je 0,44V (malo by byť cca 12V).
Nerozumiem však stavu, keď do štartra tečie plných 12 a ani neťukne (tu by som videl súvislosť s riadením prevodovky)
V tejto fáze mi to ukazuje na spojenie medzi batériou a konektorom C-0823-1.
Štartér je OK (keď naň ide šťava, točí bez zaváhania s ľahkosťou 15 ročného puberťáka).
Dám si kávu a idem laborovať ďalej.
To low: K voliču automatu a elektrike okolo prevodovky sa zrejme ešte dostanem v ďalších krokoch (CAN bus chyby a pod)
EDIT: Vodič medzi batériou a konektorom C-0823-1 je plne priechodný, konektor C-0823-1 vyčistený, odmastnený, na dôvažok postriekaný kontaktolom.
Normálne som naštartoval (aj tak 6×GONG), kontrolky M+S mi dali posledných pár bliknutí a zhasli. V tejto chvíli sa zdá byť všetko v poriadku.
Uvidíme, ako sa to bude tváriť
DanoB
Skumaný bod č. 1:
Prídem k autu, skúsim naštartovať. Nič. Ani ťuk.
Pripojil som + elektródu multimetera/voltmetera na konektor štartéra, označený C-0823-1 (konektor C-0179-1 je pripojený)
- elektródun na kostru na kasni.
Napätie (ešte som ani kľúč nepichol) je 12,46V
Skúsim naštartovať, ozve sa 6× GONG a chytí "na brnk". Takmer okamžite skočí napätie na 14,6V (merané na konektore C-0823-1) (svietia kontrolky M+S, ale motor beží)
Zhasnem, odpojím voltmeter.
Naštartujem. Zase na brnk. (koľká radosť)
Zhasnem, zavriem kapotu.
Naštartujem. NIČ.
Otvorím kapotu, pripojím voltmeter na konektor C-0823-1, namerané 12,45V
Zase ani ŤUK.
Odpojím vodič z konektora C0179-1. Namerané napätie na konektore C-0823-1 je 0,33V!!! Odpojím voltmeter, pripojím...tá istá hodnota....
Pokiaľ dobre chápem schému (som stavbár, nie elektrikár): Z batérie ide hrubý vodič značený R40,0 na konektor C0823-1. Je v poriadku, keď je na ňom napätie 12,46V.
Vodičom NR2,0 na konektor C0179-1 vzopnem relátko, tým pripojím napätie na štartér a naštartujem. Normálne na vodiči NR2,0 by malo byť 0,00V a pre vzopnutie relátka cca 12V. Je potvrdené meraním - IGN bez kľúča = 0V, IGN v polohe III =11,76V (nejaké napätie sa tratí asi v jednotkách + nejaký čas batériu vybíjali systémy v nekľudnom stave....atď, ale na vzopnutie relátka by to malo stačiť)
Namerané napätie na svorke C-0823-1 je 0,44V (malo by byť cca 12V).
Nerozumiem však stavu, keď do štartra tečie plných 12 a ani neťukne (tu by som videl súvislosť s riadením prevodovky)
V tejto fáze mi to ukazuje na spojenie medzi batériou a konektorom C-0823-1.
Štartér je OK (keď naň ide šťava, točí bez zaváhania s ľahkosťou 15 ročného puberťáka).
Dám si kávu a idem laborovať ďalej.

To low: K voliču automatu a elektrike okolo prevodovky sa zrejme ešte dostanem v ďalších krokoch (CAN bus chyby a pod)
EDIT: Vodič medzi batériou a konektorom C-0823-1 je plne priechodný, konektor C-0823-1 vyčistený, odmastnený, na dôvažok postriekaný kontaktolom.
Normálne som naštartoval (aj tak 6×GONG), kontrolky M+S mi dali posledných pár bliknutí a zhasli. V tejto chvíli sa zdá byť všetko v poriadku.
Uvidíme, ako sa to bude tváriť
DanoB
LR Discovery II Td5