Problem s guferom na prednej poloosi
Moderátor: Miky_CZ
- Pist
- Příspěvky: 674
- Registrován: 25 říj 2011 16:37
- tel.: 724754310
- auto: LR disco 2 td5
- Bydliště: Kdyne
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
daval jsem vse od corteca sice na dI a nemel jsem problen
LR. Disco I 300 TDI - 2"lift, 235/85/16. zahradka , snorchel. LR Disco td5-2"lift zahradka
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
jediny problem je ze corteco to gufero na D2 uz nerobi...a zda sa ze nikto uz nema stare skladove zasobyPist píše:daval jsem vse od corteca sice na dI a nemel jsem problen
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
http://www.thed2boysclub.co.uk/viewtopi ... 43#p487943
tady je to docela pěkne popsané.
Zkontroloval jsem, co mám doma v zásobách nepoužitých gufer - Britpart nebo Allmakes (přesně nevím) zhruba rok staré - vnitřní průměr části která nemá těsnit 35mm, Corteco asi rok staré - 36mm. A i těsnící část (břit) má o 1mm větší průměr.
Poloosa by měna mít průměr 35mm. Rozměr je na obou guferech napsaný stejný.
Musím souhlasit s tím, co je na anglickém fóru - gufero na 35mm hřídel by mělo mít průměr netěsnící části cca 36mm a tomu odpovídající těsnící břit. Pokud je průměr netěsnící části 35mm a těsnící břit má také o 1mm menší průměr, tak se není čemu divit, že se gufero utrhne s životností or pád set do pát tisíc najetých kilometrů. Někdo do ve výrobě slušně řečeno nezvládl.
tady je to docela pěkne popsané.
Zkontroloval jsem, co mám doma v zásobách nepoužitých gufer - Britpart nebo Allmakes (přesně nevím) zhruba rok staré - vnitřní průměr části která nemá těsnit 35mm, Corteco asi rok staré - 36mm. A i těsnící část (břit) má o 1mm větší průměr.
Poloosa by měna mít průměr 35mm. Rozměr je na obou guferech napsaný stejný.
Musím souhlasit s tím, co je na anglickém fóru - gufero na 35mm hřídel by mělo mít průměr netěsnící části cca 36mm a tomu odpovídající těsnící břit. Pokud je průměr netěsnící části 35mm a těsnící břit má také o 1mm menší průměr, tak se není čemu divit, že se gufero utrhne s životností or pád set do pát tisíc najetých kilometrů. Někdo do ve výrobě slušně řečeno nezvládl.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
taketo su specifikacie:
montovací strana: výstup
vnitřní průměr: 35 mm alebo teda 36 mm
vnější průměr: 65 mm
výška 1: 9 mm
výška 2: 14,6 mm
materiál: NBR (perbunan)
prikladam katalog v inych oznaceniach, ak to niekto dokaze pretransformovat do tychto oznaceni mozno tam bude aj toto
montovací strana: výstup
vnitřní průměr: 35 mm alebo teda 36 mm
vnější průměr: 65 mm
výška 1: 9 mm
výška 2: 14,6 mm
materiál: NBR (perbunan)
prikladam katalog v inych oznaceniach, ak to niekto dokaze pretransformovat do tychto oznaceni mozno tam bude aj toto
- Přílohy
-
- katalogGufera.pdf
- (122.67 KiB) Staženo 107 x
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Mělo by to být 35 69 / 9 - což v běžné řadě není. Tedy průměr hřídele 35mm, průměr díry 69mm, tloušťka 9mm.
To správné Corteco i všechny ostatní gufera jsou i takto označená, bohužel ty ostatní by spíše měly být 34 69 / 9 - jsou prostě menší.
V tom katalogu je nejblíže 3562/10 což je ale na 62mm díru, takže do nápravy by to nesedělo.
Je možnost zkusit nechat vyrobit gufero na zakázku - mělo by to být levnější, než originál LR za cca 500-600Kč.
Každopádně nemá smysl osazovat gufero, které je malé - nemá šanci vydržet, buďto se přímo utrhne střed, nebo kdyby náhodou vydržel, tak se těsnící břit nejspíš brzo ojede, protože bude moc zmáčknutej a bude tím pádem i dosedat pod špatným úhlem a taky to nebude těsnit. Nebo nějaké staré zásoby, kde ještě mají správnej rozměr.
A poslední možnost - poloosy ven, do soustruhu a stočit a vyleštit ten těsnící kroužek, na který gufero dosedá. Ubrat na průměru cca 0,5-1mm by mohlo jít. Než bych to ale dělal, tak bych sháněl kroužek novej - já jsem ho samostatně nesehnal. A třeba Ashcroft ti pevnostní poloosy dodá bez těchto kroužků, že si je máš přemontovat z těch původních.
To správné Corteco i všechny ostatní gufera jsou i takto označená, bohužel ty ostatní by spíše měly být 34 69 / 9 - jsou prostě menší.
V tom katalogu je nejblíže 3562/10 což je ale na 62mm díru, takže do nápravy by to nesedělo.
Je možnost zkusit nechat vyrobit gufero na zakázku - mělo by to být levnější, než originál LR za cca 500-600Kč.
Každopádně nemá smysl osazovat gufero, které je malé - nemá šanci vydržet, buďto se přímo utrhne střed, nebo kdyby náhodou vydržel, tak se těsnící břit nejspíš brzo ojede, protože bude moc zmáčknutej a bude tím pádem i dosedat pod špatným úhlem a taky to nebude těsnit. Nebo nějaké staré zásoby, kde ještě mají správnej rozměr.
A poslední možnost - poloosy ven, do soustruhu a stočit a vyleštit ten těsnící kroužek, na který gufero dosedá. Ubrat na průměru cca 0,5-1mm by mohlo jít. Než bych to ale dělal, tak bych sháněl kroužek novej - já jsem ho samostatně nesehnal. A třeba Ashcroft ti pevnostní poloosy dodá bez těchto kroužků, že si je máš přemontovat z těch původních.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Nemyslim si ze s nahradou to bude take jednoduche. Ono to nie je uplne obycajne hriadelove gufero. Toto gufero umoznuje hriadelu pohyb hore-dole a do stran (co normalne gufero nevie) - preto je tam ten druhy kovovy kruzok vo vnutri.
Predpokladam, ze ak by ho niekto nahradil obycajnym guferom (napr 35x65x10 co je lahko dostupne) tak by to vydrzalo tak max par km.
Predpokladam, ze ak by ho niekto nahradil obycajnym guferom (napr 35x65x10 co je lahko dostupne) tak by to vydrzalo tak max par km.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Souhlasím, proto je tam tak velkej poměr průměru hřídele a díry. Nejlepší bude sehnaty ty správná gufera.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Ja to vidim inak. Kedze zohnat spavne gufera je takmer nemozne (Corteco ich uz nevyraba) bolo by jednoduchsie keby niekto, kto ma pristup k sustruhu, zacal vyrabat tie hribiky (prachovky) s mensim priemerom - povedzme 34mm. Tie prachovky su vacsinou dost hrdzave po obvode a mohli by sa menit s guferom.
if it ain't broke, don't fix it
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
A vyjde to? Podle mě už dnes tam není moc materiálu a takhle ta stěna bude ještě slabší. Bohužel poloosu mám jenom v nápravě na autě, takže to nemám podle čeho ověřit ani oměřit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Podla mna materialu tam je tak akurat. Vid http://www.aulro.com/afvb/discovery-2/1 ... ing-2.htmlMadTom píše:A vyjde to? Podle mě už dnes tam není moc materiálu a takhle ta stěna bude ještě slabší. Bohužel poloosu mám jenom v nápravě na autě, takže to nemám podle čeho ověřit ani oměřit.
if it ain't broke, don't fix it
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
hmm vidim ze mas s tym autom patalie,a ked sa ten hribik stiahne na 34 mm tak v tom novom rozmere ktory vznikne su uz gufera beznejsie ?
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Pokud bych to dostal do ruky, tak soustružníci nejsou problém - materiál bych předpokládal nerez . Ať už je to navěky.
Akorát by se to muselo točit na nějakém upínacím trnu- ale s tím by si soustružník poradil. A hlavně tomu udělat perfektní povrchy - to je spíš na brusku, než soustruh - na to bych se musel zeptat.
Každopádně bez vzorku toho kroužku a bez poloosy, se do toho nemá cenu pouštět.
Ještě mě napadá to udělat dvoudílné, kdy na válcovou plochu by šlo narazit opravné pouzdro od SKF - plechová trubička, určená na opravu vydřených hřídelí.
Akorát by se to muselo točit na nějakém upínacím trnu- ale s tím by si soustružník poradil. A hlavně tomu udělat perfektní povrchy - to je spíš na brusku, než soustruh - na to bych se musel zeptat.
Každopádně bez vzorku toho kroužku a bez poloosy, se do toho nemá cenu pouštět.
Ještě mě napadá to udělat dvoudílné, kdy na válcovou plochu by šlo narazit opravné pouzdro od SKF - plechová trubička, určená na opravu vydřených hřídelí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Ak by sa ti to podarilo zmanazovat tak budes mat odbyt po celom svete. Inak cudujem sa ze Ashcroft to este neponuka - hlavne by tie prachovky mali byt sucast pevnostnych poloosi co predavaju.MadTom píše:Pokud bych to dostal do ruky, tak soustružníci nejsou problém - materiál bych předpokládal nerez . Ať už je to navěky.
Akorát by se to muselo točit na nějakém upínacím trnu- ale s tím by si soustružník poradil. A hlavně tomu udělat perfektní povrchy - to je spíš na brusku, než soustruh - na to bych se musel zeptat.
Každopádně bez vzorku toho kroužku a bez poloosy, se do toho nemá cenu pouštět.
Ještě mě napadá to udělat dvoudílné, kdy na válcovou plochu by šlo narazit opravné pouzdro od SKF - plechová trubička, určená na opravu vydřených hřídelí.
S poloosou nepomozem, nemam to uz rozobrate. Vybral som gufero s najvacsim vnutornym priemerom (malo cca 35.5mm) a skusam kolko to vydrzi.
if it ain't broke, don't fix it
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
myslim ze to iste caka aj teba ked raz budes menit tie gufera - pokial sa to dovtedy nejako nevyriesiBalú píše:hmm vidim ze mas s tym autom patalie,a ked sa ten hribik stiahne na 34 mm tak v tom novom rozmere ktory vznikne su uz gufera beznejsie ?
if it ain't broke, don't fix it
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
jasne, caka to kazdeho a keby sa niekto ujal vyroby tak by odbyt isto bol a nielen tu na SK/CZ a neni problem info hodit do sveta na ine fora a min. cela europa je zasobovana.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
...Vybral som gufero s najvacsim vnutornym priemerom (malo cca 35.5mm) a skusam kolko to vydrzi.[/quote]
to si ako nakupil viacej gufer od roznych vyrobcov a vybral to co sa najviac blizi idealu ?
to mi pripada ako parovanie tranzistorov na high-end zosilovac
to si ako nakupil viacej gufer od roznych vyrobcov a vybral to co sa najviac blizi idealu ?
to mi pripada ako parovanie tranzistorov na high-end zosilovac

Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
presne tak, vystihol si to. Mam zbiekru asi 6 gufuer od roznych dodavatelov (vyrobca je asi ten isty). Vsetky mali ID cca 35mm, ale jedno bolo ~35.5mm. Tak to som pouzil.hifi píše:to mi pripada ako parovanie tranzistorov na high-end zosilovac
if it ain't broke, don't fix it
- Balú
- Příspěvky: 767
- Registrován: 01 srp 2012 13:53
- tel.: +421903775011
- auto: LR DII 2003
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
ja si to kurevsky uvedomujem a desim sa tej chvile...ty sa mas aspon kde v tom rypat,ale u mna to je vies ako...zacinam uvazovat ze si z bratom kupime napoly zdvihak...,doprdele v zivote som kvoli ziadnemu autu nesledoval tolko forum,a ziadne z mojich doterajsich aut si nevyzadovalo tolko pozornosti ako D2 (a to este ako to tu sledujem mam pomerne bezproblemovy kus ...klopklopklop na zelezopetmic píše:
myslim ze to iste caka aj teba ked raz budes menit tie gufera - pokial sa to dovtedy nejako nevyriesi

- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
vrrr, dnes v noci odchadzam do Talianska uz som si bol s mojou D2 prehovorit nech ma neponizi a zvladne to bez komplikacii
ale ked sa vratim tak sa skusim kdesi popytat ci by to niekto dokazal vyrobit.
ale kurna, sak tu mame Dubnicu,Matador Machinery,Kinex,Ina a co ja viem kto tu este na blizku vyraba na sustruhu a z gumy snad by to slo len kusovka (a to aj 500ks) sa im zrejme nevyplati.

ale kurna, sak tu mame Dubnicu,Matador Machinery,Kinex,Ina a co ja viem kto tu este na blizku vyraba na sustruhu a z gumy snad by to slo len kusovka (a to aj 500ks) sa im zrejme nevyplati.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 15245
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Problem s guferom na prednej poloosi
Koukal jsem na odkaz na Aulro kde je i ta výroba - jak v Austrálii tak v Rumunsku. Asi to vyrobitelné je. Přístup k lidem co mají CNC není problém - aby to byl opakovatelné. A potom není problém dělat dvě velikosti - standardní - pro HD poloosy, aby byly nové, když to tam Ascroft nedodává, pro případ, že se objeví správná gufera, a s menším průměrem, pro použití gufer, co jsou dnes na trhu. Akorát netuším cenu, ale uvedených 140 australských dolarů není málo a ani to není nereálné.
Já sice doma soustruh mám, ale rozhodně to nechci sériově vyrábět na koleně.
Já sice doma soustruh mám, ale rozhodně to nechci sériově vyrábět na koleně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo