Ako vám to štartuje s webastom?
Moderátor: Safraporte
Ako vám to štartuje s webastom?
V záporných teplotách som si zvykol zapnúť ráno pred odjazdom webasto, upravené tak, aby šlo zapnúť aj bez naštartovaného motoru /doplnený spínač 12V za čidlo teploty/. Za 15min je ohriaty blok tak, že pri zapnutí ventilátorov fúka teplý vzduch. Všimol som si však, že pri ohriatom bloku nezasvieti kontrolka žhavenia /je to TD4/ a štartovanie je horšie /pretože sa nenažhaví/ v niektorých prípadoch až problémové. Viem to oblbnúť doplnením ručného žhavenia, ale ide mi skôr o riešenie systémové.
Snímač ECT sa pravdepodobne ohreje od webasta rýchlejšie ako spalovací priestor a preto RJ nezapne žhavenie. Ako je tento stav /ECT ohriaty ale valce ešte nie/ riešený u originálneho webasto - ovládania?
Nevylučujem, že to môže spôsobiť aj niečo úplne iné, ale pri -15 je bez webasta štart na drnc, s webastom je to pri "trafení sa" do toho blbého času procedúra na 10minút.
Snímač ECT sa pravdepodobne ohreje od webasta rýchlejšie ako spalovací priestor a preto RJ nezapne žhavenie. Ako je tento stav /ECT ohriaty ale valce ešte nie/ riešený u originálneho webasto - ovládania?
Nevylučujem, že to môže spôsobiť aj niečo úplne iné, ale pri -15 je bez webasta štart na drnc, s webastom je to pri "trafení sa" do toho blbého času procedúra na 10minút.
-
- Příspěvky: 15276
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
ECT je čidlo, co měří teplotu vody v motoru a ta je webastem ohřátá. Takže řízení motoru předpokládá, že je motor teplý a tedy nežhaví. Špatne to startuje protože nasávaný vzduch je studený a bez žhavičů se prostě neohřeje. Rozuné řešení bez zásahu do řídící jednotky podle mě není.
Méně rozumné řešení je při takovémto použití oblbnout čidlo teploty vody, aby si motor myslel, že je studený, i když je ohřádá voda. Blok motoru bude mít skoro stejnou teplotu jako voda v něm.
Pokud je čidlo odporové, dalo byt se to řešit přidáním dalšího odporu do série s čidlem, který by byl překlenován pomocným relé, po nastartování.
Co by se muselo odzkoušet je reakce motoru na takto rychlou "změnu teploty" signalizovanou čidlem.
Méně rozumné řešení je při takovémto použití oblbnout čidlo teploty vody, aby si motor myslel, že je studený, i když je ohřádá voda. Blok motoru bude mít skoro stejnou teplotu jako voda v něm.
Pokud je čidlo odporové, dalo byt se to řešit přidáním dalšího odporu do série s čidlem, který by byl překlenován pomocným relé, po nastartování.
Co by se muselo odzkoušet je reakce motoru na takto rychlou "změnu teploty" signalizovanou čidlem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Mám otestované, že 1k odpor v sérii s ECT posunie teplotu pri 0°C na cca -20°C /podľa tabuliek ECR_R/t /. Možno by šlo tento odpor po naštartovaní premostiť s relé, RJ sa s tým nejak popasuje. Ale zaujímalo by ma, jak toto rieši originálne ovládanie od webasta v rámci nezávislého kúrenia.
-
- Příspěvky: 15276
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Co třeba tak, že Webasto spustí až po nastartování, protože originál slouží jako přihřívač, tedy aby se auto rychleji ohřálo. Dost auto to má řešeno elektricky - přihřívač je tvořen trubkou, zapojenou do chladícího okruhu, ve které je několik žhavičů a ty tu vodu ohřívají. Taky to funguje až při běžícím motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Tým sa ale z nezávislého kúrenia stane závislé vedľajšie prikúrenie
Hlavná výhoda na motore nezávislého ohrevu vody je, že keď je vonkajšia teplota -20°C, oleje sú tuhé jak stredoveké sračky, tak sa pekne poohrejú na nejakých 30°C, sú krásne tekuté a štartér si točí jak lete. I akumulátor sa poteší, že ho nemrvia stovky ampér do zblbnutia. A teplo pod kapotou prospeje aj naftovému filtru, o príjemnom pocite v kabíne ani nepíšem. Je to veľa plusov, ale len keď sa aj prižhaví, pretože hlavné je nakoniec naštartovať.

Hlavná výhoda na motore nezávislého ohrevu vody je, že keď je vonkajšia teplota -20°C, oleje sú tuhé jak stredoveké sračky, tak sa pekne poohrejú na nejakých 30°C, sú krásne tekuté a štartér si točí jak lete. I akumulátor sa poteší, že ho nemrvia stovky ampér do zblbnutia. A teplo pod kapotou prospeje aj naftovému filtru, o príjemnom pocite v kabíne ani nepíšem. Je to veľa plusov, ale len keď sa aj prižhaví, pretože hlavné je nakoniec naštartovať.
-
- Příspěvky: 15276
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Vždyť to tam píšu - originál je to doopravdy jenom přihřívač.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Je to prihrivac, ktery ohriva jen vodu. Takze se ti sice ohreje blok (trochu) a vyhreje i kabina, ale olej je studeny. Olejova vana je mimo vodni okruh a vetsinou slouzi i k chlazeni oleje. U auta s teplomerem oleje by jsi videl ze olej je studeny se vsim co k tomu patri. Normalne je spalovaci prostor horky a voda je podstatne studenejsi. Pokud ale mas teplejsi vodu nez spalovaci prostor jednotka to nevi (pokud neoblbnes cidlo teploty vody). Ikdyz ho oblbnes tak bude jednotka pracovat s jinou nez skutecnou teplotou a jen to zhorsi start.
Predpokladat ze auto s webastem je ohrate a hned na to slapat je stejne jak slapat na studeny motor. Prihrev je super v tom ze zkracuje studeny beh - kdyz v bloku proudi olej tak se ohriva taky a ne jen voda.
Original prihrevy jsou casto integrovane do jednotky a ta pak pracuje s jinym nastavenim - teplotu vzduchu ma z cidla v sani, ale charakteristiku ohrvu si dopocita z vnejsi teploty a teploty vzduchu.
Predpokladat ze auto s webastem je ohrate a hned na to slapat je stejne jak slapat na studeny motor. Prihrev je super v tom ze zkracuje studeny beh - kdyz v bloku proudi olej tak se ohriva taky a ne jen voda.
Original prihrevy jsou casto integrovane do jednotky a ta pak pracuje s jinym nastavenim - teplotu vzduchu ma z cidla v sani, ale charakteristiku ohrvu si dopocita z vnejsi teploty a teploty vzduchu.
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Ohriata voda ale prúdi v bloku, kde ohreje ulepený olej na valcoch a ten štart je potom podstatne lepší. Má to ale háčik, musí sa žhaviť.
Tento model webasta sa montoval aj s časovačom, ktorý v daný čas ohrial vodu. Tam to muselo byť nejako poriešené..
Asi mi neostane nič iné, len oblbovať RJ zvýšením odporu ECT
Tento model webasta sa montoval aj s časovačom, ktorý v daný čas ohrial vodu. Tam to muselo byť nejako poriešené..
Asi mi neostane nič iné, len oblbovať RJ zvýšením odporu ECT

Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Kolik oleje je v bloku po delsim stani? Vetsina je ve vane, ktera neni vyhrivana. Jasne olej se zacne ohrivat hned jak ho zacne cerpadlo tlacit do bloku, ale ne na stojicim motoru.
Porad neresis studenou naftu, vzduch atd. U origo muze byt upravene nastaveni jednotky motoru - zhavi pak pri vyssi teplote motoru, nebo se webasto vypne tesne pred dosazenim teploty na vypnuti zhaveni. V aute bude teplo ikdyz voda bude mit jen 50 stupnu a ne 90 jak na plne ohratem motoru.
Porad neresis studenou naftu, vzduch atd. U origo muze byt upravene nastaveni jednotky motoru - zhavi pak pri vyssi teplote motoru, nebo se webasto vypne tesne pred dosazenim teploty na vypnuti zhaveni. V aute bude teplo ikdyz voda bude mit jen 50 stupnu a ne 90 jak na plne ohratem motoru.
Re: Ako vám to štartuje s webastom?
Mám Land Rover, frelander 2, LF /S4FF2F / D5H8 rok 2013.
Taktiež mám webaster, auto kupovaná v Nemecku pred pol rokom. Ako zistím či webastom bol montovaný vo fabrike, alebo dodatočne ? Alebo webaster majú už všetky Land Rover, frelander 2 ???
Taktiež mám webaster, auto kupovaná v Nemecku pred pol rokom. Ako zistím či webastom bol montovaný vo fabrike, alebo dodatočne ? Alebo webaster majú už všetky Land Rover, frelander 2 ???