RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 17 lis 2014 15:41
- auto: Range Rover P38 2,5
- Bydliště: Nitra, Slovensko
RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Zdravím, posledné 3 dni mám problémy so studeným štartom. Auto naštartuje asi až po 10 sekundách točenia štartérom, a to ani nemrzne. Po naštartovaní cítiť z výfuku nespálenú naftu. Keď vypnem a znova naštartujem, chytá na pol otáčky. Baterka je nová, auto v garáži nezamykám-t.j. nemalo by byť zaimobilizerované, palivový filter má 300 km, čerpadlo naftu ťahá-počujem ho, kontrolka žhavenia po žhavení zhasne. Auto predtým štartovalo na brnk, či s teplým alebo so studeným motorom, aj pri mínusových teplotách so starou baterkou.
Môže byť problém so žhavením, kde nájdem relátko žhavenia, alebo ako premerať žhaviče?
Ďakujem všetkým za pomoc.
Môže byť problém so žhavením, kde nájdem relátko žhavenia, alebo ako premerať žhaviče?
Ďakujem všetkým za pomoc.
- eliott
- Příspěvky: 11535
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Podle mne si to přisává vzduch a spadává nafta. Nesákne ti nafta okolo přepadových hadiček nebo kabelu na řídícím vstřiku?
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 17 lis 2014 15:41
- auto: Range Rover P38 2,5
- Bydliště: Nitra, Slovensko
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Tie hadičky som ešte nepozeral, ale keď som kúpil auto, tak som v rámci údržby vymenil všetky hadičky za nové. Doteraz to štartovalo na brnk.
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Mě to dělaly žhavičky. Za tepla v pohodě na brnk a jak se ochladilo, tak velké trápení.
Po výměně zase chytá jak má.
Po nažhavení hned nestartuj a chvilku počkej. Kdyby padala nafta, tak jí to tam mezi tím natlačí.
Po výměně zase chytá jak má.
Po nažhavení hned nestartuj a chvilku počkej. Kdyby padala nafta, tak jí to tam mezi tím natlačí.
Range Rover P38 2,5DSE r.v.98
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Nám to dělá také, chtěl bych se zeptat jestli auto pozná že má vadnou třeba jen jednu žhavicí svíčku, nebo se to musí změřit přímo na svíčkách.
- eliott
- Příspěvky: 11535
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Pozná, ale na rozdíl od BMW ti to řekne jen diagnostika.MH1 píše:Nám to dělá také, chtěl bych se zeptat jestli auto pozná že má vadnou třeba jen jednu žhavicí svíčku, nebo se to musí změřit přímo na svíčkách.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Pokud máš k dispozici multimetr (nebo něco podobnýho), tak můžeš udělat jednoduchý otestování.stanislav013 píše:ako premerať žhaviče?
Ohmmetrem (při vypnutym motoru) můžeš změřit odpor žhavící svíčky vůči kostře. Ani nemusíš odpojovat jednotlivé svíčky klidně to změř v místě svorky pro připojení napájecího + kabelu ke svíčkám (nebo prostě na tam, kde se nejlíp dostaneš). Pokud bude odpor minimální (cca 0,1 - 0,5 ohmu), tak se dá předpokládat, že minimálně jedna svíčka žije.
Další krokem je změření napětí na svíčkách v okamžiku žhavení(svítí kontrolka). Jestli je napětí přítomno, tak okruh funguje. Samozřejmě můžou být opálené kontakty relé(konektory,..), takže přes přechodový odpor proud do svíček nepoteče nebo bude dost ponížen. To jestli žhaví "hodně" nebo "málo" můžeš orientačně poznat podle poklesu napětí na baterii. Před žhavení (poloha II) změř napětí na baterii v poloze I (minimálně zatížena), pak otoč do polohy II (začne žhavení). Pokud napětí na baterii výrazně poklesne (třeba o 1V, záleží taky na kondici aku), tak se dá předpokládat, že relé funguje a nějaké svíčky taky. Jestli se napětí moc nehne (o desetinku), tak zřejmě nežhavíš vůbec (relé,svíčky). Pokud máš klešťový ampérmetr můžeš zjistit proud do žhavení a kolik svíček je případně v háji (stejně je dobrý vyměnit případně všechny). Nasaď ho na přívod ke svíčkám a při žhavení odečti po ustálení hodnotu proudu (cca po 5 sekundách). Jedna žhavící svíčka by měla u tvýho stroje brát cca 17A, takže z celkové hodnoty si můžeš udělat představu jak si na tom.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 15263
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Klešťový ampérmetr je nejlepší - bez demontáže a rozpojování poznáš i kolik svíček zhruba žhaví.
Několikrát jsem měl na různých autech podobný problém a typické bylo, že proud do žhavičů byl celých 0A - všechny žhaviče KO.
Několikrát jsem měl na různých autech podobný problém a typické bylo, že proud do žhavičů byl celých 0A - všechny žhaviče KO.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1424
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Přesně. Pro kontrolu žhavení, dobíjení a případně i startování je to ideální pomocník motoristy.MadTom píše:Klešťový ampérmetr je nejlepší
Já už roky užívam tenhle a sem spokojenej
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-un ... 3-p722-311
Akorát zrovna pro měření v autě jsou nevýhodou univerzální široké kleštiny, které má většina takových měřáků. Dostat se u některých aut třeba zrovna na přívod žhavení je unikum.
V nabídce GME se za příznivou cenu objevil např. tenhle: provedení kleští takřka ideální pro měření na autě, přesnost dostatečná.
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-em405-p722-517
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- reissinger
- Příspěvky: 29
- Registrován: 06 led 2012 18:43
- tel.: 777008501
- auto: Disco I, P38
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Zdravim všechny. Já měl uplně ten samy problém a taky jsem hledal a měl podezření na padajici naftu.Ale nakonec se ukázalo,že dvě žhavičky nebyly až tak dobrý.Po výmněně startuju opet na cvrnknutí. 

- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
rele zhaveni mas vedle ridici jednotky motoru hned za baterkou. Je tam takovy velky cerny konektor do ktereho jsou privedene zhavice, kazdy kus jeden drat. pochopis to podle sily dratu a jsou vedle sebe. Vem kus dratu a poskrtej po nich jestli vsechny berou. pokud nektera nebude jiskrit je vadna. Dale si zkus zarovkou zmerit zda rele dava po zapnuti klicku. Vetsinou jsou spatne tyhle inteligentni relatka. jinak ho muzes rozebrat a podrzet silovy kontakt a uvidis jak to chytne. Dale muze byt vadne cidlo teploty. Tds ma 2-3 podle roku a zda se jedna o automat nebo manual.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Tazik1992 píše:Přesně. Pro kontrolu žhavení, dobíjení a případně i startování je to ideální pomocník motoristy.MadTom píše:Klešťový ampérmetr je nejlepší
Já už roky užívam tenhle a sem spokojenej
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-un ... 3-p722-311
Akorát zrovna pro měření v autě jsou nevýhodou univerzální široké kleštiny, které má většina takových měřáků. Dostat se u některých aut třeba zrovna na přívod žhavení je unikum.
V nabídce GME se za příznivou cenu objevil např. tenhle: provedení kleští takřka ideální pro měření na autě, přesnost dostatečná.
http://www.gme.cz/multimetr-klestovy-em405-p722-517
je to vsechno hodne pekne, ale nejvetsi sluzbu udela zarovka a kus dratu. Ja ho mam uz deset let a pouzil jsem ho asi 5x. A to na mereni proudu z alternatoru. To se da jen tezko necim jinym merit.
-
- Příspěvky: 97
- Registrován: 17 lis 2014 15:41
- auto: Range Rover P38 2,5
- Bydliště: Nitra, Slovensko
Re: RR p38 2.5 DSE, man.- studený motor zle štartuje
Dnes som sa pozrel na tie žhaviče. 3 žhaviče boli K.O. Takže dole sanie a šup tam nových 6 ks NGK. Auto chytá na brnk a vyriešil sa aj nepravidelný chod studeného motora. Ďakujem všetkým za pomoc.