Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nico
Příspěvky: 192
Registrován: 26 čer 2013 20:30
tel.: 00421905390514
auto: LD Discovery 2
Bydliště: Bratislava

Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

#1 Příspěvek od nico » 12 led 2015 13:07

Ahojte,

isto sa už všetkým stalo, že v nejakom dlhšom výjazde sa podarilo zastaviť a bolo treba cúvať dolu. Narazil som na zaujímavý postup, ako na to v prípade, že máme automatickú prevodovku... totiž nepreraďovať do R, ale na jednotke pomaly popúšťať auto až pokiaľ treba. toť link...

https://www.youtube.com/watch?v=bGbiVg_fiFY 09:00 min

... či to tej prevodovke neškodí, prípadne či túto techniku používate, alebo máte vlastné finty :)

Zaujímalo by ma, čo si o tom myslíte, nakoľko som nenašiel nič s touto tematikou.
Diky, čOFFte :mrk

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

#2 Příspěvek od cyril » 12 led 2015 13:28

Na poskočení zpátky aby se to nerozfrčelo z kopce dolů asi jo, ale při dopředným kvaltu při couvání brzdíš smažením lamel v automatu, což jim stoprocentně neposlouží. Když potřebuju couvat z dlouhýho kopce, kterej jsem nevyjel napoprvé a kde mám přehled, tak abych se pomalou jízdou na brzdy neurval, zařadím zpátečku a pod plynem to rychle sjedu. S tím mám docela dobrý zkušenosti v Mohelnici....https://www.youtube.com/watch?v=P6hcakbYA00
Pokud jedu v členitém terénu a neumím to vyjet napoprvé, tak bych asi v těchto extrémních případech zařadil redukci a jel opatrně dolů. Ale pozor na zbrklé brždění obzvláště u aut bez abs, abys neurval poloosu při setrvačnostech roztočených kol. Na redukci a zašláplé brzdě se tam totiž přenáší obrovské síly a dějou strašný věci.

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

#3 Příspěvek od MadTom » 12 led 2015 13:37

Cyrile, nerozumím jak souvisí poloosy a brždění a redukce? Dodnes jsem si myslel, že brzdí přímo "na náboji" ke kterému je přišroubovaný brzdový kotouč, takže poloosa se toho jaksi nezúčastňuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

#4 Příspěvek od cyril » 12 led 2015 13:51

MadTom píše:Cyrile, nerozumím jak souvisí poloosy a brždění a redukce? Dodnes jsem si myslel, že brzdí přímo "na náboji" ke kterému je přišroubovaný brzdový kotouč, takže poloosa se toho jaksi nezúčastňuje.
Máš plynem roztočenej motor, kterej unáší kardany, poloosy, převodovky, rozvodovky a td. Když najednou zašlápneš brzdu (když se lekneš, ujede ti auto na stranu, poskočí do příkopu a td.), tak celou energii, kterou jsi ještě zesílil redukcí najednou zastavíš brzdou. Motor v tu chvíli musí se vším, co se otáčí najednou zastavit, páč stojí kolo. Čemu nerozumíš?

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Cuvanie zo strmeho kopca s automatom

#5 Příspěvek od MadTom » 12 led 2015 14:00

Tak takhle ano. U manuálu, kterej mám, to asi není problém - vyšlápnu spojku (instiktivně), takže jediné co mi hraje je setrvačnost kardanů a převodovek a ta je závislá od rychlosti auta, ne od otáček motoru.
U automatu není co vyšlápnout.
Nicméně instinkt zašlápnout brzdu je velice silnej.
A setrvačnost kol, by měla jít mimo převody - přímo do brzd.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět