Mám auto na špalkách tak se chystám, zkontrolovat ložiska v nábojách, při té přiležitosti musim sundát zadni poloosy a předni unašeč.
A jelikož mám Lr tak nějáka ta vůle se najde.
Nepočítám s tím že bych ty vule nějak odstranil, spíš bych chtěl trochu oddalit dalši vymačkáváni. Popřípadě zjistit ve kterých místech je to nejhorší, někde jsem tady četl že na D2 se dražkovane spoje originál lepi, Předpokládam že by se to dalo použit i na D1.
Takže jaké lepidlo použít, Má to vubec smysl když už tam ta vule je? Tzn udrží se tam lepidlo nějákou dobu? Musi byt plochy dokonale odmaštěne?
Lepit jen přední unašeč nebo se da lepit lepit i uloženi poloosy v zadním difuu.
Dik
Řešení vůli. lepení
Moderátor: Acon
Re: Řešení vůli. lepení
Drážkované spoje se lepí? To musí bejt pak radost to rozebírat...
Vůle podle mě máš podstatný spíš v zubech, což se v difech vymezuje na ložiskách, resp. vzájemnou polohou koleček. To ale obnáší vyndat difec a kompletně ho sestavit s vymezením vůlí, což není úplná sranda. Ale asi se to vyplatí, protože pak samozřejmě snese daleko víc díky správnýmu záběru zubů. Před lety jsem pár lidem dify na nějaký auta dělal, jsou potřeba planžety pod ložiska. Difec v koši je celkem pohoda, nejhorší práce byl UAZ, protože má dělenej koš
Vůle podle mě máš podstatný spíš v zubech, což se v difech vymezuje na ložiskách, resp. vzájemnou polohou koleček. To ale obnáší vyndat difec a kompletně ho sestavit s vymezením vůlí, což není úplná sranda. Ale asi se to vyplatí, protože pak samozřejmě snese daleko víc díky správnýmu záběru zubů. Před lety jsem pár lidem dify na nějaký auta dělal, jsou potřeba planžety pod ložiska. Difec v koši je celkem pohoda, nejhorší práce byl UAZ, protože má dělenej koš
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
Re: Řešení vůli. lepení
Ty dify chci dělat až budu davat šperu při jednom.
Ja osobně jsem to ještě nelepil ale nevidím duvod proš by to nešlo, a trochu ty vule nepořešilo.
Ale třeba mě vyvedete z omylu
A to rozebírani pak určo bude horši.
Ja osobně jsem to ještě nelepil ale nevidím duvod proš by to nešlo, a trochu ty vule nepořešilo.
Ale třeba mě vyvedete z omylu
A to rozebírani pak určo bude horši.
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Řešení vůli. lepení
Na D2 se doopravdy lepí - poloosy do náboje - tedy v místě drážkované hřídele na poloose, aby se to nemělo snahu vybouchávat nebo rezavět. Ale ty nápravy jsou zrovna tedy řešeny úplně jinak, než u D1 nebo Defa - jiná konstrukce ložisek. Mimo jiné, D2 nemůže jezdit bez poloos - upadne kolo, protože poloosa zároveň stahuje ložisko.
Lepit do diferenciálu - určitě ne. Zlomená poloosa by potom byl velikej problém.
Lepit na straně unašečů - pokud jsou vymačkané, tak už to nepomůže, pokud jsou ještě zdravé, tak je to potřeba mazat. Jinak to "vyrezne" i když se tam nedostane vlhkost - prostým postupným vzájemným vyboucháním poloosy v unašeči.
Pro začátek doporučuju zkontrolovat jak moc jsou unašeče a poloosy v nich vymačkané. Pokud je to OK, tak namazat, jinak vyměnit.
Lepit do diferenciálu - určitě ne. Zlomená poloosa by potom byl velikej problém.
Lepit na straně unašečů - pokud jsou vymačkané, tak už to nepomůže, pokud jsou ještě zdravé, tak je to potřeba mazat. Jinak to "vyrezne" i když se tam nedostane vlhkost - prostým postupným vzájemným vyboucháním poloosy v unašeči.
Pro začátek doporučuju zkontrolovat jak moc jsou unašeče a poloosy v nich vymačkané. Pokud je to OK, tak namazat, jinak vyměnit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řešení vůli. lepení
U D2 se to lepí v náboji proto, aby neprolínal olej přes drážky ven, případně aby se dovnitř nedostala vody. Na pevnost spoje to nemá vliv, je to utažené maticí, což u D1 není. Lepit drážkování je nesmysl, zaprvé by to nic nevydrželo, zadruhé to má být volné, mimo jiné kvůli dilataci.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Řešení vůli. lepení
Ahá ja pravě myslel že u te D2 to ma trochu pomoct proti těm vulim.
Děkuji za osvětu.
Děkuji za osvětu.
Re: Řešení vůli. lepení
eliott píše:U D2 se to lepí v náboji proto, aby neprolínal olej přes drážky ven, případně aby se dovnitř nedostala vody. Na pevnost spoje to nemá vliv, je to utažené maticí, což u D1 není. Lepit drážkování je nesmysl, zaprvé by to nic nevydrželo, zadruhé to má být volné, mimo jiné kvůli dilataci.
Takže jen zadek. Čím se to lepí, nějakej LR spešl? Budu asi dělat brzy ložiska a moožná si vymezím rovnou zadní difec, jestli bude čas.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řešení vůli. lepení
Dává se tam lepidlo na závity, klidně to nejměkčí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com