RR 4.4 Jag motor

Classic, 1995, 2002, 2006, Sport
Odpovědět
Zpráva
Autor
kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

RR 4.4 Jag motor

#1 Příspěvek od kapscha » 06 úno 2015 14:15

Chlapy mate niekdo skusenosti z týmto motorom? nejde mi o BMW motor ale o ten z Jaguaru hlavne spolahlivost a pod.
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#2 Příspěvek od stan » 06 úno 2015 16:53

kapscha píše:Chlapy mate niekdo skusenosti z týmto motorom? nejde mi o BMW motor ale o ten z Jaguaru hlavne spolahlivost a pod.
Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#3 Příspěvek od eliott » 06 úno 2015 16:59

stan píše:Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný
Jestli máš na LPG najeto víc než 100 000 km, tak je potřeba seřídit ventily
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR 4.4 Jag motor

#4 Příspěvek od kapscha » 06 úno 2015 17:07

eliott píše:
stan píše:Myslím, že mám ten samý ve své D3 a je v pohodě, mám na něm nalítáno cca 175 tisíc mil
a zvuk té V8, když se to vytočí, je úžasný
Jestli máš na LPG najeto víc než 100 000 km, tak je potřeba seřídit ventily

hmmm a nemá to nahodou hydraulicke vymedzovanie ventilov? :hmm:
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

Re: RR 4.4 Jag motor

#5 Příspěvek od Neklan » 08 úno 2015 16:20

AJV8 motor znám z Jaguaru XK, se kterým ročně najezdím pár tisíc km, přesto, že mi nepatří a ten motor (v tomto případě atmosferický 4,2 l) miluji. V Jaguaru pochopitelně nepřipadá konverze na LPG vůbec v úvahu (to auto žere stejně nebo často i míň benzinu, než Discovery nafty), ale tohle píší JE Engineering o možných problémech s hlavami u tohoto motoru při konverzi na LPG:

However, the AJV8 engine has been found to be susceptible to valve recession when using LPG due to the valve­seat 
material used in OE manufacture, and the "dry" nature of the gas with no lubrication additives as found in petrol.  JE
have developed two alternative configurations to overcome this problem.

S/V Cylinder Heads: JE­modified heads with 16 all new sintered tungsten carbide valve seats per head.  Valve seats 
machined, cut and ground to the optimum shape for performance and long life.  Valves individually hand­ground to fit 
individual seats, ports shaped to improve gas flow and camshafts and followers fitted to optimise minimum tolerance
specifications.  Per pair (exchange) £1328.00  Fitting  £1015.00. 

For total peace of mind, especially when intending to cover very high mileages, it is wise not to rely entirely on 
'FlashLube' with an LPG converted normally aspirated AJ engine and to fit the JE modified heads.  In any event, LPG 
converted cars should always be run on neat petrol from time to time. 
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR 4.4 Jag motor

#6 Příspěvek od kapscha » 08 úno 2015 20:06

Neklan píše:AJV8 motor znám z Jaguaru XK, se kterým ročně najezdím pár tisíc km, přesto, že mi nepatří a ten motor (v tomto případě atmosferický 4,2 l) miluji. V Jaguaru pochopitelně nepřipadá konverze na LPG vůbec v úvahu (to auto žere stejně nebo často i míň benzinu, než Discovery nafty), ale tohle píší JE Engineering o možných problémech s hlavami u tohoto motoru při konverzi na LPG:

However, the AJV8 engine has been found to be susceptible to valve recession when using LPG due to the valve­seat 
material used in OE manufacture, and the "dry" nature of the gas with no lubrication additives as found in petrol.  JE
have developed two alternative configurations to overcome this problem.

S/V Cylinder Heads: JE­modified heads with 16 all new sintered tungsten carbide valve seats per head.  Valve seats 
machined, cut and ground to the optimum shape for performance and long life.  Valves individually hand­ground to fit 
individual seats, ports shaped to improve gas flow and camshafts and followers fitted to optimise minimum tolerance
specifications.  Per pair (exchange) £1328.00  Fitting  £1015.00. 

For total peace of mind, especially when intending to cover very high mileages, it is wise not to rely entirely on 
'FlashLube' with an LPG converted normally aspirated AJ engine and to fit the JE modified heads.  In any event, LPG 
converted cars should always be run on neat petrol from time to time. 

mno u Jagu ma ten motor 4.2l a tam je možna aj nižsia spotreba bo to auto važi o dost menej ako D3 a aj odpor vzduchu , pneumatík atd... a aj o nieco vecsi objem motora... tak tam je ta spotreba isto o dost vyžsia ako u Jagu.... u D3 je nutnost LPG

nmo ale pokial som to dopre preložil tak by pri jazde iba na benzín mal byt ten motor viac menej bezproblemový :wait
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#7 Příspěvek od stan » 08 úno 2015 20:40

Neklan píše:
Kdo mne zná, tak ví, že bohužel u aut jsem nadšený a plně spokojený (a snad i šikovný) uživatel - řidič. S opravama je to u mne ale horší. Sám moc nezvládnu a musím si vše nechat spravovat v servisu... Nicméně ke scé D3:
Já už ji koupil někdy v září 2009 - to už byla předělaná na plyn, jak dlouho, to teď nevím, musel bych pohledat papíry a to se mi teď vzhledem k vrozené lenosti moc nechce. Od té doby jsem s tím já najezdil přes 100 tisíc mil (tzn. přes 160 tisíc km) a motor šlape pořád jako hodinky. Jediná nepříjemnost byla, když mi asi před rokem fouklo těsnění pod hlavou. Ale aspoň se vše zkontrolovalo (hlavy se dělaly u Rajnocha v Ostravě) a vše včetně ventilů bylo OK.
S autem jezdím jak krátké, tak dlouhé cesty a umí jet i 160 kmh, ale to už pak spouští vír v nádrži :)
Takže dobře udělaného LPG bych se u tohoto motoru nebál... Tolik mé vlastní zkušenosti.
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#8 Příspěvek od eliott » 08 úno 2015 20:49

Tak to ty ventily snad udělali.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#9 Příspěvek od stan » 08 úno 2015 21:26

eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

kapscha
Příspěvky: 173
Registrován: 19 říj 2013 21:11
auto: Range Rover 4.6 HSE
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: RR 4.4 Jag motor

#10 Příspěvek od kapscha » 08 úno 2015 21:33

stan píše:
eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...
Raz som sa viezol v tej D3 4.4l a ta kultura chodu tak to je dovidenia krasny zamatový a tichý chod motora :clap
Z Land Roverom to bude vždy zážitok či už v teréne na ceste alebo v servise : )

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11535
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#11 Příspěvek od eliott » 08 úno 2015 21:37

stan píše:
eliott píše:Tak to ty ventily snad udělali.
Já jsem původně je chtěl udělat, ale ukázali mi to a byli naprosto OK...
Dělali jsme před Vánoci auto, co mělo najeto 100k na LPG a některé ventily už vůbec nedovíraly.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
stan
Příspěvky: 680
Registrován: 22 zář 2009 20:35
tel.: +420 603 499 869
auto: Discovery III - 4,4i
Bydliště: Krnov
Kontaktovat uživatele:

Re: RR 4.4 Jag motor

#12 Příspěvek od stan » 08 úno 2015 22:17

eliott píše: Dělali jsme před Vánoci auto, co mělo najeto 100k na LPG a některé ventily už vůbec nedovíraly.
Asi mám štěstí na dobře udělaný plyn. Je fakt, že původní majitel byl nadšenec a nechal si to vyšperkovat...
A je taky fakt, že čas od času tomu dopřeju delší jízdu jen na benzín... Tak možná...
Land Rover Discovery III - 4,4i V8 HSE - LPG, automat, rok 2006
nafta je palivo satanovo :)

Odpovědět