Hledal jsem a nenašel.
Jak máte vyřešený přivod elektriky pro budiky, přidavna světla ledničky a podobně, dá se někde vzit proud z svorkovnice nebo je to slabé a máte natáhly vzlášt kabel z baterky.
Mám malou pojistkouvou skřinku kterou bych chtěl vyčlěnit pouze na doplnky a tedy zjištuje odkud k n navest proud?
Dík
Napájeni pro přídavne spotřebiče
Moderátor: Acon
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Přímo od baterie přes pojistku co nejblíž baterii... Další slabší pojistky po rozdělení do zásuvek.
Tom
Tom
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Jak silnou pojistku? pruřez kabelu?
řekněme 7světel s klasickou žárovkou, a nějake drobnosti jako přidavne budiky, vyslačka,
Mužu k tomu připnout i kompresor nebo je ho lepš tahat uplně zvlášt?
řekněme 7světel s klasickou žárovkou, a nějake drobnosti jako přidavne budiky, vyslačka,
Mužu k tomu připnout i kompresor nebo je ho lepš tahat uplně zvlášt?
- Lukasino
- Příspěvky: 3961
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Obecně se asi nejlépe držet téhle tabulky
Je to sice pro zesilovač, ale použitelný samozřejmě na cokoliv...



Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Na vysílačku doporučuju extra dráty - plus i mínus až k baterce, případně přes relé, a s pojistkama v plusu i v mínusu. A dobře udělanou anténu.
Extra dráty omezí rušení od ostatních věcí v autě.
Pojistka i v mínusu je nutná kvůli uzemnění antény - pokud by upadlo uzemnění motoru, tak při startování by si to natáhlo zem přes anténu a vysílačku s příslušnými kouřovými efekty.
A k relé - mám to tak, že relé ovládám 3 polohovým vypínačem, kdy na jedné straně se spíná od zapalování (pro normální provoz, abych to nezapomněl po zastavení vypnout), uprostřed je vypnuto a na druhé straně je zapnuto trvale (aby se dala vysílačka použít i při vypnutém zapalování).
A až budeš tahat dráty, tak kromě pojistek co nejblíže zdroji (akumulátoru), doporučuju dráty tahat v husím krku, nebo nějaké jiné mechanické ochraně.
Extra dráty omezí rušení od ostatních věcí v autě.
Pojistka i v mínusu je nutná kvůli uzemnění antény - pokud by upadlo uzemnění motoru, tak při startování by si to natáhlo zem přes anténu a vysílačku s příslušnými kouřovými efekty.
A k relé - mám to tak, že relé ovládám 3 polohovým vypínačem, kdy na jedné straně se spíná od zapalování (pro normální provoz, abych to nezapomněl po zastavení vypnout), uprostřed je vypnuto a na druhé straně je zapnuto trvale (aby se dala vysílačka použít i při vypnutém zapalování).
A až budeš tahat dráty, tak kromě pojistek co nejblíže zdroji (akumulátoru), doporučuju dráty tahat v husím krku, nebo nějaké jiné mechanické ochraně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Lukasino dik ta tabulka je suprova určitě se bude hodit.
To s tim uzeměnim anteny a vubec vysílačky jsem vubec nevěděl, na to si budu muset dát obzvlast pozor protože s kostrou mám zatím celkem problem po mém poctivém lakováni.
Nakonec jsem v u hlavnich pojistek v motorovém prostoru našel volny slot s 40A pojistkou puvodně pro ABS, které ja v autě nemám.
Takže se vyhnu nějakemu velkemu bastleni.
Ted ještě co ty relátka ještě jsem s tim nikdy nedělal.
Předpokladam že by to rele mělo mit 12v/40A a 4 konektory, na dva napojim ten muj pruchozí napajecí kabel dalši bude kostra,a posledni by tam asi měl přivest proud který to rele sepne, ten spinaci si natáhnu z nějákeho kabelu přimo ze spinačky(změřm si který funguje při zaplem zap.) Nebo si ten spinaci mužu vzt s vedlejšho relátka co jsou pod nohama spolujezdce??
Zapoměl jsem ještě na něco?
To s tim uzeměnim anteny a vubec vysílačky jsem vubec nevěděl, na to si budu muset dát obzvlast pozor protože s kostrou mám zatím celkem problem po mém poctivém lakováni.
Nakonec jsem v u hlavnich pojistek v motorovém prostoru našel volny slot s 40A pojistkou puvodně pro ABS, které ja v autě nemám.
Takže se vyhnu nějakemu velkemu bastleni.
Ted ještě co ty relátka ještě jsem s tim nikdy nedělal.
Předpokladam že by to rele mělo mit 12v/40A a 4 konektory, na dva napojim ten muj pruchozí napajecí kabel dalši bude kostra,a posledni by tam asi měl přivest proud který to rele sepne, ten spinaci si natáhnu z nějákeho kabelu přimo ze spinačky(změřm si který funguje při zaplem zap.) Nebo si ten spinaci mužu vzt s vedlejšho relátka co jsou pod nohama spolujezdce??
Zapoměl jsem ještě na něco?
- Přílohy
-
- rele.jpg (6.84 KiB) Zobrazeno 1769 x
Re: Napájeni pro přídavne spotřebiče
Trochu jsem postoupil ted by se hodilo pro inspiraci, máte někdo udělanou V D1 nějákou lištu na ty přídavné relatka nebo to jen ruzně montujete pod polubovku? 
Edit:
Když už jsem to vlakno založil tak at to je alespon dořešene.
Na lištu jsem se zatim vysral, dvě relatka se vlezou na levou stranu u noh řidiče, jen to chce origo konektor aby se tam jen nasunuly do držáku. Hlavní přívod jsem udělal z dratu pruřez 4mm2. Přidavnou pojistkovou skřín jsem upevnil na stávajíci.
Hlavní pojístka 40A-60A.

Edit:
Když už jsem to vlakno založil tak at to je alespon dořešene.
Na lištu jsem se zatim vysral, dvě relatka se vlezou na levou stranu u noh řidiče, jen to chce origo konektor aby se tam jen nasunuly do držáku. Hlavní přívod jsem udělal z dratu pruřez 4mm2. Přidavnou pojistkovou skřín jsem upevnil na stávajíci.
Hlavní pojístka 40A-60A.