mam chvilku, tak napisu svuj nazor, i kdyz mam free z roku 98. Takze spise budu resit mechaniku nez elektroniku.
Mechanicky...jak si se spravne docetl, visko spojka je vec, ktera je potreba hlidat a pripadne repasovat. Pokud na to nekdo kasle a nechava visko vice zatuhlou nez by mela byt, tak dostava na zadek rozvodovka (IRD). Jak se pozna spatna visko? Jsou na to tema tady napsany ruzny elaboraty, ale libi se mi jeden vylozene jednoduchej...zajet na cistej rovnej asfalt (parkoviste), dat plnej rejt a pokud dokazes auto tlacit (1 dospelej chlap), dopredu, dozadu, tak je visko ok. Nelekej se, ze to nepujde lehce jako jina auta, je to permanentni 4x4, tak proto tam vlasnte visko je a musi trochu brzdit. POkud by ale neslo a motorem na volnobeh pri zarazene jednicce by to motor taky nezvladal a nezvaldal to nebo nedej boze by ti pod plynem poskakovaly zadni kola pri popojizdeni v plnym rejdu, tak je visko fakt zatuhla. repase je otazka par tisic, ale hrosi je, zda tim, ze je zatuhla a nekdo s tim jezdil, neoddelal IRD (to uz jsou desetitisice)
Jak poznat IRD, ze je na pokraji smrti? TO je dost tezky...vim,ez tu nekdo nekolikrat psal, ze mu pri trohu sviznejsim rozjezdu lupalo z predku.
O tech cervenych lumpech (three amigos), tam staci jen mit nekoho s diagnostikou. Obcas se stane, ze se z nejakeho duvodu rozsviti. I mne se to stalo, dkyz sjem mel auto komplet na spalkach. Nechaval jsem protacet auto ve vzduchu a najednou se rozsvitily...u mneto znamenalo, ze jsem mel vse mimo provoz a musel jsem si nechat vymazat chyby na ridici jednotce, aby mi zase fungovalo abs, ... .
Pak mozna kouknout na spojku,a le to asi strejda pozna, jeslti je ok nebo pred smrti.
Jsi opravdu nekolikatej, co si tu o rady dopredu pise. Je toho tu napsano mraky, ale chapu, ze je snazsi se takhle zeptat...
Co se tyka cen za nahradni dily, tak jsou tezce na urovni dilu na Fabii...v Cechach tu je par lidi, co se dovozem/prodejem dilu na LR venuji a jsou opravdu ochotni kdykoliv poradit s vyberem, apod. (defacto vsichni jsou tu zaregistrovani) Jasne, ze original stoji kolikrat 5x vice nez nahrada, ale obcas neni potreba original.
Opravdu je hodne dulezity vyber vozu. Jsou lidi, co jsou schopni pozlatit vrak a ty se pak z toho zblaznis. Byt tebou, nejakeho fachmana bych si tu sehnal, nabidl mu plat manazera na tech par hodin. Maji toho az nad hlavu, tak aby se jim to vyplatilo...tobe se to urcite vyplati, kdyz si je zaplatis...budto kes nebo natural

to uz je na tobe. Ja jit kupovat jiny LR, tak to takto udelam a nebo koupim nejaky auto odtud od nejakeho dlouholeteho majitele. Obcas tu byvaji freecka na prodej.
tak snad jsem ti pomohl. Ty jsi mne pomohl cca na ctvrt hodky myslet na neco jineho nez bohuzel zase musim myslet.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)