Únik chladící kapaliny

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Únik chladící kapaliny

#1 Příspěvek od vrtich » 03 kvě 2015 10:32

Chtěl jsem se zeptat těch co tahají těžší věci s Dll je normální když máte zařazenou redukci a kvůli síle to musíte vytáčet k 3000 otáčkám tak jestli je normální že u hadic které jsou napojeny buď to k chladiči nebo u motoru že to v tom rosí nebo dokonce kape i když to tam je stažený normal železnou utahovací páskou? Jak tomu úniku mohu předejít? Díky.

Uživatelský avatar
kupec18
Příspěvky: 1704
Registrován: 18 dub 2013 21:35
auto: D1 300tdi
Bydliště: Ova,Brno

Re: Únik chladící kapaliny

#2 Příspěvek od kupec18 » 03 kvě 2015 11:29

vrtich píše:Chtěl jsem se zeptat těch co tahají těžší věci s Dll je normální když máte zařazenou redukci a kvůli síle to musíte vytáčet k 3000 otáčkám tak jestli je normální že u hadic které jsou napojeny buď to k chladiči nebo u motoru že to v tom rosí nebo dokonce kape i když to tam je stažený normal železnou utahovací páskou? Jak tomu úniku mohu předejít? Díky.
Nemuže byt praskla hadice, nebo špatna stahovaci paska, popřipadě, nějak poškozana (většinou silně nahryzana korozi), ta plocha kam dosedá hadice a těsní?

Ja řešil něco podobneho na topení a musel jsem ty spony měnit snad 3krat hadici jsem byl liny kupovat.

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Únik chladící kapaliny

#3 Příspěvek od vrtich » 03 kvě 2015 11:30

Zkusím ty spony protože hadice jsou dva týdny nové

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Únik chladící kapaliny

#4 Příspěvek od MadTom » 03 kvě 2015 13:27

Je pravda že nic extra těžkého většinou netahám, ale na redukci jedu většinou na podstatně nižší otáčky, nad 3000 jedině v ostrém stoupání, kde je potřeba se doopravdy rozjet.
Ale mám auto s manuální převodovkou, pokud máš automat, tak ten ve standardním provedení ty 3000 potřebuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Únik chladící kapaliny

#5 Příspěvek od vrtich » 03 kvě 2015 16:44

MadTom píše:Je pravda že nic extra těžkého většinou netahám, ale na redukci jedu většinou na podstatně nižší otáčky, nad 3000 jedině v ostrém stoupání, kde je potřeba se doopravdy rozjet.
Ale mám auto s manuální převodovkou, pokud máš automat, tak ten ve standardním provedení ty 3000 potřebuje.
Mám manuál Td5 a tahám s tím klády v lese a občas když se někde víc zareje musím hold přidad a když pak jdu druhý den k autu tak mám louži pod autem a když kouknu pod kapotu tak u hadic kde jsou napojeny tak je viděd že to kapalo. Když ale jezdím normal po silnici tak těchto otáček málo kdy dosáhnu jezdím kolem 100-110 km/h max někdy 130 když potřebuju předjed ale to je málokdy a po zastavení druhý den pod autem nic jen když s tím autem pracuju. To potom po pár kládách druhý den doleju i půl expanzky :sad :sad

Uživatelský avatar
harvy
Příspěvky: 110
Registrován: 26 úno 2009 12:58
Bydliště: praha

Re: Únik chladící kapaliny

#6 Příspěvek od harvy » 03 kvě 2015 17:30

Zkus očistit místa kde sedí hadice dát nové spony a asi si kup víčko expanzní nádobky (je vněm přetlakový ventil ) když se přidře nebo ucpe tak ti potom vzniká veliký tlak který prostě spony neudrží !
je to zase k.o.

vrtich
Příspěvky: 75
Registrován: 24 črc 2014 20:25
tel.: 720559006
auto: Discovery 2

Re: Únik chladící kapaliny

#7 Příspěvek od vrtich » 03 kvě 2015 17:33

Dobře děkuju za radu jen jak bude čas hned to udělám a uvidíme

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Únik chladící kapaliny

#8 Příspěvek od MadTom » 03 kvě 2015 19:49

Rád koroduje výstup na hlavě, kde je napojená hadice s odvzdušňovákem. Před pár měsíci jsem měnil odvzdušňovák za mosaznej a při té příležitosti jsem tu hadici z hlavy sundal, oškrábal tu trubku od kamene a dal novou pásku, místo originál pružinové, od té doby mám klid. A na Defu mě to čeká taky.
No a jestli ti nestačí výkon, tak je furt možnost to čipnout, ale nejdřív proběhnout na diagnostice, jestli není KO některé čidlo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
radekd
Příspěvky: 305
Registrován: 01 pro 2013 12:50
tel.: 608337230
auto: DII 2x 01 04, D4
Bydliště: Pec pod Sněžkou

Re: Únik chladící kapaliny

#9 Příspěvek od radekd » 22 črc 2015 22:13

Zdravím, řeším únik kapaliny u DII Td5 někde v zadní části motoru , protože mi kapalina stéká na převodovku u startéru a určitě to není chladič/ohřívač nafty i hadice k topení jsou suché. Mám podezření jestli to nejde někde z bloku. Nemá s tím někdo zkušenost.
Dík za případné reakce.
Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz

Odpovědět