300tDi kouř z víčka dol. oleje
Moderátor: Acon
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
300tDi kouř z víčka dol. oleje
Když otevřu za běhu motoru víčko na dolévání oleje, tak se z něho mírně kouří/kouř světle bílý/ po zvýšení otáček přestane kouřit.Když vyndám odvzdušnění motoru ze sání tak se z něho kouří stále stejně, volnoběh nebo zvýšené otáčky.
Je toto normální , nebo to značí počátek nějaké závady. Auto startuje dobře, jede taky dobře, spotřeba oleje do 1 dcl na 1000 km.PO SUNDÁNÍ VÍČKA MOTOR PUMPUJE MINIMÁLNĚ, JEN TEN KOUŘ.
Jedná se o motor 300 tdi s mechanickým čerpadlem,automat, voda se neztrácí, olej standartně černý, najeto cca 300 tis. k, spotřeba cca 9 l/100km
Díky Radek
Je toto normální , nebo to značí počátek nějaké závady. Auto startuje dobře, jede taky dobře, spotřeba oleje do 1 dcl na 1000 km.PO SUNDÁNÍ VÍČKA MOTOR PUMPUJE MINIMÁLNĚ, JEN TEN KOUŘ.
Jedná se o motor 300 tdi s mechanickým čerpadlem,automat, voda se neztrácí, olej standartně černý, najeto cca 300 tis. k, spotřeba cca 9 l/100km
Díky Radek
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
to je tezky do motoru nevidis, ma to najeto buh vi kolik. Kdyz to ma padnout, tak proste padne. Nech to takhle a nelam si s tim hlavu nebo to chces kuchat a delat za cenu auta GO?
Pokud to huli jak lokomotiva, tak jde asi tlak pres krouzky, pokud lehce, tak to je dle meho normalni a umi to delat i dobry motor.
Pokud to huli jak lokomotiva, tak jde asi tlak pres krouzky, pokud lehce, tak to je dle meho normalni a umi to delat i dobry motor.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz
- Mára-RRC
- Příspěvky: 1480
- Registrován: 16 pro 2012 17:23
- tel.: 773625346
- auto: 2x RRC
- Bydliště: Bor u Tachova
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Nejsem sice žádnej motorář, ale dovolil bych si říct že si myslím jak se ti kouří z té odpařovačky co je zpět do sání tak je to normální. Prostě motor je horký řekneme nekde až 90-93 stupnů jde to celým motorem těmi odpařovacími cesty který pak vydechnou pod víko ventilů a tím pak jde ten horky vzduch zpět do saní... a ty když na rušíš ten koloběch a pustíš ten teplej vzduch do atmosverického vzduchu který má v ten moment 20 stupnu tak vznikne onný kouř. a taky se tím odporováním odpařuje olej samo v minimálním množství takhle si to vysvětluji já nevím zda to je přesné ale me to stačí auto jezdí už mnoho let v pořádku
RRC 1993 200 Tdi. Když Klasiku tak Classika (My Devils Machine)
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
Zrozen k porážce žijící pro vítězství...
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Každý motor bude lehce oddechovat skrz klikovou skříň - pístní kroužky nejsou niksy 100% těsné.
Jediné co může bez rozborky motoru udělat, je změřit komprese jednotlivých válců - buďto skrz vstřikovače nebo skrz žhaviče. A pokud budou v pořádku a hlavně na všech válcích přibližně stejné, tak není co řešit, jenom jezdit.
Jediné co může bez rozborky motoru udělat, je změřit komprese jednotlivých válců - buďto skrz vstřikovače nebo skrz žhaviče. A pokud budou v pořádku a hlavně na všech válcích přibližně stejné, tak není co řešit, jenom jezdit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Kdysi dávno jsem někde četl, nebo mi někdo radil, že pokud chci vědět, jak jsou na tom pístní kroužky, mám si otevřít měrku oleje.
Pokud z ní jde lehký dým, pak kroužky moc netěsní.
Neměla by to být zásadní závada, motor by měl jet, ale něco, co motoru moc nesvědčí nebo ubírá výkon.
Přesněji to už nevím, ale měl by to být tento indikátor ne už 100% motoru.
No a řekl bych, že jo je jeden prostor - pokud se nepletu.
Pokud z ní jde lehký dým, pak kroužky moc netěsní.
Neměla by to být zásadní závada, motor by měl jet, ale něco, co motoru moc nesvědčí nebo ubírá výkon.
Přesněji to už nevím, ale měl by to být tento indikátor ne už 100% motoru.
No a řekl bych, že jo je jeden prostor - pokud se nepletu.
Discovery je životní styl.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
ja si myslím, že ak by ti púšťali krúžky, tak by ti z nalievacieho otvoru ten dym so zvyšujúcimi sa otáčkami unikal rýchlejšie a vo väčšom množstve. Možno to je len olejová hmla a kondenz, čo sa vyzráža v priestore kľukovky, keď motor vychladne a stojí studený.
A ak má motor 300 tkm a ťahá dobre a žerie 9 litrov, tak si na tom dobre. Ešte pozri do hadice medzi filtrom a turbom a ak je mastná od vstupu hadice odlučovača oleja, tak ho vymeň, nech ti tadiaľ nesaje olej a nezasiera turbo a intercooler.
A ak má motor 300 tkm a ťahá dobre a žerie 9 litrov, tak si na tom dobre. Ešte pozri do hadice medzi filtrom a turbom a ak je mastná od vstupu hadice odlučovača oleja, tak ho vymeň, nech ti tadiaľ nesaje olej a nezasiera turbo a intercooler.
- Kusto
- Příspěvky: 894
- Registrován: 16 kvě 2012 19:07
- tel.: 602516325
- auto: D1 300 tdi
- Bydliště: Sudoměřice u Bechyně
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
ten odlučovač se mění? Měl jsem za to že je to jen baňka kde nejni co pokazit.RišoKE píše:ja si myslím, že ak by ti púšťali krúžky, tak by ti z nalievacieho otvoru ten dym so zvyšujúcimi sa otáčkami unikal rýchlejšie a vo väčšom množstve. Možno to je len olejová hmla a kondenz, čo sa vyzráža v priestore kľukovky, keď motor vychladne a stojí studený.
A ak má motor 300 tkm a ťahá dobre a žerie 9 litrov, tak si na tom dobre. Ešte pozri do hadice medzi filtrom a turbom a ak je mastná od vstupu hadice odlučovača oleja, tak ho vymeň, nech ti tadiaľ nesaje olej a nezasiera turbo a intercooler.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
z tý dirky od měrky oleje toho moc neuvidíš, lepší je sundat nalejvací zátku na ventilovým víku
Defender ? For heaven´s sake, not on your life!
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Děkuji za odpovědi, nikdy jsem to moc nezkoumal , ale přece jenom jezdím i dost daleko/ výlet 20 tis km /tak se radši zeptám na zkušenosti.
Na tom odlučovači se může pokazit co? Hadice je totiž špinavá od oleje.
R.
Na tom odlučovači se může pokazit co? Hadice je totiž špinavá od oleje.
R.
Re: 300tDi kouř z víčka dol. oleje
Odlučovač se jen čistí technickým benzínem, aby nebyl zanešený...
Country boy...