visco vs elektro vrtula
Moderátor: Acon
visco vs elektro vrtula
pani poradte ktorym smerom sa vydat?
- Radek J1
- Příspěvky: 53
- Registrován: 21 úno 2012 13:17
- auto: LR Discovery 1
- Bydliště: Dolní Cerekev
- Kontaktovat uživatele:
Re: visco vs elektro vrtula
Já jsem namontoval elektrickou a dobrý, spotřeba o cca 0,4l dolů, lepší se brodí hlubší voda a vyměnil jsem
ložisko na krytu rozvodů za novou osičku a normální ložiska.
Za mne +.
Výměna již cca 80 tis km.
ložisko na krytu rozvodů za novou osičku a normální ložiska.
Za mne +.
Výměna již cca 80 tis km.
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: visco vs elektro vrtula
Před měsícem jsem tady měl člověka s naprosto sériovou D2, kterou používá na tahání vleku s koněma po Evropě, protože dodávkou zůstával vyset v mokré trávě. Přehřívalo se mu to občas v kopcích, tak jsme to napíchli na diagnostiku, jestli náhodou není KO čidlo - bylo to v pořádku. Druhá věc byla vyčištění chladičů - jezdí hlavně po silnici, takže vypadaly dobře, a nakonec jsme demontovali elektrický ventilátor a vrátili tam mechanický s viskózní spojkou. Před týdnem psal, že je někde v Itálii a v kopcích tentokrát žádný problém. Prostě ta elektrická vrtule, i když byla docela veliká nestačila.
Když jsme tam dali tu mechanickou, tak se divil, že se furt točí - po zhruba minutě běhu jsem vzal slabej dřevěnej klacek a vrtuli opatrně zastavil, když jsem klacek vyndal, tak se už dala lehounce zastavit jedním prstem, a po tom, co jsem ji pustil, tak se začala pomaloučku roztáčet. No a v kopci, když se to doopravdy ohřeje, a začne naplno foukat, tak je to jako když startuje letadlo - obrovskej hukot.
Za mě jednoznačně viskózní spojka a mechanický ventilátor. Za tu dobu co s tím jezdím, se mi stalo tak 5 krát, že začal funět - na jihu Evropy v létě v táhlém dlouhém stoupání s naloženým autem.
Když jsme tam dali tu mechanickou, tak se divil, že se furt točí - po zhruba minutě běhu jsem vzal slabej dřevěnej klacek a vrtuli opatrně zastavil, když jsem klacek vyndal, tak se už dala lehounce zastavit jedním prstem, a po tom, co jsem ji pustil, tak se začala pomaloučku roztáčet. No a v kopci, když se to doopravdy ohřeje, a začne naplno foukat, tak je to jako když startuje letadlo - obrovskej hukot.
Za mě jednoznačně viskózní spojka a mechanický ventilátor. Za tu dobu co s tím jezdím, se mi stalo tak 5 krát, že začal funět - na jihu Evropy v létě v táhlém dlouhém stoupání s naloženým autem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2510
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: visco vs elektro vrtula
Jednoznačně souhlasím s Madtomem. Pokud chcete nahradit vrtuli s visco elektrikou tak ten motor musí mět alespoň 3 kW lépe 5 kW pokud ji chcete adekvátně nahradit. Ty běžné mají cca 1- 1,5 kW. A to je rozdíl. Záleží co s autem jezdíte zda trialy nebo taháte těžké věci. Každé má svoje + a - .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: visco vs elektro vrtula
ja to chcem skor na blaznenie v terene,vlecku neplanujem tahat na nejake dlhsie vzdialenosti
-
- Příspěvky: 15213
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: visco vs elektro vrtula
A ještě druhá věc - narazil jsem na to kdysi na anglickém fóru kde popisovali výlet na Saharu - bylo tam pár zajímavých poznámeka utkvělo mi, že průvodce jezdí s TD5kou - bez problémů, ale že pokud pojede někdo také TD5kou, tak jedině s originálním ventilátorem, protože elektrické jsou odzkoušené, že to nedají. Ale to je Sahara.
U nás by to asi neměl být problém, pouze se zaměřit na jednu věc - dráty, konektory, relátka - prostě napájení. Ono ten ventilátor bere klidně trvale 30A, což je 30A * 13V = 390W, takže do 1kW to má hodně daleko, ale i tak pro tyto proudy už jsou potřeba příslušně dimenzované, respektive předimenzované konektory. Běžné fastony o šířce 6,3mm se prostě vyhřejí, vytaví se plasty okolo nich a potom to vyhoří nebo jenom přestane fungovat. Problém je trvalý odběr, krátkodobě (1-2 minuty) jim to nedělá problém.
U nás by to asi neměl být problém, pouze se zaměřit na jednu věc - dráty, konektory, relátka - prostě napájení. Ono ten ventilátor bere klidně trvale 30A, což je 30A * 13V = 390W, takže do 1kW to má hodně daleko, ale i tak pro tyto proudy už jsou potřeba příslušně dimenzované, respektive předimenzované konektory. Běžné fastony o šířce 6,3mm se prostě vyhřejí, vytaví se plasty okolo nich a potom to vyhoří nebo jenom přestane fungovat. Problém je trvalý odběr, krátkodobě (1-2 minuty) jim to nedělá problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: visco vs elektro vrtula
už sa tu niečo také preberalo viewtopic.php?f=6&t=6047&hilit=ventil%C3%A1tor+kenlove
A tu dokonca na 4 stranách
viewtopic.php?f=6&t=7843&p=85729&hilit= ... ove#p85729
A tu dokonca na 4 stranách

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: visco vs elektro vrtula
Sundal jsem visco a před chladič šoupnul origo větráky z klimy. Každej se spíná samostatně podle teploty a dvojitý termostat jsem si ubastlil z věcí co jsem posbíral po šuplíku a chodí to dobře. Nepovedlo se mi to přehřát ani když jsem se důkladně zahrabal a pěkně mu naložil.