visco vs elektro vrtula

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
filipe
Příspěvky: 45
Registrován: 12 led 2015 09:02

visco vs elektro vrtula

#1 Příspěvek od filipe » 28 kvě 2015 22:47

pani poradte ktorym smerom sa vydat?

Uživatelský avatar
Radek J1
Příspěvky: 53
Registrován: 21 úno 2012 13:17
auto: LR Discovery 1
Bydliště: Dolní Cerekev
Kontaktovat uživatele:

Re: visco vs elektro vrtula

#2 Příspěvek od Radek J1 » 29 kvě 2015 06:48

Já jsem namontoval elektrickou a dobrý, spotřeba o cca 0,4l dolů, lepší se brodí hlubší voda a vyměnil jsem
ložisko na krytu rozvodů za novou osičku a normální ložiska.
Za mne +.
Výměna již cca 80 tis km.

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: visco vs elektro vrtula

#3 Příspěvek od MadTom » 29 kvě 2015 07:29

Před měsícem jsem tady měl člověka s naprosto sériovou D2, kterou používá na tahání vleku s koněma po Evropě, protože dodávkou zůstával vyset v mokré trávě. Přehřívalo se mu to občas v kopcích, tak jsme to napíchli na diagnostiku, jestli náhodou není KO čidlo - bylo to v pořádku. Druhá věc byla vyčištění chladičů - jezdí hlavně po silnici, takže vypadaly dobře, a nakonec jsme demontovali elektrický ventilátor a vrátili tam mechanický s viskózní spojkou. Před týdnem psal, že je někde v Itálii a v kopcích tentokrát žádný problém. Prostě ta elektrická vrtule, i když byla docela veliká nestačila.
Když jsme tam dali tu mechanickou, tak se divil, že se furt točí - po zhruba minutě běhu jsem vzal slabej dřevěnej klacek a vrtuli opatrně zastavil, když jsem klacek vyndal, tak se už dala lehounce zastavit jedním prstem, a po tom, co jsem ji pustil, tak se začala pomaloučku roztáčet. No a v kopci, když se to doopravdy ohřeje, a začne naplno foukat, tak je to jako když startuje letadlo - obrovskej hukot.
Za mě jednoznačně viskózní spojka a mechanický ventilátor. Za tu dobu co s tím jezdím, se mi stalo tak 5 krát, že začal funět - na jihu Evropy v létě v táhlém dlouhém stoupání s naloženým autem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2510
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: visco vs elektro vrtula

#4 Příspěvek od Hubert » 29 kvě 2015 07:39

Jednoznačně souhlasím s Madtomem. Pokud chcete nahradit vrtuli s visco elektrikou tak ten motor musí mět alespoň 3 kW lépe 5 kW pokud ji chcete adekvátně nahradit. Ty běžné mají cca 1- 1,5 kW. A to je rozdíl. Záleží co s autem jezdíte zda trialy nebo taháte těžké věci. Každé má svoje + a - .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

filipe
Příspěvky: 45
Registrován: 12 led 2015 09:02

Re: visco vs elektro vrtula

#5 Příspěvek od filipe » 29 kvě 2015 08:00

ja to chcem skor na blaznenie v terene,vlecku neplanujem tahat na nejake dlhsie vzdialenosti

MadTom
Příspěvky: 15213
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: visco vs elektro vrtula

#6 Příspěvek od MadTom » 29 kvě 2015 08:29

A ještě druhá věc - narazil jsem na to kdysi na anglickém fóru kde popisovali výlet na Saharu - bylo tam pár zajímavých poznámeka utkvělo mi, že průvodce jezdí s TD5kou - bez problémů, ale že pokud pojede někdo také TD5kou, tak jedině s originálním ventilátorem, protože elektrické jsou odzkoušené, že to nedají. Ale to je Sahara.
U nás by to asi neměl být problém, pouze se zaměřit na jednu věc - dráty, konektory, relátka - prostě napájení. Ono ten ventilátor bere klidně trvale 30A, což je 30A * 13V = 390W, takže do 1kW to má hodně daleko, ale i tak pro tyto proudy už jsou potřeba příslušně dimenzované, respektive předimenzované konektory. Běžné fastony o šířce 6,3mm se prostě vyhřejí, vytaví se plasty okolo nich a potom to vyhoří nebo jenom přestane fungovat. Problém je trvalý odběr, krátkodobě (1-2 minuty) jim to nedělá problém.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: visco vs elektro vrtula

#7 Příspěvek od Acon » 29 kvě 2015 14:17

Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1288
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: visco vs elektro vrtula

#8 Příspěvek od Franta D1 » 29 kvě 2015 21:08

Sundal jsem visco a před chladič šoupnul origo větráky z klimy. Každej se spíná samostatně podle teploty a dvojitý termostat jsem si ubastlil z věcí co jsem posbíral po šuplíku a chodí to dobře. Nepovedlo se mi to přehřát ani když jsem se důkladně zahrabal a pěkně mu naložil.

Odpovědět