#15
Příspěvek
od Nemlein » 10 čer 2015 10:43
Zdravím.
Jedna malá oprava, má chyba. Psal jsem, že byl vyměněn ventil ovládání turba , tak ten měněn nebyl, ale spínač tlaku v sacím potrubí. Již jsem objednal nový ventil ovládání turba. Nic méně jsem včera prostříkal (řádně) tu páčku (táhlo) ovládání turba. Nemohu posoudit, jak volně se má pohybovat, ale prstem sem tam to šlo docela fest. Na druhou stranu, musel jsem překonávat odpor membrány, tak nevím. Zkusil jsem motor nahodit, vlézt pod auto a odpojit hadičku z membrány a opětovně připojit. Táhlo šlo plynule sem a tam. Při odpojení nahoru, směrem k motoru a při připojení dolu, směrem k membráně. Vizuálně to chodí. Odpojil jsem hadičku od membrány a sešlápl plynový pedál. Motor šel pozvolna do otáček, žádná chyba se neukázala. Při připojení hadičky zpět na membránu a sešlápnutí pedálu šel motor do cca 3.000 otáček pozvolna a pak vystřelil. Seplo turbo asi. Ještě jsem zkusil odpojit el. ovládání ventilu sešlápnutí pedálu a motor šel v podstatě stejně jako při odpojení hadičky od membrány. Žádná chyba se neobjevila. Dále jsem našel nad turbem vzduchový filtr nasávání, pravděpodobně někde od spodu motoru. Filtr (takový malí bílí váleček) jsem odpojil a zkusil jsem ho profouknout (pusou) No nevím, jaký tam má být odpor, ale šlo to docela z těžka. Vzal jsem to na kompresor a začalo z toho lítat takové nehezké (hnědé) jako by mazivo. (šlem) Smrdělo to jak bolavá noha. Nic, zkusil jsem to připojit bez toho filtru , zda se něco změní. Nic, v podstatě stejné. Dal jsem ho zpátky. Jinak jsem již objednal nový. Jinak ještě jedna informace. S autem převážně jezdí manželka na farmě a bez problému, je to takový malí závodník, tak to nešetří a jezdí fakt slušně. Dá tomu ,co to potřebuje. Jen to, že mi vždy oznámí, že to kleklo opět do nouzáku. Naposled, když to bylo na diagnostice, chyba spínače tlaku v sacím potrubí - výměna za nový a s tím spojeno zaslepení EGR ventilu to skáče do nouzáku čím dál tím více častěji. 50 km a 5x nouzák. Pokaždé jinak. Jednou při pomalé klidné jízdě na dvojku, potom při sešlápnutí pedálu (plyn) při předjíždění, nebo při jízdě z kopce. Najednou se rozsvítí kontrolka. Na jízdě to ani v ten moment nepoznáš, až když chceš přidat plyn a ono to nejede. Při jízdě z kopce to ani nevnímáš, že to skočilo do nouzáku, pouze kontrolka. No , tak zatím uvidím, jak na tom bude paní dneska a pokud to bude opět padat do nouzáku, tak jakmile mi přijde ten ventil ovládání turba včetně filtru vyměním a pak jedině turbo ven. Dám info. Zatím dík za vše Petr.