rozhoduji jestli koupit sadu http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/4 ... a5008.html
co znamená dodatečné zatížení ? Plný kufr asi ne a pokud povezu něco na zahrádce už mám dodatečné zatížení ? naviják neplánuji jen přední pevnostní nárazník
nevím pro které se rozhodnout . Moje jsou v háji ,skáče to jak koza. Poradí někdo jak postupovat u výměny.. ? , hlavně asi u předku. A je potřeba dávat nějaké jiné silentbloky a distanční podložku na kardan,delší brzdové hadice ? Ve značkovém roveru mi tam nějaké silentbloky nacenily... : Silentbloky (kvůli tlumičům) 4170Kč bez DPH .díky
Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
ahoj.
tvuj dotaz - tajenka. napiš jestli máš vzadu měchy a jestli tam chceš nechat měchy nebo jít do pružin všude. Dále napiš jestli chceš auto zvedat vůči originálu.
Dodatečné zatížení se ve předu myslí v podstatě vš, co tam jezdí stále oproti standardu, tedy penvnostňák cca plus 50 kg. pevnostňák s navijákem cca 100 kg atd.
Vzadu to je trochu odlišnější, protože ta auta samozřejmě poberou stovky kilo, ale platí to obdobně, pokud jezdíš často na horním využití nosnosti, například tam furt vozíš dvousetkilovou bednu s nářadím... platí, že plusové zatížení znamená tvrdší charakteristiku pužiny, tedy méně si to kecne, když to zatížíš. Liftování znamená výceméně o kolik to bude zvednuté bez zatížení oproti originálu. Tedy plus dva palce plus třeba sto kilo, znamenaj, že oproti originálu (a to nemluvim o tom, že originál po deseti až patnácti letech je dost sedlej vetsinou) auto bude prazdne o dva palce výš (vliv liftu), a po naložení si sedne o něco méně, než by si sedlo v originálu (vliv plusové zatížení).
To platí pro pružiny, měchy maj tu výhodu, že po naložení právě dorovnaj výšku, proto tam jsou, ikdyž dynamické chování plného a prázdného auta je jiná, tak výška vzadu je skoro stejná...
tvuj dotaz - tajenka. napiš jestli máš vzadu měchy a jestli tam chceš nechat měchy nebo jít do pružin všude. Dále napiš jestli chceš auto zvedat vůči originálu.
Dodatečné zatížení se ve předu myslí v podstatě vš, co tam jezdí stále oproti standardu, tedy penvnostňák cca plus 50 kg. pevnostňák s navijákem cca 100 kg atd.
Vzadu to je trochu odlišnější, protože ta auta samozřejmě poberou stovky kilo, ale platí to obdobně, pokud jezdíš často na horním využití nosnosti, například tam furt vozíš dvousetkilovou bednu s nářadím... platí, že plusové zatížení znamená tvrdší charakteristiku pužiny, tedy méně si to kecne, když to zatížíš. Liftování znamená výceméně o kolik to bude zvednuté bez zatížení oproti originálu. Tedy plus dva palce plus třeba sto kilo, znamenaj, že oproti originálu (a to nemluvim o tom, že originál po deseti až patnácti letech je dost sedlej vetsinou) auto bude prazdne o dva palce výš (vliv liftu), a po naložení si sedne o něco méně, než by si sedlo v originálu (vliv plusové zatížení).
To platí pro pružiny, měchy maj tu výhodu, že po naložení právě dorovnaj výšku, proto tam jsou, ikdyž dynamické chování plného a prázdného auta je jiná, tak výška vzadu je skoro stejná...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
Ve značkovém roveru mi tam nějaké silentbloky nacenily... : Silentbloky (kvůli tlumičům) 4170Kč bez DPH .díky To bych tu nechal jako poslední možnost jak se zbavit peněz. Asi mysleli spodky uložení předních tlumičů, které něco stojí, ale rozhodně zlomek toho co uvádíš.
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
auto měchy nemá, z výroby jen péra 2003 facelift, ve předu bude pevnosták bez navijáku, v zadu nic těžšího než nabalit plné auto na dovolenku a možná něco na zahrádku..díky
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
jestli máš 4 péra a chceš měnit i pera i tlumiče pak bych volil sadu, klidne jaks dal odkaz terrafirma možná není největší zázrak, ale podle recenzí rozumný poměr cena kvalita. Možná vypekuluješ někde péra zvlášť a tlumítka zvlašt ale ty sady fungujou spolu - takže nehrozí nějaká totální nekompatibilita a většinou to vyjde lepe i na peníze.
V tomdle těžko radit, jeden koupí sadu a je spokojen řadu let a druhej pořád spekuluje, moc měkký, moc tvrdý, moc vysoko, moc malý kola... a chodí a nadává. Co člověk to názor.
V tomdle těžko radit, jeden koupí sadu a je spokojen řadu let a druhej pořád spekuluje, moc měkký, moc tvrdý, moc vysoko, moc malý kola... a chodí a nadává. Co člověk to názor.
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: 08 lis 2014 20:34
- tel.: 778546716
- auto: Discovery 2
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
je potřeba dávat při liftu +50mm delší brzdové hadice a distanční podložku mezi kardan ? A co tlumič řízení,je potřeba ho měnit ? dík
Re: Discovery TD 5 -výměna tlumičů a pružin
Nevím proč zakládáš tolik nových vláken když stačí hledat. Vše již bylo stokrát řečeno.wittmann19 píše:je potřeba dávat při liftu +50mm delší brzdové hadice a distanční podložku mezi kardan ? A co tlumič řízení,je potřeba ho měnit ? dík
http://www.landroverforum.cz/forum/view ... f=6&t=2065
Ve zkratce k liftu:
- pera
- tlumiče
- delší hadice brzd
- dorazy náprav (pro kola nad 31")
- podložit nebo vyřezat příčku u převodovky
- čidla ABS posunout v držáku níž
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy