Spojka k.o

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
DjLupe
Příspěvky: 4
Registrován: 23 čer 2015 11:27

Spojka k.o

#1 Příspěvek od DjLupe » 23 čer 2015 11:38

Čau chlapi, vím že se to tu už řešilo ale trochu se ktomu vrátím. Přijel mi freelander 2.0td4 se spojkovým pedálem na podlaze, začal jsem zkoumat a kolem spojkového pedálu jsem našel že je to trochu poblité takže jsem tipoval špatný spojkový válec. Ze strany motoru jsem kněmu začal dolovat cestu a zjistil jsem že nádobka úplně prázdná,i když se to nemá oddělal jsem víčko,dolil brzdovku a spojka začala mírně zabírat. Objednal jsem nový spojkový válec od sachsu a zkoumal dál. Po zvednutí auta jsem přišel na to že s mezery mezi převodovkou a spojkou také vytéká brzdovka, je možné aby odešly obě komponenty ložisko i válec? Kde vlastně začít a jak postupovat? Vyměnit válec i ložisko? Když budou obě věci nové jak odvzdušnit? s návodu co jsem zde četl jsem to moc nepobral... nerad bych odrovnal nový naplněný spojkový válec... Díky za rady

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Spojka k.o

#2 Příspěvek od Safraporte » 23 čer 2015 12:01

Vyměnit určitě obojí - ložisko i válec. Nicméně podle mých posledních zkušeností je to hodně o štěstí, jak ti dopadne oprava ...
U mne za posledních 5 týdnů: 2x převodovka ven a nové ložisko + 3x nový spojkový válec = stále se mi občas propadne spojkový pedál a zůstane viset. Spojka stará cca 2 roky a najeto 20 000 km. Vše od LUKa. Přitom válec s ložiskem pouze secvakneš přes rychlospojku. Setrvák nemá žádné vůle a je v pohodě.
Pokud by tu měl někdo fígl jak na to, tak uvítám jakoukoliv rozumnou radu :yes

DjLupe
Příspěvky: 4
Registrován: 23 čer 2015 11:27

Re: Spojka k.o

#3 Příspěvek od DjLupe » 23 čer 2015 12:09

Díky za zkušenost ale přece vedení k ložisku včetně ložiska je taky plné vzduchu nebo se to prodává taky naplněné jak spojkový válec?

astero
Příspěvky: 209
Registrován: 25 dub 2013 09:53
auto: Ex Free, Evoque

Re: Spojka k.o

#4 Příspěvek od astero » 23 čer 2015 14:29

Oba komponenty, spojkovy valec s rúrkou a spojkove ložisko s rúrkou sú od výroby naplnené. Teoreticky by sa nemalo nič odvzdušňovať. Ja som pred asi dvomi rokmi menil aj valec aj ložisko, vydržalo niekoľko týždňov a začalo tiecť. Nasledovala výmena za LUK. Keďže nový valec som pri tečúcom novom ložisku musel doliať a celé to odvzdušniť aby som to mohol doviesť na výmenu, tak som to logicky musel otvoriť. Ten mech som na viečku odrezal, po výmene ložiska LUK som to cele dolial a normálne odvzdušnil. Zatiaľ je dva roky kľud. Celý problém je ako tu už bolo veľakrát napísané 1/ v blbom/kurvítkovskom systéme spojky, ktorá je slabá, prehrieva sa, konštrukčne nezvládnutá a to hydraulicke ložisko tam dostáva príliš; 2/ nekvalita náhradných dielov celkovo, i OEM je často nafigu. Mám za to, že prestavba tohoto kurvítka na bežný systém s vypínacou pákou ako má 1,8benál by posunula spoľahlivosť vozu minimálne o polovicu vyššie.

DjLupe
Příspěvky: 4
Registrován: 23 čer 2015 11:27

Re: Spojka k.o

#5 Příspěvek od DjLupe » 30 čer 2015 20:47

Čaute tak po dlouhé úmorné práci dnes převodovka dole, největší výjeb je ten schovaný šroub za rozvodovkou.. něco jsem početl a nakonec je tedy dole ale teda zařekl jsem se že příště takové auto posílám ke konkurenci, :Ja blb: teď jsem ještě zvědavý na montáž a jestli vše bude fungovat jak má, je toho opravdu fůra rozdělaného a odpojeného.. Jinak pro další odvážlivce, cestu k již zmíněnému šroubu jsem si musel udělat odřezáním výlisku který ho zakrývá, musela dolů náprava a pouze levá poloosa, na pravé straně pouze svislák a kost stabilizatoru kvůly demontáži nápravy... Pokud by měl někdo nějáké rady,nebo zkušenosti na co si dát pozor při montáži nebo ještě líp k samotnému spojení ložisko-válec dejte prosím vědět...

DjLupe
Příspěvky: 4
Registrován: 23 čer 2015 11:27

Re: Spojka k.o

#6 Příspěvek od DjLupe » 30 čer 2015 20:49

Jinak ještě pro doplnění bude se montovat válec Sachs a ložisko LUK

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 878
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Spojka k.o

#7 Příspěvek od hrochado » 03 črc 2015 08:39

Mám TD4 docela krátce, ale myslím, že spojka je na tomhle autě to nejslabší místo.
Já měnil u Land Jirky komplet celou, vše od LUK ... jede to teď super, řazení hladké, ale stačí třeba, když u nás v ulici parkuju - je to jednosměrka mírně dokopce, parkování do řady stojících vozidel po obou stranách. Na jedné se parkuje normálně u chodníku - pohoda. Na druhé, půlkou auta na chodník - takže trojkombinace zpátečka, do kopce a ještě na obrubník ... i když to dám většinou napoprvé, tak je kolikrát spojka cítit, nedej bože, že se tam netrefím a dávám to na 3x :) ...
A to si myslím, že jsem citlivý kluk!
Na jedničku mi to ještě nikdy nezasmrdělo, ani při několikanásobném rozjíždění do prudkého kopce, ale na tu zpátečku, to je hned ...
Dělala to takhle původní spojka a nová to dělá taky ... tohle konstruktéři moc nedomysleli ... auto je těžké a ta spojka dostává asi hodně zabrat...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Odpovědět