F1 Závada na posilovači řízení
Moderátor: Safraporte
F1 Závada na posilovači řízení
Zdravím všechny.Hledal jsem na fóru něco o závadách na posilovači řízení, leč nenašel. Takže zakládám nové vlákno.Možná, že se hodí i jiným uživatelům tohoto fóra.
Mám problém, kdo víte, poraďte. Dnes prakticky bez varování mi při plném rejdu začal kvílet posilovač, jako když je málo kapaliny. Po ujetí asi 300 m jsem hned zastavil a zjistil, že kolem expanzní nadržky je všude rozstříkaná hydraulická kapalina.Šlo to evidentně tlakem přez víčko expanzky.Když jsem expanzku otevřel, byl tam zbytek kapaliny pořádně napěněnej. Po opatrném dojetí domů jsem kapalinu dolil a nastartoval auto.Při točení volantem to v něm škube a vydává podivné zvuky.Během asi 15 sec.chodu motoru byla hydraulická kapalina zase napěněná, jen se ještě nestačila vytlačit ven přez víčko.Vypadá to, že nikde nemizí.
A teď pár dotazů na ty chytřejší než jsem v tuto chvíli já. Vypadá to na závadu hydraulického čerpadla, nebo spíš na pracovní válec? Dá se hydraulické čerpadlo opravit,myslím nějakej repas, nebo musí být nové.To samé o pracovním válci.Dá se nějak opravit, nebo se musí vyměnit celý za jiný funkční?
Předem dík za názory a odpovědi.Ať vám to jezdí...
Radek
Mám problém, kdo víte, poraďte. Dnes prakticky bez varování mi při plném rejdu začal kvílet posilovač, jako když je málo kapaliny. Po ujetí asi 300 m jsem hned zastavil a zjistil, že kolem expanzní nadržky je všude rozstříkaná hydraulická kapalina.Šlo to evidentně tlakem přez víčko expanzky.Když jsem expanzku otevřel, byl tam zbytek kapaliny pořádně napěněnej. Po opatrném dojetí domů jsem kapalinu dolil a nastartoval auto.Při točení volantem to v něm škube a vydává podivné zvuky.Během asi 15 sec.chodu motoru byla hydraulická kapalina zase napěněná, jen se ještě nestačila vytlačit ven přez víčko.Vypadá to, že nikde nemizí.
A teď pár dotazů na ty chytřejší než jsem v tuto chvíli já. Vypadá to na závadu hydraulického čerpadla, nebo spíš na pracovní válec? Dá se hydraulické čerpadlo opravit,myslím nějakej repas, nebo musí být nové.To samé o pracovním válci.Dá se nějak opravit, nebo se musí vyměnit celý za jiný funkční?
Předem dík za názory a odpovědi.Ať vám to jezdí...
Radek
Re: Závada na posilovači řízení
Ahoj všetci freelanderisti, mám tiež problém so servom.
Ak je motor (Td4) studený tak servo ide pekne, ale ak sa zohreje servo už nejde. Olej v nadržke je po max. zo spodu je všetko suché. Je mi jasné,že keď sa motor zohreje tým pádom sa ohreje aj olej v serve a je riedši. A servo nejde. Ak vymením olej v serve za nový, vyrieši sa to alebo ostane všetko po starom? Je možné opraviť servo? alebo ho vymeniť. 


Naposledy upravil(a) speedmann dne 26 úno 2011 23:14, celkem upraveno 1 x.
Re: Závada na posilovači řízení
Tak ještě svůj dotaz doplňuju. Přez noc z expanzky zmizeka kapalina, někde vytekla.Jediný kam nevidím je pod hydraulický čerpadlo, tak asi někde tam. Pracovní válec na řízení i trubky kam je vidět jsou suchý. Tak si myslím, že bude asi něco s čerpadlem. Máte někdo nějaký rady a zkušenosti?
R.
R.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Závada na posilovači řízení
Já bych ho buď vyndal a podíval se na něj, nebo bych sundal přinejmenším ten krycí plast pod motorem a někde se pod autem musí udělat flek. A bude určitě poznat odkud to teče. Čerpadlo máš vepředu na motoru a řízení vzadu za motorem pod předním oknem.
Taky jsi ještě nenapsal co máš za motor v tom Free.
K
Taky jsi ještě nenapsal co máš za motor v tom Free.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Závada na posilovači řízení
Motor mám 2.DI r.v.2000, nemám garáž tak musím s tím plechem pod mot počkat až se trochu oteplí.Válet se teď venku pod autem není nic příjemnýho.Kde je čerpadlo a hydraulika řízení to vím, spíš mě zajímá, pokud by to bylo něco na čerpadle, jestli se opravuje, nebo se musí měnit celý.Je jasný, že až se na to podívám zespoda, budu chytřejší.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7915
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Závada na posilovači řízení
No můžeš si ho zkusit přetěsnit nějakým silikonem, ale asi stejně skončíš u výměny.
No ale čekat než se oteplí asi není dobrý nápad pokud ti mizí nádržka za noc.
K
No ale čekat než se oteplí asi není dobrý nápad pokud ti mizí nádržka za noc.
K

POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Závada na posilovači řízení
S tím se stejně nedá jezdit, takže auto je odstavený a jezdím jiným. Hned jak bude čas i počas, mrknu na to a uvidí se.
Re: Závada na posilovači řízení
Zdarec, něco podobného jsem měl vloni na podzim - zaparkuju před domem, asi po dvou hodinách sednu do auta a hučení při zatočení pekelný, přes noc pod autem louže - navštívil jsem oblíbený autorizovaný servis Dajbych Plzeň - cena za výměnu posilovače asi 12 tisíc + práce, ale zase už ve Freem nehučí jak klacku ženichovi 
PS: jo chvilku mi hučela meluzína v peněžence

PS: jo chvilku mi hučela meluzína v peněžence
- macejky1
- Příspěvky: 2222
- Registrován: 18 lis 2008 13:06
- tel.: 736245909
- auto: EX Freelander, RRC
- Bydliště: Trebíc
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada na posilovači řízení
Na servočerpadlo se dá koupit přetěsňovací sada, už se to tady někde psalo.
Ale osobně bych ho rači vyměnil za nové. Koupíš ho za nějakých 5 - 7 tisíc a máš pokoj na dalších nejmíň 150 tis. km.
Ale osobně bych ho rači vyměnil za nové. Koupíš ho za nějakých 5 - 7 tisíc a máš pokoj na dalších nejmíň 150 tis. km.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom
Re: Závada na posilovači řízení
Tak jsem se konečně dostal k opravě.Vypadá to, že někde uniká kalalina z hydraulického čerpadla, takže ho potřebuju dostat ven. Potřebuju poradit postup, jak dostat dolů řemen.Předpokládám,že se musí nějak povolit napínací kladka, jen nevím jak a hlavně jak jí při montáži znovu dostat do napínací polohy, aby byl řemen dostatečně napnutej. A ještě jednu radu bych potřeboval. Na výstupu z čerpadla se jeví výhodnějčí odšroubovat přírubu s trubičkou, která je na dvou šroubech, než odpojovat tlak hadici, která má nerozebiratelnou sponu. Je to dobrý nápad, nebo si zadělám na problém při montáži, aby to dobře těsnilo? Pak mi taky připadá, že je hydraulická pumpa zasazena v dílu, který je napojen na chladící soustavu(kapalinu).Nemusí se se při demontáži vypouštět chladící kapalina? Poraďte, každá rada a zkušenost dobrá. Předem dík.
Radek
Radek
Re: Závada na posilovači řízení
Prosím, prosím, kdo máte nějakou zkušenost s vyndaváním hydraulického čerpadla, poraďte!!! Potřeboval bych to udělat během víkendu.
Radek
Radek
Re: Závada na posilovači řízení
Tak hydraulické čerpadlo mám už venku. Ví někdo jak sundat unašeč co zapadá do vodního čerpadla (na druhé straně než je řemenice), aby šlo hydraulické čerpadlo úplně rozpůlit a vyměnit těsnění? Dělal to někdo? Zatím koukám, že zkušenosti se servem na řízení nic moc. 

Re: Závada na posilovači řízení
Tak už se mi podařilo čerpadlo dokonce i rozpůlit. Takže poslední dotaz, nevíte někdo, kde by se dalo sehnat těsnění????Myslím v tuzemsku.
Něco jsem tu našel, že by snad měla existovat nějaká sada na přetěsnění, ale bohužel nic konkrétního.
Něco jsem tu našel, že by snad měla existovat nějaká sada na přetěsnění, ale bohužel nic konkrétního.
-
- Příspěvky: 1341
- Registrován: 03 zář 2009 12:01
- tel.: 739634575
- auto: noLR
- Bydliště: jak to jde, tak na rybách
Re: Závada na posilovači řízení
To je krásný, jak tu položíš otázku a po čase si na ni sám odpovíš
Rád bych poradil, ale nevím.
Hlavně sem prosím postni na co jsi přišel a jak jsi k tomu došel ...

Rád bych poradil, ale nevím.
Hlavně sem prosím postni na co jsi přišel a jak jsi k tomu došel ...
Re: Závada na posilovači řízení
Takže pár postřehů a rad z demontáže hydraulické pumpy. Nejdřív jsem oddělal spodní krycí plech a boční krycí plast v podběhu.To je bez problémů.Sundání řemene jsem udělal tak, že jsem ze spodu zatáhnul za řemen a napínací kladku jsem jsem zajistil "šprajcnutím"kousku plochého železa(šíře cca 20 mm)zespoda v takovém vymezovacím výřezu.pak šel řemen volně sundat z řemenic. Další problém byl se sundáním řemenice z pumpy.3 šroby byly tak utažené, že našli normálně povolit.Doporučuji použít malý plochý sekáč, šroub natočit směrem dolů a povolit šikmým naseknutím.Odšroubování šroubů co drží pumpu je trochu náročné kvůli místu, ale nejsou tam žádné záludnosti.Vstupní potrubí jsem odpojil odšroubováním 2 šroubů příruby a výst potrubí jsem rozpojil nahoře, zhruba v místě naproti nádržce na hydraulickou kapalinu.Je nutné před tím odšroubovat 2 příchytky, kterými je potrubí připevněno k motoru.
Rozebrání samotného čerpadla má jen jeden problém, jak sundat unašeč, co zapadá do vodní pumly.Buď to chce vhodný stahovák, nebo si poradit jinak.Já to řešil tak, že jsem unašeč chytil do svěráku, velkým hasákem jsem chytl unašeč řemenice a pootačel jsem s ní a současně vyvíjel tah v ose. Jde to i jinak. Důležitý je fakt, že unašeč je na hřídeli nalisován a není tam žádný klínek. To ostatní je celkem bez problémů.
A znovu dotaz z mé strany. Nevíte někdo něco o nějaké opravné sadě na hydraulickou pumpu, hlavně těsnění, jestli existuje a kde by se dala sehnat.Někdo to tu zmínil,že snad něco takového existuje, ale nic konkrétního.Pospíchám,omluvte prosím případné chyby.
Radek
Rozebrání samotného čerpadla má jen jeden problém, jak sundat unašeč, co zapadá do vodní pumly.Buď to chce vhodný stahovák, nebo si poradit jinak.Já to řešil tak, že jsem unašeč chytil do svěráku, velkým hasákem jsem chytl unašeč řemenice a pootačel jsem s ní a současně vyvíjel tah v ose. Jde to i jinak. Důležitý je fakt, že unašeč je na hřídeli nalisován a není tam žádný klínek. To ostatní je celkem bez problémů.
A znovu dotaz z mé strany. Nevíte někdo něco o nějaké opravné sadě na hydraulickou pumpu, hlavně těsnění, jestli existuje a kde by se dala sehnat.Někdo to tu zmínil,že snad něco takového existuje, ale nic konkrétního.Pospíchám,omluvte prosím případné chyby.
Radek
- harry
- Příspěvky: 20
- Registrován: 25 črc 2009 19:38
- tel.: 604231746
- auto: Free 1
- Bydliště: Žacléř, Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Závada na posilovači řízení
Já vím že už to je nějaký pátek ale nenaśel jsi nějaké řešení s tím těsněnim, mám stejný problém
Sákne mě těsnění mezi hydr.pumpou a vodní pumpou jinak vše funguje
Jenže samotné těsnění nikdo z prodejců ND nenabízí . Na TD4 motor BMW není problém ale na na
Free1 2,0 Di rv 99 je problém ho sehnat
Sákne mě těsnění mezi hydr.pumpou a vodní pumpou jinak vše funguje
Jenže samotné těsnění nikdo z prodejců ND nenabízí . Na TD4 motor BMW není problém ale na na
Free1 2,0 Di rv 99 je problém ho sehnat
Freelander I 2,0 Di rv.1999 (Angličák, ve smyslu proti velk.-RRC, atd.)Jeep Grand Cherokee I 4,0L (Bulik,utáhne cokoli )
Škoda 1000 MB rv. 1965 ( Dodo, vše originál, když vše zklame ona ne)Jawa 250 rv. 1954 (Mustang, omšelá ale funkční)
Škoda 1000 MB rv. 1965 ( Dodo, vše originál, když vše zklame ona ne)Jawa 250 rv. 1954 (Mustang, omšelá ale funkční)
Re: Závada na posilovači řízení
Tady jsem to kopoval ale momentalne jsou stranky mimo provoz
http://steeringseals.com/kits.html?manu ... &mode=list
http://steeringseals.com/kits.html?manu ... &mode=list
Re: Závada na posilovači řízení
Este som to nerobil,ale možno myslite toto http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Po ... 28055ebdd1