F1 Závada na posilovači řízení

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Odpovědět
Zpráva
Autor
Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

F1 Závada na posilovači řízení

#1 Příspěvek od Ravl » 25 úno 2011 15:20

Zdravím všechny.Hledal jsem na fóru něco o závadách na posilovači řízení, leč nenašel. Takže zakládám nové vlákno.Možná, že se hodí i jiným uživatelům tohoto fóra.
Mám problém, kdo víte, poraďte. Dnes prakticky bez varování mi při plném rejdu začal kvílet posilovač, jako když je málo kapaliny. Po ujetí asi 300 m jsem hned zastavil a zjistil, že kolem expanzní nadržky je všude rozstříkaná hydraulická kapalina.Šlo to evidentně tlakem přez víčko expanzky.Když jsem expanzku otevřel, byl tam zbytek kapaliny pořádně napěněnej. Po opatrném dojetí domů jsem kapalinu dolil a nastartoval auto.Při točení volantem to v něm škube a vydává podivné zvuky.Během asi 15 sec.chodu motoru byla hydraulická kapalina zase napěněná, jen se ještě nestačila vytlačit ven přez víčko.Vypadá to, že nikde nemizí.
A teď pár dotazů na ty chytřejší než jsem v tuto chvíli já. Vypadá to na závadu hydraulického čerpadla, nebo spíš na pracovní válec? Dá se hydraulické čerpadlo opravit,myslím nějakej repas, nebo musí být nové.To samé o pracovním válci.Dá se nějak opravit, nebo se musí vyměnit celý za jiný funkční?
Předem dík za názory a odpovědi.Ať vám to jezdí...
Radek

speedmann
Příspěvky: 4
Registrován: 13 zář 2009 22:39

Re: Závada na posilovači řízení

#2 Příspěvek od speedmann » 25 úno 2011 22:12

Ahoj všetci freelanderisti, mám tiež problém so servom. :angry Ak je motor (Td4) studený tak servo ide pekne, ale ak sa zohreje servo už nejde. Olej v nadržke je po max. zo spodu je všetko suché. Je mi jasné,že keď sa motor zohreje tým pádom sa ohreje aj olej v serve a je riedši. A servo nejde. Ak vymením olej v serve za nový, vyrieši sa to alebo ostane všetko po starom? Je možné opraviť servo? alebo ho vymeniť. :hmm:
Naposledy upravil(a) speedmann dne 26 úno 2011 23:14, celkem upraveno 1 x.

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#3 Příspěvek od Ravl » 26 úno 2011 18:05

Tak ještě svůj dotaz doplňuju. Přez noc z expanzky zmizeka kapalina, někde vytekla.Jediný kam nevidím je pod hydraulický čerpadlo, tak asi někde tam. Pracovní válec na řízení i trubky kam je vidět jsou suchý. Tak si myslím, že bude asi něco s čerpadlem. Máte někdo nějaký rady a zkušenosti?
R.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Závada na posilovači řízení

#4 Příspěvek od Sláma Karel » 26 úno 2011 20:15

Já bych ho buď vyndal a podíval se na něj, nebo bych sundal přinejmenším ten krycí plast pod motorem a někde se pod autem musí udělat flek. A bude určitě poznat odkud to teče. Čerpadlo máš vepředu na motoru a řízení vzadu za motorem pod předním oknem.

Taky jsi ještě nenapsal co máš za motor v tom Free.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#5 Příspěvek od Ravl » 26 úno 2011 21:16

Motor mám 2.DI r.v.2000, nemám garáž tak musím s tím plechem pod mot počkat až se trochu oteplí.Válet se teď venku pod autem není nic příjemnýho.Kde je čerpadlo a hydraulika řízení to vím, spíš mě zajímá, pokud by to bylo něco na čerpadle, jestli se opravuje, nebo se musí měnit celý.Je jasný, že až se na to podívám zespoda, budu chytřejší.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Závada na posilovači řízení

#6 Příspěvek od Sláma Karel » 26 úno 2011 21:21

No můžeš si ho zkusit přetěsnit nějakým silikonem, ale asi stejně skončíš u výměny.
No ale čekat než se oteplí asi není dobrý nápad pokud ti mizí nádržka za noc.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#7 Příspěvek od Ravl » 27 úno 2011 21:34

S tím se stejně nedá jezdit, takže auto je odstavený a jezdím jiným. Hned jak bude čas i počas, mrknu na to a uvidí se.

Uživatelský avatar
skid1
Příspěvky: 127
Registrován: 26 pro 2009 18:22
auto: Freelander 2,0 1999
Bydliště: Plzeň

Re: Závada na posilovači řízení

#8 Příspěvek od skid1 » 02 bře 2011 13:54

Zdarec, něco podobného jsem měl vloni na podzim - zaparkuju před domem, asi po dvou hodinách sednu do auta a hučení při zatočení pekelný, přes noc pod autem louže - navštívil jsem oblíbený autorizovaný servis Dajbych Plzeň - cena za výměnu posilovače asi 12 tisíc + práce, ale zase už ve Freem nehučí jak klacku ženichovi :-)

PS: jo chvilku mi hučela meluzína v peněžence

Uživatelský avatar
macejky1
Příspěvky: 2222
Registrován: 18 lis 2008 13:06
tel.: 736245909
auto: EX Freelander, RRC
Bydliště: Trebíc
Kontaktovat uživatele:

Re: Závada na posilovači řízení

#9 Příspěvek od macejky1 » 02 bře 2011 15:28

Na servočerpadlo se dá koupit přetěsňovací sada, už se to tady někde psalo.
Ale osobně bych ho rači vyměnil za nové. Koupíš ho za nějakých 5 - 7 tisíc a máš pokoj na dalších nejmíň 150 tis. km.
EX-FREELANDER 2.0Di - lift 2", zátěž. pruž., 29" AT/MT, polybush, CB, webasto, zahrada, HELLA, šnorchl
RRC 3.5V8 EFI MY1986 - Barnabáš ve fázi vývoje
Harley Davidson Street 750 MY2018 - custom

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#10 Příspěvek od Ravl » 17 bře 2011 18:09

Tak jsem se konečně dostal k opravě.Vypadá to, že někde uniká kalalina z hydraulického čerpadla, takže ho potřebuju dostat ven. Potřebuju poradit postup, jak dostat dolů řemen.Předpokládám,že se musí nějak povolit napínací kladka, jen nevím jak a hlavně jak jí při montáži znovu dostat do napínací polohy, aby byl řemen dostatečně napnutej. A ještě jednu radu bych potřeboval. Na výstupu z čerpadla se jeví výhodnějčí odšroubovat přírubu s trubičkou, která je na dvou šroubech, než odpojovat tlak hadici, která má nerozebiratelnou sponu. Je to dobrý nápad, nebo si zadělám na problém při montáži, aby to dobře těsnilo? Pak mi taky připadá, že je hydraulická pumpa zasazena v dílu, který je napojen na chladící soustavu(kapalinu).Nemusí se se při demontáži vypouštět chladící kapalina? Poraďte, každá rada a zkušenost dobrá. Předem dík.
Radek

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#11 Příspěvek od Ravl » 18 bře 2011 14:32

Prosím, prosím, kdo máte nějakou zkušenost s vyndaváním hydraulického čerpadla, poraďte!!! Potřeboval bych to udělat během víkendu.
Radek

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#12 Příspěvek od Ravl » 19 bře 2011 18:17

Tak hydraulické čerpadlo mám už venku. Ví někdo jak sundat unašeč co zapadá do vodního čerpadla (na druhé straně než je řemenice), aby šlo hydraulické čerpadlo úplně rozpůlit a vyměnit těsnění? Dělal to někdo? Zatím koukám, že zkušenosti se servem na řízení nic moc. :wink:

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#13 Příspěvek od Ravl » 20 bře 2011 19:11

Tak už se mi podařilo čerpadlo dokonce i rozpůlit. Takže poslední dotaz, nevíte někdo, kde by se dalo sehnat těsnění????Myslím v tuzemsku.
Něco jsem tu našel, že by snad měla existovat nějaká sada na přetěsnění, ale bohužel nic konkrétního.

Safraporte
Příspěvky: 1341
Registrován: 03 zář 2009 12:01
tel.: 739634575
auto: noLR
Bydliště: jak to jde, tak na rybách

Re: Závada na posilovači řízení

#14 Příspěvek od Safraporte » 20 bře 2011 21:08

To je krásný, jak tu položíš otázku a po čase si na ni sám odpovíš :D
Rád bych poradil, ale nevím.
Hlavně sem prosím postni na co jsi přišel a jak jsi k tomu došel ...

Ravl
Příspěvky: 24
Registrován: 26 říj 2009 20:13

Re: Závada na posilovači řízení

#15 Příspěvek od Ravl » 21 bře 2011 20:37

Takže pár postřehů a rad z demontáže hydraulické pumpy. Nejdřív jsem oddělal spodní krycí plech a boční krycí plast v podběhu.To je bez problémů.Sundání řemene jsem udělal tak, že jsem ze spodu zatáhnul za řemen a napínací kladku jsem jsem zajistil "šprajcnutím"kousku plochého železa(šíře cca 20 mm)zespoda v takovém vymezovacím výřezu.pak šel řemen volně sundat z řemenic. Další problém byl se sundáním řemenice z pumpy.3 šroby byly tak utažené, že našli normálně povolit.Doporučuji použít malý plochý sekáč, šroub natočit směrem dolů a povolit šikmým naseknutím.Odšroubování šroubů co drží pumpu je trochu náročné kvůli místu, ale nejsou tam žádné záludnosti.Vstupní potrubí jsem odpojil odšroubováním 2 šroubů příruby a výst potrubí jsem rozpojil nahoře, zhruba v místě naproti nádržce na hydraulickou kapalinu.Je nutné před tím odšroubovat 2 příchytky, kterými je potrubí připevněno k motoru.
Rozebrání samotného čerpadla má jen jeden problém, jak sundat unašeč, co zapadá do vodní pumly.Buď to chce vhodný stahovák, nebo si poradit jinak.Já to řešil tak, že jsem unašeč chytil do svěráku, velkým hasákem jsem chytl unašeč řemenice a pootačel jsem s ní a současně vyvíjel tah v ose. Jde to i jinak. Důležitý je fakt, že unašeč je na hřídeli nalisován a není tam žádný klínek. To ostatní je celkem bez problémů.
A znovu dotaz z mé strany. Nevíte někdo něco o nějaké opravné sadě na hydraulickou pumpu, hlavně těsnění, jestli existuje a kde by se dala sehnat.Někdo to tu zmínil,že snad něco takového existuje, ale nic konkrétního.Pospíchám,omluvte prosím případné chyby.
Radek

Uživatelský avatar
harry
Příspěvky: 20
Registrován: 25 črc 2009 19:38
tel.: 604231746
auto: Free 1
Bydliště: Žacléř, Krkonoše
Kontaktovat uživatele:

Re: Závada na posilovači řízení

#16 Příspěvek od harry » 07 srp 2015 11:08

Já vím že už to je nějaký pátek ale nenaśel jsi nějaké řešení s tím těsněnim, mám stejný problém
Sákne mě těsnění mezi hydr.pumpou a vodní pumpou jinak vše funguje
Jenže samotné těsnění nikdo z prodejců ND nenabízí . Na TD4 motor BMW není problém ale na na
Free1 2,0 Di rv 99 je problém ho sehnat
Freelander I 2,0 Di rv.1999 (Angličák, ve smyslu proti velk.-RRC, atd.)Jeep Grand Cherokee I 4,0L (Bulik,utáhne cokoli )
Škoda 1000 MB rv. 1965 ( Dodo, vše originál, když vše zklame ona ne)Jawa 250 rv. 1954 (Mustang, omšelá ale funkční)

lenham3
Příspěvky: 457
Registrován: 19 led 2010 21:08
Bydliště: Zlin/Uherske hradiste

Re: Závada na posilovači řízení

#17 Příspěvek od lenham3 » 07 srp 2015 21:39

Tady jsem to kopoval ale momentalne jsou stranky mimo provoz
http://steeringseals.com/kits.html?manu ... &mode=list

starec62
Příspěvky: 117
Registrován: 21 bře 2012 10:52
auto: Free Di 3dv.
Bydliště: Nitra

Re: Závada na posilovači řízení

#18 Příspěvek od starec62 » 14 srp 2015 16:47

Este som to nerobil,ale možno myslite toto http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Po ... 28055ebdd1

Odpovědět