cuisine: Ano toto je naše první veřejné video, testovací pokus porovnání Navara vs Patriot. Toto video jsem sem nedával abych neporušil případná pravidla fóra ohledně propagace jiné stránky. Neznám místní adminstvo. Nicméně další video již bude v CZ s ENG titulky. Již s profesionálním kameramanem , stříhané v profi studiu. Takže zase o třídu vyšší. Takže ano bude se jednat o další ze série videotestů s testování Ruských vozů.
iYary: Místo natáčení zatím není stanoveno, bude se jednat o ČR, nejlépe nějaký obtížně dostupný vrchol či horu. Bohužel je tady všude chráněná krajinná oblast a další věci znemožňující volnou jízdu v terénu, pověřili jsme zkušeného horala, aby nám něco našel a zjistil.
Steve: Ano, konečná scéna je česky, jedná se o nepovedený záběr, kdy jsem se nadechl že řeknu svou větu a kolegovi se v PATRIOTU spustil alarm.
UAZ Patriot je stále založen na znalosti výroby vojenských vozů. Opravdu je to kus poctivého Ruského železa a vozy jsou stále konstruovány na životnost 20 let. Motor diesel je 2.3 s 115 końmi výkonu. Licence IVECO. Turbo Garett a vstřikovače BOSH. Vůz již disponuje el. škrtící klapkou a el. přepínačem pohonu 4x2 , 4x4, 4x4 LOW. Jelikož má obě nápravy tuhé, na silnici poznáte že nesedí jako moderní SUV, vůz je potřeba řídit. Spojka je tuhá, jako v kamionu. Uvnitř jsou použity už i měkčené plasty, nicméně stále dělané na to, aby bylo vše dobře omyvatelné. Auto má klimu, multimediální systém, parkovací kameru, navigaci, denní svícení. Přesnost zpracování plastů uvnitř není taková jako u Japonců.
Patriot stále nedisponuje DPF filtrem, spotřeba je 8 na silnici a 9+ v terénu. Jedná se o vozidlo nevídané a atraktivní. Já s ním jezdil 14 dní a furt mě lidi zastavovali a ptali co to je. V neposlední řadě je auto vysoké (nicméně do 2.2m výšky průjezdu do obchoďáku) se vejdete a disponuje dvěma palivovými nádržemi. U benzínu lze jednu vyhodit a dát tam lpg/cng. Motor je na to ready.
Koho by zajímalo shrnutí mrkněte na již sem postované video:
https://www.youtube.com/watch?v=ILv6eMqy2Mk
Cena N. Navara: základ 712 388 Kč s dph, testovaný model 1 035 380 Kč s dph. Disponuje zavřením zadního diferu
Cena UAZ Patriot AMC: základ (2.7 benzín) 399 200 Kč bez DPH. V základu nemá klimu, multimediální rádio, couvací senzory, kameru, výhřevný sedačky
Testovaný model: 532 500 Kč bez dph. (2.3 nafta výbava prémium - tj. plná palba). Uzávěrky diferenciálů jsou v PATRIOTA vždy na příplatek
V terénu byl vítěz Patriot. Navara má 5.4 metrů a dlouhý rozvor, malé krátké kopečky jsem musel brát zešikma, a občas stejně stejně brousil nášlapy. S Patriotem jsme si jen jednou škrtli zadním diferem s kolejích.
Posléze jsem patriota testoval i v pískovně, jezdil jsem tam jako na Rally, to auto prostě dostalo zabrat, ale v pohodě to zvládlo a nic se nepoškodilo
