F1 Hnus v chladiči
Moderátor: Safraporte
F1 Hnus v chladiči
Zdar, freelandera používám na práci a pouze přes zimu. Takže jsem chtěl před jeho sezónou zkontrolovat stav. Hned po pěti minutách provozu mě zaujala teplota, která vylítla, jak raketa. Kontrolou nádržky na chladicí kapalinu jsem zjistil, že nemrzka se mi přes léto transformovala do hnědočervený pasty. Předpokládám, že to je ten důvod, proč se motor nechladí.
S autama už mám celkem pestrý zkušenosti, ale tohle jsem teda nikdy neviděl. Nevíte, co to je?
A druhý dotaz - jak můžu vyčistit chladicí systém? Teda - je tam nějakej vypouštěcí ventil radiátoru?
Servis na land rovery je 35 kilometrů, ale tam mě za pět tisíc akorát tak pozdraví a budou na mě čumět skrz prsty, že mám starýho freelandera (jarní zkušenost).
Díky všem
S.
S autama už mám celkem pestrý zkušenosti, ale tohle jsem teda nikdy neviděl. Nevíte, co to je?
A druhý dotaz - jak můžu vyčistit chladicí systém? Teda - je tam nějakej vypouštěcí ventil radiátoru?
Servis na land rovery je 35 kilometrů, ale tam mě za pět tisíc akorát tak pozdraví a budou na mě čumět skrz prsty, že mám starýho freelandera (jarní zkušenost).
Díky všem
S.
Re: Hnus v chladiči
Skus sa pozriet aj na olej,ci neni "extra panensky". Jedina moznost je, ze mas prasknute tesnenie pod hlavou a pri poslednej jazde sa ti zmiesal olej s vodou. Ale ten olej by musel byt ako mazut.Ale aby to zhustlo na pastu?......
Chladic asi nema ventil,ale odpoj hadicu.
Na motore to musi byt tiez zahnojene,tak tam asi zhodit hlavu a vycistit kanaly.
Takze nove tesnenie pod hlavu,a ked tak aj rozvody urobit.
Si myslim ja....
Mam tiez "stary Free" a doporucuje sa menit kazdych 100tis km tesnenie pod hlavou.Mne uz to robili.
Ked to neurobis,tak skor ci neskor ti to odide a mas problem,ked si na cestach.
Chladic asi nema ventil,ale odpoj hadicu.
Na motore to musi byt tiez zahnojene,tak tam asi zhodit hlavu a vycistit kanaly.
Takze nove tesnenie pod hlavu,a ked tak aj rozvody urobit.
Si myslim ja....
Mam tiez "stary Free" a doporucuje sa menit kazdych 100tis km tesnenie pod hlavou.Mne uz to robili.
Ked to neurobis,tak skor ci neskor ti to odide a mas problem,ked si na cestach.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Hnus v chladiči
Olej je (vypada) v poradku.
Odpojil jsem hadici od nadrzky s chladici kapalinou (u me s plastelinou) a v hadici je cira kapalina s chuchvalcema bordelu. Nadrzka je komplet zabetonovana.
Jinak predchozi majitel (svagr) je australan a na freelandru demonstrativne nedelal zadnej servis, aby nam ukazal, ze je to kvalitni vyrobek. Tak to nejspis budu muset do servisu prece jenom dopravit...
Odpojil jsem hadici od nadrzky s chladici kapalinou (u me s plastelinou) a v hadici je cira kapalina s chuchvalcema bordelu. Nadrzka je komplet zabetonovana.
Jinak predchozi majitel (svagr) je australan a na freelandru demonstrativne nedelal zadnej servis, aby nam ukazal, ze je to kvalitni vyrobek. Tak to nejspis budu muset do servisu prece jenom dopravit...
Re: Hnus v chladiči
Na Freelanderovi neradno robit pokusy.Je to haklive auto,same senzory,same hlášky,a servis sa oplati.Myslim dozor nad autom. A zrovna servis, a hlavne znackovy by som nedoporucoval,mam skusenosti s nasim znackovym servisom/Stupava/..... Vyhladaj si alebo sa opytaj na nejakeho dobreho mechanika v okoli,urcite sa to vyplati viac,oni sa vyznaju vo vsetkych znackach a takuto robotu zvladne kazdy dobry mechanik.Aspon ja som na takeho narazil.
Maju aj kontakty na nahradne diely,takze ziadne starosti.
Maju aj kontakty na nahradne diely,takze ziadne starosti.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Hnus v chladiči
Vypustak tam neni. Ja odpojuju tu spodni hadici od chladice, dkyz chci vypustit chlad.smes, ale evidentne to u tebe asi nepujde, kdyz "netece".
Ale stejne bych asi motor rozehral a odpojil tu hadici, treba toho trochu vytece...taky je dobry pak fouknout do expansky a treba se ti zadari to profouknout. Pak uz proste furt lejt vodu, zahrat motor a vodu zase vylejt..nekolikrat.
Ja tam teda nemel takovej sajrajt, ale nejak mi to moc netopilo, tak jsem to takhle procistil a uz to o hodne vice topi. Dle meho nazoru tam nekdo predemnou nasypal tu serekveldu na prasklinky v chladici.
Ale stejne bych asi motor rozehral a odpojil tu hadici, treba toho trochu vytece...taky je dobry pak fouknout do expansky a treba se ti zadari to profouknout. Pak uz proste furt lejt vodu, zahrat motor a vodu zase vylejt..nekolikrat.
Ja tam teda nemel takovej sajrajt, ale nejak mi to moc netopilo, tak jsem to takhle procistil a uz to o hodne vice topi. Dle meho nazoru tam nekdo predemnou nasypal tu serekveldu na prasklinky v chladici.
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: Hnus v chladiči
Zalehnul jsem pod auto a pod chladicem narazil hned na dve hadice, tak to radsi nebudu pokouset. Ale pri pokusu fouknout do expanzky (aby vytek ten hnus) zacala lejt kapalina z ty odpojeny hadice. Tak by se mozna dal system vypustit mym mocnym dechem. Samozrejme to nevyfoukam cely, ale aspon neco by to mohlo vycistit...
Bohuzel s land rover servisem mam ty nejhorsi zkusenosti. Arogantni pitomci. cekal bych v pohode borce se sympatiema k rozmlacenym offroadum.
Bohuzel s land rover servisem mam ty nejhorsi zkusenosti. Arogantni pitomci. cekal bych v pohode borce se sympatiema k rozmlacenym offroadum.
Re: Hnus v chladiči
Nemas kompresor na kolesa?Skus to kompresorom fukat.Ja nosim kompresor,lebo vzdy sa moze nieco stat...hlavne mi parkrat unikol vzduch a kompresor pomohol na dojetie do pneuservisu. V Kaufl.... kupis dostatocne silny za par supov.Este mi funguje,uz ho mam par rokov a pouzivam ho.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
-
- Příspěvky: 15276
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Hnus v chladiči
Pokud je v chladící soustavě něco, co se mi nelíbí, tak s citem rozpojit na vhodných místech, hadici s vodou a postupně propláchnout. Nepřehnat to s tlakem. Naplnit čistou vodou, odvzdučnit, nechat ohřát motorem a podle potřeby několikrát opakovat. Až se mi to bude zdát dobré, tak co nejvíc vypustit, případně lehce profoukout, naplnit vodou dle návodu pro nemrznoucí směs. Projet, zkontrolovat, že to nikde neteče (proto jenom voda), odsát část vody, doplnit patřičné množství nemrznoucí kapaliny, dolýt vodou, odvzdušnit, znovu zkontrolovat, že to nikde neteče a hotovo.
Nedělal bych z toho žádné drama, akorát není dobré do horkého motoru valit studenou vodu.
V RAVE je určitě schéma, jak tam ty hadice s vodou jsou uspořádané.
Kromě odpojování hadic, pokud je potřeba, bych nic nerozebíral - co funguje, do toho se nesahá.
Nedělal bych z toho žádné drama, akorát není dobré do horkého motoru valit studenou vodu.
V RAVE je určitě schéma, jak tam ty hadice s vodou jsou uspořádané.
Kromě odpojování hadic, pokud je potřeba, bych nic nerozebíral - co funguje, do toho se nesahá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Hnus v chladiči
to Krukef: s tym tesnenim pod hlavu zatial nic nerob,ale pocitaj s tym,ze to budes musiet vymenit.Ked zistis,ze ti to zere vodu,tak nevahaj a vymen ho. Lebo ono to vydrzi aj 500km ist s dolievanim a naraz sa zahuli za tebou , biely dym a konec.
LR Freelander 1,8 , Fiat Ducato obytne auto , Suzuki Samuraj 1,3 , Mercedes C 180 sport coupe kompresor .
Re: Hnus v chladiči
Momentalne jsem odpojil tu spravnou hadici a vypustil chladic. Klasika - ruzova kapalina obcas s chuchvalcema. Zapojil hadici, nalil vodu, nastartoval a pustil topeni. Momentalne klesla hladina v nadrzce tak o dva-tri centimetry a ted drzi. Teplota v pulce teplomeru a drzi. Necham vychladnout a zopakuju.
Na youtube jsem nasel uplne stejnej problem. Kontaktoval sem toho chlapika a napsal mi, ze vymenil nemrzku a protah trubky a bylo to vsechno...
Budu vas informovat
Na youtube jsem nasel uplne stejnej problem. Kontaktoval sem toho chlapika a napsal mi, ze vymenil nemrzku a protah trubky a bylo to vsechno...
Budu vas informovat

Re: Hnus v chladiči
presne jak jsem psal.
Je, ale mozny, ze se ti pak ozve treba vodni pumpa...prece jenom ty chuchvalce a usazeniny nekde neco uvolni.
Kazdopadne to parkrat zopakuj to napusteni a vypusteni vody, je to strasne znat a neni to vubec nic komplikovanyho...
Je, ale mozny, ze se ti pak ozve treba vodni pumpa...prece jenom ty chuchvalce a usazeniny nekde neco uvolni.
Kazdopadne to parkrat zopakuj to napusteni a vypusteni vody, je to strasne znat a neni to vubec nic komplikovanyho...
Freelander 1 2,0 Tcie, 5 dv. rok 1998
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Volvo XC90 2,5 T (LPG) rok 2005
Honda Civic 1,5i16V rok 1993
Honda CBR954 RR, Jawa 250, Parez (predrenovacni stav bohuzel bez TP)
Ryba je nejslusnejsi tvor na zemi....NEBERE A NEBERE :-)
Re: Hnus v chladiči
Kvůli svinstvu ve vodě se samozřejmě nerozebírá hned motor.Pravděpodobně tam předchozí majitel dal nějaký přípravek k utěsnění úniku kap.ve větším množství nebo kombinoval přípravky.Vypusť vodu co jde,nalij čistou,pusť topení naplno zahřej a opatrně ze tepla vypusť.Když to bude vypadat čisté,chvíli jezdi a sleduj únik a teplotu motoru.Vypustit a dolít nemrz.směs v požadovaném poměru.Na našem trhu byl přípravek na pročistění chladícího okruhu,bohužel si nepamatuji název.Nepokoušej se sám tlakovat systém,mohlo by dojít k značným škodám-chladič,výměník tepla topení atd.
Re: Hnus v chladiči
Zdarec, jeden mechanik mi povidal, ze kdyz se sleje dohromady modra a cervena chladici kapalina, ze to udajne po zahřátí uděla nejakou kašovitou hmotu. Proste se to nesmi michat, tak mne napadlo, ze to mozna nekdo dolil právě tou druhou nekompatibilni kapalinou a bylo to. Cervena barva s modrou by pri trochu dobre vule mohla dat hnedou. Ale jenom takova dedukce, možná lichá. Kazdopadne nezbývá, než teď důkladně proplachovat, dokud nebude jako ze studánky.
čus
čus
LR Freelander I 1.8 V16 88kW, Mercedes-Benz E class S212 220 CDI