D3 nejde nastartovat
Moderátor: Miky_CZ
D3 nejde nastartovat
Ahoj, nemá někdo zkušený nápad co s tím?
- D3 (2008) nejde nastartovat, vždy jen škytne a nic.
Po výměně vstřikovacího čerpadla normálně nastartovat šla, po ujetí pár km se u ní ale zase znova objevila závada kvůli které se měnilo čerpadlo (Transmission faul limited gears available, HDC fault system not available, Air suspension lowering - nízký tlak paliva v railu). Při laborování se vstřiky byl motor náhodně nastartován s jedním odpojeným vstřikem (od elektriky, pochopitelně). Rozběhl se, ale šel blbě. Tak jsme ho připojili a auto nastartovalo normálně. Druhý den už nastartovat nešlo.... a nejde.
Tlak paliva z nízkotlaké pumpy je 0,5at, což by mělo být O.K.
Diagnostika nepíše nic. Bez závady.
Any idea? Na diskuzních forech venku jsem tu závadu takhle popsanou našel, ale nikdy ne řešení....
- D3 (2008) nejde nastartovat, vždy jen škytne a nic.
Po výměně vstřikovacího čerpadla normálně nastartovat šla, po ujetí pár km se u ní ale zase znova objevila závada kvůli které se měnilo čerpadlo (Transmission faul limited gears available, HDC fault system not available, Air suspension lowering - nízký tlak paliva v railu). Při laborování se vstřiky byl motor náhodně nastartován s jedním odpojeným vstřikem (od elektriky, pochopitelně). Rozběhl se, ale šel blbě. Tak jsme ho připojili a auto nastartovalo normálně. Druhý den už nastartovat nešlo.... a nejde.
Tlak paliva z nízkotlaké pumpy je 0,5at, což by mělo být O.K.
Diagnostika nepíše nic. Bez závady.
Any idea? Na diskuzních forech venku jsem tu závadu takhle popsanou našel, ale nikdy ne řešení....
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 nejde nastartovat
Tak jako prvni bych se zamyslel nad tim proc se menilo cerpadlo. Potom bych premyslel kde se co odpojovalo konektory a vedeni paliva. A potom bych pripojil poradnou kšandu a podival se co se deje kdyz to odstavi vstrikovani. Neni v tom aute slozitych veci, akorat si to lidi delaji slozitejsi nez to je vetsinou sami.
Re: D3 nejde nastartovat
Mě občas nastartovat nešlo občas jo a nakonec co ?. Nakonec EGR, podle toho kde se zasekl a kdy se zase uvolnil 

- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 nejde nastartovat
přesně, začal bych všemi konektory a kabely, když jste odpojovali vstřik mohli jste s něčím pohnout a kontakt se obnovil a pak se to vyklepalo. Zkontrolovat taky kostru. Ta hláška poslední - proč ji píšeš anglicko česky? Jak je originál anglicky?
- Tomas K (tkala)
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 09 zář 2009 14:25
Re: D3 nejde nastartovat
Moje začalo startovat hůř, po pár nastartování už nechytlo vůbec. Odtahovka - EGR.... Cca ve 100.000km.
Tom
Tom
Re: D3 nejde nastartovat
No, zarážející byl ten prudký přechod: výměna čerpadla, všechno O.K., pak jeden den běžela a další den nechytne a čerpadlo nedává...
Kdyby to byl EGR tak to bude v závadách na diagnostice, ne?
Kabely jsem už měřil, konektory taky...
to Kokesek: Tak kdybys měl cestu kolem Prahy a měl s sebou správnou kšandu, tak Tě rád uvidím...
Kdyby to byl EGR tak to bude v závadách na diagnostice, ne?
Kabely jsem už měřil, konektory taky...
to Kokesek: Tak kdybys měl cestu kolem Prahy a měl s sebou správnou kšandu, tak Tě rád uvidím...
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 nejde nastartovat
Pokud dává to podávací čerpadlo 0,5 tak to je málo.Mělo by dávat cca 1,5bar.
Re: D3 nejde nastartovat
Myslím, že 1.5bar nemá být. Už v nádrži za čerpadlem je redukční ventil na 0.5bar. Když jsem nechal dělat měření vysokotlakého čerpadla, tak na stolici je vstupní tlak při testech 0.3bar (je to v protokolu).
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 nejde nastartovat
Tohle píše výrobce u nového čerpadla VDO
kód motoru 276DT
tlak ( v barech) 1,4
druh provozu elektrický
Typ paliva diesel
číslo čerpadla DPI5.0
dodavane mnozstvi [l/h] 200
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s čerpadlem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s filtrem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s nadobou uklidnujici vireni paliva
kód motoru 276DT
tlak ( v barech) 1,4
druh provozu elektrický
Typ paliva diesel
číslo čerpadla DPI5.0
dodavane mnozstvi [l/h] 200
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s čerpadlem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s filtrem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s nadobou uklidnujici vireni paliva
Naposledy upravil(a) libovka dne 26 lis 2015 18:05, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 nejde nastartovat
Nechci se dohadovat, jenom potřebuju vyřešit proč auto nejede a nemám na to asi dost znalostí. Ale fakt si myslím, že 0.5bar stačí a tam by problém být neměl. Tady je citace z Maintenance Manuálu na D3:
Rozdíl je asi v tom, že Ty mluvíš o čerpadle jako takovém a já o tlaku co je na vstupu do vysokotlakého čerpadla.
Rozdíl je asi v tom, že Ty mluvíš o čerpadle jako takovém a já o tlaku co je na vstupu do vysokotlakého čerpadla.
Re: D3 nejde nastartovat
Jinak pro zájemce o problematiku nízkotlakého okruhu paliva je to moc hezky popsáno tady:
http://www.disco3.co.uk/forum/topic130062.html
http://www.disco3.co.uk/forum/topic130062.html
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 nejde nastartovat
No alespon jsem se přiučil. 

Re: D3 nejde nastartovat
Dneska jsem z čirého zoufalství udělal "hard reset" celého auta a ejhle: s mírným zaváháním naskočila. Všechno v pořádku, běžela na volnoběh i přidaný plyn asi 20 min, jen asi 2x v té době zakašlala a běžela dál. Vyčtené chyby: P2290 (Injector control pressure to low), U0073 (Control module communication bus off), P0191 (Fuel rail pressure sensor range/performance).
Tak jsem s nadějí v srdci auto chípnul, smazal závady a zkusil nastartovat. A ono zase nic, točí, točí a jen slíbí a zas nic. Nejde nastartovat. Závady diag nehlásí žádné. Další pokus o reset už nepomohl...
Kašlu na to, na to nemám nervy. Jdu k Tygrovi na pivo....
Tak jsem s nadějí v srdci auto chípnul, smazal závady a zkusil nastartovat. A ono zase nic, točí, točí a jen slíbí a zas nic. Nejde nastartovat. Závady diag nehlásí žádné. Další pokus o reset už nepomohl...
Kašlu na to, na to nemám nervy. Jdu k Tygrovi na pivo....
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 nejde nastartovat
no tak uz ses cim dal tim blize... cedlo tlaku railu, nebo vstrikovac...
jeste se zeptam jednou proc se menilo vysokotlake cerpadlo?
jeste se zeptam jednou proc se menilo vysokotlake cerpadlo?
- libovka
- Příspěvky: 2000
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: D3 nejde nastartovat
To vypadá jakoby vstřikovač přepouštěl do přepadu.Udělal bych baňkový test.
Naposledy upravil(a) libovka dne 27 lis 2015 20:01, celkem upraveno 1 x.
Re: D3 nejde nastartovat
Vstrikovace neprepousti, test jsem delal. Cidlo tlaku je nove. Pumpa se menila prave kvuli tomu, ze to předtím hlasilo nizky tlak v railu.
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 nejde nastartovat
Testem myslis test treba na stanici v bosch servise nebo pouze banky? Banky jsou orientacni a neni to to prave orechove. Kolik mas tlak na railu kdyz tocis starterem. bez poradneho boostru nebo druhe baterky ti bude padat spojeni diagnostiky.
no a v neposledni rade....to cerpadlo co si tam daval, bylo testovane? Nebo nove?
no a v neposledni rade....to cerpadlo co si tam daval, bylo testovane? Nebo nove?
Re: D3 nejde nastartovat
Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.
Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.
Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.
Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: D3 nejde nastartovat
sleduj co dela tlak z podavaciho cerpadla kdyz ti pada tlak na vystupu vyskotlakuvladaz píše:Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.
Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.
Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
Re: D3 nejde nastartovat
Poslouchej, tohle hodně moc podobné mě potrápilo u jinýho motoru, nicméně založenýho taky na Bosch sestavě, byl to JTD. Nakonec to dělalo čerpadlo, ačkoliv na stolici v bosch centru vyšlo dobře.vladaz píše:Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.
Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.
Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
Dělo se tam to, že tlak po startu se stabilizoval, ale při akceleraci padal, což DRV začal regulovat, ale nedal to a v závěru tlak kmitnul nahoru a v tu ránu to jednotka vypnula celý, auto chcíplo. Podle všeho čerpadlo nemělo už dostatečnou dávku aby dokázalo zásobovat lištu a DRV ventil pak nestíhal reagovat na změny podmínek . Tlak ale pumpa dosahovala plnej, proto byla na stolici hodnocená jako OK.
Prvně jsem tedy měnil jen DRV ventil na pumpě, ale to nezabralo.
Doplním že na menším motoru, kam jsem po čase pumpu nasadil klukovi na zkoušku jiný věci se to čerpadlo chovalo OK, problém nebyl (zlobilo na 2,4 - 5 válec a na 1,9 - 4 válec to ještě fungovalo normálně)
Edit: Kokesek - v popsaným případě mi tlak čerpadla v nádrži padnul hned po zakolísání a kmitnutí tlaku v railu nahoru - odpojila jednotka. Ještě jsem podávací pak odpojil a nechal natvrdo za jízdy na boostru, aby bylo stále v chodu, ale beze změny.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince