
lupani při plném rejdu
Moderátor: Safraporte
lupani při plném rejdu
čus lidi stává se mi že při plném rejdu ze zadní časti si ozývá lupaní a je to na obě strany takový jako tlumené boucháni a trošíčku to poškubává s autem poraďte mi někdo díky moc. 

Mohlo by jít o zatuhlou visko spojku, projevuje se to tak, že při plném rejdu "odskakují" zadní kola (poškubávání). Auto jezdí jakoby s uzavřeným mezinápravovým difem a IRD pořád přerozděluje výkon. Auto hučí a zvedne se spotřeba.
Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště
) a proženeš auto v plných rejdech tak aby si hráblo. Pak jukneš na značky na kardanu. Jestli vůči sobě změnily polohu, než byla ta jak byly původně nakresleny, je visko OK. Pokud ne, je visko spojka zatuhlá a čím dřív jí vyměníš tím líp pro IRD, jinak bude k opravě (výměně) brzy zralá (to platí pro IRD vyrobené před rokem 2002).
Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště

spojka
Ahoj lidi, měl bych dotaz na zde zmiňované škubání při plném rejdu. Otec má Free a při plném rejdu hlavně na pevné silnici se auto jakoby "zdráhá zatočit" a poškubává také, případně otec vždycky musí víc přidat plyn, protože se i díky tomu auto jakoby brzdí- jedo free 2.0di r.v. 1999. jedná se o stejný problém jak je tu už popsaný????? díky moc H.
Ahoj, škubání a přeskakování asi moc normální není. Mně to dělá při vyšší rychlosti na kruháku, ale možná je to tím, že mám utržený silentblok zadního diferenciálu, či co to je. už ho mám koupený, jeno ho vyměnit. Tuhnutí auta při plném rejdu je u Free normální, ještě tu nikdo na fóru nepsal, že by mu to nedělalo (kromě situací, že měli odpojený kardan
)

Free (2.0di r.v. 1999) se mi v rejdu vždy téměř zastavilo a navíc začalo při jízdě "hučet". Myslel jsem, že je hučení důsledkem jedné opravy, proto jsem se domluvil s p. Mihalíčkem v Železné. Ten se s ním projel a diagnostikoval závadu (v první části předchozího příspěvku jsou vědomosti od něj, druhá část s testem je z angl. LR fóra). Podle informací od pana Mihalíčka zatuhne visko u těhle Free když mají najeto víc jak 100tis km.
deisel Hippo
Ja som vymenil pred dvomi tyzdnami tiez obidve loziska a objavilo sa nove hucanie, ktore je pocutelne zozadu a sofer ho pocuje najintenzivnejsie v rychlosti okolo 80 - 90 km/hgeršák píše:ahoj, tak to hučení mě dělalo ložisko na uložení kardanu,nechal jsem dát obě nové a je to OK.
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.
- To zní zajímavě, vážně je rozdíl tak výrazný? To mě zajímá, vzhledem k tomu, že se tu někde psalo, že v plném rejdu celkem hodně "brzdí" i nové freelandery... Asi vyhledám nejbližší greenAuto přestalo hučet a v plném rejdu téměř nezpomaluje, zadek neodskakuje. Předtím se chovalo v plném rejdu jako když někdo šlápne na brzdový pedál.

Skusal som robit tento test a znacky zmenili polohu aj bez toho, aby auto presmyklo. Moze to byt sposobene aj roznym opotrebovanim pneumatik (zmena obvodu) vpredu a vzadu. Predne mam totiz opotrebovane viac a dezen je nizsi ako na zadnych. Test viskospojky vsak dopadol pravdepodobne dobre, pretoze som ju odskusal tak, ze som sa plnym plynom pohynal na travniku a najskor zahrablo predne koleso a po nepatrnej chvili zahrablo aj zadne. Da sa to pozorovat volnym okom, takze ak ste dvaja a ten druhy ma dobre oci....danda píše:Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště) a proženeš auto v plných rejdech tak aby si hráblo. Pak jukneš na značky na kardanu. Jestli vůči sobě změnily polohu, než byla ta jak byly původně nakresleny, je visko OK.

Ozaj, ako sa v takejto situacii chova zatuhnuta viskospojka? Vyskusa to niekto? Dajte potom vediet.
Pre mna boli testy zaujimave hlavne tym, ze som dostal auto do polohy, kedy som sa citil ako pilot v raketoplane. Cez vikend vyskusam podobny husarsky kusok a pridam fotky.
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.
visko
tak ja jsem to odzkousel presne jako ty dle rady a vse by melo byt v poho. ale bohuzel tomu tak nebylo. cesta do Norska ztroskotala. takze nejdrive huceni a pak se ti zacnou sjizdet zadni gumy a pak zacne mlatit pri rejdu kardan o podlahu. no dost neprijemna zalezitost. vyhodil jsem kardan a vse ok. udelej to drive nez odejde iRD nebo pak je to cenove opravdu docela zajimave. precti si muj pribeh : http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4480
jinak nevim proc u nas nikdo nenabizi ty vicka pro zadelani otvoru pro kardan. jak jsem se docetl tak v americe a anglii takto jezdi polovina techto problemovych vozu a vse ok.
no jedno reseni me napada. je to hodne malej zisk a to se prece neslusi
. ja si ho udelal sam a opravdu super. auto jede daleko lehceji a tiseji. a to ze nebudu brazdit nejak vehementne nejake prudaky me taky nevadi nebot free opravdu neni moc do velkeho terenu. Jinak nez budes kupovat nejake dily u nas tak se koukni nejdrive do Anglie popr. nemecka . IRD (rozdil 10000) adresu nedavam ale je tu googel.
Jedne veci ale opravdu nerozumim? proc tak porad zdimeme mezi sebou? Proc musi porad tect? vzdyt prece staci kdyz kape
jinak nevim proc u nas nikdo nenabizi ty vicka pro zadelani otvoru pro kardan. jak jsem se docetl tak v americe a anglii takto jezdi polovina techto problemovych vozu a vse ok.
no jedno reseni me napada. je to hodne malej zisk a to se prece neslusi

Jedne veci ale opravdu nerozumim? proc tak porad zdimeme mezi sebou? Proc musi porad tect? vzdyt prece staci kdyz kape
