lupani při plném rejdu

Freelander I, II

Moderátor: Safraporte

Zpráva
Autor
Dušan K.

lupani při plném rejdu

#1 Příspěvek od Dušan K. » 15 kvě 2008 20:28

čus lidi stává se mi že při plném rejdu ze zadní časti si ozývá lupaní a je to na obě strany takový jako tlumené boucháni a trošíčku to poškubává s autem poraďte mi někdo díky moc. :Sorry:

Uživatelský avatar
vlabar
Příspěvky: 116
Registrován: 20 bře 2007 00:52
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od vlabar » 03 čer 2008 22:37

ze by nacata IRD ... ?
Freelander 2.0 DI · 20TN2 · 72 kW

Škoda Octavia 1.9TDI · AGR · 66 kW
Volvo C70 2.4T · B5244T · 142 kW

Dušan K.

#3 Příspěvek od Dušan K. » 03 čer 2008 22:44

myslíš snad ne? Co diferak ted to zase neděla tak nevim někdy jo a někdy ne

Uživatelský avatar
danda
Příspěvky: 46
Registrován: 03 kvě 2007 13:14

#4 Příspěvek od danda » 04 čer 2008 09:13

Mohlo by jít o zatuhlou visko spojku, projevuje se to tak, že při plném rejdu "odskakují" zadní kola (poškubávání). Auto jezdí jakoby s uzavřeným mezinápravovým difem a IRD pořád přerozděluje výkon. Auto hučí a zvedne se spotřeba.

Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště :D ) a proženeš auto v plných rejdech tak aby si hráblo. Pak jukneš na značky na kardanu. Jestli vůči sobě změnily polohu, než byla ta jak byly původně nakresleny, je visko OK. Pokud ne, je visko spojka zatuhlá a čím dřív jí vyměníš tím líp pro IRD, jinak bude k opravě (výměně) brzy zralá (to platí pro IRD vyrobené před rokem 2002).

Dušan K.

#5 Příspěvek od Dušan K. » 04 čer 2008 18:25

diky za odpověd a jde zjistit nějak jestli na mém free je už mě něná? Je to r. v 1998 1.8 díky možna že by to šlo podle winka ne? Ví to někdo?
Naposledy upravil(a) Dušan K. dne 06 čer 2008 15:14, celkem upraveno 1 x.

honza001

spojka

#6 Příspěvek od honza001 » 05 čer 2008 06:54

Ahoj lidi, měl bych dotaz na zde zmiňované škubání při plném rejdu. Otec má Free a při plném rejdu hlavně na pevné silnici se auto jakoby "zdráhá zatočit" a poškubává také, případně otec vždycky musí víc přidat plyn, protože se i díky tomu auto jakoby brzdí- jedo free 2.0di r.v. 1999. jedná se o stejný problém jak je tu už popsaný????? díky moc H.

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Oldman » 05 čer 2008 13:50

Ahoj, škubání a přeskakování asi moc normální není. Mně to dělá při vyšší rychlosti na kruháku, ale možná je to tím, že mám utržený silentblok zadního diferenciálu, či co to je. už ho mám koupený, jeno ho vyměnit. Tuhnutí auta při plném rejdu je u Free normální, ještě tu nikdo na fóru nepsal, že by mu to nedělalo (kromě situací, že měli odpojený kardan :) )

Uživatelský avatar
danda
Příspěvky: 46
Registrován: 03 kvě 2007 13:14

#8 Příspěvek od danda » 06 čer 2008 10:00

Free (2.0di r.v. 1999) se mi v rejdu vždy téměř zastavilo a navíc začalo při jízdě "hučet". Myslel jsem, že je hučení důsledkem jedné opravy, proto jsem se domluvil s p. Mihalíčkem v Železné. Ten se s ním projel a diagnostikoval závadu (v první části předchozího příspěvku jsou vědomosti od něj, druhá část s testem je z angl. LR fóra). Podle informací od pana Mihalíčka zatuhne visko u těhle Free když mají najeto víc jak 100tis km.
deisel Hippo

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Oldman » 06 čer 2008 14:23

A máš viskózu vyměněnou? přestalo auto hučet?

Uživatelský avatar
danda
Příspěvky: 46
Registrován: 03 kvě 2007 13:14

#10 Příspěvek od danda » 06 čer 2008 16:49

Vyměnil jsem jí. Auto přestalo hučet a v plném rejdu téměř nezpomaluje, zadek neodskakuje. Předtím se chovalo v plném rejdu jako když někdo šlápne na brzdový pedál. Ješte jsem neměl možnost otestovat ho na kluzkém terénu.
deisel Hippo

Uživatelský avatar
Kuťas
Příspěvky: 242
Registrován: 14 úno 2008 13:25
Bydliště: Bernartice n. Odrou

#11 Příspěvek od Kuťas » 06 čer 2008 21:38

Tak to se mám na co těšit :( Kolik taková viskóza koštuje :?:
Free 1.8, 5dv, r.v. 2000

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Oldman » 07 čer 2008 10:55

Tak to tak vypadá, že mě to asi taky bude čekat...

Uživatelský avatar
EagleSK
Příspěvky: 94
Registrován: 19 bře 2008 13:37
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od EagleSK » 07 čer 2008 11:25

Oldman píše:Tak to tak vypadá, že mě to asi taky bude čekat...
Mne sa objavilo minuly tyzden hucanie, tak dufam, ze to nie je viskospojka :-(
Hucanie sa najintenzivnejsie prejavi zhruba pri rychlosti 80km/h. Teoreticky to moze byt aj lozisko na kolese... pneumatika...
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#14 Příspěvek od geršák » 09 čer 2008 11:58

ahoj, tak to hučení mě dělalo ložisko na uložení kardanu,nechal jsem dát obě nové a je to OK. :wink:
FREE 1,8i r.99

Uživatelský avatar
EagleSK
Příspěvky: 94
Registrován: 19 bře 2008 13:37
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od EagleSK » 09 čer 2008 15:23

geršák píše:ahoj, tak to hučení mě dělalo ložisko na uložení kardanu,nechal jsem dát obě nové a je to OK. :wink:
Ja som vymenil pred dvomi tyzdnami tiez obidve loziska a objavilo sa nove hucanie, ktore je pocutelne zozadu a sofer ho pocuje najintenzivnejsie v rychlosti okolo 80 - 90 km/h
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.

Voldemort
Příspěvky: 71
Registrován: 03 pro 2007 17:14
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Voldemort » 10 čer 2008 11:23

Auto přestalo hučet a v plném rejdu téměř nezpomaluje, zadek neodskakuje. Předtím se chovalo v plném rejdu jako když někdo šlápne na brzdový pedál.
- To zní zajímavě, vážně je rozdíl tak výrazný? To mě zajímá, vzhledem k tomu, že se tu někde psalo, že v plném rejdu celkem hodně "brzdí" i nové freelandery... Asi vyhledám nejbližší green :D a zkusím to otestovat ... Jen pro informaci - na kolik přišla ta nová viskozní spojka?

Uživatelský avatar
Oldman
Příspěvky: 486
Registrován: 12 led 2008 17:12
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Oldman » 10 čer 2008 14:18

někdo tu už psal, že stojí kolem dvaceti tisíc. ale musí se prý vyměnit dřív, než odejde IRD - ta stojí tak třicet

Uživatelský avatar
EagleSK
Příspěvky: 94
Registrován: 19 bře 2008 13:37
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od EagleSK » 22 srp 2008 00:37

danda píše:Dá se udělat testík jestli je visko spojka zatuhlá. Na kardanu před a za visko spojkou se udělají (bílou) barvou ve stejné úrovni značky. Pak se projedeš třeba po mokré trávě (doporučuje se golfové hřiště :D ) a proženeš auto v plných rejdech tak aby si hráblo. Pak jukneš na značky na kardanu. Jestli vůči sobě změnily polohu, než byla ta jak byly původně nakresleny, je visko OK.
Skusal som robit tento test a znacky zmenili polohu aj bez toho, aby auto presmyklo. Moze to byt sposobene aj roznym opotrebovanim pneumatik (zmena obvodu) vpredu a vzadu. Predne mam totiz opotrebovane viac a dezen je nizsi ako na zadnych. Test viskospojky vsak dopadol pravdepodobne dobre, pretoze som ju odskusal tak, ze som sa plnym plynom pohynal na travniku a najskor zahrablo predne koleso a po nepatrnej chvili zahrablo aj zadne. Da sa to pozorovat volnym okom, takze ak ste dvaja a ten druhy ma dobre oci.... :-)
Ozaj, ako sa v takejto situacii chova zatuhnuta viskospojka? Vyskusa to niekto? Dajte potom vediet.
Pre mna boli testy zaujimave hlavne tym, ze som dostal auto do polohy, kedy som sa citil ako pilot v raketoplane. Cez vikend vyskusam podobny husarsky kusok a pridam fotky.
Freelander 2.0 Di, rv. 1999, 5 dv.

hlava22
Příspěvky: 56
Registrován: 25 kvě 2007 18:10
Bydliště: Ústí nad Orlicí

visko

#19 Příspěvek od hlava22 » 22 srp 2008 01:29

tak ja jsem to odzkousel presne jako ty dle rady a vse by melo byt v poho. ale bohuzel tomu tak nebylo. cesta do Norska ztroskotala. takze nejdrive huceni a pak se ti zacnou sjizdet zadni gumy a pak zacne mlatit pri rejdu kardan o podlahu. no dost neprijemna zalezitost. vyhodil jsem kardan a vse ok. udelej to drive nez odejde iRD nebo pak je to cenove opravdu docela zajimave. precti si muj pribeh : http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=4480

jinak nevim proc u nas nikdo nenabizi ty vicka pro zadelani otvoru pro kardan. jak jsem se docetl tak v americe a anglii takto jezdi polovina techto problemovych vozu a vse ok.
no jedno reseni me napada. je to hodne malej zisk a to se prece neslusi :( . ja si ho udelal sam a opravdu super. auto jede daleko lehceji a tiseji. a to ze nebudu brazdit nejak vehementne nejake prudaky me taky nevadi nebot free opravdu neni moc do velkeho terenu. Jinak nez budes kupovat nejake dily u nas tak se koukni nejdrive do Anglie popr. nemecka . IRD (rozdil 10000) adresu nedavam ale je tu googel.
Jedne veci ale opravdu nerozumim? proc tak porad zdimeme mezi sebou? Proc musi porad tect? vzdyt prece staci kdyz kape :)

geršák
Příspěvky: 251
Registrován: 08 pro 2007 20:41
Bydliště: Hluboš

#20 Příspěvek od geršák » 22 srp 2008 06:33

Ahoj
Z vlstní zkušenosti(a není to určitě jen můj názor) mohu říct že free do terénu je :!: a nechová se tam zase tak špatně,většinou si ho požizujeme pro to že je 4x4 :lol:
FREE 1,8i r.99

Odpovědět