dobíjení d2 td5
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
dobíjení d2 td5
Tak jsem si včera v noci jel a zničeho nic se mi zdálo že mi na jednu vteřinku pohasly světla. Říkal jsem si že to bude asi vypálená patice žárovky... ale nebyla, byl volný kontakt na baterce, očistil jsem, namáznul modrým kontaktolem a dotáhl, samozdřejmě zase mi to jakoby pohaslo...kontrolka dobíjení nic neříká, a tak místo ježdění s multimetrem jsem si montnul ke stropnímu světlu voltmetr (mimochodem i diodovou sufitku) a ono mi fakt nezávisle na otáčkách, na nerovnostech nebo na spotřebě el. energie přestane na vteřinku možná ani ne dobíjet...normálně pořád 14V a z ničeho nic na vteřinku jedu na baterku 12V... uvažuju že než vyškubnu alťák zeptám se tady jestli někde není nějaká past v el.instalaci...nějaké hníjící kostry motoru nebo tak něco...
- petr pp
- Příspěvky: 1337
- Registrován: 19 zář 2013 16:06
- tel.: 0903790668
- auto: def 90
- Bydliště: Moravske Lieskove
Re: dobíjení d2 td5
Takto isto som to mal pred 10 dnami vybral som altik precistil a vsedko v poriadku 

-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: dobíjení d2 td5
takže kladívkovou metodou při 4000 otáčkách motoru raději ne?
zítra ho teda vymontuju.


Re: dobíjení d2 td5
No ja pred 2 dnami som uz moj altik po 490tkm definitivne vymenil. Oprava kladivom uz nepomahala Posledna jazda cca 200km 6x oprava kladivom. Posledne poklepanie kontrolka zhasla napätie 10,2V tak nasledovala vymena (stary som este neotvoril co mu je).petr pp píše:Takto isto som to mal pred 10 dnami vybral som altik precistil a vsedko v poriadku
Tak som ho kuchol a uhliky uz boli "nadoraz" cize uz nekontaktovali.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 25 zář 2015 17:45
- tel.: 777842015
- auto: discovery 2 td5
- Bydliště: Hlučín
Re: dobíjení d2 td5
takže můj alternátor jsem rozebral a zjistil že uhlíky sežrali rotor, tedy komutátor (Kolektor, nebo jak se tomu nadává) uhlíky jsem přepájel a rotor odvezl známému co vyměnil onen měděný díl po kterém běhají uhlíky. Složeno a dobíjím 14,6v