Zdravim,
nevie niekto poradit Nanocom mi uz dlho vyhadzuje problem s vahou vzduchu "(1,7) air flow circuit, (logged low)".
Povodna vaha (zboku znacenie Siemens) je neposkodena, vycistena, kupil som dalsiu novu VDO Siemens problem stale rovnaky. Kontrola Pin 3 na konektore MAF pri zapnutom zapalovani 12V, kontrola pin 11 na ECU a pin 2 na MAF obvod nepreruseny, rovnako pin 20 ECU a MAF 1. Zamena chipnutej NNN ECU za povodnu MSB problem stale rovnaky . Poistka F2 v motorovom priestore OK (meranim 12V na vahe pin3). Nanocom ukazuje prietok vzduchu v live data nula.
Filter vzduchu mam KN ale aj po odkrytovani naprazdno stale rovnaky problem. Neriesil uz niekto podobny problem, alebo nevie poradit ?
Vopred dik.
Peter
D II problem s MAF
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II problem s MAF
Jestli ti to v live data ukazuje nulu, tak zkontrolovat drát co vede od váhy vzduchu do řídící jednotky, jestli doopravdy vede. Schéma, včetně popisu konektorů a barevného značení drátů je v RAVE.
Jinak se dá celá věc opatrně nasimulovat tak, že mezi kostru a výstup z váhy vzduchu, když váhu odpojíš, pustíš napětí v rozsahu 0,5 až 4,5V a v Live datech uvidíš, jestli se mění hodnota.
A druhá možnost je jehlou napíchnout výstup na váze vzduchu, kde i v klidu, bez běžícího motoru bude okolo 0,5V a to samé musí být na druhém konci drátu u řídící jednotky.
A jako úplně první bych zkontroloval konektory u váhy vzduchu a u řídící jednotky, jestli to není někde uhnité. Podle schématu by už po cestě neměl být žádný další konektor.
Jinak se dá celá věc opatrně nasimulovat tak, že mezi kostru a výstup z váhy vzduchu, když váhu odpojíš, pustíš napětí v rozsahu 0,5 až 4,5V a v Live datech uvidíš, jestli se mění hodnota.
A druhá možnost je jehlou napíchnout výstup na váze vzduchu, kde i v klidu, bez běžícího motoru bude okolo 0,5V a to samé musí být na druhém konci drátu u řídící jednotky.
A jako úplně první bych zkontroloval konektory u váhy vzduchu a u řídící jednotky, jestli to není někde uhnité. Podle schématu by už po cestě neměl být žádný další konektor.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D II problem s MAF
Tomas dik. Uz som kontroloval kabelaz vahy a ECU, pisem aj ktory pin s ktorym podla Rave, ukazuje to ze tam asi problem nie je (multimeter ukazuje nepreruseny obvod). Skusim este premerat kludove napatie a pripadne simulaciu zvysovania napatia na vystupe od vahy vzduchu, len musim pozhanat nejaky zdroj.
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: D II problem s MAF
Zdroj - vezmi si 2 tužkové baterky. Ale jestli jsi vyměnil váhu, řídící jednotku a zkontroloval dráty, tak bych začal měřit napětí na výstupu váhy. Jestli i ta vyměněná váha není KO.
A druhá věc - váha je napájená +12V přímo od pojistek, ale zem jí dělá řídící jednotka. Tak zkontrolovat i tohle. Je to tak udělané, protože jinak by se řídící jednotka ničeho nedoměřila, kvůli různým úbytkům na zemích.
A druhá věc - váha je napájená +12V přímo od pojistek, ale zem jí dělá řídící jednotka. Tak zkontrolovat i tohle. Je to tak udělané, protože jinak by se řídící jednotka ničeho nedoměřila, kvůli různým úbytkům na zemích.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: D II problem s MAF
Tak len pre historiu (ci buducich hladacov ). Neni MAF ako MAF, obe co mam su Siemens a obe zvonku posobia neposkodene a obe nefunguju
. Pripojenim 3V na konektor vahy vzduchu piny c1 a c2 Ecu ukazuje prepocitany objem vzduchu (Nanocom live data) cize jednoznacne obe vahy su v pikes. Pin 3 je 12voltov poistka F2.
Dakujem MadTomovi za podporu radami (napad napojit 0az 5V na konektor vahy je rychla metoda ako otestovat vahu vzduchu, pokial Ecu vykazuje 0) .

Dakujem MadTomovi za podporu radami (napad napojit 0az 5V na konektor vahy je rychla metoda ako otestovat vahu vzduchu, pokial Ecu vykazuje 0) .