
Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Moderátor: Acon
Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Zdravíčko. Potreboval by som nejaké rady ohľadom nastavenia ventilov. Ak by mal niekto čas a chuť bol by som rád keby mi niekto pomohol. Pre aktívnekšiu komunikáciu to bude asi najlepšie prostredníctvom Facebooku. Môj FB je Matthew Furinda. Stačí ak do témy napíšete vaše meno ako kontakt a ja sa Vám ozvem.Vopred veľmi pekne ďakujem 

- Přílohy
-
- FB_IMG_1461174171267.jpg (38.52 KiB) Zobrazeno 5833 x
- discovery1liptov
- Příspěvky: 1196
- Registrován: 23 bře 2012 22:15
- tel.: +421 911 156 390
- auto: Land Rover Defender
- Bydliště: Važec
Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Matko 0,20 saci a 0,20 vyfukovy...
Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Odoslané z SM-G388F pomocou Tapatalku
Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
To viem. To som si zapametal. Zaújma ma postup
Čo ako kde 


Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Ventil vůle se nastavuje v ideálním případě když je píst v horní úvratí, pozor v horní úvrati je dvakrát během jednoho cyklu a pouze v jedné poloze můžeš seřizovat.
Správná poloha je výbuch kdy jsou oba ventily zavřeně a můžeš je tedy seřídit na 0,20mm.
Špatná je tzv. střih kdy píst jede do horní úvrati, vytlačuje zplodiny skrz otevřeny výfuková ventil a v horní úvrati už otevírá sací aby nasál čerstvou směs.
K samotnému seřízení.
Sundáš ventilové víko(3 šrouby, odpojíš vše co vede do víka jedna hadice a jeden plastový valeček oba jsou to oddechy).
Jde to i bez ale pokud to budeš dělat poprvé, vytáhni si žhavící svíčky. Bude se lehčeji točit s motorem. Navíc lehce pomoci strčeného šroubováku do díry po svíčce poznáš kdy je píst v horní úvrati.(Možná místo šroubováku kus zahnutého drátu vhodného průměru, s motorem toč opatrně aby se tam ten drát nevzpříčil.)
Točit motorem můžeš na šroubu klikovky, co drží tu spodní řemenici.
Nebo přeš čerpadlo. Na rozvodovém víku, v místě kde je vstřikovací čerpadlo je kulatá krytka na 3 šrouby. Tu sundáš a pod ní je uprostřed matice tuším 17tka klič. A 3 menší sroubky M6, ty drží polohu čerpadla proti tomu ozubenému kolu, nepovolovat.
Pomocí té centrální velké matky si můžeš taky točit motorem. A hledat si ty úvratí kde můžeš nastavovat.
Válce jdou v pořadí 1342. Natočíš příslušný válec a pomoci měrek zkusíš vůli. Pokud není ok, nasadíš ideálně očkový klič č.10 a šroubovák, šroubovákem držíš a klíčem povolíš kontra matku, potom šroubovákem přitáhneš/povolíš a dotáhneš kontra matku. A opět přeměříš, pokud jsi perfekcionalista nezoufej budeš to dělat třeba i 4 krát na jednom ventilu než se akorát trefíš.
Měrka by tam měla jít zatlačit trochu trhaně, ne moc volná ani ne moc na sílu, Ideál zkusit tam dat o 0,05mm větší a menší a hned uvidíš. Lepší než tam tu měrku cpát na přímo špičkou je dát si jí vedle té mezírky a tahem podobným jako bys něco krájel nožem tam s ní zajet, potom už tam s ní můžeš drandit jak chceš. Když to tam budeš rvát rovnou špičkou dlouho ti ty měrky nevydrží.
Pak natočit další válec a znova.
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Utahovat ty kontra matičky pevně ale s citem je tam jemný závit a není třeba je úplně rvát na krev vši silou, ale to si vyzkoušíš až povolíš a dotáhneš.
Potom protočit motor, několikrát rukou , kdyby ses sekl a někde se ti měl potkat píst s ventilem přijdeš na to a nezničíš nic.
Složit zpět, ty 3 šrouby utahovat s citem spíš jemně a jezdit, když poteče, dotáhnout,,, když jsem je na poprvé dorval to viko se trošku prohlo a netěsnilo.
Patrně by se mělo to těsnění ventil víka měnit ale někdy vydrží a někdy ne. Pokud budeš měnit kup určitě s označením dílu G.
A pokud jsem se někde sekl tak mě snad někdo opraví
Správná poloha je výbuch kdy jsou oba ventily zavřeně a můžeš je tedy seřídit na 0,20mm.
Špatná je tzv. střih kdy píst jede do horní úvrati, vytlačuje zplodiny skrz otevřeny výfuková ventil a v horní úvrati už otevírá sací aby nasál čerstvou směs.
K samotnému seřízení.
Sundáš ventilové víko(3 šrouby, odpojíš vše co vede do víka jedna hadice a jeden plastový valeček oba jsou to oddechy).
Jde to i bez ale pokud to budeš dělat poprvé, vytáhni si žhavící svíčky. Bude se lehčeji točit s motorem. Navíc lehce pomoci strčeného šroubováku do díry po svíčce poznáš kdy je píst v horní úvrati.(Možná místo šroubováku kus zahnutého drátu vhodného průměru, s motorem toč opatrně aby se tam ten drát nevzpříčil.)
Točit motorem můžeš na šroubu klikovky, co drží tu spodní řemenici.
Nebo přeš čerpadlo. Na rozvodovém víku, v místě kde je vstřikovací čerpadlo je kulatá krytka na 3 šrouby. Tu sundáš a pod ní je uprostřed matice tuším 17tka klič. A 3 menší sroubky M6, ty drží polohu čerpadla proti tomu ozubenému kolu, nepovolovat.
Pomocí té centrální velké matky si můžeš taky točit motorem. A hledat si ty úvratí kde můžeš nastavovat.
Válce jdou v pořadí 1342. Natočíš příslušný válec a pomoci měrek zkusíš vůli. Pokud není ok, nasadíš ideálně očkový klič č.10 a šroubovák, šroubovákem držíš a klíčem povolíš kontra matku, potom šroubovákem přitáhneš/povolíš a dotáhneš kontra matku. A opět přeměříš, pokud jsi perfekcionalista nezoufej budeš to dělat třeba i 4 krát na jednom ventilu než se akorát trefíš.
Měrka by tam měla jít zatlačit trochu trhaně, ne moc volná ani ne moc na sílu, Ideál zkusit tam dat o 0,05mm větší a menší a hned uvidíš. Lepší než tam tu měrku cpát na přímo špičkou je dát si jí vedle té mezírky a tahem podobným jako bys něco krájel nožem tam s ní zajet, potom už tam s ní můžeš drandit jak chceš. Když to tam budeš rvát rovnou špičkou dlouho ti ty měrky nevydrží.
Pak natočit další válec a znova.
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Utahovat ty kontra matičky pevně ale s citem je tam jemný závit a není třeba je úplně rvát na krev vši silou, ale to si vyzkoušíš až povolíš a dotáhneš.
Potom protočit motor, několikrát rukou , kdyby ses sekl a někde se ti měl potkat píst s ventilem přijdeš na to a nezničíš nic.
Složit zpět, ty 3 šrouby utahovat s citem spíš jemně a jezdit, když poteče, dotáhnout,,, když jsem je na poprvé dorval to viko se trošku prohlo a netěsnilo.
Patrně by se mělo to těsnění ventil víka měnit ale někdy vydrží a někdy ne. Pokud budeš měnit kup určitě s označením dílu G.
A pokud jsem se někde sekl tak mě snad někdo opraví

Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Ďakujem veľmi pekne. Takúto radu som potreboval. Netušil som v akom poradí pália valce u LR D1 či 1342 alebo 1243. Ešte taká menšia podotázočka. Od kiaľ má LR D1 300Tdi prvý valec? Od chladiča alebo od prevodovky? Ale podľa tej fotografie to vypadá že asi od chladiča že?
Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
jj 1 by měl byt od chladiče ale popravdě je to jedno, pro tebe je hlavni rozeznat v horní úvrati střih/výbuch.
Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Opravdu se to má dělat na teplém motoru? Já měl vždy za to že ventilové vůle se seřizují na všech motorech za studena.kupec18 píše:
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Teď jsem náhodou při přetěsňování víka ventilů zjistil, že předchozí majitel či kdo tam nastavil vůle přes 1 mm

http://www.naklapecirotatory.cz
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist
Ocelové zápěstí pro Vaše rypadlo, prodej+servis naklápěcích rotátorů Steelwrist
Re: Nastavenie ventilov LR D1 300Tdi
Teď se chystám na seřízení ventilů a manuálu je opravdu seřizovat na studeným motoru.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.