Lift D2 na měchách varianty

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
cuhead
Příspěvky: 220
Registrován: 29 úno 2016 12:26
auto: Discovery II

Lift D2 na měchách varianty

#1 Příspěvek od cuhead » 26 dub 2016 10:39

Ahoj, mám na Vás dotaz, vzhledem k tomu že mám vyteklé přední tlumiče které budu muset vyměnit, tak jsem se rozhodl s tím udělat lif.
Vybral jsem 2ů lift, takže dopředu liftové tlumiče a pružiny (nic dalšího na 2" snad není třeba ne?)
no ale vzadu mám měchy a nechci o ně přijít, takže jsem sehnal 2" podložky pod měchy, jenže teď jsem se zase dtady na foru dočetl že někdo dělal lift zadku podložkama , které posunou polohu snímače výšky a tím se auto akorát výš dofoukne.
Co je teda lepší ? mám trochu obavu že na silnici (kde teda jezdím nejvíc) bude přefouklej měch poskakovat.
můžete mě prosím někdo kdo zažil oboje poradit co je lepší ?

a ještě dotaz na 2" lift korekční ramena nebo kardany nepotřebuju ne?

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Lift D2 na měchách varianty

#2 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 11:00

Začnu od prostředku - měchy se dají jenom "dofouknout", ale tím se zmenší jejich užitečný chod.
Já mám D2 o těch cca 5cm zvednutou:
delší přední pružiny, delší tlumiče (prodloužené Terrafirma byly dobré tak rok), podložky pod měchy, podložený crossmember (příčka rámu), aby o něj nedrhnul přední kardan, podložená táhla čidel výšky na zadní nápravě, hardyspojka na zadním diferenciálu nahrazená křížem (bylo to stejně drahé, jako kupovat kvalitní hardyspojky), táhla stabilizátorů vyměněná za táhla z jeepa (originální se i když jsem je podložil trhaly z horního kulového čepu), delší brzdové hadičky a posunuté kabely od čidel ABS.
To je asi všechno, kola mám 235/85/R16. Tlumiče nakonec zakázkové, cena byla skoro stejná jako u nějakých lepších. Na D2 prostě moc velkej výběr není.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Lift D2 na měchách varianty

#3 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 dub 2016 11:07

korekční ramnena ani kardan nepotřebuješ, stačí když jseš připravenej dokola řešit ten standardní kardan :mrk , dále asi budeš muset trochu uhnout s předním crossmemberem, taková rozpěra chassis pod předním kardanem. A kdybys chtěl přebejvaj mi jedny přední tlumiče old man emu, jsou ale "jen" o palec delší než standard. Ale posloužili by ti dobře. Australská kvalita s ptákem:-) A taky mám podložky pod přední pera plus jeden palec.

Je to ideál pokud bys chtěl postupovat jako já, totiž trochu to zvednout a pak se na to vykašlat a zase to všehno vrátit na standard :-)
Já jezdil vzadu přizvedlej na měchách o palec nahoru pomocí distancu na čidle a nějaké větší uskákání jsem si nevšiml, měl jsem zvedlej zadek a třeba při tahání dalšího auta na tyči jsem si drbal hlavu, že to nemám standardně nízko. :Ja blb:
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Lift D2 na měchách varianty

#4 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 dub 2016 11:07

Madtom mne predbehl :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Lift D2 na měchách varianty

#5 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 11:09

Hanysův přístup je taky možnost, stejně jako Hanys sám. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Lift D2 na měchách varianty

#6 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 26 dub 2016 11:15

Já z celýho kolečka zvednou a vrátit nechal akorát větší kola, to jediný mi dávalo smysl. Mám 235/85/16 a všechno ostatní standard.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
cuhead
Příspěvky: 220
Registrován: 29 úno 2016 12:26
auto: Discovery II

Re: Lift D2 na měchách varianty

#7 Příspěvek od cuhead » 03 kvě 2016 23:16

Díky všem za poznatky , možná nakonec bude ten Hanysuv přístup nejlepší. Na experimentování se zvedáním jsem přišel jednak proto že to tu dělá každej :-) a už málem chytám schýzu že bez toho to neni offroad.
Jednak protože budu muset nějak řešit ty vyteklé tlumiče, tak proč s výhodou nudělat nějakej upgrade. Navíc se mi tu válejí 2" podložky pod měchy.

Uživatelský avatar
cuhead
Příspěvky: 220
Registrován: 29 úno 2016 12:26
auto: Discovery II

Re: Lift D2 na měchách varianty

#8 Příspěvek od cuhead » 03 kvě 2016 23:23

Ještě dotaz , když bych to tedy zvedl jen o ten 1" tak i tak bude ten kardan odcházet ? resp Hanys tobě to odcházelo i při tom 1" liftu ?

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Lift D2 na měchách varianty

#9 Příspěvek od habakuk » 04 kvě 2016 07:06

Tak je úplně jedno zda zvedneš o 1" nebo 2" ten pohon to snese. Ohledně odcházení kardanu nemám pocit, že to má příčinnou souvislost s liftem. Na kardanu se mění kříže které jsou spotřebák a jednou ta x let je vyměníš a kardan máš stále původní.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6539
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Lift D2 na měchách varianty

#10 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 04 kvě 2016 07:44

Já měl liftík palec chvilku nic neodešlo a s habakukem trochu souhlasim a trochu ne - akorat si myslim, že je to otázka té hodnoty X co se výměn křížků týče. Bez liftu si myslím že hodnota x bude několikrát delší. Bez liftu ti vydržej třeba 100tis km a s liftem třeba 20 nebo 50 je těžké napsat takové číslo, je to samozřejmě jen statistika a ta je tvořená určitejma pověrama, které se šíří mezi lidem. Ale když mi servisák řekne, že mu jezdí na dílnu auto, a že po liftu na něm pak dělá opakovaně kříže až nakonec řeší celej kardan s lepšími úhly a to se opakuje pravidelne na (skoro) každém autě co si ho páníček nechá liftnout, tak ikdyž to nemusí být stopro pravda, něco si z toho vemu...
Spousta věcí se tady dělá, protože to udělat lze - a zároveň se tady spousta věcí nedělá "nejlépe jak lze". Jedna pravda je, že liftnou LR je snadný, vyměníš pružiny a tlumiče a jedeš, hned druhej den na benzince vypadáš víc jako offrouďák, druhá věc je, udělat takovou změnu aby měla fakt funkční smysl - myslím že víc než polovina lidiček se k té druhé fázi ani nedostane, no tak já jsem se vrátil zpět.
I defa mám a budu mít na standardu, ale je dost lidí, kteří říkají: no tak dvoupalcovej lift dej rovnou, to je snad základ - a já se nehádám... spíš se směju v povzdálí.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#11 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 09:31

habakuk píše:Tak je úplně jedno zda zvedneš o 1" nebo 2" ten pohon to snese. Ohledně odcházení kardanu nemám pocit, že to má příčinnou souvislost s liftem. Na kardanu se mění kříže které jsou spotřebák a jednou ta x let je vyměníš a kardan máš stále původní.
no nevim.. já mám sice už 4" ale kardany bych oddělal po 5000 km mít to bez změn záklonů. Blbý je, že když máš špatně úhly na křížích.. tak ti to zničí vibracema i tisícihrany na kardanech. Jinak kříž v zadu je nutnost s jakýmkoliv liftem. Ta hardyspojka může fungovat jen když je kardan rovně. Ten 2" už je takovej hraniční a pro klid bych s tim už taky pohnul
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Lift D2 na měchách varianty

#12 Příspěvek od MadTom » 04 kvě 2016 09:45

Co se týče kardanů tak s 2" liftem nemám problém, hardy spojku jsem vykopal z cenových důvodů - originál jsem zničil v Albánii rychlou jízdou po šotolinách s uzavřenou mezinápravou, a replika vydržela jenom pár set kilometrů. Takže to bylo jednoznačné.
Ostatní kříže jsem měnil zatím zhruba jednou, za dobu co mám auto, takže bych to doopravdy nepovažoval za velký problém. Asi to bude tím, že náhradní kříž vozím sebou.
Velkej rozdíl je ale v kvalitě křížů - jednou jsem musel osadit nějakej levnej a ten doopravdy moc nevydržel, i když to bylo na úplně standardním autě. A hlavně je potřeba kříže mazat.
Co se týče liftu na D2 tak jediné co mi vadí je změněná geometrie řízení - vyřešily by to korekční ramena, ale ty jsou drahé. Druhá možnost je převařit lehce držáky na nápravách, aby se celá náprava natočila zpátky správně - už to tady na fóru je popsané včetně fotek. Na to se chystám.

Já jsem auD2 původně zvedat nechtěl, většinou věcí okolo pérování jsem měnil kvůli jejich opotřebení, včetně předních pružin. A ono to vyšlo se zvednutím na stejné peníze, jako při originál výšce. K tomu lehce větší kola a je to na autě hodně poznat. U 130ky to bude podobné - stávající podvozek u pick-upu je strasně tvrdej, auto když není naložené skáče jako koza. Takže s tím budu muset časem něco udělat.
Teď mám na dvoře jednu 110ku, která je úplně standardní, ale podvozek je pro změnu pěkně vybouchanej a ozývají se z něj rány na každém hrbu, a to doopravdy není ono.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#13 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 09:56

[quote="MadTom"][/quote]
já mám převařený držáky na nápravách ale třeba vepředu vyřešíš jedno a druhý se ti podělá ještě víc :doh sice ramename nebo držákama doladíš zpět záklon rejdovejch čepů aby se to dalo řídit.. ale zase se tím víc posere záklon předního kardanu. Nahoře je dvoukříž, takže spodní by měl být v přímce. u 2" tohle asi nebude ještě tak zřetelný, ale já už s tim mám problémy. Tak už je v plánu až se mi do toho bude chtít.. odbrousit konce na nohavicích, nápravu natočit správně vůči kardanu a konce přivařit podle správného záklonu.
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Lift D2 na měchách varianty

#14 Příspěvek od habakuk » 04 kvě 2016 09:58

Tak já mluvím o 2" nikoliv o 4". Což beru jako úplně jiný příběh z jiným množstvím úprav. Na DII s liftem 2" mám já natočeno cca. 70t km což beru jako dostatečně dlouhou dobu na odhalení problému. Kříže dělám cca každý 2-3 roky z preventivních důvodů nechtějí se mě měnit někde na cestách a moc je namažu, jsem lajdák a rač je vyměním.
Hardy spojku jsem jezdil s liftem cca. 30t km a předchozí majitel ji jezdil asi 100t km(určitě byla měněná ). Já měnil za kříž kvůli zadní 100% uzávěrce jinak by tam asi zůstala. Auto nemá udělaný záklony náprav a na zimních kolech umí 160 km/h bez vibrací tak nemám důvod dělat změny.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#15 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 10:07

tak nevim.. já ještě než přidal podložky a měl jen 2" už jsem trochu vibrace cítil. Mohlo to být ale 1000 jinejch věcí protože jak s tim člověk jezdí v terénu, s autem pořád něco je. Vyměníš jedno ložisko a 2 další věci přibydou :-( i tak už to ale bude na hraně před změnama. S hardyspojkou jsem měl podobnej příběh jako ty. Šla 3x během 3000km a pak kříž. Ale když vynechám kvalitu náhražek tak bych to měnil s jakýmkoliv liftem. Je to logický, že když se ti vzadu ten kardan nakloní a jen na jednom kříži.. už vznikaj vibrace. Možná né tak že by jsi je za jízdy pociťoval ale ta blbá guma už jde do kopru - za mě rozhodně vyměnit za kříž - vždycky
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#16 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 10:09

teda jako MadTom jsem měl stejnej příběh s hardyspojkou :grin:
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#17 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 10:14

Hanys_a_Kaca píše:Já měl liftík palec chvilku nic neodešlo a s habakukem trochu souhlasim a trochu ne - akorat si myslim, že je to otázka té hodnoty X co se výměn křížků týče. Bez liftu si myslím že hodnota x bude několikrát delší. Bez liftu ti vydržej třeba 100tis km a s liftem třeba 20 nebo 50 je těžké napsat takové číslo, je to samozřejmě jen statistika a ta je tvořená určitejma pověrama, které se šíří mezi lidem. Ale když mi servisák řekne, že mu jezdí na dílnu auto, a že po liftu na něm pak dělá opakovaně kříže až nakonec řeší celej kardan s lepšími úhly a to se opakuje pravidelne na (skoro) každém autě co si ho páníček nechá liftnout, tak ikdyž to nemusí být stopro pravda, něco si z toho vemu...
Spousta věcí se tady dělá, protože to udělat lze - a zároveň se tady spousta věcí nedělá "nejlépe jak lze". Jedna pravda je, že liftnou LR je snadný, vyměníš pružiny a tlumiče a jedeš, hned druhej den na benzince vypadáš víc jako offrouďák, druhá věc je, udělat takovou změnu aby měla fakt funkční smysl - myslím že víc než polovina lidiček se k té druhé fázi ani nedostane, no tak já jsem se vrátil zpět.
I defa mám a budu mít na standardu, ale je dost lidí, kteří říkají: no tak dvoupalcovej lift dej rovnou, to je snad základ - a já se nehádám... spíš se směju v povzdálí.
škoda, že tu není palec nahoru jako na FB :D tohle bych ti olajkoval
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
vasek72
Příspěvky: 410
Registrován: 19 srp 2013 09:43

Re: Lift D2 na měchách varianty

#18 Příspěvek od vasek72 » 04 kvě 2016 10:32

jinak abych se vrátil a přímo odpověděl na původní otázku.. kup nejlépe lift sadu bez zadních pružin. Pod měchy dej jen podložky a musíš o stejnej kus prodloužit táhla čidel vejšky. Stabulizátory nevím (já je nemám vůbec) ale asi vyjdou na 2" . brzdy a čidla ABS by taky měli vyjít ale je lepší trochu prodloužit ty plechové držáky přišroubované k rámu, na kterých drží. Kabel a trubučka z auta jde trochu popotáhnout dolu. Místo hardyspojky dát rozhodně kříž (pokud to neuděláš hened.. zanedlouho k tomu dospěješ) Doladíš si šťouchačku aby jsi měl volant rovně a teoreticky je to vše.
Ale je možný, že ti bude auto o něco víc jako by plavat kvůli záklonu - možná jen nepatrně že to moc ani nepocítíš. A rozhodně ti kříže a ložiska na unašečích půjdou do háje podstatně rychlejc. Neříkám že to budeš dělat 2x do roka.. to se těžko hádá ale bude to tak. Ať si "habakuk" říká co chce, tak ty zákonitosti s úhlama prostě fungujou. Pak už záleží na kvalitě dílů
Land Cruiser HZJ78
discovery II
suzuki samurai cabrio :-)

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2586
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Lift D2 na měchách varianty

#19 Příspěvek od habakuk » 04 kvě 2016 11:13

Tak určitě budou díly odcházet dřív jen jsem psal moje nájezdy aby nevznikl dojem, že kardan musí měnit několikrát do roka protože bude hned K.O. Možná nejdůležitější věc by si měl říct co bude jezdit za gumy pokud 245/75 r16 tak lift nepotřebuje a sériové auto bude vždy fungovat nejlépe z pohledu životnosti.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
cuhead
Příspěvky: 220
Registrován: 29 úno 2016 12:26
auto: Discovery II

Re: Lift D2 na měchách varianty

#20 Příspěvek od cuhead » 05 kvě 2016 14:08

No když to tady čtu , tak se na to asi vykašlu , nové tlumiče budou standardní a koupím jen ty větší kola. Ten rozměr 235 85 16 se mi líbí. A jestli to fakt nedrhne tak si myslim že mě to bude dostačovat.

Odpovědět