TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Moderátor: Miky_CZ
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Nazdar vie mi to tu niekto blizsie opisat alebo ma stym uz niekto skusenost
TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Dakujem
TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Dakujem
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Zkušenost s tím nemám, ale pochopil bych to tak, že když už turbo fouká a tedy i saje moc, tak MAF, tedy váha vzduchu, se dostane mimo rozsah, ve kterém umí měřit - tedy výstupní napětí bude moc vysoké - přiblíží se 5V, co že maximální napětí z čidel, co TD5ka používá. Proto se buďto používá částečnej by-pass váhy vzduchu - aby část vzduchu šla mimo ni, nebo lépe MAF stavěná na větší maximální průtok.
A co jsi vlastně chtě vědět?
A co jsi vlastně chtě vědět?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
asi uz je na hrane a hadze mu to chybu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- mipr
- Příspěvky: 674
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
MAF senzor ma "dost" /privysoky tlak/
nemas nahodou zvysovany vykon motora?

nemas nahodou zvysovany vykon motora?

LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
... ma ho skoro v seriovom stave.mipr píše:nemas nahodou zvysovany vykon motora?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Myslel som ze senzor vie dat este viac vzduchu do motora tym padom mozem este dvihnut vykonMadTom píše:Zkušenost s tím nemám, ale pochopil bych to tak, že když už turbo fouká a tedy i saje moc, tak MAF, tedy váha vzduchu, se dostane mimo rozsah, ve kterém umí měřit - tedy výstupní napětí bude moc vysoké - přiblíží se 5V, co že maximální napětí z čidel, co TD5ka používá. Proto se buďto používá částečnej by-pass váhy vzduchu - aby část vzduchu šla mimo ni, nebo lépe MAF stavěná na větší maximální průtok.
A co jsi vlastně chtě vědět?
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Tak koukám do tabulky, co jsem si kdysi udělal když jsem měl jednotku na stole, připojenej Nanocom na zobrazení live-dat a simuloval jsem si jednotlivá čidla pomocí regulovatelného zdroje napětí.
MAF má rozsah od zhruba 0,5V do zhruba 2,2V, takže tady nebude problém ve výstupním napětí, ale v tom, že jednotka už bude větší hodnoty považovat za nesmyslné, protože tam prostě víc vzduchu jít nemůže.
Tabulku se opíšu:
kg/h V
4,4 0,04
17,6 0,9
27,7 1,27
43,8 1,70
61,8 2,04
68,9 2,15
kde kg/h by mělo být to, co Nanocom zobrazuje a V je napětí ve voltech na výstupu MAF čidla.
Ten průběh není úplně lineární. Každopádně u Euro2 motoru je hlavní věc pro řízení motoru MAP (čidlo tlaku z sání), a MAF je spíš pro EGR. U Euro3 motorů už je to svázané dohromady a využívá se obojího.
MAF má rozsah od zhruba 0,5V do zhruba 2,2V, takže tady nebude problém ve výstupním napětí, ale v tom, že jednotka už bude větší hodnoty považovat za nesmyslné, protože tam prostě víc vzduchu jít nemůže.
Tabulku se opíšu:
kg/h V
4,4 0,04
17,6 0,9
27,7 1,27
43,8 1,70
61,8 2,04
68,9 2,15
kde kg/h by mělo být to, co Nanocom zobrazuje a V je napětí ve voltech na výstupu MAF čidla.
Ten průběh není úplně lineární. Každopádně u Euro2 motoru je hlavní věc pro řízení motoru MAP (čidlo tlaku z sání), a MAF je spíš pro EGR. U Euro3 motorů už je to svázané dohromady a využívá se obojího.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- mipr
- Příspěvky: 674
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
@MadTom: super prace/info
@emo: ak sa s tym chces hrat, kup si vecicku co oklame maf/ecu - napriklad:
https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... nal-clamp/

@emo: ak sa s tym chces hrat, kup si vecicku co oklame maf/ecu - napriklad:
https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... nal-clamp/
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Hezké, a třeba to bude i trošku lepší a sofistikovanější než boost-box k čidlu tlaku vzduchu v sání. Každopádně je to jenom limiter, tedy řídící jednotka nemá šanci podle MAFu něco nadále řídit, protože při plném výkonu je ten signál zmršenej.
Lepší řešení, i když trošku složitější, je modifikace signálu z MAFu tak, aby se jenom změnil jeho průběh, a to nejlépe nelineárně, kdy při malém výkonu zůstane průběh stejný a při velkém se "srazí" hodnoty k sobě, aby se tím zvýšil rozsah.
Ale nejlepší řešení je úprava SW v řídící jednotce, která si s tím poradí. Ale k tomu je potřeba trošku víc znalostí, než jenom změna mapy s dávkováním nafty.
Lepší řešení, i když trošku složitější, je modifikace signálu z MAFu tak, aby se jenom změnil jeho průběh, a to nejlépe nelineárně, kdy při malém výkonu zůstane průběh stejný a při velkém se "srazí" hodnoty k sobě, aby se tím zvýšil rozsah.
Ale nejlepší řešení je úprava SW v řídící jednotce, která si s tím poradí. Ale k tomu je potřeba trošku víc znalostí, než jenom změna mapy s dávkováním nafty.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
OffTrack z Australie pracuje na rekalibracii MAP-u v ECU. pouzije MAP senzor s vacsim rozsahom ale musi si najskor nastudovat ako to potom v ECU chodi (no on toho inac vie velmi vela)a pak sa to tam pokusi napisat podla noveho MAP-u
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Vím, ale MAP a MAF jsou různé věci. A překódovat to na jinej senzor je jedna věc, udělat z toho SW kterej bude fungovat a dá to víc výkonu věc druhá. Hlavně je to fůra práce, která někoho musí strašně moc bavit. A louskat zpětně celou jednotku je hodně velkej opruz.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- hifi
- Příspěvky: 508
- Registrován: 23 dub 2013 20:02
- tel.: 0944542144
- auto: D2 Td5 2004 automat
- Bydliště: Púchov
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
tak si myslim ze on je v tom reverse engineeringu uz zorientovany, jemu to pojde rychlo len ma rozrobenych vela projektov. normalne niekedy uvazujem o tom namiesto vsetkych senzorov dat na palubku same potaky a pustat to do ECU z potakov ako na syntenzatore 

Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.
G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
No proč ne, a když to nepojede tak dobře jako minule, tak si vyvětráš, aby ti nebylo horko.
On ten ďábel je v detailech. A nejzásadnější detail je možnost opakovaně testovat pro ověření, že změna kterou jsi udělal se projevila tak, jak jsi očekával. V tom mi obrovsky pomohla možnost přepínat dvě mapy za jízdy, ale i tak je to furt fůra práce. A dynamometr (válce) si asi v dohledné době nepořídím.

On ten ďábel je v detailech. A nejzásadnější detail je možnost opakovaně testovat pro ověření, že změna kterou jsi udělal se projevila tak, jak jsi očekával. V tom mi obrovsky pomohla možnost přepínat dvě mapy za jízdy, ale i tak je to furt fůra práce. A dynamometr (válce) si asi v dohledné době nepořídím.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- emo
- Příspěvky: 262
- Registrován: 15 pro 2009 22:31
- tel.: 00421907292772
- auto: Discovery II
- Bydliště: Bratislava
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Nazdar jednu vecicku uz mam td5 booster , westgate ventil som dal prec vymenil som ho za boost control tlak na turbe si ovladam manualne prave ze idem posielat ecu jednotku do bellauto prave na ten td5 maf max signal som tu zalozil temu chcel som sa nieco o tom dozvediet mam to komplikovane s anglictinou ked komunikujem s bellauto tak najprv musim napisat bratovy do kanady ten mi to prelozi a potom to posielam do bellauta tak ze komunikacia na dlhe lakte odpisal ze mi to poladi tak som zvedavymipr píše:@MadTom: super prace/info![]()
@emo: ak sa s tym chces hrat, kup si vecicku co oklame maf/ecu - napriklad:
https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... nal-clamp/

-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Jestli chceš pomoci s komunikací do UK, tak není problém. A jestli u Pete Bell má tohle vyřešené, tak nemá smysl vymýšlet něco jiného. On je jeden z mála, kdo válce na měření výkonu reálně má a používá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo