potřeboval bych poradit s nestartujícím Freelanderem z roku 2001, motor TD4.
Ráno auto vždy nastartuje, ale potom co se motor zahřeje tak nechytne. Startér točí na prázdno, jakoby tam nešlo palivo. Občas se oklepe, jakoby chtěl chytnout a nic. Pokud se to nějakou náhodou podaří nastartovat, motor má zvuk jakoby jel jen na tři válce (i to je možná už moc, spíš dva

Kontrolovali se vstřiky, tlaky ve válcích, jestli někde netečou vstřiky a vše v pořádku. Dlouho trvalo, než se podařilo auto připojit na diagnostiku ve chvíli kdy nestartuje, chyba odkazuje na sensor polohy vačky, a jindy na snímač tlaku paliva.
Auto smrdí, jak starej autobus, špatně spálená nafta. Na volnoběh kolísají trochu otáčky. Jinak jede bez problému.
Všechno nasvědčuje tomu, že by to měl být ten sensor polohy vačky, ale když jsem začal googlovat, tak jsem zjistil, že někteří majitelé Freečka tuto závadu nezvládli odhalit, a vyměnili polovinu součástek a pořád auto nestartovalo. Došlo to tak daleko, že ho prodali.
Má někdo zkušenosti s touto závadou? Jak jste ji řešili? Čidlo stojí 5k, což není málo na to aby se to jen zkusilo zda to není tím.
Díky za rady
