Traction control v DI 300Tdi.

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#21 Příspěvek od teslo » 26 dub 2016 09:45

low píše:Muzu mit dotaz?
Proc?
Tiez by som sa opytal rovnako. :wink: Pokial vyslovene nechces ABS a TC, tak na to kasli. Ak to nebrzdi dobre teraz, tak to budes musiet aj tak zrepasovat. Ak by si chcel ABS, tak do prednej napravy budes potrebovat ine gule, vrchne lozisko, senzory, kabelaz, homokinetaky na ABS. Zadnu napravu asi celu, pretoze ta ma drziak na ABS priamo v nohavici, ABS nabojku (stub axle), ABS kruzok do brzdoveho kotuca a samozrejme ABS cidlo a kabelaz. Ak nemas komplet auto s funkcnym ABS, ktore by si cele prehodil, tak by som sa do toho nepustal. Jedneho pokusu som bol svedkom v ktorom podla mna boli podmienky skoro idealne (dostupnost dielov, casu a financii) a aj tak to nedopadlo.

A nehovoriac o tom, ze ak to brzdi slabo teraz, tak to bude brzdit slabo aj potom.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#22 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 11:04

Jestli to byl na mě, s tím ABS, tak když už to celé stejně rozeberu, tak složit to trošku jinak není zase tak velký problém, stejně tak natáhnout navíc pár drátů. Jediné co mě zatím brzdí je přední náprava a doplnění ABS čidel. Zadní salisbury půjde stejně pryč - uzávěrka, jiný převod a cokoliv dalšího je na salisbury pekelně drahé.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3611
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#23 Příspěvek od VencaZE » 26 dub 2016 11:16

Na přední nápravu s ABS potřebuješ jiný rejdový koule, horní svislý čepy, klouby a čidla samozřejmě. Zadek z hlavy nevím.
Nebo spíš už máš rejdovky na horní pouzdro a tím pádem by ti stačily jiný horní čepy a klouby.
Ale to jsem teď tak střelil od boku.
A pak bych možná koupil tu tvou salisburu :).
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2670
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#24 Příspěvek od teslo » 26 dub 2016 12:02

zadek je ina nohavica, stub axle, atd. Idelane kupit celu napravu s ABS.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#25 Příspěvek od MadTom » 26 dub 2016 12:06

Zadek mám, ale kvůli přední nápravě to asi neklapne. Tu až tak moc měnit nechci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#26 Příspěvek od Hubert » 26 dub 2016 13:38

MadTom píše:Pěkné, pochlub se Huberte, proč ti odešel v Jihlavě simulátor? A druhej dotaz - nemáte někdo fotku jako jsou na D1 (Def bude asi stejnej) umístěná čidla ABS na přední nápravě? Uvažuju podobně jako Hubert - doplnit ABS do 130ky. Vzhledem k současnému stavu brzd, které nejsou nic moc, je stejně budu muset kompletně zrepasovat.
Odešel proto že jsem podcenil origo stabilizátor napětí na 5V . Předělal jsem to na LM7805 to už by mělo fungovat.
Né že by ABS s TC nešla doplnit, ale pokud ABS na autě není bude to hodně drahej špás. Přirovnal bych to asi k ceně jedné možná dvou 100% špér.
low píše:Muzu mit dotaz?

Proc?
To je na mě nebo na Toma?
Kusto píše:Tak to jsi pašák, napadlo mě to taky ale zařadil jsem to právě do sekce nesmyslů a ne výzev :D :yes
Myslím že tě chápu. Během přestavby jsem si několikrát říkal že jsem se na to nevykašlal ale po dokončení už si to nemyslím že by to byla hovadina. Hlavně to ABS je fakt jiná liga. Pro představu pokud u DI zasáhne ABS tvá ji to dle mě strašeně dlouho než znovu zkusí maximum to ta Freečka je mnohem rychlejší. Ale zatím s tím mám najeto tak 1000 km takže až to bude mět 10x tolik tak teprve budu moci říct ano funguje to bez problému a je to výhoda nebo funguje to ale už bych to znovu nedělal a nebo je to na hovno :-) .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#27 Příspěvek od Maxsel » 26 dub 2016 14:26

Pro někoho, kdo nechce vypláznout dukáty za uzávěrky, bude navíc zajímavá i kontrola trakce, která autu dost přidá.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#28 Příspěvek od Kusto » 26 dub 2016 20:14

Jéé, to jste mně špatně pochopili :D Já to myslel jako že to je nad moje schopnosti :rofl právě že to bude super.

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4205
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#29 Příspěvek od low » 26 dub 2016 20:17

Proc bylo na Huberta. Proc resit tc kdyz muzu daleko lepe vyresot zadni sperou?
http://www.offg.cz expediční poradenství, offroad expedice na míru po celém světě, offroadškola, http://www.offroadskola.cz

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#30 Příspěvek od Hubert » 26 dub 2016 21:07

low píše:Proc bylo na Huberta. Proc resit tc kdyz muzu daleko lepe vyresot zadni sperou?
Špéra má výhody i nevýhody. To co jsou nevýhody u špéry jsou u TC výhody a naopak. Doufám že zde to nemusím rozebírat. Pokud ano tak to zde napíšu.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#31 Příspěvek od Acon » 27 dub 2016 18:03

podľa mňa kvoli TC. Ak nepotrebuje 100% uzávierky tak funkčné TC pomože hodne. Viem to porovnať keď mi nefungovalo
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#32 Příspěvek od Hubert » 06 zář 2016 10:30

Tak po nějaké době napíšu zkušenosti.
Prvně nevýhody:
- pro aktivaci ABS a asi i TC se vždy musím rozjet nad cca 7km/h. Možná TC funguje hned ale pokud jedno kolo stojí a TC ho nedokáže roztočit hodí to chybu čidla.
- v simulátor ECU budu muset ještě předělat soft. ABS přijde na to že simulované otáčky motoru nesedí s rychlostí vozu. To že tam tečou troje data už jsem zjistil takže nasimulovat polohu plynu a kroutícího momentu je bez problému ale otáčky motoru asi musí sedět na převodové poměry Freečka.

Výhody:
+ Pokud se systém aktivuje funguje to parádně.
+ ABS funguje mnohem lépe než původní ABS. Rychleji reaguje na smyk a hlavně zpět.
+ do předu jsem dal uzávěrku TrueTrack což je pro TC paráda. Na jízdu na silnici do zatáček už jsem si celkem zvyknul.


Na časté dotazy proč si nekoupím rovnou DII nebudu odpovídat :-) .


Co bude dál?

Musím dodělat Defa :dance . Stím jsem našel něco nového pro palubní kontrolní počítač. Tak jsem zvědav na celkový výsledek.
Pak celý systém přesunu i do mého vozu navíc přibude systém přímého TPMS který bude umět číst ten počítač.
Dále nepatrné zvednutí tlaku turba a s tím i naladění přidavače nafty v čerpadle. Ovládání výkonu motoru pak bude z kabiny v systému Standart až +10(15 dělám si iluze) %.
Kdo si hraje nezlobí. Tak se to říká slušně. Po pravdě mám prej asi čas na píč...ny.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Nunicek
Příspěvky: 69
Registrován: 23 dub 2015 23:07
auto: D I 300tdi
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#33 Příspěvek od Nunicek » 06 zář 2016 12:20

Ahoj
Kdyby si to chtěl prodat treba i jen v rovině schéma zapojeni + sw ridici jednotky tak bych měl zájem. Stejne musím řešit abs.
Díky Zbynek

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#34 Příspěvek od MadTom » 06 zář 2016 12:54

Hezké je vidět, že se bavíš. Drobné upozornění - co je na všechno je taky na hovno. Občas je lepší vzít dva procesory kdy jeden bude dělat ty řídící věci co jsou náročné na čas (přesnost) a druhý zobrazování a ovládání ostatního. Komunikace mezi nimi následně může být skoro jednosměrná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#35 Příspěvek od Hubert » 06 zář 2016 13:06

MadTom píše:Hezké je vidět, že se bavíš. Drobné upozornění - co je na všechno je taky na hovno. Občas je lepší vzít dva procesory kdy jeden bude dělat ty řídící věci co jsou náročné na čas (přesnost) a druhý zobrazování a ovládání ostatního. Komunikace mezi nimi následně může být skoro jednosměrná.
ANO ANO tak by to mělo být. :Sorry: Jeden možná více bude snímat a další bude jenom zobrazovat a posílat případné dotazy.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#36 Příspěvek od Hubert » 06 zář 2016 13:08

Nunicek píše:Ahoj
Kdyby si to chtěl prodat treba i jen v rovině schéma zapojeni + sw ridici jednotky tak bych měl zájem. Stejne musím řešit abs.
Díky Zbynek
Není problém se domluvit :hand Aani mě nenapadlo že bych na tom mohl zbohatnout :cash :lol:
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Nunicek
Příspěvky: 69
Registrován: 23 dub 2015 23:07
auto: D I 300tdi
Bydliště: Hradec Kralove

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#37 Příspěvek od Nunicek » 06 zář 2016 13:09

To me taky nenapadlo. Ale mohl bys optimalizovat náklady na vývoj [emoji1][emoji1][emoji1]

MadTom
Příspěvky: 15266
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#38 Příspěvek od MadTom » 06 zář 2016 14:09

Prej optimalizovat - já bych to přeložil tak, že budou dvě auta, která nebrzdí. :mrgreen: Ale hlavně vydržte a dotáhněte to do funkčního stavu. :yes
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#39 Příspěvek od Hubert » 06 zář 2016 21:33

MadTom píše:Prej optimalizovat - já bych to přeložil tak, že budou dvě auta, která nebrzdí. :mrgreen: Ale hlavně vydržte a dotáhněte to do funkčního stavu. :yes
Tý jeden :ty jeden...:
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3669
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Traction control v DI 300Tdi.

#40 Příspěvek od Maxsel » 06 zář 2016 21:48

Taky si z Huberta utahuju, že si má rovnou koupit D3, protože to jeho auto bude za chvíli stejně plný elektroniky. Má na to obranu, že i kdyby žádný z těch jeho udělátek nefungovalo, tak na rozdíl od D3 pořád pojede...

Jinak ale dobrá práce! :yes
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Odpovědět