ahoj. řeší se to tady furt dokola v několika různých vláknech

M+S je dle legislativy ZIMNÍ guma. když to máš na autě, nemůže ti nikdo nic

v zákoně je to jasně napsané, stačí pohledat. čili, pokud chceš být v klidu s policajtama, tak stačí M+S. ovšem výrobci se k tomu staví takto: M+S = mud & snow, což podle nich znamená, že dezén (vzorek) pneu je speciálně uzpůsobený pro jízdu v blatě a sněhu. směs, ze které je guma vyrobena bývá ovšem obvykle standardní, dalo by se říct letní, možná trochu měkčí, než letní. často je označení M+S používáno i na AT a jiných terénních gumách (což se už dnes taky mění, viz vlákna s klíčévým slovem P.O.R.). a proto výrobci začali používat navíc ještě symbol vločky, což znamená, že guma má, kromě zimního vzorku, použitou speciální směs siliky. takže je měkčí, v zimě netuhne a lépe drží. takto nám to vysvětloval náš klient continental

často to bývá tak, že je tam obojí, tedy M+S a ještě vločka.
takže rekapitulace:
M+S = zimní vozrek, legislativně stačí, pokutu nedostaneš. ale klidně to může být obyč. AT nebo MT a s tím bych teda v zimě (klasické, ne dnešní zimě) rozhodně nejezdil.
vločka = zimní vozrek + speciální směs siliky, čili skutečně zimní pneu se vším všudy
a jinak ano, tyto nokiany jsou fakt dost dobré

je to sázka na jistotu.
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)